פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לisaac01@netvision.net.il, 29/09/12 18:50)

http://www.faz.co.il/thread?rep=168657
ל-isaac01 שלום!
(יום ראשון, 30/09/2012 שעה 13:32)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

תודה על תגובתך.
עד כמה שהבנתי אותך, מי שהוא אתאיסט, אינו יהודי לפי תפיסתך.
אז מי אני? גוי? אז מדוע הגויים מכנים אותי בעקשנות יהודי ואף ז'יד ורודפים אותי ואת קודמיי זה דורות?
ללא כל קשר עמם אני מרגיש יהודי מבחינת המורשת ההיסטורית וגאה בכך!
כתבתי רבות על תרומתה של המורשת היהודית להומניזם האוניברסאלי, אם תרצה אעביר לך אי-אלה מדבריי בדואר אלקטרוני.
לדעתי אין כל חשיבות אם אלוהים העניק למשה את עשרת הדיברות או שמשה עמל על חקיקתם בסלע בעצמו ומיוזמתו ארבעים יום לאור הסנה הבוער.

נ.ב. מה זה מעיד עליי?

בברכת חג שמח
עו''ד זלמן שרר

http://www.faz.co.il/thread?rep=168658
למכובדי שלום
(יום ראשון, 30/09/2012 שעה 14:51)
בתשובה לzsherer@gmail.com

לא הבנת

א.אדם המגדיר את עצמו כיהודי אתאיסט אומר 2 דברים עיקריים
1. אני יהודי כי אימי יהודיה
2. בהשקפותי אני אתאיסט
אולם זה שהינך יהודי מכיוון שאמך יהודיה שייך למערכת (הלכה) שהינך מתנגד לה ולכן מבחינתך (ולא מבחינתי ) ההשתייכות שלך בעייתית
כמו כן זה שאתה מקבל ומשתמש בעקרונות שלי שאינך מאמין בהם מעיד עליך
אתה יכול להיות מבחינתך פולני או גרמני או ספרדי אולם לא יהודי
ב. תרומתה של היהדות למורשת העולמית לא עושה את המורשת הזאת יהודית יותר
ג. כדי להיות אדם טוב ומתקדם לא צריך להיות יהודי, אולם כדי להיות יהודי צריך להכיר ולקבל את המערכות שלה(גם אם הייתה אומרת כי כל יום שלישי צריך לחבוש כובע ירוק קצר שוליים)
ד. במה הנך יהודי יותר ממרטין או מוחמד (האתאיסטים)או מכומר שמכיר ומקבל את כתבי היהדות(חלקם)
ה. אני מתנהג לפי מערכת האמונות שלי ומצפה ממך כנ''ל

חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168660
למכובדי שלום
דוד סיון (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 15:27)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

לא הבנת.

אדם המגדיר עצמו יהודי אתאיסט אומר ש:
1. שהוא בן הלאום היהודי - חלק מעם ישראל.
2. השקפת עולמו אינה כוללת אמונה באל או אלים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168661
למכובדי שלום
(יום ראשון, 30/09/2012 שעה 15:49)
בתשובה לדוד סיון

א. מה זה בן הלאום היהודי?
את הלאום היהודי קבעה היהדות והמערכת היהודית שקבעה את הכללים הללו נקראת הלכה, אתה לא מקבל את ההלכה ואולם קובע כי קיים לאום יהודי?הלא לפי ההגדרות הבנ''ל היהדות לא היית לאום מכיוון שלא ענו להגדרה לדוגמא שטח משותף , תרבות משותפת וכד
אם כך הלאום היהודי (אם אינך מקבל את היהדות שקבעה כי המימד הדתי הוא גם המימד הלאומי) הוא אפיזודה בת 65 שנים ולכן אין לאום כזה
כמו כן אם חלקנו/ רובנו גרים או בני גרים מה לנו וללאום היהודי
אה שכחתי תרבות יהודית - איזה תרבות יהודית פולנית, גרמנית, רוסית , ספרדית תימנית, אתיופית
כל הקשר בין הקבוצות הללו אין לו קשר לתרבות
מדוע אתה קובע שהינך מבני ישראל ומומר יהודי להכעיס (כמו טורקמדה) גם שייך לעם ישראל ואילו הכומר ניקולה בלגין אוטב ישראל והיהדות ובקי בה אינו בין העם היהודי
(מכיוון שלא התגייר)
ישנה שטות נוספת '' מרגיש'' אין בדעתי להרחיב על השטויות הללו

גם כן לא מובן השקפת עולמו אינה כוללת אמונה באל ..
מה זה השקפת עולם ? לאדם רציונלי זה מושג שלא יכול להיות קיים יכולים להיות עובדות, ניתוחים , בדיקת השערות אולם השקפת עולם על איזה עולם או אל הוא משקיף שיש לא '' השקפה'' או מושג אחר עליו
מילים לא יכולים לכסות ערווה (גם לא ערוות דבר

חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168662
הבוטות לא תועיל לך!
דוד סיון (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 18:15)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

א. את מה הוא הלאום היהודי קובעים היהודים לפי השקפת עולמם. בתמצית מאפייני הלאום מורכבים מ:
- מסורת היסטורית משותפת;
- זהות גזעית או אתנית;
- אחידות תרבותית;
- אחדות לשונית;
- קרבה דתית או אידיאולוגית;
- זיקה לטריטוריה;
- חיים כלכליים משותפים.

בין המאפיינים האלה ישנה גם דת וההלכה שלה, אבל בהחלט לא מאפפין עליון או יחידי.

ההגדרה הזאת מתאימה לעם היהודי כמו לעמים רבים אחרים.

ב. היהדות שונה מעמים אחרים בדבר אחד שם הדת ושם העם זהים. אצל הצרפתים, למשל, השם של הדת הוא אחר.

ג. השקפת עולם היא מושג רציונלי שמתאר מה בן אדם חושב על העולם סביבו ובין השאר 'מה זה בן הלאום היהודי' (ראה סעיף א').

ד. התייחסות בוטה ושחצנית המלווה בטענות מופרכות לא תעזור לך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168687
למכובדי שלום
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 15:54)
בתשובה לדוד סיון

תודה על תגובתך המזדהה.
אכן, נכון ויפה דרשת!

http://www.faz.co.il/thread?rep=168663
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום ראשון, 30/09/2012 שעה 18:18)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

אני הייתי מגדיר את סעיף 2 שלך אחרת.
האתיאיסט כן מאמין. הוא מאמין שאין הגדרה וירטואלית שמכונה ''אלוהים''.
אין לזה וליתר הלכות היהדות שום קשר ישיר ,אולי משהו עקיף.
מעשית היהדות היא תורת משה+ התלמוד, כפי שהנצרות היא תורת משה+ הברית החדשה והאיסלם היא תורת משה+ הקוראן.
האמונה בהגדרה וירטואלית זו או אחרת היא עניין אישי של המאמין.
הקביעה הבסיסית ביותר ביהדות היא ההשתייכות לפי האם. הוא אינו יכול לשנות זאת ( בניגוד לדתות אחרות) ולכן אם אינו נוקט איזו שהיא פעולה יזומה הוא נשאר יהודי.
הוא אינו יכול להיות גרמני או פולני (כמשל) כי עמים אלו ואחרים בשעת מבחן ''הלכו'' דורות אחורה בכדי להוכיח את לאומיותו היהודית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168664
למכובדי שלום
(יום שני, 01/10/2012 שעה 18:24)
בתשובה לע.צופיה

לה''ו
1. האתאיסט מאמין שאין הגדרה וירטואלית שמכונה אלוקים הינו מישפט הנוגד את כללי הלוגיקה
2. הקביעה הבסיסית ביהדות כי ההשתייכות לפי האם הוא קביעה הלכתית ולא ביולוגית או סוציולוגית ואם אינך מאמין בהלכה אל תשתמש בה, בעולם המערבי ו/או הערבי ו/או ההינדי הקביעה היא לפי האב, לכן אל תשתמש בקביעה הלכתית כשנוח לך וכשלא נוח תתנער ממנה
3. הבעיה עם עמים אחרים מוכנים לקבל אותך היא בעיה שלך לא של היהדות, אם הפולנים או הסינים יקבלוך כפולני או כסיני אזי לשתתך אינך יהודי?, האם הזהות שלך נקבעת על ידי אחרים? , אם יגידו שאתה חתול תתחיל לילל?

לגבי אדון סיוון כדאי שיקרא את שכתב

לגביו הקמת מדינת ישראל לא היה העם היהודי לפי ההגדרות הנ''ל

מסורת היסטורית משותפת;
- זהות גזעית או אתנית;
- אחידות תרבותית;
- אחדות לשונית;
- קרבה דתית או אידיאולוגית;
- זיקה לטריטוריה;
- חיים כלכליים משותפים

רוב המאפיינים לא היו קיימים אצל היהודים ובמיוחד לפני כמאה שנים לא הייתה אחידות תרבותית וגם היום אין , לא הייתה טריטוריה משותפת וגם כיום אין לא הייתה אחידות לשונית היום יש לכמחצית העם היהודי , אין קרבה דתית בין האתאיסט למאמין(יש קרבה גדולה יותר אידאולוגית בין כומר או קאדי לבין רב מאשר בין רב לבין האתאיסט)
הזיקה לטריטוריה אינה מייחדת את היהודי ובוודאי אין זיקה לתריטוריה של האתאיסט
לא היו חיים כלכליים משותפים וגם כיום אין
כל הנ''ל לא היה כלל לפני מאה שנה ולא קיים אפילו היום אם כך או שאין עם יהודי או שהעם היהודי נגזר מהגדרה דתית וברגע שהורדת את הדת אין אתה יכול להישאר עם הלאום

כאשר אין תגובה עניינית התייחסות שאומרת שהאחר שחצן מראה על רמת המתדיין

חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168666
למכובדי שלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 18:54)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

1 - האתאיסט יודע שאין אלוהים .
2 - הקביעה שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה היא קביעה של עזרא הסופר .
מאז זו מסורת של כל מי שרוצה לשמור מסורת זו .
3 - אין לזה שום קשר לאמונה באלוהים ולא לאף מצווה מאלה שבתורה .
4 - הנרדפים בשל יהדותם הם יהודים בעיני הרודפים .
מי שרוצה לחמוק מזה שיוכיח שהוא אינו יהודי - אם יוכל .
לכן
דעת הזולת עלינו היא חלק מהגדרתנו .
5 - ליהודים היסטוריה משותפת , שפה משותפת (עברית) ,
דת משותפת (אפילו אם לאחרונה עזבו את הדת - הוריהם היו יהודים דתיים) ,
זיקה לארץ ישראל מסיבות היסטוריות , זהות גזעית (עם חריגות מועטות ביותר) .
6 - עם מורכב ממי שרוצים להיות עם (הגדרה עצמית) .
הסיבה יכולה להיות דתית או לאומית או היסטורית או אפילו אהבת מלפפונים חמוצים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168667
למכובדי שלום
(יום שני, 01/10/2012 שעה 19:16)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

