http://www.faz.co.il/thread?rep=79840 | |
בן-דוד (יום שני, 03/07/2006 שעה 7:37) | |
אכן מביך לשגות בזמנים, ביחוד כאשר הדבר נוגע לכבודו של אדם אחר. עד כדי כך נבוכתי שרציתי לפנות ישירות לפרקש ולהתנצל על הטעות. ואכן בלבלתי את הזמנים וכנראה שבעצמי קראתי ברפרוף את הביטוי 'מה שרואים מכאן...' אצל פרקש תחילה. אך ברגע שהתחלתי לכתוב תשובה ישירה לפרקש מצאתי את עצמי מרגיש דחיה עזה מלפנות פניה ישירה לאדם כה אלים. כל ההתקפות שלי על פרקש נסבו על עניינים שאינם נוגעים ישירות לאדם פרקש אלא לעניין. גם כשקראתי לו ולשאר מכחישי הכיבוש בשם 'כת עובדי השטן' או לסירוגין 'מועדון הקלאפטעס' הדברים נאמרו בהקשר של השאלה הקשה של הכחשת המימד המוסרי העוברת כחוט השני בכל כתבי פרקש, וחוץ מזה גם טרחתי לבדר קצת את באי הפורום כדי שלא ירדמו משעמום. איך אפשר לפנות לאדם שגם בשיחת חולין מכופף לבן שיחו את הזרוע, - ולו גם על מנת להודות בטעות. אכן טעיתי בזמנים, וקפצתי כמוצא שלל רב על ה'פלגיאט' כביכול של פרקש, אך עשיתי זאת, כפי שהקורא בפורום וודאי יסכים, על מנת להדגים סגנון חיבור וכתיבה או דגם מסוים החוזרים בכתיבתו של פרקש, סגנון שעורר את סקרנותי בהקשר של הדיון העיקרי - הצורך לניתוק מהמערכת המוסרית-ערכית על מנת להצדיק שוב ושוב את עוולות הכיבוש בשם ישראל. העובדה שהדוגמא שגוייה מפחיתה אך במעט מהטענה שטענתי ביחס לסגנון הכתיבה של פרקש. ולמעשה הדוגמא שהשתמשתי בה היא הפחות מוצלחת מבין הדוגמאות שעמדו לרשותי. מבלי להלאות אתכם בציטוטים, דרכו של פרקש לענות על התגובות שלי למאמרים השונים היא בדרך כלל, ביחוד כשהוא מרוגז, על ידי העתקה ומיחזור לעיתים כמעט שורה שורה של דברי. אולי זה רפלקס או טקטיקה מודעת, אך התוצאה גרמה לי לחשוב שיש דברים בגו, שהסגנון הוא סימפטומטי לנתק או לכשל המוסרי. מה שמטריד אותי זה וגם מסקרן אותי זה שאנשים נבונים ומשכילים (יש יוצאים מהכלל כמובן) מקבלים ללא עוררין את עיוות הדין המתמשך והפרת זכויות האדם בגדה (ולפני זה גם בעזה) מזה כארבעים שנה. הפרופורציות של העיוות ושל המשפח הן מיתולוגיות והיסטוריות. ונוצר מין טיפוס ישראלי, שפרקש הוא אולי דוגמא אופיינית שלו - הישראלי שפיתח סטנדרד מוסר כפול: אמת מידה אחת לישראלי ואמת מידה שניה לתושבי השטחים. המאפיין הפוליטי הכי בוטה של המוסר הכפול הזה היא מצד אחד הטענה של פרקש שהאירוע האחרון בגבול עזה מוכיח את הרצון הפלסטיני לחסל את היישות הציונית בכל ארץ ישראל, ומצד שני טענתו שארץ ישראל ניתנה לו והיא כולה שלו. אפילו פרקש בהגיונו הצרוף יכול לראות שקצת מצחיק להאשים את האוייב בכך שהוא רוצה להשמידנו ולרשת אותנו כאשר זה בדיוק מה שפרקש מתכנן עבורו (ומצהיר על כך בפומבי). כאן אנו כבר עוברים מתחום המוסר הכפול לנושא המדיני. ברור שגם אצל הפלסטינים וגם בישראל נמצאה במהלך השנים קרקע פוריה לקיצונים ומקסימליסטים (אנשי המקסימום אכן יאה להם השם 'ליסטים'). אך בעוד שהפלסטינים הראו לאחרונה יכולת להתאים עצמם לנסיבות המשתנות וגם ממשלת החמאס עברה תהליך איזרוח או פוליטיזציה מהיר, הרי בישראל לא רק שאין יכולת התאמה למציאות אלא נראה שאנו נמצאים בעיצומו של תהליך של רקבון מתפשט במערכת המדינית. אני יכול לייחס את הרקבון הזה בעיקר לתהליכים החברתיים-פוליטיים הנגזרים מהכיבוש המתמשך. הבעיה מיוצגת בפורום הזה על ידי אנשים כמו פרקש העושים ימים כלילות במלחמת מאסף לחישוק וחיזוק ה'הישגים' כביכול של הכיבוש, ובכך תורמים את תרומתם הצנועה לירידת כולנו לגיהינום הפוליטי-חברתי שאת טעמו כבר הכרנו בשנים האחרונות. לא הייתי מעלה ומזכיר כל זאת אילולא הנסיבות המיידיות: עד היום, לא קיבלתי אף תשובה עניינית לטענות או רעיונות שהעליתי בפורום. לא רק שלא היו תגובות לנושא של השאלה המוסרית העומדת על הפרק בהקשר של הכיבוש המתמשך, אלא שבמקרים רבים התגובות היו לא ענייניות והסתכמו בסדרת קללות. גם ב'טקסט' האחרון של פרקש בעניין הדוגמא השגוייה, שכח משום מה ברוב התלהבותו שחזרנו שוב לדון במאמר שלו, ולבד מהאשמות די מוזרות במרקסיזם-לניניזם לא נאמר שום דבר בתגובה לדברים די מפורטים שהעליתי פעם ופעמיים בהתייחסות למאמר של פרקש. משהו או מישהו הולך פה פארש. ואני לא חושב שזה דווקא אני. נראה לי שזה פרקש (פרקש הולך פארש, זה כמעט שיר). מספיק כתבתי עד עכשיו בתגובה למאמרים השונים כדי לדעת שחוץ מהטחת שמות כגון 'שקרן', ,אנטישמי', ''מרקסיסט' (זה דווקא לא בהכרח כינוי גנאי) וכדומה, לא תהיה מצד פרקש תגובה עניינית לטיעון אחד מטיעוני. וכמובן הוא דוחה אותם על הסף כלא רלוונטיים, למצב, למקום, ולצבע השמיים. כנראה שמיטב המוחות של מכחישי הכיבוש עסוקים בימים אלה בפיתוח שיטות לוחמה חדשות בנושא המנהרות. עד עכשיו עסקה המדינה בהקמת חומת ההפרדה, ועוד לפני שהפרוייקט הליליפוטי של הקמת החומה הסתיים אנו כבר עומדים בפיתחו של פרויקט המנהרות, ששואב לתוכו את פרקש והקלאפטעס כמו חור שחור. אם זו, המזימה האחרונה של הפלסטינים תעבוד, ישראל תתמוטט לתוך מבוך של מנהרות, אך לפני הסיום המזהיר הזה, באיזהשהו מקום ביקום תיווצר מושבת קלאפטעס צפופה. ושוב כדי להסיר ספק מלב הקורא, אני מודה ששגיתי בכך שטענתי שפרקש השתמש בביטוי 'מה שרואים מכאן לא רואים משם' לאחר שמצא אותו בתגובה קודמת שלי. ההיפך הוא הנכון: אני השתמשתי בביטוי לאחר שקראתיו כנראה אצל פרקש. והיות והביטוי 'מה שרואים מכאן לא רואים משם' 'חוזר' עכשיו לפרקש כדין, אני מקווה שירשה לי לומר שאכן ברוב המקרים הביטוי נכון - מה שרואים מכאן לא רואים משם, אך במקרה של פרקש השימוש שהוא עושה בביטוי לא מדויק היות ובמקרים רבים כשפרקש בא לענות לדברים שכתבתי בפורום בחר שלא להגיב באופן ענייני המייצג את דעותיו בנושא הנדון באותה השעה אלא הגדיל לעסוק בהעתקת דברי בעיוותים קלים ללא יצירת הקשר חדש משמעותי, ובכך מנע את ביטויו של ההבדל הטבעי שבין מה שאני ראיתי (מה שרואים מכאן) לבין עמדתו שלו (מה שרואים משם). הפלגיאריזם או שיטת ההעתקה של פרקש חוזרים אם כך כרוח רפאים שלא ניתן להיפטר ממנה בקלות כפי שנדמה היה לרגע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=79847 | |
נא הסבר לנו כונתך | |
מהנדס אזרחי (יום שני, 03/07/2006 שעה 10:15) בתשובה לבן-דוד | |
''פעולת תגמול לגיטימית פלסטינית על פעולות צה''ל בשטח הכבוש'' האם בשמך בן דוד יש רמז, לנו, שאתה המשיח? שאם כן נדע עם מי יש לנו עסק. משום שעל פי צורת כתיבתך הרהוטה, אתה ערבי. אז עכשיו שזהותך נודעה ברבים, אתה יכול לכתוב את שמך האמיתי, מוחמד. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |