פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=137536
האם עכו נולדה ערביה או התאסלמה?
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 23:33)

אבנרי מתאר את עכו כ'עיר ערבית' למרות שיהודים גרו בה לפניהם וביחד איתם מאז ולכל ההיסטוריה שלאחר קריסת הממלכה הצלבנית. ''עכו לא היתה רובע יהודי'', אלא שבעכו היה רובע ערבי לצד רובע יהודי שכיום הם ביחד העיר העתיקה. הנמל גם הוא לא היה ערבי, אלא עכואי. הנמל בכלל נבנה בצורתו (שרידיו) היום ע''י הצלבנים. המוסלמים הסתפקו בנמל הזה כי ספינותיהם לא היו גדולות כמו ספינות הצלבנים.

אם אבנרי שואל את עצמו ''מי היה כאן קודם'' אז למה הוא מתחיל ב-‏635?
האם בואם של ערבים מוסלמים ממדבריות ערב וכיבושם את עכו הוא סימן האלוהים שעכו שייכת לערבים?
האם מה שהיה לפני 635 לא חשוב רק מתוך הרצון למחוק את ההיסטוריה כדי שלא תפריע לאבנרי?
צריך להבין שבני העממים שחיו בארץ לא היו ערבים. אלה שקיבלו את האסלאם מאת הכובש הערבי-והמוסלמי (חלק מחיילי צלאח א-דין הכורדי היו ערבים במשמעות ''עראבייה'' היא מרחבי מכה ומדינה) נעשו מוסלמים ולא ערבים!!! הכיבוש המוסלמי במאה ה-‏7 וה-‏8 ביסס את התפשטות האסלאם אבל לא הפך את המתאסלמים לערבים! תהליך הערביזציה נעשה רק בחצי השני של המאה ה-‏19 כתגובה למהפכת ''אביב העמים'' 1948 ואילך. אומנם תהליך גיבוש הלאומיות באירופה החלה חצי מאה קודם, אבל אז הקשר בין אירופה למזרח הקרוב היה חלש יותר והוא התגבר לאחר מסעות נפוליאון למצרים ולארץ ישראל. התהליך הזה גם השפיע על היהודים שהחלו לבטא את עצמם ש ו ב גם דרך המוטיב הלאומי בתנועות מקומיות שהקדימו את הציונות והיוו לה בסיס.

צלאח א-דין מייסד השושלת האיובית לא היה ערבי בכלל, אלא כורדי, מוסלמי. כך גם אחד ממפקדיו עיסא אל-עואם. צלאח א-דין היה ידוע גם במלחמתו העקובה מדם מצד השושלת העבאסי האסלאמית כנגד השושלת הפאטימית האסלאמית, אז עדיין שתיהן לא היו כלל ערביות אלא האחת היתה בגדאדית והשניה מצרית. אז במה הכיבוש של כוח זר מלהיב כל כך את חדוותו של אורי אבנרי? צלאח א-דין כבש את מצרים ושלח את אחיו לכבוש את תימן, בשם הצדק האסלאמי. האם זו ויזה לביצוע פשעים היסטוריים וגם עילה לקבל עליהם פרס [בעלות על הכיבוש?]?

למה כיבוש כזה חוקי בעיניו ואילו כיבוש היהודים את ארצם מידי זרים אינו חוקי?

הֶהיתה ארץ ישראל לזונה שכל זר הכובש אותה ייחשב לגואלה ולבעלה, בין אם קוראים לו אלכסנדר מוקדון, אנטיוכוס הרביעי אפיפנס, פומפיוס, האמיר עמר אבן אל עס, צלאח א-דין או ג'ורג' אלנבי?

צריך לזכור שצלאח א-דין כבש כמעט את כל המזרח התיכון וחלק מצפון אפריקה ובזמנו נטבעה באסלאם המונחים ''דאהר אל-אסלאם'' (ארץ האסלאם, ההשלמה [ולא השלום!]) וה''דאהר אל חרב'' (ארץ המלחמה של הכופרים). לאחר דחיקת מאחזי הנוצרים מאזור החוף ועכו חלם צלאח א-דין לרדוף אותם לביתם באירופה. אלא שבטרם הוא הצליח לממש את איומו הוא מת.

