פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=135125
סתם אחד (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 14:57)

''ביום 20.4.1936 תקפו ערבים שיצאו משכונת מנשייה את השכונות היהודיות הסמוכות להם (נווה-צדק, שבזי, כרם התימנים), הציתו חנויות ובתים רבים ו-‏16 יהודים נהרגו ביומיים של פרעות.''

בספרו של חיים לזר (ליטאי), ''כיבוש יפו'' מופיע התיאור הבא:

''ב-‏19 באפריל 1936 התנפלו פורעים ערביים על עוברים ושבים יהודיים בתוך יפו
ובגבולות הערים. אותו יום נהרגו תשעה יהודים ונפצעו 75. ואותו יום יצאה הקריאה
מאת המוסדות היהודיים לשמור על ''המשמעת והשקט''. למחרת, ביום הלווית
החללים, חידשו הערבים את התקפתם והפילו ששה חללים נוספים. ושוב הגיבו
המוסדות הרשמיים בקריאה לשקט, שהופנתה לקורבנות הטבח... בשנת 1937
קם מתוך ''ההגנה הלאומית'' הארגון הצבאי הלאומי, בפניו היו לשבירת ההבלגה
ולהצלת כבוד האומה.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=135126
סתם אחד (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 14:59)
בתשובה לסתם אחד

צ''ל: שפניו היו לשבירת ההבלגה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=135128
ע.צופיה (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 15:25)
בתשובה לסתם אחד

הארועים ביום 19.4.36 היו בלב יפו.
למחרת יצאו פורעים משכונת מנשייה ותקפו את השכונות הגובלות בהם: שבזי וכרם התימנים.הציתו ושרפו חנויות ובתים.
יתכן שמספר ההרוגים שציינתי (16) הוא של היומיים (19-20.4) ולא של יום אחד בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135132
מוחמד עלי
סתם אחד (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 20:45)
בתשובה לע.צופיה

מה היה קורה אם הוא לא היה מובס אי שם?
האם המשפחה שלך היתה עולה מבולגריה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=135137
מוחמד עלי
ע.צופיה (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 21:23)
בתשובה לסתם אחד

מה היה קורה אם משה רבנו לא היה עולה פעם נוספת כדי לקבל את לוחות הברית ,היו נשארים עם שברים?
אז היה מותר לגנוב, לנאוף ,לעבוד אלילים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=135197
דבריך מרגשים מאוד
סתם אחד (יום רביעי, 08/07/2009 שעה 19:40)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=135202
מ.ש. בלי חוק היינו הופכים לעם נוודים ביריוני
סתם אחד (יום רביעי, 08/07/2009 שעה 19:48)
בתשובה לע.צופיה

העוסק בפשיטות ושוד, עד שמלכי כנען בסיוע מצרים היו מחסלים אותנו. או שהעם, לפחות חלקו היה חוזר למצרים המסודרת, בה יש תעשיית מזון מאורגנת. אולי קרה בפועל גם זה וגם זה. כלומר חלק חזרו למצרים וחלק עסקו בפשיטות אלימות (פרעה מינפתח כתב במצבה בעקבות אחת מפשיטותיו לסיני וכנען ''ישראל הושמד, אין לו יורש'') שהפכו בהדרגה להתיישבות של קבע. כשיש התיישבות קבע, בונים מרכז דתי רוחני, ומארגנים קודקס דתי ומערכת חוקים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135208
מ.ש. ישראל היה למעשה עמלק. עמלק הוא האגו האחר של ישראל
סתם אחד (יום רביעי, 08/07/2009 שעה 20:07)
בתשובה לסתם אחד

ניתוח אטימולוגי במתודה שפיתחתי חושף זאת בשבריר שנייה:

עמלק = עמ לק שהוא בכתיב חסר: עַם לָקָה (מלשון לקוי, ומלשון ''על הים לקו 50 מלקות'')

כלומר ישראל הוא בשלב כלשהו עם נוודים גזלני. בשלב יישוב הקבע, איחוד הנוודים הללו סביב מרכז רוחני, נוצר גם המיתוס הדידקטי של עמלק, כמיתוס מרתיע. ''שורש עמלק'' הוא הליקוי הפנימי שלל עם ישראל, ליקוי שיש להכחידו. הליקוי הפנימי הזה הופך למוחצן, ומתגלם בעם פיקטיבי שהומצא לצורך זה עמ-לק. לפי המקרא, ה' שונא עם כזה יותר מכל דבר אחר, והשמדה ללא חמלה - זה גורל נוודים שודדים - ולכן, ''התרחקו ממציאות חיים זו, הו ישראל.

בימי התאחדות השבטים כנגד הפולש הימי החזק - הפלישתים, בתקופת שאול, חוזר מיתוס עמ-לק בסיפור אגג. ולמה? בהיסטוריה של עמים שנערכו למלחמה כנגד אויב חזק, חוזר ונישנה המוטיב של הטהרות פנימית קודם לקרב הזה. וכך, קודם יציאה למלחמה בפלישתים, העם חייב להטהר מ''שורש עמלק'' שבו. וכך מביא המקרא את ספור אגג, שאול החומל ושמואל הנביא הקורע משאול את הממלכה בעקבות זאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135259
אין בעיה מ.ש, אתה העמלק ואנחנו היהודים
סתם אחד (יום חמישי, 09/07/2009 שעה 18:16)
בתשובה לסתם אחד

לפי הניתוח הדיביולוגי, אנחנו כבר שמענו שאתה בברוגז עם הממסד הציוני מסוף שנות ה-‏70. בודאי שזה פגע בך עד מאוד, עד כי אתה אוטומטית מפזר דיברי כסילות כנגד היהודים באשר הם שם. מוישלה אמר לי שגם התנצרת וזה מסביר דברים נוספים, כמו שאתה רוצה לגנוב את זהות היהודי ולקחתו עימך אל הכנסיה ע''י טענה שהיהודים, אנחנו, הם העמלק והכוזרים, ואילו אתה המתנצר, אתה היהודי האמיתי. אני כבר טיפלתי בכמה משוגעים כאלה ולא הייתי מתנגד לטפל גם בך, תמורת חברותך בקופת החולים.

עמלק = 'עמ לק' משמעותו 'עם מלקק' לפסליו, כמו שנוצרי טוב מלקק ליש''ו בשיש. זה יצא לי בשבריר שניה של מחשבה מעמיקה.

אגג זה מנהיג עמלק המלקק עם אגו גדול וגב קטן שירד מהגג של ההר לנגוס ביהודים בהגיגיהם והיהודים הכוהו כמו שאלוהים אחר כך הכה את עמלק בצאת ישראל ממצרים. מאז עמלק הוא ביטוי כללי לכל האנטישמים שונאי היהודים מהמן הקטן ועד היטלר קצוץ האשך והפין.
לא לחינם אלוהים נתן מום בעמלקים כי הם אנשים רעים שמוציאים דיבת היהודים רעה. היום אפשר למצוא המון עמלקקים קטנים ברחובות ישראל והפורומי האינטרנט בכל השפות, כולל בעברית, שמוציאים זיבתם רעה על ישראל.

באחד המקומות ברשת אפילו קראתי שאחד טוען שעמלק הוא האגו האחר של ישראל, כמו שהיום יש הטוענים שהנאצים הם האגו האחר של היהודים או הציונים. אתה מבין עד איזה רפיסות שכל האנטישמים האלה יכולים לרדת? אתה לא מזהה אצל אחד כזה מניאק דיפרסיה?

דבר נביא הזעם!

http://www.faz.co.il/thread?rep=135279
[•] ''אין בעיה מ.ש,'' מיכאל שרון: תשובתי [•]...
סתם אחד (יום שישי, 10/07/2009 שעה 0:26)
בתשובה לסתם אחד

1) ''ע''י טענה שהיהודים, אנחנו, הם העמלק והכוזרים''

א. שקר ניתעב. מעולם לא אמרתי שישראל הם הכוזרים, ומעולם לא דנתי בנושא הכוזרים. יש הכותבים בנושא - אין לי כל קשר לכך.

ב. עמלק: [•]... לא קרא מה שכתבתי אלא רק ראה את הכותרת, ומייד ניאץ אותי ברפלקס עברייני, ותוך אסוסיאציות שעלו במוחו, ללא קשר למה שכתבתי. לא כתבתי שישראל הוא עמלק, אלא משהו אחר לגמרי: דיברתי על המעבר לישוב של קבע מחיי נוודים. כתבתי שעמלק הינו מיתוס, מעולם לא היה עם כזה (ומכאן שישראל אינו יכול להיות עם שלא קיים). כתבתי שזה מיתוס שהומצא על מנת להרחיק את ישראל מתרבות הנוודים השיבטית, וליצור איחוד סביב מרכז רוחני.

2) ''אגג זה מנהיג עמלק --והיהודים הכוהו כמו שאלוהים *אחר כך* הכה את עמלק בצאת ישראל ממצרים''.

אגג היה לפי המסופר מאות שנים אחרי צאת ישראל ממצרים, בתקופת שאול ושמואל הנביא. ולא כפי שכותב [•]...

3) ''אנחנו כבר שמענו שאתה בברוגז עם הממסד הציוני מסוף שנות ה-‏70''.

חסר שחר. לא היה לי אז שום ''עימות עם ממסד ציוני'' -הייתי איש מדע.

________

מדובר בהפצת דיבה שקרית מהסוג המלוכלך ביותר האפשרי כאן.

[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=135289
עד מתי שרון?! לא נמאס לך?!
סתם אחד (יום שישי, 10/07/2009 שעה 16:06)
בתשובה לסתם אחד

כשלת, פישלת, הובכת, הושפלת, נוצחת והובסת.
במקומך הייתי מנסה לעשות בדק בית רציני ולהסיק מסקנות.
המלל האנטישמי הזה לא יעזור לך להלבין את חרפתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135297
מ.ש: אלי מספיק !!
סתם אחד (יום שישי, 10/07/2009 שעה 23:01)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=135298
מ.ש: אלי מספיק !!
סתם אחד (שבת, 11/07/2009 שעה 3:52)
בתשובה לסתם אחד

זו התחזות בשמי מצד טרול . מ.ש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135308
מ.ש: אלי מספיק !!
סתם אחד (שבת, 11/07/2009 שעה 23:07)
בתשובה לסתם אחד

די עם ההתחזות !
הרף כבר ומיד !!

מ.ש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135338
מ.ש: אלי מספיק !!
סתם אחד (יום ראשון, 12/07/2009 שעה 9:05)
בתשובה לסתם אחד

זו התחזות בשמי מצד טרול. מ.ש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=135307
[•] מ.ש,'' [•]...
סתם אחד (שבת, 11/07/2009 שעה 23:06)
בתשובה לסתם אחד

באיזה מדע היית איש?

יוסי השני

http://www.faz.co.il/thread?rep=135295
רשעותו של עמלק
סתם אחד (יום שישי, 10/07/2009 שעה 21:20)
בתשובה לסתם אחד

העולם נבהל ונחרד כאשר הוא שמע על גבורת ה` ביציאת מצרים ובקריעת ים סוף. המלכים אמנם הבינו שה` העניש את המצרים על רשעתם. אולם, מאידך, הם ראו את כל מה שהתרחש במצרים ובים סוף גם כמאורע כללי הקשור לכל העולם. הם הבינו שהגבורה והנסים שהתחוללו מהווים סימן שאלקי ישראל הוא כל יכול. בשירת הים מתואר שהאומות נרתעו מאד, חיל ורעדה אחזום והן לא העיזו להלחם בבני ישראל.
רק אומה אחת העיזה לקפוץ לתוך האמבטיה הרותחת. רק בניה של אומה זו פקפקו בהשגחת ה` והעיזו לתקוף את בני ישראל, למרות שחלף זמן מועט בלבד מאז קריעת ים סוף. רק הם לגלגו על המתרחש ולא נחרדו מהמכות שספגו המצרים. אומה זו - שמה עמלק.

לכל אומה (לפני שבא סנחריב ובלבל את כל האומות) היו תכונות משלה. תכונות אלו כיוונו את צורת חייהם של בני האומה, את דרך התנהגותם ואת התייחסותם למתרחש בעולם. מצרים, בתקופה שבה ישבו שם בני ישראל כעבדים, היתה אומה אשר הודתה בקיומו של בורא-עולם. אולם, הם טעו וסברו שלאחר הבריאה, אין הקב''ה, כביכול, מתערב בנעשה בעולם שהוא ברא. אחת מהמטרות של עשרת המכות היתה להפריך טעות זו מקרב המצרים.

בד בבד חיזקו עשרת המכות גם את אמונתם של בני ישראל אשר במשך שהותם הארוכה במצרים הושפעו מדעה זו של המצרים. מובא בשם הרבי מקוצק שמטרת יציאת מצרים היתה לא רק להוציא את בני ישראל ממצרים, אלא גם ''להוציא את מצרים מבני ישראל'', כלומר, לבער את ההשפעה המצרית הקלוקלת מליבם. מלבד העונש שהמצרים קיבלו על רשעתם, הם גם נוכחו לדעת שללא רצון ה`, אין לטבע כל קיום. גם קריעת ים סוף המחישה את שלטונו הבלעדי של ה` על הטבע.

האומה המצרית הכירה בקיומו של בורא-עולם, הם הכחישו רק את רצונו להתערב בבריאה. לעומת זאת, בני העם העמלקי הכחישו לגמרי את קיומו של ה`. לדעתם, אין ח''ו שום כח עליון בעולם, והכל מתרחש במקרה. עמים אחרים נחרדו מקריעת ים סוף, ולעומתם עמלק הסביר שהיה זה אסון טבע בלבד. הרב הירש ממשיך וכותב שדעה זו היא שורש הרע בעולם. כלפי בעלי הדעה הסוברת שהכל מתרחש במקרה, אין דבר שימנע מהם מלבצע את רצונם, גם אם הוא רע מאד.

חז''ל מתארים את עמלק כלץ, אומה זו לעגה לכל האומות שחרדו ופחדו מה` לאחר קריעת ים סוף. היו אומות שהשפעת הנס של קריעת ים סוף עליהן היתה כה גדולה, עד שהן התחילו להסתכל על עצמם כנתונים תחת שלטונו של ה`. בא עמלק וקירר את ההשפעה. בני אומה זו הכריזו בכל העולם, ע''י העובדה שהם יצאו להלחם בבני ישראל, שאין ח''ו בעולם מלכות שמים והכל מקרה.

שתי תכונות אלו של עמלק מהוות את ההיפך הגמור מהתכונות הנדרשות לאדם או לעם השואפים לקבל את התורה. רק העניו מסוגל לבטל את רצונו מפני רצון בוראו; בעל גאוה אינו מסוגל לקבל על עצמו את מרותו של אחר.

בנוסף לכך, הכופר בקיומו של הקב''ה, כופר גם באפשרות לקיומה של דרישה שמימית מהאדם, להתעלות מעל תאוותיו ורצונותיו ולחיות חיים רוחניים. לכן, התנאי המוקדם לקבלת התורה - הן במדבר סיני והן בימי מרדכי ואסתר - היה למחות כל זכר לתכונות אלו של עמלק. לכן, לפני מתן תורה בהר סיני ולפני קבלת התורה מחדש בימי מרדכי ואסתר, ה` סובב שתהיינה מלחמות עם עמלק. הדבר מביא מחד למחיית עמלק ומאידך, הוא מחזק את לבו של עם ישראל להתרחק מתכונותיו של עמלק שמולו הוא נלחם.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.