פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאבנר בן בסט, 03/08/02 8:10)

http://www.faz.co.il/thread?rep=7151
אלברט, הנח לגר''ע יוסף שליט''א
אליצור סגל (שבת, 03/08/2002 שעה 23:52)
בתשובה לאבנר בן בסט

לק''י
אלברט, תסלח לי אבל הרב עובדיה יוסף אינו אטום. הוא הביע את דעתו יותר מפעם אחת שאריה דרעי זכאי וצח כשלג מהחטאים שהלבישו עליו. הוא גם הטיל את מלוא כובד משקלו כדי שאריה דרעי יצא זכאי. אבל מה הוא יכול לעשות. כוחות חזקים ממנו חברו כדי להרשיע את אריה דרעי ולשימו בכלא. מכאן ואלך יש חיים נוספים. לא הכל מסתובב סביב אריה דרעי. אני אישית משוכנע שארהי דרעי זכאי לחלוטין והמדובר בעלילת דם לכל דבר ובכל זאת מעולם לא הצבעתי לש''ס וכנראה שלעולם לא אצביע לש''ס או למפלגה אחרת שיקים אריה דרעי כי יש חיים מעבר למשפט דרעי והם קובעים יותר.
בכלל אלברט, מיחסים לרבנים כל מיני כוחות אל טבעיים ועל טבעיים ואין בזה שום ממש. הרב עובדיה יוסף הוא פוסק הלכה ואין שום קושי להגיע לאנשים כאלו. הם אינם פוליטקיאים שחלק מהכוח שלהם נובע מהקושי להשיג אותם. אני מעולם לא שאלתי אותו שום שאלה כי צמחתי בחוגים אחרים אבל אילו רציתי לאו דוקא באמת או מאוד הייתי מגיע אליו אישית מיד. אין שום קושי להגיע אליו לפגישה אישית כדי לשאול שאלות הנקודה היחידה היא שאינך בן יחיד אצלו והוא צריך לענות לעוד רבים לפיכך תצטרך להמתין בתור.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=7211
אליצור: אכן ביקשתי לרמוז בכותרת, על ''אטימות'' הרב,
אלברט שבות (יום ראשון, 04/08/2002 שעה 20:09)
בתשובה לאליצור סגל

וזאת במטרה להזכיר לעצמי לעלאת הנושא הזה בהמשך, מתוך חשיבותו גרידא, ושלא ייטמע בים הנושאים שנתחמו בין גדירות הפנייה . אכן, ביקשתי לצעוק, ובשלב מסויים של הדייון, את האטימות שהתגלתה לנגד עיני, בשיאה, בשיא כיעורה, ושהייתי עד לה .
אם-כי, לא עולה מהפנייה, כשלעצמה, אטימות גם לא אי- האזנה..

ולנושא אחר שיתחבר לפתיחת ההודעה הזאת : האם אתה יודע, אליצור, מדוע חילקתי את הפנייה, לחמישה פרקים?
תשובה: בשביל שיהייה סיכוי, ולו לפרק אחד שייקרא, עד תום . אין זה נובע מרגשי נחיתות אלא מתחושה שלצערי היה לה גיבוי מעשי . גיבוי מחריד בהקפו .
אתמול קיבלתי מייל מרפי גטניו בו הודיעני על כוונתו לערוך את הפנייה על חמשת פרקיה והסכמתי מייד בשמחה! כי כוונתו טובה ואין לדחות, כך למדתי מהחיים, כוונות טובות. וגם רציתי לראות מה זה לערוך! מעולם לא ערכו אותי.. ועוד, ואני מגלה לאוזניך ''בלבד'' סוד קטן: בזאת אבטיח שלפחות אדם אחד יקרא את הפנייה במלואה על חמשת פרקיה ותוכנה ולו לצורכי עריכה..

אליצור- וצר לי לסכם את תגובתך בדיעה הזו: לקחת לך את הכותרת ''האטומה'', שילבת אותה עם שורות תמימות מהפתיחה ועברת עם כוונות טובות אל שורות הסייום (הסיכום מטבען) שבפנייה, במטרה לצוד את השמנת של הפנייה, רקחת כמעשה רוקח את הממצאים בסיר, והינה התוצאה: דרעי. דרעי! ואני מניח שבסוד ליבך עוד הוספת, מהו היה צריך את כל הבבלת הזה בשביל להגיע לדרעי! ואני מסכים איתך: זה יותר מדי בשביל דרעי! אין לי אלא לצטט מר סגל, (כתמיד), מדבריך, וללמוד מחוכמתם: ''יש חיים מעבר לדרעי..''

כל זאת מר סגל, כי אני מאמין בכנות ובתמימות, שאילולא הזמן הדחוס, הייו צדים את עניך נושאים אחרים, עם רמת חשיבות לא פחות חשובה מדרעי, בפנייה: נגעתי בפנייה ברמת האמינות של ''נושאי הכלים'' של התורה והתלמוד . נגעתי שם בקייום אלוהים . נגעתי שם בשאלת גייור ומנקודה מסויימת.. נגעתי שם בשאלה אקטואלית רבת חשיבות, שדווקא ניתן לחשוד בה ''כנקודת השמנת'' של כל הפנייה: שאלת הגיוס על שני גווניה, ההלכתי והמוסרי, ושניהם קשורים מטבעם .
כן מר סגל, בנושא ''דרעי'' סיימתי ואף הודיתי בגוף הפנייה, שהוא הגורם ההתחלתי לפנייתי, ואולי מתוך זאת היה עלי גם לגעת בנושא הזה, ועשיתי. ועל זאת גם אתה תעיד .

בהבנה והערכה / א. שבות

http://www.faz.co.il/thread?rep=7225
אלברט אתה צודק
אליצור סגל (יום ראשון, 04/08/2002 שעה 21:18)
בתשובה לאלברט שבות

לק''י
אלברט אתה צודק בדבריך עלי. אבל באמת ובתמים אין זה יום לקריאה פילוסופית שקטה. ממילא התקשיתי לתפקד היום אבל אני חושב שיש לי הצדקה לכך
אליצור

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.