הישוב היהודי בארץ ישראל בין חורבן ציון לתקומת ציון
בסוף המאה ה-‏11 היה בארץ ישוב יהודי די גדול לצד עממי הארץ שהובאו ע''י כובשי עבר או מהגרי עבודה שנדבקו לארץ במהלך האלף הראשון לספירה. תחת השלטון הביזנטי, שהקשה את ליבו כנגד לא-נוצרים, גרו עממי ארצות שונים בארץ, מפיניקיה ומסייפרוס, מיוון ומאסיה הקטנה, מרומי ומצרים. הללו היו נוצרים או שקיבלו עליהם את עולה של הנצרות וחיו לצד הישוב היהודי הגדול שנותר אחר חורבן בית שני ומרד בר כוכבא. הישוב היהודי בארץ גדל והתפתח ויסד את משטר הנשיאות והסנהדרין, הקים בתי תלמודים עסק בחקלאות. כאן נרשמו תלמוד ירושלמי, המשנה והגמרא ופעלו התנאים והאמוראים שקיימו חברה תוססת. בסוף המשטר הביזנטי שהקשה ליבו על היהודים נדדו יותר יהודים לקהילות ישראל בבל, דמשק, רומי וספרד. הכיבוש המוסלמי הקל עם היהודים שנותרו, למרות שגם שם חיו היהודים כבעלי מעמד נחות.
בעת כיבוש ירושלים ע''י הצלבנים ב-‏1099 נטבחו רוב יהודי העיר ביחד עם המוסלמים. דרך אגב, חיפה היתה אז כפר, כמעט רק של דייגים יהודים, והללו היו בקשרים די רחבים עם סוחריה היהודיים והלא-יהודים של עכו.

אין תיעוד מלא לכל קהילות היהודים בארץ בעת הכיבוש. אבל רבים מיהודי הארץ עזבו, נטשו, ברחו לקהילות היהודים מסביב, ונותרו רק מעטים. גם ערבים נטבחו וברחו כמובן. מכל הפרק המדהים הזה בהיסטוריה היהודית בארץ ישראל אבנרי מתעלם וטוען ''היסטוריה יהודית יוק!''

מסוף המאה ה-‏12 חזרו מוסלמים ויהודים לעכו וחיו לצד הצלבנים עד שהובסו, ומאז בעצם לא עזבוה, בטח לא יותר מאשר ערבֵיהָ. http://www.el-akko.info/MenuPages.asp?ID=11 . במאה ה-‏14 העיר דועכת וכמעט מתרוקנת מיושביה בעקבות ה''מגפה השחורה''. ב- 1759 אירעה רעידת אדמה חזקה והרסנית בצפת. חלק מיהודיה נמלטים לעכו. זמן מה אחר כך פוקדת את העיר מגפת דבר ורבים מתושביה נספים. בסוף המאה ה-‏18 הדמות השולטת בעכו במשך כ-‏30 שנה הוא חיים הפרחי שהגיע מדמשק לסייע לאחמד אל ג'זאר שמונה להיות מושל מחוז (וילאיאת) צידון ושליט עכו. בכל אותה עת עכו נותרת עיר קטנה בת מעט אלפי אנשים כשקהילת יהודים קטנה יושבת ברובע היהודי שבה.

אורי אבנרי עושה עצמו מאז ולתמיד כאחד שמבין בהיסטוריה ומנסה לספר אותה כסידרה, אבל למעשה הוא מפגין בורות אדירה, אמיתית או מבויימת, שלא היתה מעבירה אותו אפילו את דרגת ה''נכשל'' בתיכון. אבנרי, לפי שיטת התעמולה הפלסטינית (להזכירכם שזוהי תעמולה שנבנתה באפר תנורי ההשמדה של הנאצים ותוּבּלה ניבלתם בבלילת הזדון הקומוניסטי ששמה ללעג את ה-פראבדה) בונה ומבלבל בין ערבים למוסלמים ובין צלבנים לציונים וככל הנראה שאינו מכיר בעצם את ההיסטוריה של עכו, שמאפיינת את ההיסטוריה של היהודים בארץ ישראל לאורך כל ההיסטוריה מאז חורבן הבית. עכו נרשמה בהיסטוריה כמעט יותר מכל עיר אחרת, בשל מקומה המרכזי מהמאה ה-‏10 ואילך, כך אנחנו יודעים יותר על הישוב היהודי בארץ ישראל בין שקיעת ציון להתעוררות הציונות. לילה ארוך עבר על אבנרי וכנראה שהוא מתקשה לראות בתוך החושך של ההיסטוריה! מה הפלא, גם כשמציאות די מוארת אבנרי רואה רק צללים ומתקשה להבחין בתמונה כולה!

הגישה של לראות את המוסלמים שכבשו (להזכירכם התורכים העות'מנים אינם ערבים כלל) את הארץ כמייצגי הערבים או כמקנים להם זכות בעלות על הארץ, בהכרח יצרה את ההקבלה הנוחה אצל השוללים את קיומה של ישראל שהיהודים הם הצלבנים החדשים או שלוחיהם של הצלבנים, קרי של אמריקה והעולם היודו-נוצרי. גישה זו קיבלה שידרוג הדרגתי מסוף שנות ה-‏70 כאשר היא מנסה לעשות הפרדה אתנית, אידיאולוגית ופוליטית בין 'יהודי' ל'ציוני', ולטעון ש'ציונים' אינם בעצם 'יהודים', ואפילו פועלים בניגוד לאינטרסים של היהודים ופוגעים בהם. מכאן ועד לסגירת ה'לופ' המטורף של התעמולה האנטישמית פלסטינית שהציונים שיתפו פעולה עם הנאצים כנגד היהודים המרחק היה רק קצר וההשוואה מתבקשת..... אלה שנהגו ונוהגים כמנהג הנאצים מאשימים היום את קורבנות הנאצים ויורשיהם בעיוותי הנאציזם עצמו.