לה''ו
הבנתי כי לשיטתך אמונת האתאיסט נובעת מהדברים שמעבר לניתן להסבר מדעי וזהה לכאורה לאמונה באל?
ואולם אם המתמטיקה נכונה והפיזיקה נכונה אזי הביולוגיה אינה נכונה
שאלה אחרת , האם בעולם נתון להיות חוקים פיזיקאלים, ו/או חוקים כימיים/ן/או ביוליוגים שונים לחלוטין וסותרים אחד את השני
ואולי אינני שטרילר
האם לגר היום או לצאצא גרים יש היסטוריה משותפת
העברית עד המאה ה20 הייתה שפה מתה שחייתה רק בבתי הכנסת ובחלק מהקהילות חדלה לחיות גם שם
מה זה עם מורכב ממי שוצים להיות עם?
אם ישנו עם מסויים ואתה רוצה להימנות אליו זה נתון לשיקולך?
למושג עם ישנם הגדרות בינ''ל שהיהדות לא יכלה להיכלל בהם
ולכן היהדות מההגדרות הבי''ל לא הייתה עם אלא דת ואולם היהדות הגדירה את המונח עם למעלה מ 3,000 שנה לפני ההגדרה הרווחת
הטענה הבסיסית שלי היא דרישתו של הרמב''ם
עשה אמת מפני שהיא אמת- זאת אומרת אל תחפש לך בחיים תירוצים , תדע ותהיה מוכן לשלם מחיר וזה מושג האחריות
אל תשתמש במשהו שהיה שייך לאבותיך זה לא ניתן לך בירושה(תורה אינה ניתנת בירושה, תורה נמצאת בקרן זוית כל הרוצה ליטול יבוא ויטול)

שיהיה לך חג שמח

ושבוע טוב

http://www.faz.co.il/thread?rep=168669
למכובדי שלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 19:59)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

או שאינך מבין או שאתה משבש בכוונה .
1 - אתאיסט יודע שאין אלוהים ולא כפי שכתבת ''מאמין שאין אלוהים'' .
2 - כיצד אתה מראה שהביולוגיה אינה נכונה בגלל נכונות המתמטיקה והפיזיקה ? זה מעניין !
3 - לא הבנתי באיזה עולם יש ''חוקים פיזיקאלים, ו/או חוקים כימיים/ן/או ביוליוגים שונים לחלוטין וסותרים אחד את השני'' .
4 - מי זה שטרילר ?
5 - כן . לצאצי גרים יש היסטוריה משותפת עם יהודים אחרים .
6 - כן . אפשר להצטרף לעם אחר .
7 - ההגדרות הבינלאומיות הן כמו הסבר במילון - הכי טוב לא מספיק טוב .
8 - לפני 3000 שנה לא היה ''עם יהודי'' רק עם עברי .
9 - המלצות איך להתנהג בחיים יש להמון אנשים מהם פילוסופים מפורסמים וסמכותיים .
אין בזה הוכחה שהם או הרמבם צודקים . בלוגיקה זה כשל האיש המפורסם .
10 - תורשה אינה ירושה . היא תהליך ברור של המציאות . אם יש לי הורים כחולי עיינים
אזי אני גם כן כחול עיניים ואם להורי עור שחור אזי גם לי עור שחור .
אם אמי יהודיה ואמה יהודיה אזי אני יהודי וזו הוכחה מספקת לפי חוקי ההוכחה לסדרות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168671
למכובדי שלום
(יום שני, 01/10/2012 שעה 20:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

יגיד לי אדוני מה זה יודע שאין אלהים
אין מושג של ''ידיעה מדעית '' יש מושג של ''תאוריה מדעית'' ישנו מצב של הוכחות לתאוריה או הפרכות התאוריה , הידיעה שלך זהה לידיעה שהשמש עשויה מגבינה צהובה
2. אחד הבעיות שבמדע היא חוסר אחידות מדעית הן בין המדעים והן בתוך המדע(פרופ'' נאמן ניסה לתת תאוריה מקיפה אולם לא הצליח)
אתן לך 2 דוגמאות פשוטות
חומר של תיכון
1. החוק השני של הטרמו דינמיקה אינו מאפשר חיים כלל והמצב שהדברים לא מתפרקים הוא קיום קבוע של אנרגיה ממקור חיצוני(אם לא הייתה קריסה)ואולם אנו יודעים היום כי יתכן מצב כזה לפי הנ''ל כל חיים שיווצרו תהיה להם שאיפה אחת והיא להתפרק- ז''א ''החוק מייצר שאיפה לא להשתנות אלא לחידלון
2. תורת הגבולות ותורות בהסתברות וסטטיסטיקה (יש לציין כי יש בעיה פנימית לוגית בתורת הגבולות בנושא האין סוף)
בו נניח שבמרכב X יש Y אברים כאשר מספר אברי Y נפגשים הם יכולים ליצור Y חדש או משהוא שונה בהסתברות מסויימת(לא משנה ההסתברות) אולם ישנו נתון נוסף שמציב גבול והוא שכדי שהמשהו השונה ישאר בתחום ולא יעלם הוא צריך לענות על מס T של גבולות
התוצאה המפתיע שככול שמספר ה Y גדל וכמות המפגשים גדלה הסיכוי שיווצר שונה T שיוכל להשאר בתחום X קטן
ולפי צורת הגבולות הוא יהיה 0 , או כםי שנאמר הסיכוי (המתמטי) להיווצרות אמבה מהמפץ זהה לסיכוי שתפוצץ מגרש מכוניות ותקבל F18

אני לא נכנס לדוגמאות נוספות כדוגמת הבעיה של החלקיק האלוקי, אנרגיה אפלה וכדו
שטרילר - סיפרו המפורסם של סומרט מוהם אנני שטירלר דן בנושא של הזהות של היחיד בחברה , וזכותו ואפשרותו של היחיד לקבוע את השתייכותו

