פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 30/04/09 20:23)

http://www.faz.co.il/thread?rep=131616
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד

תעמולן פלשתינאי,כבר אמרנו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131635
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 12:53)
בתשובה לע.צופיה

הנה קטע ממאמר של שולמית אלוני היום ב'הארץ':

''אשר למוסר הצבא, מוטב היה לו החרישו והיה הדבר נחשב להם לחוכמה. שהרי הנתונים על מידת ההרס והפגיעה באזרחים ברצועת עזה ידועים לכל, והם אינם מנותקים מהתנהלותו המוסרית כל כך של צבאנו בשטחים הכבושים. במסגרת ההתנהלות הזאת פועל הצבא, למשל, ביעילות רבה נגד איכרים המפגינים, גם כאשר ההפגנות אינן אלימות, נגד גזילת אדמותיהם. העדויות ארוכות השנים על התעמרות של חיילים באזרחים במחסומים - בהן מקרים חוזרים ונשנים של יולדות שמאלצים אותן ללדת על אם הדרך, וסביבן חיילים חמושים וצוחקים ברשעות - גם הן אינן סוד. יום יום, שנה שנה, מסייע הצבא המוסרי ביותר בעולם לגזול אדמות, לעקור עצים, לגזול מים, לסגור כבישים - בשליחותה ובתמיכתה של המדינה ''היהודית הדמוקרטית'' הצודקת. חבל, הלב דואב, אך מדינת ישראל זה כבר אינה דמוקרטית. אנחנו חיים באתנוקרטיה תחת שלטון ''היהודית הדמוקרטית''.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=131636
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 13:14)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
גם הגברת מדברת על גזילת אדמות.
ואיפה היא?
לא גוזלת?
הבית שבנתה אינו ניצב על אדמה גזולה?
או שהיא פשוט מתגוררת בבית נטוש?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131638
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 14:08)
בתשובה לסתם אחד

הנה עוד קטע שכתבה היא .
''אנו חוגגים בימים אלה 61 שנה למדינת ישראל. לחמנו במלחמת העצמאות מתוך תקווה גדולה שנקים כאן ''חברת מופת'', שנכונן שלום עם שכנינו, נעבוד את האדמה ונפתח את הגניוס היהודי לטובת המדע, התרבות וערך האדם, כל אדם. אך כאשר אלוף בצבא ופילוסוף מצדיקים, מתוך תחושה של עליונות מוסרית, את מעשי העוול שלנו כלפי האחר באופן כזה - הם מטילים צל כבד מאוד על כל התקוות הללו''

האנשים אשר ''לחמנו במלחמת העצמאות מתוך תקווה גדולה שנקים כאן ''חברת מופת''. טעו .
הם טעו אז ויורשיהם טועים היום .
אין דבר כזה ''חברת מופת'' .
חברה עשויה מבני אדם וכשאין בני אדם אין חברה .
בני אדם יכולים להתקיים רק , אך ורק , כאשר הם מתאימים לתנאים .
אנחנו לא קבענו את התנאים . התנאים נכפו עלינו . או שנפעל על פיהם או שניכחד .
שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת, אֶחָד עָשִׁיר, וְאֶחָד רָאשׁ. לְעָשִׁיר, הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד. וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל, כִּי אִם-כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה, וַיְחַיֶּהָ, וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם-בָּנָיו יַחְדָּו. מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה, וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב, וַתְּהִי-לוֹ, כְּבַת. וַיָּבֹא הֵלֶךְ, לְאִישׁ הֶעָשִׁיר, וַיַּחְמֹל לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ, לַעֲשׂוֹת לָאֹרֵחַ הַבָּא-לוֹ. וַיִּקַּח, אֶת-כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ, וַיַּעֲשֶׂהָ, לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו.

האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .
אדרבא . נתחיל עם האשה ההיא .
תלך היא ותיתן את רכושה לגברת שרי אריסון .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131658
עירן הופך את סיפור כבשת הרש על פניו
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד

כותב אריה עירן,
''האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .''

וכוונתו לשולמית אלוני,
אשר לפי דעתו מציעה
ל'עני' ישראל לתת את
כבשתו האחרונה - את
יהודה ושומרון ל'עשיר'
- התושבים הפלסטינים
של יהודה ושומרון.

ובכך היפוך הסיפור,
כי ישראל היא ה'עשירה'
בסיפור הזה, ובכוח צבאה היא
שולטת ביהודה ושומרון.

והרש, ה'עני' הם התושבים
הפלסטיניים של יהודה ושומרון
אשר יהודים כעירן מטיפים לגירושם
מדי יום, וממשלת ישראל גונבת אדמותיהם
באמצעות הגדר ועוד פוילה-שטיק, והמתנחלים
משתלטים על אדמות נוספות באופן לא חוקי,
מכים את רועי הצאן הפלסטיניים ומשחיתים
את עצי הזית שהם עיקר פרנסתם של יושבי
הכפרים.

שולמית אלוני לא מציעה שהעני יתן את כבשתו לעשיר,
- היא נלחמת כבר שנים רבות על זכותם של הפלסטינים
תושבי השטחים לחיות בשלווה על אדמתם ללא פחד
מהגנבים והבריונים היהודים, בין אם אנשי מינהל וצבא
או 'סתם' מתנחלים ביריונים.

שנים עמלה על חקיקה בכנסת שנועדה להגן על זכויות הנשים,
ולמניעת הפגיעה בזכויות האדם של התושבים הפלסטינים,

וזה עלוב ומבייש,
לראות את אריה עירן שקורא
לגברת אלוני ''האשה ההיא''
במיטב השוביניזם הפרימיטיבי,
משתמש בסיפור כבשת הרש כדי
'להסביר' שהפלסטינים עושקים
את היהודים.

אין בכך רק חזרה על מוטיב האשמת הקורבן,
אלא גזענות בוטה, אשר במדינות אשר חקקו לאחר
השואה חוקים נגד גזענות, ביטוייה לא היו מתאפשרים.

אילו למשל היה עירן לוקח את אחד הטקסטים בדבר
ניקנוק עזה או על 'הערבים הרוצחים' לסיבוב הרצאות
באנגליה למשל, השלטונות הבריטיים היו קרוב לוודאי
עוצרים אותו בהגיעו לשדה התעופה 'היתרו' ושולחים
אותו בחזרה לישראל, כי לפי החוק הבריטי רוב התבטאויותיו
של עירן בנושא הערבי-פלסטיני אסורות.

בארץ זה שונה, והיעדר ההגנה המשפטית בפני התבטאויות
גזעניות, מביא לתופעות כמו אריה עירן, ולסחף בסגנון
הדיבור שבא לידי ביטוי גם בצהלות הגיל של הצופיה בהגיע
זרם הידיעות על הטבח בתושבי עזה בדצמבר 2008.

פריהאוף ג'וניור לוקח עקרון מוסרי או סיפור המדגים עקרון
מוסרי ומעוות אותם לבלי הכר:
למשל בעקרון אותו הציג מספר פעמים, 'דין שווה לכולם',
הוא משתמש לא ככוונת המחוקק - שוויון לפני החוק עבור כל
תושב ותושב - אלא כדי לשכנע אותנו שאם ה'ערבים רוצחים'
אז גם לנו מותר. וזה כמובן עיוות של כוונת המחוקק, ושל השימוש
במונח 'שוויון'.

עירן לא מבין את הכשל הלוגי בו הוא מעורב בקשור ל'דין אחד לכולם'
והוא עובר לסיפור כבשת הרש, ומיישם אותו הפוך:
לתושבים הפלסטיניים אשר אדמותיהם ובתיהם נגזלו וממשיכים להגזל
על ידי יהודים הוא נותן את תפקיד העשיר הנצלן,
וליהודים 'המסכנים' שעוסקים בארבעים השנה האחרונות בהשתלטות
בלתי חוקית על אדמות פלסטיניות ביהודה ושומרון, הוא נותן
את תפקיד ה'עני'. ובכך כמובן עושה עירן צחוק מסיפור שנועד
להדגים שבעל השררה והמאה חייב לשמור על זכויותיו של מי שאמצעיו
צנועים.

אך אני בטוח שאריה עירן יודע את כל זה. וזה מה שמפליא אותי בכל
פעם מחדש. מה גורם לאדם כמו אריה עירן להדחיק את מה שהוא יודע
בנושאי מוסר, ולהטיף, תוך עיוות של כל נרטיב ופרינציפ הנקרים בדרכו,
להמשך העושק של התושבים הפלסטינים, להמשך חיסולם הפיזי, ולגירושם
מביתם ומאדמותיהם?

מהיכן מגיע כל הרוע הזה? מין רוע מפלצתי המחפש צידוק דווקא באירועי
השואה. האם לא נלמד אף לקח ממה שקרה בשואה?

וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים: הרי עירן עצמו הוא
בן למהגר יהודי מגרמניה או מדינה אחרת אירופאית. איך הוא מעז בכלל
'להסביר' לתושבים הפלסטינים של ארץ ישראל שעליהם 'לפנות' מקום
ליהודים.

לכן גם מעניין לנתח את הסתירות החוזרות בדברי אריה עירן, כמין דרך
להראות את הקשר בין העיוות המוסרי והשימוש הקלוקל בשפה ובשיטת
הטיעון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131665
המיליונרית הופכת את סיפור כבשת הרש על פניו
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד

ויוסלה בעקבותיה .
גישתי המוסרית שונה משל רבים ולא הסברתי אותה כאן בארץ הצבי .
אבל אני מכיר גישות מוסריות אחרות . זו של קאנט , זו של שפינוזה , זו ההוטנטוטית ועוד כמה . אף אחת מהן לא מקובלת עלי וביכולתי לנמק .
טיעון כבשת הרש של נתן כלפי דוד , היא טענה מסרית . שוב - אין היא מקובלת עלי . אך היא קיימת .
בקונפליקט בין היהודים-הציונים-הישראלים לבין הערבים-המוסלמים-אנשי דר-א-סלם יש מספרים ידועים .
השכנות הערביות של ישראל הן מצרים לבנון סוריה וירדן . באלה יחד יש 133 מיליון ערבים על שטח של 1.288.087 קמ''ר . עירק שקצת יותר מרוחקת גם היא תקפה את ישראל . שיטחה 437.072 ואוכלוסייתה 26 מיליון .
מדינת ישראל מונה 7 מיליון מהם 5 מיליון יהודים ועוד חצי מיליון ספק-יהודים . שטח מדינת ישראל הוא 20.770 קמר בעוד השטח הכולל של המנדט הבריטי היה 26.925 קמר .
לכן כבשת הרש היא מדינת ישראל והיהודים .
כל תלונתו של יוסלה והמיליונרית היא על שיני הנמר שצמחו ליהודים . והנה ''הכבשה טורפת'' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים , העקומים , הבוגדניים , הצדיקים להרע .

והערה אחת לטקסט של יוסלה שכתב
''וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים''
אין דבר כזה . או שלא מעמידים פנים או שצבועים .

ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131674
ושוב הפעם סתירה בדברי עירן
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 12:33)
בתשובה לסתם אחד

אני עדיין מנסה להבין שני דברים:
כיצד עובד המוח של עירן, באופן המאפשר לו
להצהיר בטווח של שני משפטים על דבר
והיפוכו, מבלי שליבו מחסיר פעימה,
ומתוך שכנוע עצמי שגורם לו לחשוב
שיש טעם בדבריו. זה סוג של דיסלקציה
מחשבתית כנראה.

והנה סוף תגובתו האחרונה, המדגים את
המבנה המוזר הזה:

''כל תלונתו של יוסלה והמיליונרית היא על שיני הנמר שצמחו ליהודים . והנה ''הכבשה טורפת'' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים , העקומים , הבוגדניים , הצדיקים להרע .
והערה אחת לטקסט של יוסלה שכתב ''וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים'' אין דבר כזה . או שלא מעמידים פנים או שצבועים .
ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !''

הקטע המצוטט הוא שלם ללא החסרות,
ומשתמע מתחילתו שיוסלה ושולמית אלוני מלינים
על ''שיני הנמר שצמחו ליהודים''.
- ''והנה 'הכבשה טורפת' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים...''

אך שתי שורות הלאה כותב עירן:
''ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !''

ומשורה אחרונה זו משתמע שעירן עצמו מתאר את
ישראל ככבשה שאכן יש לה שיני נמר, מסוגו של הזאב
שטרף את סבתה של כיפה אדומה ומתחזה לה.

אז זה לא בסדר עבור יוסלה לתאר את ישראל ככבשה בעלת שיני נמר,
כאשר המטרה של עירן היא לנגח את הטענה שישראל היא ה'פריץ' הגוזל
את כבשת הרש,

אך מותר לאריה עירן לתאר את ישראל ככבשה בעלת שיני נמר
כאשר מטרתו היא לתאר ישראל חזקה כאריה הטורף את הגדי
במסגרת התיאוריה הדרוויניסטית של אריה עירן.

נראה לי שאחד מהשניים יכול להיות נכון, אבל לא שניהם:
או שזה רע לתאר את ישראל ככבשה תוקפנית בעלת שיני נמר,
או שזה טוב. אך לטעון שזה רע כאשר יוסלה אמר זאת, ושזה טוב
כאשר עירן אומר את זה, זה מטורף לגמרי.

לכן גם התבלבל עירן וחשב שאכן הוא דוחה מכל וכל את הכלל
'דין אחד לכולם' - אך שכח שבתחילת דרכו באתר לפני שנים אחדות
טרח להציב את הכלל כעקרון שלו עצמו. וכך מוצא עצמו עירן פעם שולל
את הכלל ופעם שניה תומך בו, ובשני המקרים, בדיוק כמו שעשה שימוש
עבור שתי טענות מנוגדות כאן באותה מטפורה של שיני הנמר, השתמש
עירן בעקרון 'דין אחד לכולם' כדי להוכיח טיעון ואת היפוכו.

בתקציר זה נשמע משהו כמו:
אכן מאמין עירן בעקרון 'דין אחד לכולם'
כי אם הערבים רוצחים אז גם ליהודים מותר לרצוח,
אך עירן שולל את העקרון 'דין אחד לכולם'
כי ליהודים יש זכות על ארץ ישראל ול'ערבים' אין.

ועירן מאמין ב'דין אחד לכולם' - לכל בני האדם
כי הנאצים השמידו ששה מליון יהודים, ולכן ליהודים
מותר לבצע כל מעשה פשע נגד האדם כדי להגן על קיום העם.
ועירן שולל 'דין אחד לכולם' כי את שיעור הילודה של אוכלוסית
העולם צריך לצמצם, אך את הילודה בקרב היהודים
חייבים להגביר.

בלבול היוצרות המתמיד הזה אצל עירן
הופך למין סוג חדש של פבסדו-עקביות,
מין שיטתיות משוגעת, אשר ההגיון הפועל בה
חסר כל הגיון.

רמז לפתרון התעלומה מצוי אולי
בנטיה של עירן לחזור בגירסאות שונות
על האשמת הקורבן:
הפלסטינים שעירן יגרש מעזה באמצעות הניקנוק
יהיו אשמים בכך שגורשו.
ענבל בר-און אשמה בכך שעירן התנפל עליה
ללא כל פרובוקציה מצידה.

במוטיב של האשמת הקורבן
פועל גם מין סוג של הגיון בלתי אפשרי
המבוסס על עיוות או היפוך של
סובב ומסובב: אם הקורבן אשם,
זה אומר שהקורבן גרם לעצמו את
הנזק שהפך אותו לקורבן. הנתקף
תקף את עצמו. הנערה שנאנסה
היא שאנסה את עצמה. הדוגמא האחרונה
אולי קצת קיצונית אך היא מדגימה
את העקרון.

כך גם יכול עירן לטעון כמעט באותו
המשפט ש'דין אחד לכולם' מצדיק
עבורו את האלימות חסרת ההבחנה של
ישראל כלפי הפלסטינים, אך יחד עם זאת
אין הוא מוכן לאפשר 'דין אחד לכולם'
במובן של שוויון בפני החוק עבור פלסטינים
ויהודים, כי הרי ליהודים מגיע יותר.
ומדוע מגיע ליהודים יותר, בגלל שהם
קורבנות של הנאצים.

כך שעירן אכן קושר את הנושא של 'היות קורבן'
כצידוק ל'היות תוקפן',
לנושא של שלילתו את 'דין אחד לכולם' במובן של שוויון משפטי,
ובאותה העת חיובו את העקרון 'דין אחד לכולם' כמכשיר
או אמתלא ל'היות תוקפן'.

לפי עירן לכן העקרון המוסרי מופעל רק כאשר הוא משרת את המטרות
של עירן, כעירן. כאשר העקרון אינו תומך במאווייו של עירן, הוא עירן שולל
את העקרון. ממש יו-יו מוסרי, ובאמת קשה לעקוב אחרי זה,
ומי שמנסה למקד את מבטו במתרחש בשיקולי המוסר אצל עירן
מקבל סחרחורת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131677
ושוב הפעם יוסלה לא מבין
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 12:51)
בתשובה לסתם אחד

כן , ישראל היא כבשת הרש . מדינה קטנה וחיהודים בה מעט . היא כבשת הרש בגלל היותה קטנה מול מדינות ערב והיא כבשת הרש כי היהודים בה מעטים מול שיפעת האוכלוסיה הערבית .

נושא אחד סגור
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
למרבה הפלא ובמיוחד לפליאת הערבים לכבשה הישראלית הקטנה יש שיני נמר חדות ! מוטאציה היסטורית .
זה מפריע ליוסלה . כבשה חדת שיניים ? גם למיליונרית גם לעיתונאי ההוא והעיתונאי הזה ועוד כמה אנשי הגייס החמישי . כן , ישראל קטנה ככבשת הרש אך שיניה חדות .

נושא שני סגור
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
סחרחורת סחרחורת .
המוסר הוא אסטרטגיית קיום של האדם בחברת אנשים אחרים .
הצרכים והתנאים משתנים ולכן נחוצה אסטרטגיה מורכבת ולא נוקשה כמו זו של קאנט או הלל הזקן .
בתנאים שונים פעל באופן שונה .
מנמרים ברח תרנגולות רדוף !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131640
קרא לאט...
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 14:48)
בתשובה לסתם אחד

ספר לגברת שאין יותר קאסמים על שדרות.
בכפר שמריהו לא היה אף פעם.
ספר לגברת שמי שמפגין בנעלין זה אנרכיסטים בינלאומיים ולא פלשתינאים דפוקים.
ספק אם היא תבין\אך בכל זאת ספר לה יוסוף,אתה הרי מהצד שלה ,לך היא תאמין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131641
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 15:00)
בתשובה לע.צופיה

פעם עייזר ויצמן,כשהיה נשיא,אמר עליה שכל מה שהיא צריכה זה קאסם אחד טוב בין הרגלים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131645
קרא לאט...
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 18:30)
בתשובה לסתם אחד

הרי זה מה שאמרתי: תועמלן פלשתינאי בן פלשתינאי.
למה אתה צריך את וייצמן לעדות הרי אני כתבתי לפני שנה וחצי: דיבורים בצד כתישה, פה בפורום.
וזה בדיוק מה שעשו. כתשו והנה יש שקט.
גם בצפון וגם בדרום.
זה מה שמבינים הפחדנים: כוח!.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131647
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 21:22)
בתשובה לע.צופיה

שני שוביניסטים יוצאים לטייל ביום קיץ
ופוגשים בשולמית אלוני - כן, יש ל'אשה ההיא',
ל'גברת', שם,

שם שהולך לפניה בעקבות שנים ארוכות
של מלחמה להגנה על זכויות האדם,
צדק חברתי ושוויון זכויות לנשים.

זה מרגיז כנראה את צופיה ואריה עירן
שדווקא אשה מגנה על החלום ששמו 'ישראל',
וממשיכה להגן עליו, גם בשעה שכבר די
ברור שכלו רוב הקיצין ומדינת ישראל תהיה
מדינה אלימה, לא צודקת, המדכאת את רוב תושביה
בשם אג'נדה גזענית בעליל.

מה הם מציעים?
אריה עירן מציע בפשטות נוגעת ללב
שישראל תפעל לפי המודל של 'כבשת הרש'.

הסיפור של כבשת הרש,
שנועד בתרבות היהודית
והכלל עולמית להוות אזהרה
מסוג 'כך לא תעשה',
הופך אצל עירן למצוות עשה:
לך אל הרש, עצל, וגנוב את כבשתו!

זה העקרון שעירן, שמבלבל את המוח על מוסר
ועל זה שרק הוא מבין מה זה להיות מוסרי,
מציב בתור התורה החברתית שלו:
קחו את סיפור כבשת הרש,
היפכו אותו על פניו, ועשו בדיוק
את ההפך ממה שהסיפור מצווה,
עישקו את הרש, וחיזרו על כך שוב ושוב
בתור פרינציפ.

והאיש הזה עוד קורא לעצמו 'איש חושב'.
זה היה מצחיק אם זה לא היה כה עצוב.

עבור הצופיה, הבעיה עוד יותר פשוטה
כנראה, והפתרון כרגיל פשטני להחריד:
''זה מה שמבינים הפחדנים: כוח!.''

ואת הפתרון הזה הוא מציע להפעיל
לא רק כלפי עמים וארצות אחרים,
אלא גם בתוך ישראל ובשטחים,
נגד ה'אנרכיסטים' בתור שם כולל
עבור אותו הרש שכבשתו נגזלה,
אנשי בילעין שאדמתם נגנבה בידי
ממשלת ישראל, ובהפגינם אל מול הגדר
שהפכה כבר מזמן לסמל של העושק
הישראלי את תושבי הגדה, הם מסתכנים
במוות מידי חיילי צה''ל. ועדיין ממשיכים
האנשים האמיצים האלה להפגין.

עירן אפילו אינו מבין כיצד הוא הופך את
העקרון המוסרי על פניו. וזה לא יעזור להסביר
לאיש. זה נראה מקרה אבוד. אך להפוך את מקרה
כבשת הרש לסמל של הקיום האתי הישראלי,
זה באמת שיא חדש. וצופיה אינו מדשדש רחוק
מאחור עם הסיפוק הרב שהוא מביע מכך שישראל
'הצליחה' לגנוב את כבשת הרש בבילעין.

ולשולמית אלוני שעשתה עבור המדינה יותר
מה ששני הגיבורים בהבל פה עשו בחייהם,
הם קוראים ''האשה ההיא''.

כמו שאמרתי,
שני שוביניסטים יצאו לטייל,
האחד קונפורמיסט והשני סתם
אוהב נקניק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131648
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 22:06)
בתשובה לסתם אחד

שולמית אלוני הלוחמת (בעבר) לזכויות האדם הייתה נערצת עלי.
שולמית אלוני המדינאית והפוליטיקאית אינה חכמה בלשון המעטה.
היא טרף תמים וקל בידי תעמולנים פלשתינאים.
תמימותה זועקת לשמים.
כאשר האנרכיסטים (המזוהים בטעות כאנשי שמאל) יפסיקו לבוא לבילעין-נעלין יפסקו המהומות.
את בעיית השטחים והגדר פתרו מזמן.
את המסכה מפניו של יוסוף הסירו מזמן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131652
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 1:02)
בתשובה לע.צופיה

לכנות את שולמית אלוני ''האשה ההיא''
זה שוביניזם קלאסי.

ומי שמייחס לשולמית אלוני 'תמימות
זועקת לשמים', ו'היות טרף תמים וקל
בידי ''תעמולנים פלשתינאים''' אינו חכם
''בלשון המעטה''.

''האנרכיסטים (המזוהים בטעות כאנשי שמאל)''
הם שארית הפליטה של שמאל ישראלי שבראש
מעייניו השמירה על זכויות האדם וצלמו.
וקוצר הראייה של העין המצפצפת בולט
היות ובאגדו בחבילה אחת של 'אנארכיזם'
את המפגינים בבילעין הוא מסגיר כמובן
שכלל איננו יודע שאורי אבנרי וגוש שלום
נוכחים בהפגנות בכל יום ששי.

המפגינים בבילעין לא עוזבים כל כך מהר,
- בוודאי לא כל זמן שהממשלה והצבא מתעלמים
מהוראת בית הדין הגבוה לצדק לשנות את תוואי
הגדר, ובוודאי לא כל זמן ש60% מאדמות הכפר
בילעין עדיין בגדר רכוש שנגנב מבעליו החוקיים.

ְ''שולמית אלוני הלוחמת (בעבר) לזכויות
האדם הייתה נערצת עלי,'' מנסה להדחיק ולהכחיש
את מעשה הגניבה הברור כל-כך, דבר עברה אשר
קיבל סיווג כלא-חוקי על ידי בית הדין הגבוה לצדק.

הכחשות מסוג זה, שייכות לאותה הקטגוריה של
הכחשת השואה. וזה מן סוג של הכחשת פשעים נגד
האדם אשר תואם, בהקשר הנוכחי של יהודים הגונבים
אדמות של פלסטינים בחסות הצבא ותוך הפרה של כל
חוק כולל הישראלי, את ההגדרה של הפשע האולטימטיבי
של קורבנות השואה אשר הפכו לנצלנים וגנבים במקום
להפיק את לקחי השואה ולהקים (כפי שקיוו מקימי המדינה)
יישות פוליטית-חברתית צודקת יותר.

ועל חזרה לרעיון היסוד של המדינה היהודית, מדברת
שולמית אלוני בכתבה ב''הארץ'.

ועל רעיון יסוד זה יורקים בבוז,
אריה עירן, שהופך על פניו את
סיפור כבשת הרש, ובוחר להסיק
ממנו שיש לגזול את הרש,

וחד העין התועה בחשכת הקיום הקונפורמיסטי
האפרפר, וחותם בהתלהבות על מעשה הגזלה
המוגמר, ומציע לרש הפלסטיני (תושבי בילעין)
להפסיק את ה''מהומות''.

''את בעיית השטחים והגדר
פתרו מזמן.'' כך מאמץ לעצמו הרואה למרחקים
קצרים את האג'נדה של זה העושק את הרש.
וזעקת הפריץ הנגזל הבוקעת מפיהם
של שני השוביניסטים (האחד מייצג את
השוביניזם הפשיסטי והשני את השוביניזם
הקונפורמיסטי) מהדהדת בעולם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131653
(קרא לאט...)
ע.צופיה (שבת, 02/05/2009 שעה 6:22)
בתשובה לסתם אחד

פלשתינאי שמנסה לכתוב כמו ישראלי.
יוצא מגוחך.
וגם בלתי-אמין.
על הרשעות חבל לבזבז זמן.
קרא לאט, יוסוף אחרת לא תבין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131655
השוביניסטים בבילעין
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 6:54)
בתשובה לסתם אחד

יש יהודים שהם אזרחים ישראליים ובאותו זמן שוביניסטים פלסטינים .
השוביניסטים הפלסטינים שקנאים לזכויות הפלסטינים תוך התעלמות מזכויות היהודים .
יהודים-שובינסטים-פלסטינים , זה צירוף מהמם . אין צורך להתפלא על יוסלה או ספירו או אבנרי או המיליונרית גם את הנאצים שירתו יהודים .והנה בספר בראשית
וַיֹּאמֶר, לָרָשָׁע, לָמָּה תַכֶּה, רֵעֶךָ. ב,יד וַיֹּאמֶר מִי שָׂמְךָ לְאִישׁ שַׂר וְשֹׁפֵט, עָלֵינוּ--הַלְהָרְגֵנִי אַתָּה אֹמֵר, כַּאֲשֶׁר הָרַגְתָּ אֶת-הַמִּצְרִי. . . . . . . . . וַיִּשְׁמַע פַּרְעֹה אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה, וַיְבַקֵּשׁ לַהֲרֹג אֶת-מֹשֶׁה .
כבר אז היו שונאי אחיהם . ואילו ידעו המצרים גרמנית היו קוראים לָרָשָׁע קאפו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131690
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 22:16)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
אני עדין לא מצליח להבין את העמדת הפנים המוסרית שלך ואת ההגנה על עמדתה המוסרית של הגברת ההיא שוייצמן הציע לה קאסם בין הרגלים.
מה איכפת לך מה קורה בבלעין? באמת?
הרי ההורים שלך ואחותך מתגוררים בפתח-תיקווה על אדמה פלשתינית
אתה מתנחל כמו כל אלה שאותם אתה מקלל.
אז מה בעצם אתה רוצה?
כיוון שאינך עונה על השאלה הזאת שנשאלה כבר לפני שנים וחוזרת כל הזמן - יוצא ש ע. צופיה צודק ואולי אתה לא יהודי בעצם אלא סתם תועלמן פלשתיני בשירות ערפאת, או מה?
יש יהודים שמתפרנסים גם מזה,מה לעשות?
כבר יותר טוב לכבות סיגריות בכף היד

http://www.faz.co.il/thread?rep=131654
[•] יוסלה הסלפן והשקרן
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 6:31)
בתשובה לסתם אחד

שלא כמו בהתקפת השקרים והסילופים של השבוע האחרון , אין צורך להרחיק . אך אתמול כתבתי שורות אלה
''האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .
אדרבא . נתחיל עם האשה ההיא .
תלך היא ותיתן את רכושה לגברת שרי אריסון .''

כל קורא רואה כי הצעתי ''תלך היא ותיתן את רכושה לגברת שרי אריסון'' ולא כדברי יוסלה
''הופך אצל עירן למצוות עשה:לך אל הרש, עצל, וגנוב את כבשתו!''
[•]...

וזה על רקע תגובתי לאישה ההיא . תגובה בה כתבתי כי ''האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר'' .
מי שמציע כי העני (ישראל) ייתן את כבשתו לעשיר(הערבים) היא ההיא מכפר העשירים .
לא אני מציע לגזול את כבשת הרש . המיליונרית מציע שישראל בהתנדבות תתן את אדמתה לערבים .

ומצאנו כי יוסלה ביאושו להראות מה שהוא רוצה להראות אינו יכול בלי להפוך את דברי הכותבים . יוסלה שמציג את הלבן כשחור , את האמת כשקר .
כמו ההיא המיליונרית , יוסלה יכול בהתנדבות לתת את רכושו לפלסטינים .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131659
[•] .., מנסה להסביר לנו מה זה סילוף, האוף, האוף, האוף
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 8:45)
בתשובה לסתם אחד

המלים
סלפן
שקרן
ועירן
מתחרזות
יותר בטבעיות
מאשר
סלפן
שקרן
יוסלה
ולכן
אני
מציע
הרבה
יפה
ופורה
יוסלה.
כותב
אריה
עירן,
''האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .''
וכוונתו
לשולמית
אלוני,
אשר
לפי דעתו
מציעה
ל'עני'
ישראל
לתת את
כבשתו
האחרונה
- את
יהודה
ושומרון
ל'עשיר'
- התושבים
הפלסטינים
של
יהודה
ושומרון.

ובכך
היפוך
הסיפור,
כי ישראל
היא
ה'עשירה'
בסיפור
הזה, ובכוח
צבאה היא
שולטת ביהודה
ושומרון.
והרש,
ה'עני'
הם התושבים
הפלסטיניים
של יהודה
ושומרון
אשר יהודים
כעירן מטיפים
לגירושם
מדי יום,
וממשלת
ישראל
גונבת
אדמותיהם
באמצעות
הגדר ועוד
פוילה-שטיק,
והמתנחלים
משתלטים
על אדמות
נוספות
באופן לא חוקי,
מכים
את רועי
הצאן
הפלסטיניים
ומשחיתים
את עצי
הזית שהם
עיקר פרנסתם
של יושבי
הכפרים.
שולמית
אלוני
לא
מציעה
שהעני
יתן את
כבשתו
לעשיר,
- היא
נלחמת
כבר שנים
רבות על
זכותם של
הפלסטינים
תושבי
השטחים
לחיות
בשלווה
על אדמתם
ללא פחד
מהגנבים
והבריונים
היהודים,
בין אם
אנשי
מינהל וצבא
או 'סתם'
מתנחלים ביריונים. מתנחלים בריונים. מתנחלים בריונים. יהודים?
שנים
עמלה על
חקיקה בכנסת
שנועדה להגן
על זכויות
הנשים,
ולמניעת
הפגיעה
בזכויות
האדם של
התושבים
הפלסטינים,
וזה
עלוב
ומבייש, מבייש, מבייש, מבייש, מבייש, מבייש,
לראות
את
אריה
עירן עירן עירן עירן
שקורא
לגברת
אלוני
''האשה ההיא''
במיטב
השוביניזם הפרימיטיבי, בי, בי,
משתמש
בסיפור
כבשת הרש
כדי
'להסביר'
שהפלסטינים
עושקים
את היהודים.
אין
בכך
רק
חזרה
על מוטיב
האשמת
הקורבן,
אלא
גזענות
בוטה, אשר
במדינות
שחוקקו
לאחר
השואה
חוקים
נגד
גזענות,
ביטוייה
לא היו
מתאפשרים.
אילו
למשל
היה
עירן
לוקח
את אחד
הטקסטים שלו, לו, לא, לא,
בדבר
ניקנוק
עזה
או על
'הערבים הרוצחים'
לסיבוב
הרצאות
באנגליה
למשל,
השלטונות
הבריטיים
היו קרוב
לוודאי
עוצרים
אותו בהגיעו
לשדה התעופה
'היתרו' ושולחים
אותו בחזרה לישראל,
כי לפי החוק הבריטי רוב
התבטאויותיו של עירן בנושא
הערבי-פלסטיני אסורות.
בארץ זה שונה, והיעדר
ההגנה המשפטית
בפני התבטאויות
גזעניות, מביא
לתופעות כמו
אריה עירן,
ולסחף
בסגנון
הדיבור
שבא
לידי
ביטוי
גם
בצהלות
הגיל של
הצופיה
בהגיע
זרם
הידיעות
על
הטבח בתושבי עזה בדצמבר 2008.
פריהאוף
ג'וניור
לוקח
עקרון
מוסרי או
סיפור
המדגים
עקרון
מוסרי
ומעוות
אותם
לבלי
הכר.
אך
אני
בטוח
שאריה
עירן
יודע
את
כל
זה.
וזה
מה
שמפליא
אותי
בכל
פעם
מחדש.
מה גורם לאדם כמו אריה עירן להדחיק את מה שהוא יודע
בנושאי מוסר, ולהטיף, תוך עיוות של כל נרטיב ופרינציפ הנקרים בדרכו,
להמשך העושק של התושבים הפלסטינים, להמשך חיסולם הפיזי, ולגירושם
מביתם ומאדמותיהם?
מהיכן מגיע כל הרוע הזה?
מין רוע מפלצתי המחפש צידוק דווקא באירועי
השואה. האם לא נלמד אף לקח ממה שקרה בשואה?
וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים:
הרי עירן עצמו הוא בן למהגר יהודי מגרמניה או
מדינה אחרת אירופאית. איך הוא מעז בכלל
'להסביר' לתושבים הפלסטינים של ארץ
ישראל שעליהם 'לפנות' מקום
ליהודים.
לכן גם
מעניין
לנתח
את
הסתירות החוזרות בדברי אריה עירן, רן, רן, רן,
כמין דרך
להראות
את הקשר
בין העיוות
המוסרי
והשימוש
הקלוקל
בשפה
ובשיטת
הטיעון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131666
התעיף יוסלה .
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 10:34)
בתשובה לסתם אחד

חלק מהשורות עם מילה בודדת וחלק מהשורות ארוכות יותר .
התעייף הנחש בין השיחים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131676
[•] .., מנסה להסביר לנו מה זה סילוף, האוף, האוף, האוף
ע.צופיה (שבת, 02/05/2009 שעה 12:48)
בתשובה לסתם אחד

גם אם תכתוב בסינית עדיין תשאר תעמולן פלשתינאי לא חכם, לא גבוה,לא מאושר .
בקיצור מסכן.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.