|
מיכאל שרון: ''מדינה פלשתינאית מפורזת'' | |||
|
|||
אשר למילים הקריטיות של נתניהו (''מדינה פלשתינאית מפורזת'') העסק נישמע טוב אבל יש כאן כשל: הדבר מותנה בהכרה ערבית בזכויות היהודים על א''י (ולא ב''הכרה במדינה''). דבר בעייתי; ובעיקר - אף מדינה ריבונית לא תסכים לפירוז: לנין הגדיר ב''מדינה ומהפכה'' את מהותה של המדינה כ''אנשים חמושים''. מדינה מעוקרת מאמצעי אלימות ממלכתית לשמירה על ביטחון פנימי וחיצוני - זה בבחינת דבר והיפוכו. אולי קשה לנבואה לראות דבר לא קיים, דבר שהגדרתו נושאת סתירה לוגית ופרגמטית, בבחינת ראיית האובייקט הבלתי אפשרי ''מרובע עגול''. אבל האם לא ראיתי שנתניהו יאמר משהו בדומה לכך? מפת הדרכים, שצויינה בנבואתי, מדברת על ''שתי מדינות לשני עמים''. ולמה ציינתי ''מפת הדרכים'' ולא את הדבר עצמו – מדינה פלשתינאית? אולי משום שמפת הדרכים של בוש היתה רטוריקה בלבד... אין כאן בפועל לא מדינה ולא נעלים... | |||
_new_ |
מתי תבין, מיכאל שרון, נתניהו ואנחנו לא רוצים מדינה פלסטינית | |||
|
|||
במערב ארץ ישראל. הרעיון לכשעצמו הוא איוולת וכסילות. אז נתניהו אמר והציב תנאים. אתה חושב לרגע שהפלסטינים יכולים לעמוד בתנאים האלה גם אם היו רוצים? אבל הם גם לא רוצים, ולכן אנחנו נמשיך להילחם ביננו. זה בכלל לא קשור ללנין. תשאל אותו ותווכח. זה קשור בכל שהפלסטינים לא רוצים שתהיה פה בכלל מדינה ליהודים, כמו שהם לא רוצים את הנוצרים בבית לחם וברמאללה ובעזה. אסור לנו להוליך את עצמנו שולל כאילו הערבים שינו את עורם. לא ולא, הם עדיין רוצים במותנו או בריחתנו. אל תלך שולל, כי אתה מעקב את חזרתו של משיח בן דוד. החלילן מהר ילין | |||
_new_ |
מיכאל שרון: אז מה לעשות בקונפליקט הזה? כלום? | |||
|
|||
זאת היתה גישת יצחק שמיר, וזו הגישה השמרנית-ימנית בעצם. משהו נוסח ''שלא יגמר לעולם''. ואילו השמאל ההפך, תמיד מאמין בפעולה, תמיד מצביע על משברים (''כרגע, נוכח המשבר הנוכחי''...), ואסונות צפויים בפתח, תמיד מאמין שאם לא ניפעל, יהיה יותר רע בהמשך (וכך לנין אומר משהו בנוסח ''עמידה במקום היא נסיגה'', ''לא להתקדם משמעותו לסגת'') תמיד חושב שהדברים תלויים רק בנו, במה שנעשה. קטונתי מלדעת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |