פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 02/05/09 8:12)

http://www.faz.co.il/thread?rep=131687
היכן הבגידה של ג'אד הנאמן?
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 21:54)
בתשובה לדוד סיון

אם אנחנו מדברים על היהדות ועל מדינה יהודית, הרי שלפרט היהודי על כל חשיבותו העצומה לאין שיעור - אין זכויות אלא רק מצוות (חובות?) בלבד.
מתוך זה שכל פרט ממלא את חובותיו - ממילא מתקיים התנאי שלכולם יש זכויות. את זה צריך להבין!

לפרט יש ערך עצום לאין שיעור וראינו זאת בפרשת עכן שמעל. מעילתו הביאה לכך שנאמר כי עם ישראל חטא ומעל, לא היחיד. בגלל מעילתו של עם ישראל נחלנו תבוסה במלחמה על העי. כלומר, הכלל, כל ישראל חברים (לשון חיבור) מחייב כל אחד מאיתנו. הכלל (כל) - הוא הלאום היהודי אשר קבל את המשמעות של עם אך ורק במעמד הר סיני ולא מתוקף או''ם. כל ישראל ערבים זה לזה.

לכן כשבא נאמן ומנסה לפצפץ את הלאומיות (והכוונה שלו היא ללאומיות היהודית) - זה נסיון לפצפץ את הכלל היהודי ואת המהות היהודית.ולכן גם את הפרט וזכויותיו (המצוות). אנשים אחרים שניסו לעשות זאת בעבר - פשוט התנצרו. הם הפכו לאזרחי העולם בלי שום בעיה. אבל אותנו הבדיל הבורא מכל האומות. זה מופיע בפרשת השבוע.

הייתי רוצה לראות אותו קורא את דבריו באיזה מסגד במכה או מדינה...או אפילו בסוריה. כל ''הגיבורים'' האלה הם גיבורים עלינו בארץ ישראל.
אם מישהו חשב לרגע שיש לדברים האלה איזה ריח של אוטנטיות של הומאניות, חופש הפרט והחידקל - הנה בא יוסלה ובדבריו הפריך הכל והפך את הדברים האלה להבל הבלים מדופלם כסגנונו. הוא הרי מאמץ את זה.

אני בטוח שהתשובה שלך, אם תהיה, היא - הפוסל במומו פוסל...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131702
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד

מאמר ביקורת על התנהגות הלאום אינו מפצפץ את הלאומיות.
אם כן אז זו לאומיות מופרכת. עירוב הבורא בסיפור לא רלוונטי כמו גם ההשוואה לנהוג בארצות אחרות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131709
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר!
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 8:43)
בתשובה לדוד סיון

איפה ראית ביקורת על התנהגות הלאום?
אני לא ראיתי
יש שם קביעה חד-משמעית,לא ביקורת,
אצלך יש ביקורת
אתה קובע על משהו שהוא לא רלבנטי לך - שהוא לא רלבנטי בכלל

http://www.faz.co.il/thread?rep=131711
מדוע שאתנהג אחרת?
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 9:12)
בתשובה לסתם אחד

כותב המאמר קבע קביעות חד משמעיות ללא ספקות.
אריה עירן קבע קביעות משמעיות ללא ספקות.
מדוע שאנהג אחרת כאשר הם לא הציגו כל ביסוס?

אם וכאשר ינסו להראות שיש בסיס לקביעות שלהם יתכן
שאצטרך להראות שלא. בשלב הזה הם לא הרימו את הכפפה.

גם אתה עוסק בקביעות חד משמעיות. לכן אל תצפה ממני
שאנהג אחרת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131719
מדוע שאתנהג אחרת?
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 12:25)
בתשובה לדוד סיון

נחזור לאלף
אם אתה מסכים אתי שאצל נאמן זה בסך הכל קביעה שרירותית
---למה אתה אומר בתגובה לעירן שזו ביקורת?
----וביקורת היא דבר לגטימי
----ולא בגדר בגידה או דברי נאצה...?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131725
אז תתחיל מ''א''!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 15:02)
בתשובה לסתם אחד

תסביר את הקביעות השרירותיות שלך.
שעירן יסביר את הקביעות שלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131728
אז תתחיל מ''א''!
סתם אחד (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 16:50)
בתשובה לדוד סיון

את שלי אתה לא רוצה להבין .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131729
תירגע, עירן, 'את שלך' אני מבין (תגובה 131657)!
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2009 שעה 17:10)
בתשובה לסתם אחד


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.