פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לגדעון ספירו, 17/09/11 17:49)

http://www.faz.co.il/thread?rep=164053
הבעיה שלך שאינך מכיר את הערבים, אינך דובר את שפתם ואינך קורא
המסביר לצרחן (שבת, 17/09/2011 שעה 23:18)
בתשובה לגדעון ספירו

עיתוניהם וספריהם. אני משער שאפילו כיום עם התרגומון של גוגל אינך סקרן מספיק ואינך מתרגם חלקי מאמרים, כתבות ושירים. מבחינתך העולם הערבי זה No Where Land.

המצרים מעולם לא קיבלו את הישראלים במאור פנים. הסיפור המצרי הרבה יותר מורכב שכן המצרי הטיפוסי הוא אדם רגוע (אף אם לא מתון) שגם אם יבוא אליו תייר ישראלי הוא יתן לו שירות טוב כדי להראות שהוא מצרי טוב ובסוף גם לקבל כמה פרוטות כדי להביא קצת פיתות ושמן הביתה בסוף היום. אבל מעבר לכך לא היתה סקרנות של המצרי לגבי ישראל שנפתחה למצרים. השלטון המצרי הקשה על מצרים לטייל לישראל, אף שאם היה מקל בנוהל ויזה לישראל, לא היו רבים מגיעים לכאן בשל עוניים הרב וחוסר עניינם הרב של המצרים בישראל.

אתה גם לא יכול לתרץ את המטמה המצרית לישראל בכך שישראל לא קידמה את הפתרון לסכסוך עם הפלסטינים, כי העניין הזה הכי פחות מעניין את המצרי הפשוט. ברמה הבסיסית אפילו יש משטמה מצרית לפלסטינים. אלא שכיום, לאור חולשת השלטון ועליית ארגוני האסלאם הקיצוני, משמש העניין הפלסטיני להשתלחות בישראל.
נושא הפתרון עם הפלסטינים אינו חלק אינטגראלי של הסכם השלום עם מצרים, כי הוא לא נוגע לתחום הבילטרלי של ישראל ומצרים, אבל הוא הוכנס בהקדמה להסכם (ולא חלק ממנו) כדי לרצות את סאדאת וכדי שהוא לא ייראה כבוגד באתוס הערבי. בכל מקרה הפתרון שהוצע שם הוא אוטונומיה פלסטינית בחלק מיו''ש, דבר שגם לפי השקפתך אינו רלוונטי היום. כך שמלבד לומר שישראל חותרת לשלום, היא אינה צריכה דבר נוסף כדי להרגיש טוב עם הסכם השלום הזה.

קומץ מתנחלים (אולי) החל בשנה האחרונה להגיב באלימות כלפי הפלסטינים, משום שהפלסטינים הראו להם את הדרך. האלימות הזאת היא תוצאה של אלימות פלסטינית מתמשכת שלא טופלה כראוי ע''י ישראל.
בכתובת ''מוחמד חזיר'' נכתבה על ידי ישראלי אחד, אולי 2 אולי 5. אבל זה ש'יהודים הם חזירים וקופים'' זה מקובל על רוב החברה הפלסטינית ויש מנהיגי כנופיות שקוראים זאת מעל דוכני המסגדים בכל יום שישי ומאזינהם מתפרקים באורגזמת אלוהים ומבטיחים ולאללה להיות שאהידים. והאמיצים שבהם שולחים את בניהם להיות שאהידים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.