3. אדם שהתגייר אין לא ולכן לא אומר אלוהי אבותי
4. אתה לא יכול להצטרף ללאום הטיבטי אתה יכול להיות בעל אזרחות כמו בעל אזרחות ישראלית אולם לא בעל הלאום
5. עם ישאל והעם היהודי הם שמות חופפים, הנושא עברי לא היה עם אלא עם ישראל
6. אני לא מבין מה זה הכי טוב או לא מספיק , או שזה הגדרה או לא מדובר על הגדרות והאם אתה נופל בהגדרה לא במובר באקסיומה מדעית, אלא בהגדרות(הגדרות לא ניתנות להוכחה או להפרכה)
7.אני לא אומר צודק לגבי הרמב''ם או לא צודק (זה דבר טיפי לומר), מה שאני אומר שאני מקבל את דרישתו זה אצלי מוטו בחיים ולא מעניין אותי שורת הרווח או ההפסד המיידי,או לא מעניינים אותי האמונות שלי באותו זמן זו דרישה מינימלית שלי מהאדם
8 אתה לא יכול להיות בתורשה יהודי אתה יכול לקבל כרומוזומים מסויימים בתורשה אבל להיות יהודי לא עובר בתורשה
כדי לקבל זאת אתה צריך לקבל את ההלכה, זה לא ביולוגיה ולא לוגיקה
לדוגמא אם סבתך יהודיה סבך נוצרי , אביך תנצר בילדותו ואמך נעשתה בודהיסטית ואתה מאמין בוודו מה אתה?

חג שמח ויום טוב

http://www.faz.co.il/thread?rep=168674
למכובדי שלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/10/2012 שעה 21:25)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

עורבא פרח .
1 - ''אין אלוהים'' משמעו עד כה לא הוכח קיומו . בדיוק כמו מפלצת המקרוני האוימה . או הפיל הורוד . אין - זה מצב שבו לא הוכח שיש .
2 - סעיף לא מובן , מלבד סעיף האמבה . אתה טועה ההסבר מפורט וקיים .
בין פיצוץ מגרש גרןטאות למפץ הגדול יש כמה הבדלים והם הדבר הקובע .
3 - אז מה אם לא אמר ''אלוהי אבותי'' ?
4 - אני יכול .
6 - השפה בשונה ממתמטיקה אינה מספיק חד-משמעית , לכן הגדרות של מילים אינן מדוייקות במידה מספיקה .
7 - הרמבם הוא רק אחד ממאות פילוסזופים והוא טעה פה ושם , כמו אחרים .
בכל מיקרה לעשות כדבריו זו רשות ולא חובה .
8 - זו דעתך אך לא דעתי .
אם אבי התנצר משמע בחר לעזוב את היהדות . אם אמי גם כן הרי שהמשפחה עזבה את העם היהודי וגם את הדת היהודית .
דניאל רופאייזן בחר להיות יהודי לפי לאום ונוצרי לפי דת .
הממסד לא קיבל זאת אבל זה לא שינה את העובדות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168675
למכובדי שלום
(יום שני, 01/10/2012 שעה 21:55)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

1. הגדרתית לא ניתן להוכיח ולכן הבעיה הזאת יוצאת מהמשואה
2.הבעיה אינה מדעית אלא פילוסופית , במצב שאין אלוקים לא יכולים לדבר על מוסר אלא על תועלת ואם זה העולם עליו אתה חולם זה אינו עולמי
3. מה הבעיה המוסרית או אחרת בהפרדת הראש מהצוור אצלך אם אנו מערכות חשמליות כימיות אין הבדל בין עריפת ראש של בובה חשמלית לזה של האדם
4. תחשוב על זה שאז מושגים כאהבה , טוב, הרגשה, הם בעצם מושגים מוטעים מעין דימיון מודך שאינו נכון אלה פירוש של תנועות חשמליות
5.לידיעתך חלק גדול מהפיסיקה טרם הוכח קיומו או הוכחת קיומו אינה ניתן לראיה
5.יש לך מושג מה זה עולם רב מימדים פיתרונות מתמטים שהינם הנחות אם לא לא ניתנים לפיתרון
6. מה פירוש תורת הקוונטים אתה מבין אותה כיצד היא יכולה להיוות
6.אדם נוסע במהירות C=V אזי הזמן לגביו הוא 0 מה קורה ביולוגית ?
7.במדע מעלים תיאוריה אח''כ פודקים אותה עד שלא מפריכים היא נכונה למה אתה דורש אחרת מהאל(אע''פ שלא חל עליו הנ''ל)
8. אין הבדל מבחינת ההיסתברות שניהם 0 אז או שהביולוגיה טועה או שהמטמתיקה טועה.
ובבקשה תראה לי מתמטית כי הנ''ל אפשרי.
(אני רוצה לציין כי הן ביתי והן בן דודי הינם דוקטורים וחוקרים בביולוגיה- והתשובה היא כי לא ניתן ליצור משוואות מתמטיות בגלל כמות המשתנים המשפיעים וכו, )
9. אם לא אמר אלהי אבותי אזי הכניסה שלו לעם נובעת מאקט דתי ולא מגנטיקה או משהו אחר
10.בבקשה בו נראה אם הם יגידו ורולם יגידו שאתה בעל לאום טיבטי אני מחכה
11 יש לך טעות הגדרה היא הגדרה מתמטיקה היא צורה של הפשטה של בעיות בחיים ולא דבר בפני עצמו
12. מה הקשר של טעות אצל הרמב''מ בריא לי מהתשובה שמיימך לא פתחת את הרמבם אין פה אלא המלצה ובלשונו '' עשה אמת מפני שהיא אמת וסוף הטובה לבוא''זוהי המלצה לחיים כדי שחברה תוכל להתפתח נכון כדאי לך לקרא בנושא את לייבוביץ
9. מה שאתה אומר לשיטתך יכול להיות יהודי מוסלמי , יהודי נוצרי, מה שזה אומר לפי תורת הקבוצות שלא קיימת קבוצה נפרדת הנקראת קבוצה יהודית .

לא ברור לי מה היסוד האקדמי שלך אולם אין לו קשר למדעים

http://www.faz.co.il/thread?rep=168676
למכובדי שלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 6:15)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

1 – לא ניתן להוכיח משמע – אין .
2 - שאין מוסר אלא רק תועלת היא טענה שלי מקדמת דנא .
2א – העולם הוא מה שהוא ולא מה שאתה רוצה .
3 – אין הבדל בביצוע אל יש הבדל בתוצאות .
4 – זה נכון עקרונית . אנחנו ביסודו של דבר עושים את מה שהכימיה שלנו מאלצת .
5 – אני לא יודע אם החלק המוכח הוא הגדול או הקטן וזה לא חשוב .
מה שהוכח נכון עד שיוכח אחרת ומה שהוכח מתפקד בלי פגם .
5א – הכתוב בתורה , שבה אתה מאמין , מכילה יותר דברים הסותרים את המציאות .
6 – לא איכפת לי עולם רב מימדים . אני חי בעולם הזה .
7 – אין לי דרישות מהאל . היכולת לסתור טיעון מדעי משמעה שלמדנו דבר מה חדש .
8 – אני לא מבין מה טענתך . אנא הסבר .
9 – נכון . גם יהודי שנולד ממשגל של גוי עם יהודיה כך . ולאחר דורות אחדים זרעו
נימהל בשאר לפי נוסת הארדי-וויינברג . תשאל את בני משפחתך מה זה .
10 – זה קורה עם אנשים אחרים , אין צורך שאני אעשה זאת בעצמי לצורך ההוכחה .
11 – דבריך נכונים בייחס לחשבון אך לא בייחס למתמטיקה .
12 – מספיק לי אריסטו , ע. קאנט , רוסו , לוק , הובס . כולם טועים .
13 – יש קבוצה הנקראת יהודים , אך הגדרתה שונה משלך .

אני תולעת השדה . דברי נכונים אם הם נכונים ולא אם איש שלראשו כובע שחור/מרובע נתן לי קרטון עבה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168677
למכובדי שלום
(יום שלישי, 02/10/2012 שעה 7:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

1. כפי שאמרתי אין לך שמץ של ידע במדע
2. כפי שאני טוען אינך יהודי אולי הוריך היו
3. תוכיח לי אהבה, אושר תראה לי אלקטרון, תראה לי כי חלקיק נימצא באותו זמן כמסה ואנרגיה , יש לף משמעות מה זה אומר , קיים לכאורה ייקום מקביל אנרגטי ? תוכיח(כדי לשמור על חוקי השימור)זה לחלוטין בכל רגע, תסביר לי מה זה 16 מימדים ביקום,
4. אם כך מה הבעיה שלחך להשמדת יהודים אין בזה טוב או רע, גם אם אקסח אותך במכות ואפריד לך את הראש מהצוור אין בזה רע,
5. לא נכון לחלוטין אם כך לא הייתה פסיכולוגיה, אינך יכול להכיח שהכימיה מיצצרת רגשות אולי ההפיך הרגשות מייצרים תהליך כימי שמאפיין אותם, כמו כן אם היית צודק מכיוון שהרגשות שלנו שונים לחלוטין אזי הכימיה שונה אם כך היא לא ניתנת למדידה (מכיוון שאינה בת השוואה)
6.הבעיה שאינך יודע מהיא הוכחה מדעית , האלקטרון הוכח אולם אולם עיקרון אי הודאות מסביר מדוע לא ניתן להוכיחו אבסולוטית מדוע את זה אתה מקבל?
7. תראה לי בבקשה מה הוכח ומתפקד בלי פגם ואת ההוכחות ואיזה תורה כוללת זה יוצר
8. אין לך מושג ביהדות תקרא ראשי ראשון אני יהודי ולא אונגליסט,
9.7 הוא משפט לא נכון מדעית
8. ההיסתברות שמהמפץ הגדול תיווצר אמבה הוא 0, ההיסתברות שמאמבה ייוצר יתוש הוא 0 וכן הלא ההיסתדות שיווצר ייצור חי קטן מתמטית מההיסתברות שתפוצץ מגרש מכוניות ויצא לך מטום F18 אז או המתמטיקה טועה או חלק מתורת האבולוציה טועה
9העיקרון של הארדי וינברג (דרך אגב המתמטיקה היא על דרך השלילה ולא הוכחה חיובית) מדברת על שינויים גנטיים לאורך דורות כמו כן הנ''ל לא פועל ללא הנחות ייסות שלא ניתן להוכיחן אזי לשיטתך הנ''ל לא נכון?זה אינו קשור כלל לחמה שאמרתי
10.לר נכון המתמטיקה היא הפשטה שאתה נותן נוסחה ריבועית או נוסחאת היקף או פונקציה מסויימת זה הפשטה של דבר אחר ההוכחות הנדרשות הם כדי שאפשר יהיה להשתמש בהפשטות אלו
11 והאם האחרים טועים , אתה בוחר לך עמדה וטוען שזו ידיעה, מה הידיעה הזאת שונה מהעמדה שהשמש עשויה מגבינה צהובה.

יום טוב וחג שמח

(אין לי כרגע יותר זמן)

http://www.faz.co.il/thread?rep=168678
למכובדי שלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 7:28)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

היות ו- ''1. כפי שאמרתי אין לך שמץ של ידע במדע''
גמרתי את הדיון איתך .

http://www.faz.co.il/thread?rep=168684
אינני שטרילר
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 13:54)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

הנ ספרו המפורסם של מקס פריש ולא של מוהם - תיקון טעות סופר

http://www.faz.co.il/thread?rep=168679
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 8:31)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

אני איני מאמין באתיאיזם. האמונה במשהו היא דבר מובנה באדם.
לכן גם האתיאיסט מאמין, הוא מאמין שאין אלוהים. מאחר ואינך יכול להוכיח בצורה גרפית או פיזית או אחרת שכן יש אלוהים הרי האי-אמונה בקיומו גם היא אמונה.

ההלכה היא דבר מאוד כוללני שקיבל אלפי ועשרות אלפי פירושים ותיקונים ושינויים וקבלת חלק מהכללים אינה משייכת או פוסלת את מי שמאמין בחלק אחר.
ביהדות יש מספר דברים בסיסיים מאוד שמהווים תשתית לציבור שקורא לעצמו יהודי. אחד מהם הוא ההשתייכות לפי האם. איני חושב שזה משהו קדוש ובלתי ניתן לשינוי, אך הוא קיים ומקובל עליי ולכן אני ''פועל'' על פיו. זה אינו מחייב אותי באותה נשימה גם לקבל את כל יתר הפירושים למיניהם.

אחד ההבדלים הבסיסים של היהדות מעמים ודתות אחרות היא היותה גם דת וגם לאום. כתוצאה מזה אנו, כיהודים, מוצאים את בטחוננו הרב ביותר בחיינו בארץ ישראל. אחת החידות הגדולות בהיסטוריה היא אי- היטמעות היהדות בין העמים שבהם היא הייתה ועודנה קיימת. ישנם מאות דוגמאות של עמים עתיקים שנעלמו, אך היהודים שרדן. מדוע?
לטעמי, אחת הסיבות העיקריות היא חוסר רצונם של העמים לקבל את היהודים לתוכם. איני נכנס כרגע לסיבות המהותיות, אך הדוגמאות הבולטות הן גירוש ספרד והנאציזם. לכן אינך יכול לזלזל במניע זה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168680
למכובדי שלום
(יום שלישי, 02/10/2012 שעה 19:55)
בתשובה לע.צופיה

לה''ו

שלום ערב טוב וחג שמח

1. אתאיסט מאמין שאין אלהים מהוה משפט בעל כשל לוגי הן מצד המשפט והן מצד חוסר ההגדרה של האל(לא ניתן להגדרה ולדיבור מכיוון שאז קיימת לגביו הגבלה- וכל הנאמר עליו הוא רק מבחינת האנשה)
2.בעיברית מה שורש המילה מאמין , אמונה, השורש הוא אמת עם נון מתחלפת, ז''א הפירוש שלך למילה אמונה כדבר של הרגשה או חויה פנימית נוגד את ההגדרה העברית
(ראה גם רקמב''ם, קורדובירו ואחרים )כלומר המושג אמונה בעברית הוא לכאורה מדעי (חיפוש האמת), ולכן אמונה ללא בחינה וללא ספיקות ובדיקה אינה אמונה נכונה
3. מכיוון שאין אפשרות לדבר על האל והמקסימום שניתן לומר עליו הוא על דרך השלילה קיומו או חוסר קיומו לא ניתן לבדירקה(ניתן לבדוק משהוא מוגדר לא משהו לא מוגדר)
4. היהדות היא מכלול ההיתפתחות שלה עד היום ובעתיד תהיה מה שיתפתח ממנה כשם שאדם מתפתח כך ההלכה, ולשונה מלשון ללכת כאשר ישנם כללי מישחק שלא ניתן לעבור עליהם
5. אני לא יודע מדוע היהדות שרדה אולם היא ניצחה את ההיסטוריה שלה, או כפי שאמר טולסטוי (פראפרזה) לא ניתן ליגבור על הרוח.
6.לדעתי אם אדם יגדיר עצמו יהודי כדבר כולל אזי ניתן לדבר על יהודי שמקיים מצווה X ואחר Y אולם אם הוא אינו מקבל את הכללים מה עושה אותו יותר יהודי מאדם אחר?
7. לאומיות אתאיסטית מפחידה אותי זוהי רפליקציה של נאציזם , הביולוגיה כתורה מביאה לחיפוש '' האדם החדש שיקום על אירופה '' למקום שאין חמלה ואין אנושיות , אין מקום לחולה ומצווה למנוע מימנו התפתחות שתפריע לתורת הגזע
8. היהדות אינה דת רליגיוסית , היהדות מאמינה באדם (ולא באלהים) מוזר ? כניראה לא למדתם יהדות, ראה תנורו של עכנאי, ראה מידרש האומר אל תקלקל עולמי שמה לא יהיה מי שיתקן אחריך, היהדות אומרת (בניגוד לנצרות ולאיסלם) כי כדי שיבוא המשיח יש לתקן את העולם ואל תצפה שהמשח יתקן(המחלוקת הוכרעה ), מה זה אומר לגבי האדם ,

השאלה מה נכון היא שאלה מטופשת השאלה שהנך צריך להציב לעצמך היא באיזה עולם אתה רוצה לחיות, וחז''ל נתנו בזה דעתם, הפעולות שלך מביאות אותך לעולם שאתה רוצה , האם זה באמת מה שאתה רוצה?

יום טוב
חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168681
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום שלישי, 02/10/2012 שעה 21:43)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

א. צר לי לכתוב, אך אתה נשמע לי קצת מבולבל.
1.כתבתי לך שאיני מאמין באתיאיזם.
2.כל הגדרה שלך או של מישהו אחר אינה טובה יותר מההגדרה שלי. לאף אחד אין בלעדיות על מהות היהדות.
6. הכלל הבסיסי הוא היולדות לאם יהודיה ויחס הסביבה אליך.
מצטער, אך ביתר הסעיפים לא ירדתי לסוף דעתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168682
למכובדי שלום
(יום שלישי, 02/10/2012 שעה 22:31)
בתשובה לע.צופיה

1. לא התייחסתי לזה שאינך מאמין באתאיזם אלא לקטע הנ''ל שהוא כשל לוגי ''לכן גם האתיאיסט מאמין, הוא מאמין שאין אלוהים. מאחר ואינך יכול להוכיח בצורה גרפית או פיזית או אחרת שכן יש אלוהים הרי האי-אמונה בקיומו גם היא אמונה'' משפט זה הינו בעל כשל לוגי

2.כדי שנדבר על דבר מוגדר ההגדרה חייבת להיות מוסכמת ובכלל חייבת להיות הגדרה כדי שניתן לומר עליה משהו קונקרטי.
3.המילה מהות היהדות אינה הגדרה כדי שהיהדות תהיה קבוצה היא צריכה להיות מוגדרת , ובמקביל היא מגדרת את הקבוצה המדוברת.
4. אם הכלל הוא מי שנולד לאם יהודיה אזי הוא מהווה הגדרה (למי שמקבל את ההגדרה)והקבוצה תהיה מתוחמת אם ההגדרה תהיה הרגשה או רצון או חובש כובע הקבוצה תהיה אחרת וכניראה לא תהיה קבוצה מוגדרת נפרדת.
5. כאשר כתבת על אמונה השתמשת במילה אמונה שלא בפירוש המילולי שלה , המילה אמונה השורש שלה אינו אמן אלא אמת (אין שורש אמן בעיברית) ובדיקדוק הנ''ל קרוי נון מתחלפת (בין נון ל ת) והפירוש לפי השורש הנ''ל הוא חיפוש האמת ולא הרגשה, (להיפרד מהכח המדמה) כלומר אם אדם מאמין במשהו זה משהו שהוא חקר ויכול ואפילו יש לו ספיקות לגביו.
6. אני מבדיל בין המושג מקבל את ההלכה לבין מקיים את המצוות ההלכתיות , כלומר אתה מקבל את חוקי הנהיגה ולעיתים עובר עליהם במודע אולם אינך שובר את הכללים , במיקרה זה אין לי בעיה עם יהודי מחלל שבת . אולם יש לי בעיה עם יהודי שלא מקבל את נושא השבת .

7. בסעיף הנ''ל הכוונה היא לתורות נאציות שנסמכו על המתודה הביולוגית לדוגמא הפילוסוף ניטשה האדם החדש שישלוט על אירופה- מתוך כה אמר זרטוסטרא, מעבר לטוב ולרע , גנאולוגיה של המוסר,) שאנשים מסויימים אימצו.
8. לגבי היהדות הסבר מפורט תמצא אצל חז''ל, סולובייציק, לייבוביץ
בנושא תנורו של עכנאי שים לב אפילו בת קול (האל) יוצאת ואומרת הלכה כרבי אליעזר לא מיתקבל כי לא בשמים היא ז''א לאל אין רשות להתערב בארץ , גם המדרש שהבאתי כוונתו היא שהאחריות היא על האדם ואין זה תפקידו של האל לתקן את טעויות האדם
(דרך אגב שים לב הקבלה היא רציונליזציה קיצונית של הנ''ל בקבלה אין מוזכר כלל האל ואין לו מקום בעולמנו
היהדות מהבחינה הזאת מטילה על האדם אחריות ותפקיד האל אם ישנו הוא רק המשפט
לכן אין אפשרות שהאל יכפר בין אדם לחבירו
לכן נושא קין והבל אומר האל ''קול דמי אחיך קורה אלי מן האדמה, גם כאשר קין מבקש את סליחת האל אין ''באפשרות'' האל לסלוח

לכן לכאורה היהדות היא ''לא רליגיוסית'' במובן הנוצרי .

אני מנסה לתמצת אולי איני מובן

חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168683
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 1:51)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

עקרונית אני מקבל את דבריך. יתכן שההגדרה על אתיאיסט דורשת שינוי מילולי כלשהו, אך בעיקרון גם חוסר אמונה הוא סוג של אמונה.
ברור שצריך להיות מכנה משותף כלשהוא כדי להגדיר קבוצת אנשים. הויכוח על ''המכנה המשותף'' מתחדש מדי תקופה לפי שינויים פנימיים וחיצוניים העוברים על ''הקבוצה''.
חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168694
למכובדי שלום
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 21:39)
בתשובה לע.צופיה

לע. צופיה שלומות!
גילוי נאות: בעקבות מה שקרה בעבר בהתכתבות בינינו, היססתי לחדש אותה דווקא בנושא כל כך טעון וקונטרוברסלי.
בדיעבד אני שמח שעשינו זאת, תבורך ע. צופיה!
לא רק בשל כך שעקרונית הסכמת איתי, אלא ובעיקר על דבריך הנבונים והמנומקים להפליא!
בעקבות קביעתך כי יהדות היא תורת משה + התלמוד, כפי שהנצרות היא תורת משה + הברית החדשה, והאיסלם הוא תורת משה + הקוראן, אני שמח וגאה להעביר לך קישור לאחד המאמרים שכתבתי על יהדות כמורשת הומניסטית ואוניברסאלית:
בתקווה שתמצא בכך עניין!!
שלך בברכת חג שמח
זלמן

http://www.faz.co.il/thread?rep=168695
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 21:56)
בתשובה לzsherer@gmail.com

אני מסכים עימך שלהיות יהודי זה לא רק הנחת תפילין כל בוקר. להיות יהודי זה קודם כל להתחנך כיהודי הן ב''חדר'' והן בבית הספר הפתוח.
להיות יהודי זה לשאוף, מעשית או וירטואלית, לחיות בארץ ישראל.
להיות יהודי זה להבין שמנוחה בשבת אינה רק בספסלי בית הכנסת אלא גם על כסא נוח בשפת-הים.
להיות יהודי זה גם חהבליג על פרובוקציות ולהעמיד את אחדות העם מעל הכול.

נ.ב.
איני זוכר שקרה משהו מיוחד בהתכתבויות בינינו, אולי תזכיר לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168696
למכובדי שלום
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 22:28)
בתשובה לע.צופיה

אני מסכים אך מה שאני לא מוכן לו היא מכבסת המילים שנוקטים מספר אנשים

הקוצקר אמר פעם בחדות (בוריאציה על הרמב''מ)

מי שהולך במרכז פוגש רק בסוסים בני אדם הולכים בצדדים

אני מעדיף חברת בני אדם

יום טוב וחג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168699
למכובדי שלום
ע.צופיה (יום חמישי, 04/10/2012 שעה 6:47)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

גם אתה נוקט במכבסת מילים.
אמירות ניתן להגיד על כל דבר, הן אינן בהכרח מוכיחות משהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168733
למכובדי שלום
(יום שישי, 05/10/2012 שעה 19:03)
בתשובה לע.צופיה

לע. צופיה שלום רב,
אכן צדקת, בפיסקה האחרונה של תגובתך - אני מתנצל.
שלך, זלמן שרר

http://www.faz.co.il/thread?rep=168693
למכובדי שלום
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 21:35)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

שלום אייזיק מכובדי!
1. כן הבנתי, אך לא הסכמתי.
2. אני מציע פשרת ביניים: אתה לא תאמר לי מי ומה אני ואני לא אומר מה ומי אתה! הייתי אומר, בעקבות חז''ל ''הצדיק באמונתו יחיה לולי הסכמתי איתך מראש כי אינני צדיק ואין לי אמונות, אלא דעות ורגשות המוגדרות על ידיך ''שטות'' שאין בדעתך להרחיב עליה את הדיבור!
לתשומת ליבם של גולשים אחרים אני מביא בקישור http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=62949...
את אחד ממאמרי בנושא המורשת היהודית ההומנית והאוניברסאלית. אשמח לשמוע את דעתם!
לאחר שאינני מאמין באלוהים מבחינת הספק, למקרא דבריך ספקותיי רק מתעצמים!
בקשה לי אליך: אולי תוכל להעביר את רמב''ם בנוסח העברי של היום, בור ועם הארץ כמוני מתקשה בהבנת הטקסט הזה. לא יצא לי ללמוד, הייתי בגולה קומוניסטית-אתאיסטית.
יש משהו יפה בדבריו של הרמב''ם, בניגוד לדעתם של מדענים בני ימינו המנסים להוכיח, לשווא לדעתי, כי הנפש נמצאת בתוך הגוף (המוח!!) ולמחפשים בו כל מיני תאים האחראים על נפשנו ורגשותינו!

חג שמח
זלמן

http://www.faz.co.il/thread?rep=168697
למכובדי שלום
(יום רביעי, 03/10/2012 שעה 22:54)
בתשובה לzsherer@gmail.com

שלום וערקב טוב

אני לא ממליץ לקרא את הרמב''''ם ישירות וכן לא את תרגומו הנפלא של קפאח
מה שאני ממליץ לך הוא '' שיחות על תורת הנבואה של הרמב''ם מאת ישעיהו לייבוביץ

זה ייתן לך מושג מהיא יהדות

אני בא מבית חציו סוציאליסטי *קומוניסטי
סבי ז''ל נהג לומר כי מי שנולד לאב עשיר יש לו את הפריוילגיה להיות קומוניסט

אולם לימדו אותי יהדות, וכן למדתי בישיבה

אני רואה תגובות של מספר אנשים וצר לי כי זה לא משנה שאומריים עליהם שהם יהודים עם היהדות אינה חשובה להם (וחשיבותה אינה מלל ריק , כמו שיהדות היא לא התרבות המערבית.

אני מציין כי הפילוסופיה הקבלית לעניין מיהו יהודי שונה מההלכה

שם נאמר אפילו מורה הלכה יכול ואינו מזרע ישראל והמבחן הוא בעצם בזה שהוא מגן על כלל יהודי ורואה את כל היהודים חלק מ''נשמה אחת'' לכן לדוגמא לשיטה זו נטורי קרתא הינם יהודים אולם לא מזרע ישראל (מבחינת הקליפות שנדבקו לניצוצות''

בתקוה שעזרתי אך במעט

היהדות היא עולם נפלא - צריך להכיר אותה ולא לחשוב שאתה מכיר אותה, על זה הרמב''ם מזהיר בצורה כללית מפני הכח המדמה

לילה טוב

חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=168704
למכובדי שלום
(יום חמישי, 04/10/2012 שעה 11:09)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il

ראה פתיחה להנ''ל

http://www.faz.co.il/thread?rep=168705
זלמן שלום וברכה
(יום חמישי, 04/10/2012 שעה 12:12)
בתשובה לzsherer@gmail.com

בנוסף ראה להלן

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.