| שוב חזרת עם אג'נדה של הדבקת תוויות המבוססת על הנחות מופרכות. ההנחה המופרכת הראשית היא שהשקפת העולם שלך היא ''החזון'' ובמקרה הספציפי ''החזון הציוני''. מתי תתרגל שאינך אלוהים או אפילו סגנו. מתי תבין ש''החזון הציוני'' הוא הרבה יותר רחב מהשקפת העולם הצרה שאתה מייצג?
על קצה המזלג, ''החזון הציוני'' הזה כולל עמדות של ז'בוטינסקי שמצד אחד מכיל את החלום של ארץ ישראל השלמה (שלא ממש שירטט את גבולותיה) ומצד שני מכיר בזכויות האזרחיות של העם הפלשתינאי; החזון הזה כולל גם את העמדות של אותם אנשים שמוכנים לחלק את הארץ בין שני העמים; הוא כולל גם דעות שצריך להפריד דת ממדינה; החזון הזה כולל עמדות רבות נוספות.
למרות שעמדתך מהו ''החזון הציוני'' זו הנחה מופרכת נניח לרגע שמקבלים אותה – שכל מי שלא מסכים איתה הוא אנטי ציוני. אז מתברר שגם ההנחות ברמה השניה מופרכות מאד. ההנחות המופרכות האלה מתחבאות בקביעה 'שכל מי שחושב שצריך להחליף את השלטון הציוני באמצעות הקלפי הוא מרדן ואנרכיסט'.
גם שורת ההנחות הבאה מופרכת מיסודה. כאן יש את ההנחה המטופשת-מופרכת שהפרדת דת ממדינה היא היפרדות מאתוס לאומי. ישנה כאן גם ההנחה המטופשת-מופרכת שהפרדת המדינה מציונות היא רעיון אנרכיסטי. ראשית, הגדרתך (''המונח 'אנרכיזם' מגדיר השקפה פוליטית אנטי-מימסדית, השוללת את זכותה של החברה המאורגנת לכפות על היחיד את מטרותיה ואת חוקיה באמצעות מוסדות השלטון שלה'') לבדה סותרת טענותיך אלה. ובאופן יותר ממוקד נציין שאין בעמדות האלה כפי שהצגת אותן דרישה להעמיד את זכויות הפרט מעל מעמד השלטון; אין בעמדות כאלה שום היפרדות מאתוס לאומי.
רעינותיך אלה הם רעילים ובמושגיך אתה הם מבטאים מרדנות, דפיטיזם ואנרכיזם. הם עושים אותך ל''שאנן לציון''.
-----
ישנן גם בעיות נוספות מהן אציין דוגמה אחת: המשפט המצוטט במס' 8 אינו עוסק ב''הערכת עצמנו'' ואינו מייצג בעיה עם האחרות היהודית כשלעצמה. הוא מבטא את מה שהאחרים חושבים עלינו. |