פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 09/03/10 5:38)

http://www.faz.co.il/thread?rep=147146
אריה עירן הוא אדם אנושי מאוד
ע.צופיה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 5:57)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

הוא הציע טרנספר ולא לזרוק את כל היהודים לים כפי שהציעו הפלשתינאים.
''לזרוק לים'' הוא העדות הטובה ביותר לברבריות בגישתם של הפלשתינאים ליהודים ולבני דתות אחרות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147148
אריה עירן הוא אדם אנושי מאוד
יענקלה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 6:00)
בתשובה לע.צופיה

לפחות את המתנגדים הפוליטים שלהם הפלסטינאים לא זורקים לים.
סתם יורים בברכיים, או זורקים מהקומה התשיעית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147151
אריה עירן הוא אדם אנושי מאוד
ע.צופיה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 6:53)
בתשובה ליענקלה

לגביהם הם רחמנים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147154
[•]
(יום שלישי, 09/03/2010 שעה 8:17)
בתשובה לע.צופיה

אין זה מפתיע כלל שאריה עירן מצא בפורום ארץ הצבי
אכסניה ומקום מפלט לעמדות הכוחניות והגזעניות במוצהר
שלו. ופסח רויטמן כמובן מצטרף לקקפוניה בהתלהבות
של מי שבאמת מבחין בין גירוש המוני לחיסול המוני
לאחר שבזמן ה'מבצע הצבאי' ברצועת עזה
צהל לאורך כל הדרך בעת שבעזה וברפיח רוסקו משפחות
שלמות בירי הפגזים של צה''ל.

[•]...

ואין זה כלל מקרה שמי שכותב דברי בלע גזעניים באתר
מרשה לעצמו בשל הכנסת האורחים הזאת גם לתקוף
אישי ציבור ומשתתפים בפורום מבלי שתגובותיו ייחסמו.

די ברור שקיים קונצנזוס ישראלי-יהודי שמעורר צמרמורת
בכל אדם בעל ערכים. נוצר בפורום עיוות של העמדה הדוגלת
בהשמעת דעות מנוגדות בכל מחיר. [•]...

שוכחים ה'חכמים' בפורום שמה שבאמת היה מזעזע בכל הנוגע
לעליית הנאציזם בגרמניה ובאוסטריה בשנות השלושים היתה
העובדה שהתקופה היתה תקופת שיא של התרבות הגרמנית-אוסטרית
ולכן גם ניסו המחזות והסרטים שנוצרו לאחר המלחמה להבין
כיצד ייתכן היה שקצינים נאצים שעסקו בתכנון וביצוע של מעשי זוועה
יומיומיים היו אנשים במקרים רבים אנשי תרבות בעלי השכלה וחינוך
מעולים.

בישראל המצב פחות מורכב כמובן, כי רמת ההשכלה והחינוך כלל אינה
משתווה לרמה של המרכזים הגדולים באירופה של 1930, אך עדיין
מזעזע לראות אנשים שהם תוצר של החינוך הממלכתי בישראל מבטאים
עצמם באופן שמזכיר את אופן ההתבטאות של הנאצים המשכילים
בגרמניה של שנות השלושים. גם שם היו זעיר בורגנים ואריסטוקרטים
(אריסטוקרטים ברוך השם אין לנו) שידעו להסביר במשפטים ארוכים
מדוע היהודים הם עם נחות שמהווה סרטן בגוף האומה הגרמנית.

שנאת היהודים היא אמנם עובדה קיימת, אך שנאת היהודים גם הפכה
במהלך ההסטוריה למטפורה עבור שנאת חינם בכלל. מצחיק לכן שיש
לנו כאן יהודים הנוהגים כצוררים לכל דבר, מלבים שנאת חינם ומסיתים
נגד ציבור יהודי פלסטיני ויהודי השואף להגיע להסכם קבע כדי לאפשר
חיים נורמליים בארץ הזאת.

אך ההתחלה חייבת לבוא משמירה על האתוס היהודי-ערכי שלא רק
שהוא תומך בשמירה על ערכי האדם אלא הוא זה שהעמיד אותם על המפה
עם עשרת הדיברות. זה לא כל-כך מסובך להבנה. מה שקשה יותר זה
ליישם את הערכים האלה בחיינו. הסובלנות המזוייפת כלפי מפיצי הרעל
והשטנה הגזעניים היא הסימן הראשון להעמקת הרקבון במדינה הצעירה
יחסית ישראל. זו ברוב המקרים דרך שאין ממנה חזרה, היות והסובלנות
המזוייפת הזאת רק מאפשרת לגזען ולפשיסט להעמיק את אחיזתם
בחברה אותה הם רואים כחלשה. וככל שהחברה חלשה יותר, המוטיבציה
להצטרפות לכוח החדש העולה הזה - החבורה הגזענית הכוחנית - עולה
גם היא.

מעולם לא חווינו כיהודים - כחברה יהודית בעלת רוב במדינה עצמאית -
את החוויה הזאת של התפשטות הרקבון הגזעני בכל אתר ואתר. ובהיעדר
ההיכרות הזה חבויה הסכנה האמיתית. למדנו להבחין בכל גזען אנטישמי
ממרחק גדול, אך חסרים אנו את היכולת להבחין בגזען מבית גם כאשר
יושב הוא אצלנו בסלון בערב מול הטלויזיה ואוכל מהבורקס גבינה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147161
טרנספר יותר אנושי מזריקת היהודית לים!
ע.צופיה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 15:36)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

טרנספר הוא יותר אנושי מזריקת היהודים לים.
הרג רוצחים,בני משפחתם, מסייעיהם ומסתיריהם יותר אנושי מזריקת היהודים לים.
הריסת בתים וגירוש מחבלים אנושי יותר מזריקת היהודים לים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147164
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 17:59)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

לצערי התחזית שלי לגבי עתיד העם היהודי עגומה .
אתה בכל מאות השורות שלך הרבית לעסוק באויר , בשקרים , בטענות מופרכות ובחוקת ציונים .

לא הראית ולא הוכחת
1 - שמצבו הכמותי של העם היהודי טוב .
2 - שהערבים אינם שואפים לחסל את ישראל ויהודיהה .
3 - שילודה לא מגדילה עם .
4 - שיש מדינה שאוכלוסיתה גדולה מזו של ישראל ושטחה קטן מישראל .
5 - שאנחנו יותר יהודים ממהצב טרום השואה ושבאופן יחסי אנחנו במצב עוד יותר טוב .
6 - שכאשר לא הייתה מדינה הערבים כאן הסכימו לבואנו , מכרו לנו אדמות בחופשיות , לא הסיתו נגדנו , לא שדדו את רכושנו לא רצחו בנו ולא הפעילו טירור נגד אזרחים יהודים .
צבא הרי לא היה לנו אז .

את כל אלה לא הוכחת .

ולכן

צריך להרבות בילודה . 3 או4 ילדים בממוצא זה דבר סביר , אפשרי ומועיל .
כל עוד אין סחר חופשי בין בעלי קרקעות ערבים ויהודים הרוצים לקנות תהיה השתלטות על קרקעות בדרכים אחרות .
לצורך גידולה הנחוץ של האוכלוסיה היהודית בארץ ישראל טרנספר הוא פיתרון הומאני . הוא תמיד עדיף על השיטה הגרמנית .
פלסטינים הרוצים זכויות פוליטיות ילכו לבקשן בארצות ערב והראשונה - ירדן . כפי שמציע ד''ר גיא בכור .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147172
לא הוכחתם דבר!
דוד סיון (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 19:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

יוסלה כדרכו לא הוכיח דבר חוץ מלטעון שהתיאוריה שלו נכונה.
אריה כדרכו לא הוכיח דבר חוץ מלטעון שהתיאוריה שלו נכונה.

שניהם מבקשים, דורשים ההוכחות אחד מהשני ולא טורחים
להוכיח את סבירות המצאתם.

כדי להוכיח תיאוריה כלשהי היא צריכה להיות מנוסחת
באופן מדעי והמקובל הוא שהממציא מנסה להוכיח ולא
מבקש מאחרים להמציא לו הוכחות.

הרקורד של הפורום מלא בהפרכות של טענות שאריה עירן
משייך לתיאוריה שלו כך שלמעשה היא מופרכת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147179
(יום רביעי, 10/03/2010 שעה 3:29)
בתשובה לדוד סיון

טענתי:

1. מעולם לא חווינו כיהודים במדינה עצמאית התפשטותו של רקבון גזעני
מהסוג שאנו חווים כיום בישראל.
2. האנטנות שלנו לזיהוי הגזענות מבית אינן קולטות את המסר.

ולטענה כזו אין צורך או אפשרות להביא סימוכין ובוודאי שלא
על דרך הצגת עובדות רלוונטיות.

דוד סיון מבלבל בין המתודה של המדעים ה'מדויקים'
לבין המתודה של מדעי הרוח, אשר בתחומם, ביחוד בכל הנוגע
למונחים האתיים והפוליטיים לא כל טענה מסתמכת על עובדות
הניתנות לכימות סטטיסטי, ובמקרים רבים הטענות ותהליך
הגדרתן מסתמך על פרשנות של עובדות מוכרות שאינן שנויות במחלוקת.

בנושא ההתגברות של המגמה הגזענית ברחוב הישראלי,
יסכימו רוב משתתפי האתר (ובהם גם הגזענים המוצהרים)
שיש כיום שימוש נרחב בשיח היומיומי בישראל בביטויים גזעניים.

לא ידוע לי מה תחום המחקר שבו עוסק או עסק
דוד סיון, אך לפי הנסיון שלו ליישם מתודה מתחום המדעים
המדוייקים בנושא שבו המתודה הזו אינה ניתנת כלל ליישום
(שאלות של מוסר וזכויות האדם) אני יכול רק להסיק שעיסוקו
במדעי הרוח מוגבלת לקריאת ספרות יפה, או להבדיל, לקריאת
פובליציסטיקה לא משובחת במיוחד ממטבחו של בן דרור ימיני.

בן דרור ימיני הוא אכן דוגמא למי שכביכול מביא הוכחות לטענותיו
בדיונים הנוגעים למצב החברתי והפוליטי בישראל, אך עושה זאת
תוך עיוות תהליך החקירה על ידי העמדת המסקנה לפני החקירה.
הוא עומד כאילו בקריטריונים המחמירים של דוד סיון, אך מצליח
בכל זאת להפיק טקסטים שהם עלבון לאינטלקט.

אולי יסביר הגאון ממדרשת שדה בוקר מה בדיוק
צריך להוסיף לפיסקה הבאה על מנת שתעמוד בדרישות
המחמירות שלו להבעת דיעה על המצב בארץ:

''...ההתחלה חייבת לבוא משמירה על האתוס היהודי-ערכי שלא רק
שהוא תומך בשמירה על ערכי האדם אלא הוא זה שהעמיד אותם על המפה
עם עשרת הדיברות. זה לא כל-כך מסובך להבנה. מה שקשה יותר זה
ליישם את הערכים האלה בחיינו. הסובלנות המזוייפת כלפי מפיצי הרעל
והשטנה הגזעניים היא הסימן הראשון להעמקת הרקבון במדינה הצעירה
יחסית ישראל. זו ברוב המקרים דרך שאין ממנה חזרה, היות והסובלנות
המזוייפת הזאת רק מאפשרת לגזען ולפשיסט להעמיק את אחיזתם
בחברה אותה הם רואים כחלשה. וככל שהחברה חלשה יותר, המוטיבציה
להצטרפות לכוח החדש העולה הזה - החבורה הגזענית הכוחנית - עולה
גם היא.''

האם מצפה דוד סיון שאביא פירוש רש''י לביטוי ''האתוס היהודי-ערכי'',
או שאביא הגדרה מדויקת למונח ''ערכי אדם''. האם הביטוי ''ליישם את
הערכים האלה בחיינו'' זקוק לסימוכין, או שהתהליך אשר באמצעותו
הגזען והפשיסט במדינתנו קונים להם אחיזה בדעת הקהל. האם יש צורך
להביא מקבילות מהחיים בגרמניה ובאיטליה של שנות השלושים של
המאה הקודמת כדי שלטענות יהיה תוקף? ממש אין צורך.

יש גבול לכל תעלול, דוד סיון. טענתך-דרישתך
ל''ניסוח מדעי'' היא מגוכחת וכלל אינה ניתנת ליישום
בשיחה בנושא בו אנו דנים, או לפחות בנושא עליו
כתבתי.

הפוזה הזאת של שופט קו מומחה למתודולוגיה
של המחקר שאינו מסוגל להבחין בפאול פשוט אך שורק
על אופסייד שלא היה כל חמש דקות כבר מעייף.

]/[

http://www.faz.co.il/thread?rep=147181
לא הוכחתם דבר!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 7:18)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

הדברים שכתבתי עדין תקפים, אפילו יותר. אתה ממשיך כדרכך
לא להתמודד עם הביקורת על הדברים שאתה כותב כאן. אין בדבריך הלילה שום התייחסות עניינית להודעתי הקודמת:

1. לא הוכחת את עליונות התיאוריה שלך,
2. אתה ממשיך לדרוש מאחרים שיבהירו (או יוכיחו) את מה שאתה טוען.

בנוסף, אתה ממשיך להתעסק בתכונות השליח בצורה מוגזמת שלא מוסיפה כל תמיכה בתיאוריות או בטענות המרכיבות אותה. בקיצור אתה מפזר הרבה מילים עם מעט תמיכה בטענותיך. לבסוף הנקודה החשובה ביותר במסע שלך: אין בדבריך הפרכה של התיאוריה שמפריח כאן אריה עירן. 

כרגיל אתה גם נוהג להתפזר. לא כדאי לך להסתבך בהשמצות של אנשים שאינם משתתפים כאן, כמו בן דרור ימיני. זה עוד סימן על דרך אי-ההתמודדות שלך: הפצת השמצות כלליות.

אשמח מאד שדרך העמדת המסקנות אצלך תתקרב מעט לזו של בן דרור ימיני. לפי התנהלותך עד עתה לא נראה שתגיע לרמתו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147198
[•] הפוסל במומו פוסל
(יום רביעי, 10/03/2010 שעה 10:06)
בתשובה לדוד סיון

תגובתך אינה לעניין.

ורוב הדברים שכתבת נוגעים לאישיותי
[•]...

לא הצלחת להראות שעמדותי
זקוקות לסימוכין עובדתיים מעבר
למה שמופיע בהן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147201
הפוסל, יוסלה, במומו פוסל!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 10:34)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

חוכמולוגיה לא תעזור לך. העניין החל מהערת ביקורת שכתבתי אני.
גם הודעתי הקודמת עוסקת באותה ביקורת בדיוק ולכן היא מאד עניינית.
גם הטענה שלך כאילו עסקתי באישיותך היא מופרכת בעליל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147224
הפוסל, במומו פוסל!
(יום רביעי, 10/03/2010 שעה 19:38)
בתשובה לדוד סיון

גם תגובה זו אינה לעניין.
הערת הביקורת הראשונה
בעניין זה לא היתה לעניין
ורצופה היתה בביטויים לגופו
של הכותב [•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=147231
בהחלט היתה לעניין - מי שטוען אחרת משקר!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 20:44)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

לא היו בה ביטויים לגופו של אף אחד - מי שטוען כך משקר במצח נחושה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=147184
לא הוכחתם דבר!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 7:40)
בתשובה לדוד סיון

אתה קצת מתבלבל .
כאן זה לא מגזין מדעי .

הברירה הטבעית היא ההסבר הטוב ביותר לשורה של מיליוני
תופעות בעולם הטבע .
היא שיקול מצליח בהפעלה של מערכות ביולוגיות .
היא מסקנה לוגית טובה .

לכן
נכון לבחון התרחשויות בחיי בני האדם על פי עיקרון של ברירה טבעית .

למרות שאתה מרבה לכתוב כי אני שוגה , אתה עצמך מעולם לא הראית זאת . טענותיך היו תמיד לא מדוייקות וכלליות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147202
התיאוריות המופרכות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 10:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

מצד אחד יש התיאוריות המקובלות על הברירה הטבעית ומצד שני התיאוריות שלך שבנויות בעיקר ממסקנות שלך על המשמעות של התיאוריות המקובלות. על כך כבר כתבתי שמעולם בעצם לא הוכחת שיש ביסוס למסקנות שלך. שנית, חלק גדול מהטענות שמרכיבות את התיאוריה שלך הופרכו (גם על ידי). לכן התיאוריה שלך מופרכת.

מכאן ברור שהתיאוריה שלך איננה כלי נכון לבחון התרחשויות בחיי בני האדם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147205
התיאוריות המופרכות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 11:32)
בתשובה לדוד סיון

אתה מתקדם בצעדים קטנים .
אם '' יש התיאוריות המקובלות על הברירה הטבעית'' הרי שאין צורך שאני אוכיח אותן .

ואם ''מסקנות שלך על המשמעות של התיאוריות המקובלות'' הרי שדברי אינם תיאוריה אלא ''מסקנות'' .

כעת כבר קל יותר . מה שאני צריך לעשות אם כך זה לבסס מסקנות ולא לבסס תיאוריה . לפי הצורך אשתדל לעשות זאת .

עוד טענתי כלפיך שאתה לא מדייק בכתיבה .
הנה אחרי שכתבת שאני עוסק במסקנות ולא בתיאוריה אתה מסיים במשפט המכיל מילים אלו '' . . . ברור שהתיאוריה שלך . . . ''
היה צריך להיות כתוב ''מכאן ברור שהמסקנות שלך (מהברירה הטבעית) אינן כלי נכון לבחון התרחשויות בחיי בני האדם.''

לזה אני יכול להתייחס מייד .
אינני מייחס את מסקנותי מהברירה הטבעית כסיבה לבחינת ההתרחשויות בחיי בני האדם .
תחילה אני טוען שבני האדם הם יצורים חיים כלומר ביולוגיים , רק אחר כך בתור שכאלה אני טוען שהברירה הטבעית פועלת עלינו כמו על שאר היצורים החיים .
את הטענה הזו כתב כבר דרווין בספרו השני ''מוצא האדם'', שהתפרסם בשנת 1871 אחרי שבספרו הראשון ''מוצא המינים'' כתב כי כל אורגניזם מעמיד יותר צאצאים מאלו המסוגלים לשרוד . האורגניזמים נבדלים זה מזה, והבדלים אלה מורשים לצאצאים . להבדלים המורשים הללו יש השפעה על יכולתם של הצאצאים לשרוד ולהתרבות.
הברירה הטבעית היא תהליך שבו תכונות תורשתיות של ייצורים חיים (אורגניזמים) הופכות להיות נפוצות יותר באוכלוסייה במשך הדורות , בשל תרומתן להתרבות ולשרידת הפרט בסביבתו .

מהמשפט האחרון נובע כי '' הברירה הטבעית היא ''כלי נכון לבחון התרחשויות בחיי בני האדם'' ולא כמו שכתבת .

ומהמשפט הזה
''הברירה הטבעית היא תהליך שבו תכונות תורשתיות של ייצורים חיים (אורגניזמים) הופכות להיות נפוצות יותר באוכלוסייה במשך הדורות , בשל תרומתן להתרבות ולשרידת הפרט בסביבתו''
נובע כי ריבוי ילודה תורם להישרדות .

כעת תנסה להפריך .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147207
התיאוריות המופרכות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 11:58)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה מתקדם. זה נכון שאינך צריך להוכיח תיאוריות מקובלות. לא ראיתי שמישהו דרש ממך להוכיח אותן. מאחר ולא הראית קשר מבוסס בין התיאוריות המקובלות למסקנות שלך ההרי המסקנות האלה הן בעצם תיאוריה. כדי שהתיאוריה הזאת תתקבל עליך להציגה בצורה מסודרת ולהוכיחה. את הדברים האלה לא עשית. לכן התיאוריה שלך איננה כלי נכון לבחון התרחשויות בחיי בני אדם.

מכאן ברור שלא תיארת נכון את דברי ולכן אינך מדייק בכתיבה. 

http://www.faz.co.il/thread?rep=147209
התיאוריות המופרכות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 13:12)
בתשובה לדוד סיון

ח ח ח
דבריך כלליים ולא נכונים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147212
התיאוריות המופרכות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 13:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

הפוסל, אריה, במומו פוסל!

ההודעה שלי מתייחסת לתיאוריה שלך ברמת פירוט מתאימה
לזו שלך. מכאן שדבריך מעידים שההתקדמות שלך נעצרה, אם
לא הפכה להתדרדרות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147173
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
אריק פורסטר (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 19:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אבל הרי לפי תיאוריית הברירה הטבעית שלך מצב היהודים נפלא: החזקים שבהם התמקמו בארה''ב, התחתנו עם שיקסות והיום הם השיכבה השלטת במעצמה החזקה בעולם.

והחלשים? נו, הם נשארו בארץ.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147182
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 7:27)
בתשובה לאריק פורסטר

בדיוק כמו היטלר אתה שוגה בהבנת הברירה הטבעית ומייחס הצלחה שרידתית לחזקים .
ההישרדות היא תוצאה של התאמה לתנאים וגם מידה של מזל . אבל במחזורים רבים המזל נדחק יותר ויותר .
כמו כל אירוע שסבירותו נמוכה מגיע הרגע שההישרדות האקראית נגמרת ונשארת רק ההתאמה למציאות .

בוא נניח כדוגמא מצב של ירי רב מצד האויב .
אפשר להסתער קדימה לעבר מקור הירי . ייתכן במצב כזה שמעטים לא ייפגעו . זה קרה במלחמות .
אבל מי שבתנאי ירי רב נשאר בעמדה חפורה לא נפגע כלל .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147187
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 7:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אז מדוע מסתערים מול ירי חי?
הרי אם כל אחד ישאר במחפורתו אף אחד לא ימות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147193
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 8:10)
בתשובה לע.צופיה

אנסה להצתמצם במה שקרה בחפירות של מלחמת העולם הראשונה .
על האנשים המסתערים מול ירי שעיקרו מכונות יריה פעלו כמה דברים וכמה שיקולים .
1 - התלהבות פטריוטית שפחתה ככל שהחיל שהה יותר בחזית .
2 - התקווה השגויה שכיבוש עמדות האויב יסיימו את הסיוט .
3 - הירי של קצינים בחיליהם שלא זינקו מהעמדות .
4 - אפטיה לגורלם אחרי שסטטיסטית היה ברור להם שימותו מכדורי האויב , או מהארטילריה בחפירות או מהמחלות שקצרו יותר חיים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147195
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 8:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

כלומר: הברירה הטבעית לא פעלה רק לשימור הקיים אלא גם להרס הקיים.
האם זה נכון?

http://www.faz.co.il/thread?rep=147197
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 9:48)
בתשובה לע.צופיה

הברירה הטבעית היא התהליך שגרם וגורם להישרדות מה שמתאים .
הברירה הטבעית אינה משמרת ואינה הורסת . התנאים הם ההורסים . השימור של היצורים החיים נעשה על ידי רביה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147211
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 13:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

להסבר על הברירה הטבעית לפי מושגיך הבאת את הדוגמא של ריצה למול ירי,לאחר מכן התרכזת בדוגמא ממלחמת העולם הראשונה ועכשיו אתה חומק מתשובה.
איני צריך את הסברך מהי ברירה טבעית, אני לא בטוח שהפרשנותך שלך למושג היא נכונה.
שאלתי, לשיטתך, האם הדוגמא שהבאת על מלחמת העולם הראשונה היא ברירה טבעית שגורמת להישרדות או דוגמא הגורמת להרס?

http://www.faz.co.il/thread?rep=147217
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 16:03)
בתשובה לע.צופיה

הדוגמא אינה דוגמא להרס ולא דוגמא להישרדות . יש בה כמה חלקים . זו דוגמא למיון = ברירה . בשפות אחרות המילה היא סלקציה .
ריצה מול ירי מסיבי של מכונות יריה גורם לאחוז גבוה של נפגעים . מי שנותר בחיים הוא בעל מזל . מצד שני מי שנשאר בחפירה ולא נהרג הוא מי שפעל נכון על פי התנאי הזה . הוא נשאר חי על פי התנאי הקיים ולא בגלל מזל .
למה זו דוגמא להסברת הברירה הטבעית ?
כי הוצג בה תנאי ממית - הירי המאסיבי וגם פעולה המונעת את המוות . כך התבצעה סלקציה בין מי שפעל בהתאם לתנאי ומי שלא .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147226
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 19:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

נשאלת השאלה: למה חלק בחרו לרוץ מול הירי וחלק בחרו להשאר במחפורת?

http://www.faz.co.il/thread?rep=147248
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 11/03/2010 שעה 16:53)
בתשובה לע.צופיה

נדמה לי שעניתי לך על זה .

הנה כאן .

המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 8:10)
בתשובה לע.צופיה הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אנסה להצתמצם במה שקרה בחפירות של מלחמת העולם הראשונה .
על האנשים המסתערים מול ירי שעיקרו מכונות יריה פעלו כמה דברים וכמה שיקולים .
1 - התלהבות פטריוטית שפחתה ככל שהחיל שהה יותר בחזית .
2 - התקווה השגויה שכיבוש עמדות האויב יסיימו את הסיוט .
3 - הירי של קצינים בחיליהם שלא זינקו מהעמדות .
4 - אפטיה לגורלם אחרי שסטטיסטית היה ברור להם שימותו מכדורי האויב , או מהארטילריה בחפירות או מהמחלות שקצרו יותר חיים .

ודרך אגב -
הסיבה שבגללה זינקו מהחפירות לא חשובה בנושא הברירה הטבעית . מה שחשוב הוא שמעטים שרדו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147259
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום חמישי, 11/03/2010 שעה 18:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אני ממש לא מבין אותך.
ראשית הבאת דוגמה להמחשת הברירה הטבעית ולאחר מכן אתה כותב שזה לא חשוב.
תחליט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147264
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 11/03/2010 שעה 19:14)
בתשובה לע.צופיה

לפי דבריך אלה אני מבין שלא הבנת מה שכתבתי .
אני נתתי דוגמא שבה יש הרג עם סיכוי הישרדות סטטיסטי (הסתערות מול ירי מסיבי) ולידו הישרדות של מי שפעל לפי התנאים (נשאר בחפירה ולא נהרג מכדורי האויב) .

אתה שאלת
''נשאלת השאלה: למה חלק בחרו לרוץ מול הירי וחלק בחרו להשאר במחפורת?''
ואני עונה לך שהסיבה שבגללה נשארי אחדים בחפירות אינה חשובה . מה שחשוב הוא שהם עשו פעולה המתאימה לתנאים (ירי מאסיבי) .
גם הוספתי שגם בחפירות היו סכנות , אבל זה תנאי אחר .
לכל תנאי יש תוצאות ויש הרבה תנאים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147267
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום חמישי, 11/03/2010 שעה 19:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אתה ממשיך לסבך ולהסתבך.
בוא נעזוב את זה.
לדבריך האדם שואף להישרד ולשם כך הוא בוחר בברירה הטבעית.כלומר באפשרות שבה יש לו הכי הרבה סיכויים להישאר בחיים.
זה מקובל עלי כבסיס לקיום.כלומר,כאשר נשקפת סכנה קיומית לאדם הברירה הטבעית עומדת בראש מעייניו. אך חיינו מלאים עם רבבות של החלטות יומ-יומיות,שבועיות,חודשיות ושנתיות שאינן קיומיות.
כיצד אנו נוהגים אז?

http://www.faz.co.il/thread?rep=147289
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 7:04)
בתשובה לע.צופיה

זה באמת מסובך .
כדאי שתזכור שלאדם יש 23.299 גנים בDNA . אלה פועלים בצרופים שונים ויוצרים את האורגניזם הנקרא אדם . בדרך כלל משתמשים באותה מילה ''אדם'' לתיאור פרט יחיד וגם לתיאור כלל האנושות . אך כעת לאור שאלתך חייבים לדייק בהתייחסות .
רצוי לכל אדם יחיד לחיות ככל האפשר , החיים מלאי תנאים שמסכנים אותם . מחלות , פגמים בגוף , אסונות מסוגים שונים וכן הלאה .
כל עוד ייוולדו בני אדם חדשים , האדם ככלל האנושות ימשיך להתקיים , למרות מות האדם היחיד .
אתה שואל ''כאשר נשקפת סכנה קיומית לאדם . . . כיצד אנו נוהגים אז?''
התשובה מאד מסובכת , כי לכל סכנה או תנאי קיומי יש תשובה אחרת .
באופן כללי הקיום של בני האדם כולם מוצלח יותר כשהם פועלים יחד בקבוצה או קבוצות . בדרך כלל הפעילות למען הקבוצה היא גם לתועלת היחיד .

אבל
גם לזה יש מגבלות ויוצאים מהכלל .

לכן צריך להזהר עם הכללות ועם טענות אבסולוטיות .
זו הטעות הענקית של תלאביבסאנור .
הוא טוען להתנהגות אבסולוטית על פי קודים של מוסר אוניברסאלי . אני טוען שיש מצב ייחודי לעם היהודי שמצריך חריגה מזה .

עוד אני טוען שהקיום של העם היהודי כקבוצה לאורך דורות תלוי באופן חד-משמעי בילודה הגדולה מהתמותה .

לתשובה יותר ממוקדת לשאלתך אפשר לענות רק בצימצום השאלה לכל סכנה קיומית בניפרד .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147293
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 7:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

כמו שחשבתי.
אתה אינך ענייני, אתה מתפזר לכל ''הצדדים'' תוך ציטוט כל מיני נתונים שהקשר בין דבריך לבינם מקרי .
כאשר מנסים ל''העמיק'' אתה מתחמק מאחורי מסך של מספרים .
הפלשתינאי הכותב בפורום הוא תעמולתן מקצועי של הרשות הפלשתינאית ולכן אין לדבריו כל משמעות אמיתית. אם טרם הבנת זאת, חבל.
בכל עם הקיום תלוי בילודה גדולה יותר מתמותה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147294
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 8:29)
בתשובה לע.צופיה

אתה טוען שאני ''מתפזר'' . אבל השאלות שלך אינן ממוקדות .

נסה לשאול רק דבר אחד ותקבל רק תשובה אחת , אך עליך לזכור שאין תשובה אבסולוטית .
התשובות בתחום הברירה הטבעית הם של ''בדרך כלל'' ולידן גם היוצאים מן הכלל . אין דרך אחרת .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147301
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
ע.צופיה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 8:59)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

ראשית שאלתי אותך שאלות ממוקדות לדוגמא שאתה יזמת.
המונח ''בדרך כלל'' אומר שזו דעתך הפרטי על הנושא,אך לא בהכרח זו הדעה הנפוצה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147304
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 12/03/2010 שעה 9:13)
בתשובה לע.צופיה

אני לא בטוח שאני יודע מה ''הדיעה הנפוצה'' .

בדרך כלל תכונות מסייעות להישרדות אך לא תמיד . זו נקודה חשובה . לא חייבים להסכים איתה אך היא קיימת .
כך זה בדוגמא של החיילים בחפירות .
בדרך כלל מי שלא יצא מהחפירות היה מוגן מירי האויב . אך לא תמיד . כשנכנסתי להסבר על זה טענת שאני ''מתפזר'' .
או שאתה רוצה הסבר רחב או לא . במקרה של הסבר צר אתה כמו אחרים מיד עובר ליוצאים מהכלל .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147192
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
אריק פורסטר (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 7:59)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

נדמה לי שכשהברירה הטבעית החליטה מה לעשות איתך, היא שכחה שאתה זקוק לחוש הומור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=147194
בורקס עם מילוי גבינה עדיף על רעב בגטו וורשה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 10/03/2010 שעה 8:14)
בתשובה לאריק פורסטר

החומר כאן לא מצחיק ולכן איני צוחק .
אבל אם תחליק על קליפת בננה זה יצחיק אותי מאד .
גם עוגת קצפת בפרצופו של אבנרי יהיה מצחיק מאד .

http://www.faz.co.il/thread?rep=147177
[•]
אריה פרלמן (יום שלישי, 09/03/2010 שעה 21:28)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com

מַמָּשׁ אוּבֶּער חוּכֶעם, לְהִתְגּוֹלֵל עַל אַרְיֵה עִירָן...

כְּמוֹ לָקַחַת אֶת קַדָּאפִי הַגָּאוֹן בְּתוֹר דֻּגְמָא וּמוֹפֵת לְעַרְבִיּוּת...

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.