http://www.faz.co.il/thread?rep=160945 | |
המאבק אינו אישי בינך לבין נתניהו | |
המסביר לצרחן (יום ראשון, 12/06/2011 שעה 17:18) בתשובה לsodallah@gmail.com | |
מה אתה מתרגש שאני מקבל את העקרון שיש עם ערבי פלסטיני? כל מי שחי על אדמת פלסטין הוא פלסטיני בין אם הוא ערבי או יהודי. היהודים קיבלו את העקרון של שתי מדינות לשני עמים כבר בנובמבר 1947. הערבים דחו אותה מאז ועד היום. גם היום, מסרבים הערבים המתונים, כמו אבו מאזן, להכיר בכך שישראל היא מדינת העם היהודי, כמו שישראל כבר קיבלה את העקרון שפלסטין היא מדינת העם הערבי בפלסטין. מבחינת הפת''ח וה-PLO יכולה לקום פלסטין בשטחים הכבושים, אבל בלי יהודים בתוכה. כלומר, מצד אחד הערבים רואים את מדינת פלסטין כמדינה נקייה מיהודים ומצד שני רואים את ישראל כמדינה מלאה בערבים שאליה ייכנסו עוד ערבים חדשים שנקראים ''צאצאי פליטים''. בכך יוצרים הערבים מדינה אחד ערביה נקייה מיהודים ולצידה מדינה שאינה דווקא יהודית, שנמצאים בה כל מכל, ערבים כיהודים. במצב כזה, ישראל תהפוך תוך שנים מעטות למדינה עם מיעוט יהודי ובאופן דמוקרטי תהיה לערבית. ובזה ייאבדו היהודים את עצמאותם ואת קיומם. זה מה שנקרא ''מדיניות השלבים'' שפיתחו ערפאת ואבו מאזן אחרי שנכשלו להשתלט על ירדן ולהפיל את חוסיין המלך. החיילים פה זה כל מי שנחשב היום ל''פליט 1948'' או לבני בניהם של פליטי 1948. אז הערבים צריכים להבין שבמשחק הזה הם לא יכולים להחזיק את המקל משני הצדדים. גם להקים לעצמם מדינה לאומית שהכרה ישראלית וגם להכחיש שישראל היא מדינת העם היהודי. לדעתי הפתרון האמיתי הוא רק פתרון של שלום בו שני הצדדים מקבלים את מדינת הלאום של השני, בה אין סכנה שרוב ערבי בישראל מבטל את מדינת ישראל ורוב יהודי בפלסטין מבטל את פלסטין. העקרון הזה צריך להיות ברור למנהיגי הזרם המדיני של הפת''ח, כי בעצם קבלתם את העקרון הזה אפשר לקבל כמעט כל פשרה טריטוריאלית ופונקציונלית ולהגיע כבר להסכם בין שני הצדדים. אני חושש מאוד שהעם הערבי הפלסטיני עוד לא הגיע לשלב בו הוא מוכן להכיר בזכותם של היהודים למדינת לאום יהודים בארץ ישראל-פלסטין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=161189 | |
המאבק אינו אישי בינך לבין נתניהו | |
המסביר לצרחן (שבת, 18/06/2011 שעה 20:41) בתשובה לsodallah@gmail.com | |
אני אשמח לקרוא ולהגיב על מאמרך. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |