|
השגת מרחב מחייה הוא המעשה הציבורי הפלסטיני מסוף המאה ה-19 . | |||
|
|||
אבנרי אכן טעה וטועה בכל הדרך . היות והוא אינו רואה בשיקום העם היהודי מטרה אלא בהשתלבות במרחב שבו אנחנו לא רצויים . לא רצויים זה אנדר-סטייטמנט . השגיאה הקלסית שהיא ביסוד החשיבה של רוב בני האדם . הקדמת העגלה לסוסים . רבים מלכתחילה רואים בעיה בגידול האוכלוסין היהודי ולכן במקום לנהוג עלפי הצורך הרוב נוהג עלפי המגבלה . ברור שנחוץ שטח לגידול האוכלוסיה היהודית הרוב רק נרתע מהפעולה הנדרשת והיא טרנספר . טרנספר אינו גנוסייד גם כשהוא נעשה בכח צבאי . וכפי שכתבתי - מרחב מחייה אינו המצאה גרמנית . הוא מנהג בן אלפי שנים . | |||
_new_ |
|
|||
אריה עירן טוען שהגזענות יכולה להיות תופעה חיובית. בעבר כתב: ''הגזענות היא ההבנה שיש גזעים.'' עכשיו הוא טועןן ש''מרחב המחייה אינו המצאה גרמנית. הוא מנהג בן אלפי שנים''. יש לאריה קושי בהבנת מונחים בסיסיים של תרבות המאה העשרים. בדיוק כפי שמועל היד היה מקובל בתרבויות קדומות מסוימות, אך קיבל קונוטציה שלילית בשל המשטרים הפשיסטיים באמצע המאה העשרים, ובדיוק כפי שלצלב הקרס יש הסטוריה ארוכה שכלל אינה קשורה לנאצים, כך גם המושג של מרחב המחייה היה פעם מושג תמים, אך הפך בשל השימוש שעשו בו הנאצים למושג טעון משמעויות שליליות. והסיבה העיקרית לכך היא שעבור הנאצים 'מרחב המחייה' ביטא את גירושם והשמדתם של עמים שלמים. הגזענות אינה ההבנה שיש גזעים. כי הגזענות אינה מונח ביולוגי, אלא מונח מוסרי המבטא את השלילה של הזכויות הפוליטיות של יחידים ועמים בשל מוצאם או אמונתם. התיאוריה של אריה בכללותה, היות והיא דומה במרכיביה לתוכנית הגזענית של גרמניה הנאצית, עונה למושג של 'מרחב המחייה' על המשמעות השלילית שיש לו בדיוק בגלל האופן האקטיבי שבו עוסק אריה עירן בשלילת הזכויות הפוליטיות של תושבי הארץ הפלסטינים. אריה עירן בונה תכנית להגברת הילודה אשר תוכל לפי דעתו להתממש רק בישראל שאליה יסופחו השטחים לאחר שיגורשו מהם הפלסטינים (''ואת פלסטין צריך לחסל''). אך כאשר קוראים לתכנית של עירן בשמה - תכנית 'מרחב מחייה' כדוגמת התכנית הנאצית הידועה לשמצה, נעלב אריה ואף מנסה להסביר שמאז ומעולם היה שימוש חיובי בביטוי 'מרחב מחיה'. יש לאריה בעיה של הגיון ובעיה של מוסר, כי 'גזענות אינה ההבנה שיש גזעים' ו'תכנית מרחב מחייה' היא תכנית נאצית מובהקת, וטרנספר בכוח הוא פשע נגד האנושות. השלב הבא הצפוי בטיעונו של עירן הוא שאין הוא כלל עוסק במעשים אלא רק ב'הצעות'. כבר היינו בסיבוב הזה. רבים בפורום הזה עוסקים בגירושם ובחיסולם של עמים שלמים בהבל פה, והיות ואין בישראל אכיפה של חוקים נגד התבטאויות גזעניות (וכל ביטוי המטיף לשלילת הזכויות הפוליטיות של יחיד או עם הוא ביטוי גזעני מעצם הגדרתו) החגיגה נמשכת. זו תעודת עניות לפורום. | |||
_new_ |
אתה מוזמן לחסוך מאיתנו את התעמולה הפלשתינאית | |||
|
|||
היא ממש לא מעניינת. ובכלל הטיעון של אריה עירן הרבה יותר אנושי מהטיעון שלך. טרנספר הוא הרבה יותר אנושי מלזרוק את היהודים לים. | |||
_new_ |
|
|||
אתה כמעט צודק חלק מהזמן, אך אין מי שיגלה לך מתי. | |||
_new_ |
כאשר אני מרפרף בשטויותך אני יודע בודאות שאני צודק! | |||
|
|||
_new_ |
אני לא נעלב אלא כועס על שיבוש החשיבה בעזרת הדמגוגיה שלך . | |||
|
|||
נכון שהגרמנים הגו (למעשה היטלר) מרחב מחיה לעם הגרמני . נכון שהגרמנים ראו בהם עצמם ''אדם עליון'' . נכון שהגרמנים נהגו בגזענות ואפליה כלפי עמים אחרים . כל האמיתות הללו לא עושות את היסוד שבהן למישגה . כן יש גזעים וצריך להבין שיש ושהגזעים משתדלים להגן על עצמם נגד גזעים אחרים . זה טבעי וקיים ביסוד הביולוגי של האדם כמו גם אצל כל יצור חי אחר . ומרחב המחיה הוא אמנם מושג חדש יחסית , אך תופעת מרחב המחיה היא בת 400 מילון שנה לפחות . ותרבות המאה העשרים מוכרת לי , מובנת לי ולא מקובלת עלי . אני אחזור על זה תרבות המאה העשרים לא מקובלת עלי . למה ? כי היא בנויה על טעות בתפישת המציאות . | |||
_new_ |
|
|||
עירן 'מבין' את תרבות המאה ועשרים, אך היא ''לא מקובלת'' עליו. ''תרבות המאה העשרים לא מקובלת עלי .'' זה אפילו יותר מוצלח מ- ''גזענות זו ההבנה שיש גזעים .'' | |||
_new_ |
יוסלה, תרבות המאה עשרים של | |||
|
|||
טרוריסטים ערביים המתפוצצים באוטובוסים מקובלת עליך? מה כל כך מצחיק ונלעג בטענה שמרכיבים בתרבות האנושית - גם של המאה העשרים - לא מוקבלים עלינו משום שאנחנו יהודים יהודים יצאו תמיד נגד הזרם המרכזי של ה''עולם'' והראו לעולם לאן צריך ללכת ההידבקות שלך בטירוריסטים עוררה חשד מכבר שאתה פלסטיני כל טיעוניך מאמתים תפיסה שכזו. | |||
_new_ |
אתה נעשה עלוב ודל יותר בחלוף הזמן . | |||
|
|||
כעת אתה רק חוזר על דברי . תודה רבה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |