פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=143782
אתה אומר
אמנון טל (יום שישי, 18/12/2009 שעה 16:50)

שהנס מיותר, כי אם אלוהים בלאו הכי מציל, כדי שהנס יתקיים, אז למה לגרום לאסון מלכתחילה. אבל לא זוהי הבעיה, או לא זוהי מטרת הנס.
מטרת הנס היא 'לחנוך לנער', ללמד את האדם לקחת את האחריות על גורלו ולצאת לדרך החיים באמונה שלמה. ודרך החיים היא טובה או רע ואסונות באים בה והולכים. ובעלי אמונה בטוחים שגם אם יפלו בתום לב למלכודת, תבוא התשועה ותציל אותם.
אין אדם נכנס למיצר מבחירה ומרצון אלא אם לא כילכל את צעדיו למפרע. והביטוי הנכון לבטא את המצב הזה הוא: ''הכל צפוי והרשות נתונה''. שכן האפשרויות לכל אדם הן כמעט בלתי מוגבלות, לפחות תיאורטית, ורשאי הוא לבחור את דרכו. אך צריך אדם לדעת לקחת גם אחריות על בחירתו. אלוהים לא מתערב בחייו של האדם ונותן לו מרחב פעולה עצמאי, תוך תשלום על טעויות ותמורה על הליכה בדרך הנכונה.

דרך נכונה?
זוהי החלטתו של הפרט בלבד.
יקח החלטה טובה - יהנה - נֵס, החלטה לא טובה יפול - נָס.
שנאמר: ''חכם לא היה נכנס לצרה שהפיקח היה יוצא ממנה'' ...

כל חיינו מלאים ניסים יום יום ואיננו שמים לב אליהם בכלל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143794
על איוב שמעת ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 18/12/2009 שעה 18:54)
בתשובה לאמנון טל

איך הראה אלוהים לשטן שאיוב הוא מאמין ללא עוררין ?
איבד לו את רכושו , הרג את ילדיו ואחר כך החזיר לו כפל כפליים .

תודה אלוהים תודה על מטר האסונות .
אל תשבור ואל תדביק !

הנה סיפור קצר .
לאדם אחד היה בן פרוע שכל מעשיו רשעות ורוע .האב לא הצליח לחנך את בנו למעשים טובים והבן הפרוע יצא לתור את העולם .
אמר לו האב - בכל פעם שאשמע על מעשה נפשע שלך אתקע מסמר בקיר הבית .
אחר שנים חזר הבן לבית אביו וראה את הקיר וכולו מסמרים נעוצים .
אמר הבן - אבוי . מעתה אעשה רק מעשים טובים .
ענה לו אביו - בכל פעם שאשמע על מעשה טוב שעשית אוציא מסמר אחד .
לאחר שנים הקיר היה ללא מסמרים .

רק החורים נותרו !

http://www.faz.co.il/thread?rep=143882
אין איוב אלא מקרה ייחודי ומיוחד
אמנון טל (שבת, 19/12/2009 שעה 23:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אלגורי ומוקצן שבא ללמד דבר, כדרך שהיוונים כמו אייסכילוס, אוריפידס, אריסטופנס וסופוקלס כתבו את הטרגדיות שלהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=143899
אין איוב אלא מקרה ייחודי ומיוחד
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 7:09)
בתשובה לאמנון טל

הנושא הוא מעשיו הטובים של הקב''ה והניסים שהוא עשה לחילוץ הסובלים .
למרות שסיפור איוב הוא סיפור עם מטרה חינוכית הרי שלד הסיפור הוא הנזקים הכבדים לאיוב , רכושו ומשפחתו . בלי זה לא היה אפשר לעשות לו טוב אחר-כך .
גם ניסים הם מעשה הצלה אחרי שמקבל הנס נמצא בשפל רב .
אם כל מה שקורה בעולם הוא מעשה הקב''ה אז גם גיא צלמוות בו נמצא פלוני הוא מעשה הקב''ה .

לכן
אל תשלח אנשים לגיא צלמוות ואל תושיע משם .

http://www.faz.co.il/thread?rep=143996
אתה אומר
יוסף אליעז (יום שני, 21/12/2009 שעה 2:10)
בתשובה לאמנון טל

לאמנון טל- בכל הכבוד : יפה כתבת, אך לא בדיוק לענין.
אכן יש מעשים שהאדם עושה וזקוק לחילוץ מתוצאות מעשהו. אולם רבים האסונות שלא האדם גרמם. אדם נוהג כדין בימין הדרך והנה רכב מגיע ממול וסוטה לתוך נתיבו; מזג אויר סוער מעיף את אוהלו או את גג ביתו; לסטים תקפוהו על אם הדרך; חמישה נערים מג'לג'וליה תקפוהו בעודו מסב עם משפחתו בחוף תל-ברוך, ועוד כהנה וכהנה.
אדם כזה אם נחלץ מהצרה, שלם או בשן ועין, מודה לאלוקיו שחילצו.אך אם האדם לא גרם את המעשה- מיהו שגרמו? כלום לא אותו כח עליון שאחר-כך חילצו מהאסון?
על כך כתבתי: ''סתירה פנימית''. בברכה, יוסף אליעז

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.