ניקוי אתני ותיקון אתני של ההיסטוריה כחלק מניסיון למחוק את העם היהודי
-------------------------------------------------------------------------

שידרוג נוסף אחר באווירת הקונספירציה ומרחיק לכת בשיקרו ושמלבה את התעמולה הפלסטינית היא הטענה שהיהודים של היום אינם צאצאי היהודים של בית שני (כבר משנות ה-‏20 של המאה ה-‏20 חוקרים סובייטים נגעו בבעיה אבל הושתקו ע''י המשטר, בשנות ה-‏40 שוב העניין עלה לדיון אקדמי אבל התיאוריה הזאת נשללה ע''י רוב רובם של אלה שעסקו בהיסטוריה של 'רוס' והקווקז. אברהם נ. פולאק הקיצוני כתב כבר בשנות ה-‏40 את הספר על סף הקונספירציה -''כזריה – תולדות ממלכת יהודי אירופה'', אבל גם הוא לא הצליח לבסס את 'התאוריה הכוזרית' חסרת הרגליים והשכל), והיא נשענת על סיפרו של העיתונאי הציוני ארתור קסטלר ''השבט השלשה עשר'' מתחילת שנות ה-‏80, ומאז קיבלה התיאוריה הזאת תאוצה בליבוי התעמולה האנטישמית.

העיתונאי פובליציסט הציוני ארתור קסטלר בסך הכל רצה לטעון שלא צריכה להיות סיבה לאנטישמיות כי היהודי הוא ככל האדם, אבל למעשה הוא הנביט ביאושו מהאנטישמיות טיעון חדש אצל האנטישמים והם מאז פורעים את הצ'ק-ללא-כיסוי בשלל תיאוריות קונספירציה מגוחכות שנדבקות גם בשולי היהודונים שונאי ישראל.

מה כל אלה אם לא תורת הקונספירציה במיטבה הרע? ומה שרע בדבר הוא שיש יהודים המכריזים על עצמם כאנטי ציונים ולמעשה נוהגים כאנטישמים ומובילים את מתקפת התעמולה הנרחבת הזאת! מספיק אם אציין את לרנר מאמריקה ואת המחצצר גלעד עצמון מלונדון וחוקר ההיסטוריה של התרבות הצרפתית פרופ' זנד, שמורך שכלם מייצר נוסחאות חדשות ומעניינות לאנטישמיות המודרנית.

אמשיך במשפט הסיום של אבנרי: ''.... והמצביא הערבי עיסא אל-עואם שייך אליה כמו הצלבן האנגלי ריצ'רד לב-ארי ואנשי אצ''ל, פורצי הכלא.'' ואשיב לו כך, שלהיות שייך לעכו אינו בהכרח שעכו שייכת לו. המצביאים הערבי או הכורדי או הצלבן האנגלי / צרפתי שייכים לעכו כי הם כבשוה ואנסוה. אבל האם הכיבוש שלהם מכשיר את עכו שתהיה שלהם?

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=137728
כל הכבוד על הסיכום הקצר שמבטל את כל הקונספציה האבנרית !!!!!!!!!!
סתם אחד (יום שלישי, 25/08/2009 שעה 9:01)
בתשובה לסתם אחד

וקורע אותה לגזרים. אבנרי משקר כשהוא מתעלם מתוך ידיעה מכל ההיסטוריה המורכבת של ארץ ישראל ומתעלם מנוכחות יהודית כמעט קבועה בארץ, לעומת נוכחות הערבים שהיא יחסית זניחה.

בכל מקרה, רוב ערביי ארץ ישראל אין זיקה לתושבי הארץ הקדומים כמו שמכונות התעמולה של המצרי ערפאת מנסות למכור גם היום. רובו של הישוב המוסלמי מזמנו של צלאח א-דין הושמד או היגר ותחתיו באו גלים חדשים של מהגרים. בתקופות ארוכות לאורך במאות ה-‏16, 17 ו-‏18 עזבו יותר מוסלמים את הארץ מאשר באו, בשל בצורות, מחלות וכשלון הממשל העותמני לסייע לתושבים.

צריך גם להקפיד כמו שאתה עושה לכנות את הזרים כאן כמוסלמים ולא כערבים, כי כך הם ראו את עצמם. הערביות היא כינוי שדבר ביושבים רק בחצי השניה של המאה ה-‏19 עם התעוררות הלאומיות הערבית - הפאן - ערביזם.

בברכה

יחזקאל נבו

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.