|
|
|||
אני מקבל את העקרון שאתה מעלה במאמר. הכומר שציטטת כנראה נשאר אנטישמי כי הוא מציין את היהודים במקום הרביעי - וידוע שהיהודים הם תמיד הראשונים בכל פוגרום. באשר לאלימות -היא נושאת אופי שונה ולפעמים רעיוני.אשאל אותך - מה בקשר לתמונות עירום בחוצות העיר? - מה בקשר לבניה הבלתי חוקית במגזרים הערביים? -מה בקשר להקלה בחומרת הדין מצד הפרקליטות במקרה של הלינטש לחייל המחבל ( אני מקבל את ההגדרה הזאת)? זוכר את המהומה בקו 300? מה בקשר למצעד ''גאווה'' בירושלים הבירה? | |||
_new_ |
אני מניח שאתה מקבל את הגישה של מיון טבעי | |||
|
|||
אם זה כך , אני מציע לך ללמוד את תורת המשחקים המשוכללת של דילמת האסיר רבת המחזורים . לפי ניתוח האסטרטגיות זולתנות מושלמת היא הטובה ביותר . אך מרגע שיש במערכת אסטרטגיה אחת של אגואיזם תמידי , היא תתפוס את המקום הראשון במהלך הזמן . | |||
_new_ |
אני מניח שאתה מקבל את הגישה של מיון טבעי | |||
|
|||
עזרת לי בחיפוש אחרי הפרדוקסים של זנון.אתה צריך לעזור לי גם בענין תורת המשחקים והאסיר.אני חייב להודות שכמעט איני מבין את המשפטים שבנית בקטע הזה.זולתנות - האם מהמלה זולת? זה יכול להיות גם מ-זול. מה זה אגואיזם תמידי? (אולי- מרכזי?) האגואיזם לדעתי תמיד תמידי כל עוד נושאו חי. גם המושג מיון טבעי לא ברור היום כי הטבע פשט צורות ולבש צורות חדשות - למשל ארובות של תחנות כוח | |||
_new_ |
אני מניח שאתה מקבל את הגישה של מיון טבעי | |||
|
|||
זולתנות היא תכונה של יחס מסייע לזולת . משחק האסיר הוא דימיוני . כאילו 2 אסירים בחדרים נפרדים מאוימים בשפיטה . לשניהם אומרים אותם תנאים . 1- אם תלשין תענש בחודש מאסר . 2- אם ילשינו עליך תשב שנה במאסר . 3- אם תשתוק וגם שותפך ישתוק תשוחררו . השאלה היא מה יעשו האסירים ? אפשר להרחיב את התרגיל למצב שבו חוזרים עליו פעמים רבות כך שהמשתתפים מקבלים דיווח על תוצאה קודמת . אסטרטגיות שונות נבדקו ויש תוצאות ידועות . אגואיזם תמידי משמעו , לדאוג תמיד לעצמך , לא במובן של תועלת מיידית אלא במובן של תועלת מצטברת מקסימלית . מיון טיבעי הוא תהליך שבו חוסר התאמה נעלם בגלל אי-התאמתו . הערה - גם מוות ברצח הוא ''טבעי'' כמו כל מוות אחר . | |||
_new_ |
אני מניח שאתה מקבל את הגישה של מיון טבעי | |||
|
|||
אני מתחיל להבין - איפה יש חומר כתוב? | |||
_new_ |
אתה מקבל את העיקרון? | |||
|
|||
הערה הראשונה מעידה שאינך מבין את ההקשר או שלא איכפת לך ממנו. | |||
_new_ |
אתה מקבל את העיקרון? | |||
|
|||
אם לא היה איכפת לי מההקשר שלך - לא הייתי מתייחס לבעיה העקרונית.אני סבור שיש בעיה עקרונית.אני שואל,האם אתה מוכן להתייחס לעקרון - או שיש לך כמות מסויימת של מקרים פרטיים שאתה רוצה להמשיך ולדון בהם כמקרים פרטיים? בכל פעם שיש ענין עקרוני שעולה על הפרק - תשים לב שאנשים מסויימים מנסים לגדוע את הויכוח כשהם אומרים - אבל אנחנו לא מדברים על מה שאתה מעלה - זה לא רלבנטי לנושא שלנו.תישאר בתחום שבו אני מגדיר את הסיפור... | |||
_new_ |
אתה מקבל את העיקרון? | |||
|
|||
על פי ההודעה הקודמת שלך, ללא תיקון הפעם אינך מבין את העיקרון ואת ההקשר. כתבתי במפורש שהציטוט הוא אחד מכמה ממספר גירסאות ובקישור הרלוונטי אפשר לגלות שיש משמעות (על פי העובדות ההיסטוריות) לגבי את מי לקחו קודם. אם היית בודק לא היית מזדרז לטעון שנימולר המשיך להיות אנטישמי. גם השאלות שלך שהפנית אלי מראות שאינך מכיר את עמדתי שכבר הוזכרה כאן לא אחת. | |||
_new_ |
אתה מקבל את העיקרון? | |||
|
|||
הבט,בגלל להט הויכוח והמתיחות שהשתררה, לא הצלחת לראות את כוונת ההומור שלי בנושא הזה.מצטער.זו לא היתה התייחסות רצינית מצידי,רק נסיון חטוף להעלות חיוך. גם אני בעצם מכיר את הכומר הזה מהספרות ההיסטורית של תולדות מלחמת העולם השניה. לגבי כל השאר,אני מודה שאיני מכיר את עמדותיך.אבל אני נעשה חשדני עד כדי חאראררה כל פעם שמצטברים מקרים פרטיים מסוג אחד כאשר לפנינו בעיה עקרונית של אוזלת יד שלטונית בכל התחומים של הפשע.החיים בארץ הופכים אותנו לפארנואידים מושלמים. גם נושא מודעות העירום שייך לענין העקרוני של חוזק יד - אבל הוא אינו בתחום הפשע,כמובן.(אני אומר זאת למרות שזה ברור מאליו - אבל חששתי שגם זה יעלה את הטמפ ולא יובן כהלכה) | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |