http://www.faz.co.il/thread?rep=20111 | |
שמעון - באיזה מידה יש להתייחס לדברים הכתובים | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 16/12/2002 שעה 12:47) | |
במקורות עתיקים אלו כתיאור מציאות כללית? האם התופעה שאתה מתאר כאן מאפיינת כל כל שכבות החברה המוסלמית בהווה? האם לא ניתן לומר - ברמת ההשוואה הגסה במאקרו - כי ייתכן ובאיסלם אמנם קיימים מקורות בעייתיים, אך כי הללו אינם מהותיים ואינם משפיעים על כלל החברה, אשר מבחינתה בכל זאת עברה תהליך חילון ומודרניזציה מסויים? האם מסורות עתיקות אכן עדיין בחזקת מציאות מחייבת של ממש עבור משכיל ערבי-מוסלמי במדינות ערב? האם אין בתיאור זה של תופעות הג'יהאד אלו משום התמקדות בנקודה אחת ומסויימת בלבד? האם ניתן להיות כלל אובייקטיבי בשאלות אלו? אני לכשעצמי בדיעה כי ציטוטים מכוונים מספרי כל דוגמה דתית יכולים כמעט תמיד להוכיח דבר והיפוכו בהתאם לנטיות הדובר, ועל כן יש ליצור תמיד רלטיביות מגנה בכל ציטוט דתי, במידת האפשר - גם אם לכאורה ניתן להוכיח דבר אחד או שניים על ידו. מבט אחד אפור מגלה שכמעט כל הכתבים הדתיים אוחזים באמביוולנטיות מסויימת, לפחות בפירושיהם המאוחרים. אגב, מעניין להווכח כי קיימים הבדלים בין מזרחנים ישראלים למזרחנים אירופאים בשאלות אלו, וכי אלו האחרונים מפרשים תופעות אלו באופן נינוח יותר, יש היאמרו אויפומיסטי משהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=20139 | |
אלכס לא- תיסתכל על אירן , ועל חתך המשכילים,... | |
סוריא (יום שני, 16/12/2002 שעה 19:09) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
הפאנאטיות אינה רחוקה מהם ,לא לא, ומה גם שאירופה היא אירופה, והמזרח התיכון , מזרח תיככון, קיים פער גדול במנטאליות האנשים ודרך תפיסתם,ולכן נראה כי באירופה הדבר מתון, לא - לדעתי אין הבדל בדרך המסר הדתי,או תקרא לזה ג'האד, החיחול נעשה בדרך מיסיונרית בארצות המערב בשקט ולאט לאט ברחוב,בתרומות,בדרשות,בכתובים,ובדרך שאפילו חוטאים מוסלמים יגויסו למטרה מבלי להיות במסגד ,,,ולכן הדבר נראה מתון, לאט לאט ובשקט אבל בטוח, למזלינו וחבל על אלפי החיים שנלקחו אלקאידה עשה טעות בתזמון, והיתעוררנו למרות שאנשים כמו שמעון, יורם, ואחרים ניסו בדרכם שלהם להעיר,,, | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |