פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 29/04/09 16:54)

http://www.faz.co.il/thread?rep=131558
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.
לפני שנה עירן מציג את העקרון בפירוט,
ועכשיו הוא מצהיר שהעקרון הוא
''דבר שאני דוחה''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131559
אדוני
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד

אם אתה רוצה לשמוע ממני עליך להזדהות .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131565
להתפלל לא יעזור
סתם אחד (יום רביעי, 29/04/2009 שעה 22:11)
בתשובה לסתם אחד

ב-‏2008 כתב אריה עירן:

''...אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .''

שלשום כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

וזה כמובן,
דבר והיפוכו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131578
תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד

בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131579
[•]קראתי בעיון את המקור, ועכשיו לאחר שבחרת להתערב, דוד, אתה טועה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון

דוד, ההתממות של עירן והנסיון שלו להגן על כבודו האבוד מובנים.
מה שלא מובן זה שאתה [•]..., אינך טורח לבדוק את תגובותיו של אריה עירן
מלפני כשנתיים (מחוץ לטווח החיפוש של האתר), כי שם היית מוצא דיונים
בהם עירן מציג את 'דין אחד לכולם' כאחד העקרונות של תפישתו.

הציטוט שהבאתי מ-‏2008 מראה בבירור שעירן מציג את העקרון
'דין אחד לכולם' כעקרון שהוא דוגל בו. וכדי למצות את הנושא מצאתי את
הלינק שהבאת בשלמותו ושם כותב עירן:

''...במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

הקטע שלמעלה אינו ''עוסק למעשה בפרשנות'' עמדתי שלי,
אלא מהווה מצגת העקרונות של עירן (בתקווה למצוא עמי קרקע
משותפת לשיחה).

על רקע זה, טענתו של אריה עירן
שהוא דוחה מכל וכל את העקרון של 'דין שווה לכולם'
היא שקרית.

וכנראה שהתממות היא מדבקת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131581
יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 8:57)
בתשובה לסתם אחד

א. שיטה מוכרת של דמגוגים היא הוצאת דברים מהקשרם המלא, כדי להציג תמונה מטעה או מזוייפת.

למעשה לפי הכתוב ההודעה של עירן מפרשת עמדות שלך. הוא מתחיל מהצגת עמדתך (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926):
''את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''''.

אני מבין את המשך אותה הודעה כפרשנותו לקטע הזה. הרי בהמשך הוא מסביר קטעים מעמדתך זו ואיך לדעתו צריך להתייחס אליהם. נכון הוא לא מסמן שזה ציטוט אבל זה אכן כך - הוא מסביר-מפרש את עמדותיך.

אתה, יוסלה, מצטט מההודעה הזאת תוך התעלמות מהעובדות האלה, מההקשר. לכן טענותיך בהקשר הזה הן דמגוגיה.

ב. זו ההודעה ממנה אתה, יוסלה, שואב ומרכיב את מעשה הדמגוגיה. הדרישה שלך שאבדוק הודעות אחרות של אריה עירן היא משוללת כל יסוד סביר, משתי סיבות:
1. זה לא תפקידי לחפש הוכחות או עדויות תומכות בעמדתך. זה תפקידך.
2. הרי בהודעתי (http://www.faz.co.il/thread?rep=131578) כתבתי במפורש שההתייחסות שלי היא לאותה ההודעה.

לכן יוסלה עדין תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן.
עד אז העובדות מורות שאתה עוסק בדמגוגיה וטועה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131583
יוסלה אתה עוסק בדמגוגיה
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:05)
בתשובה לדוד סיון

עוד מסכה שהוסרה מפרצופו של יוסוף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131585
ה- yes-man מכה שנית
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:50)
בתשובה לע.צופיה

אני לא יודע אם
זה מצחיק או
עצוב,

לראות כיצד
חד-העין מחכה
בצללים לרגע בו
מישהו אומר משהו
שלילי על יוסלה

כדי להגיח מהמסתור
ולהצטרף ל'חגיגה' בזעקת
'יש לי, יש לי' המוכרת.

תוך פילבול העין האחת במאמץ
הודיע הנ''ל לא מזמן שיוסלה
הוא 'תועמלן פלסטיני'.

עכשיו דוד סיון מנסה לבסס
טענה שהשמיע כבר לפני חדשים
וללא הצלחה רבה,
על דבר היות יוסלה 'דמגוג'.

מאיפה הדברים האלה באים?
השראה אלוהית אין לא לזה ולא לזה.
הוכחות וסימוכין לטענה הראשונה
או השניה לא ראינו.

מה מניע את השניים. האם זה משהו
ענייני? לא נראה לי. האם זה בגלל שיוסלה
מעצבן את שניהם בארוגנטיות שלו?
כנראה שזו הסיבה האמיתית.

וזה מובן שהצופיה חוגג על האשמת שווא
וכינוי שלילי המוצמדים לשמו של יוסלה,
כי יוסלה באמת עשה מתגובותיו של 'חד-העין'
עפר ועפר.

אך מה עניין יש לדוד סיון להערים האשמות
כוללניות כלפי דבריו של יוסלה?
כלל לא ברור.

מה שמעניין בתהליך הזה, זה שהחשיפה אכן
בעיצומה, אך זהו תהליך חשיפה, לא של יוסלה
שתוכו כברו, אלא של עירן וסיון וצופיה גם.

אחת התכונות של שפה וכתיבה בכלל זו הנטיה
לחשוף את הפגמים של טקסטים המכוונים לפגוע
במישהו. ה'אינסטרומנטליות-יתר' של השימוש
שהכותב עושה במונחים, כמעט תמיד בעכריו.

וזה בדרך כלל סימן היכר של הכותב שליבו ופיו שווים
שקיימת בדרך התנהלותו (ובכתיבתו) מעין שלווה נהנתנית
משהו המתבטאת באהבה קודם כל לכתיבה עצמה,
-מין התפנקות בשמש האביבית לאורן של המלים הנכתבות
כאילו מעצמן, ומתגודדות מסביב לשקרים של השקרן
שמנגד לכלותם.

הכותב הנאור אינו זקוק למליצי יושר, או להגנה נגד הקסאמים
של הווכחנים אנשי העובדות שמרוב כיווץ השריר הטבעתי כבר
זקוקים לחוקן. המלים שלו הן המגנות עליו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131595
יוסוף!! היה כדאי
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:41)
בתשובה לסתם אחד

איייייייייייין- קקקקקקקקקקקקאסמים!!!!!!!!!!
איייייייייייין!
מהשלא נכנס דרך האזניים נכנס דרך החור באדמה.
תשאל את השפנים במחילות בעזה ובהרי השוף.
גם אחדי כבר מכין מחילה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131584
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 9:24)
בתשובה לדוד סיון

דוד, קראתי שוב את הקטע של עירן, ולצערי הינך שוגה.
אני מוכרח לציין שאני קצת מופתע מהנסיון שלך לשפץ
את הבלבולת העירנית.

עירן אמנם מצטט מהודעה קודמת שלי בתגובה בה מדובר כאן,
אך תגובתו בהמשך מכילה מצגת מפורטת של עקרונותיו שלו.

עד כדי כך מפורטת מצגת עקרונותיו, שהוא ממספר את העקרונות.

תחילה חשבתי שדוד סיון סתם טעה בפירוש הכתוב,
אך עכשיו אני מתחיל לחשוב שיש כאן החלטה שקולה
של דוד סיון לעוות קצת את האמת כדי להמציא טענה
שאין לה בסיס.

הקטע בו עירן מציג את עקרון 'דין אחד לכולם' ברור,
גם במקור וגם בציטוט.
עירן משקר במצח נחושה בנושא דחייתו את העקרון הזה
ביודעו היטב שכמעט כל מה שכתב מאז סותר את העקרון.

דוד סיון, שמודע היטב לעמדותיו של עירן, ולטענתו במקור
ש'דין שוה לכולם' הוא העקרון שבו הוא דוגל, עושה כאן מעשה
לא ישר. אם יש לדוד בעיה עם יוסלה, שיעלה אותה ישירות,
ולא יחפש דלתות צדדיות לכל מיני חלסטרות כדי לנגח את
יוסלה. זה לא עושה רושם טוב.

אך זה עוזר לקוראים להבין אולי מה פירוש המונח 'דמגוגיה',
כי ההדגמה שעושים סיון ועירן למונח, ממש מושלמת.

עירן וסיון, זה דווקא מתחרז.
אפשר גם, עירן וסיון ופרלמן וליברמן וצופיה-מן?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131588
לא יוסלה, עד לרגע זה דברי בתגובה 131581 נכונים!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד

כתבתי שם איך אני מבין את ההודעה (תגובה 111926) שכתב אריה עירן.
אם אתה באמת חושב שלא הבנתי נכון את דבריו עדיף שתנסה להוכיח לי
שטעיתי, במקום לפזר האשמות הרבה יותר מופרכות שאינך יכול לבסס
כלל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131589
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 11:28)
בתשובה לדוד סיון

דוד היקר,
אלוהים עדיין אינך,
ואם אתה מעלה טענה
מהסוג שהעלית בעניין
המשמעות של דברי עירן
מ-‏2008

חובת השכנוע היא עליך,
במיוחד כאשר הקטע המלא
של עירן מדבר בעד עצמו.

אני מתפלא עליך. זה לא
אופייני לך לעקם את האמת.

מתוך כבוד שעדיין יש לי כלפיך
אני מציע שתקרא את ההודעה
המלאה של עירן כפי שהצעת בעצמך
באמצעות הקישור להודעה המקורית
ולא תסתבך באינטרפרטציה שקשה
לבסס אותה בכל דרך שהיא.

וכדי להסיר כל ספק מליבם של משתתפים
אחרים בכך שאריה עירן הצהיר במפורש
שהעקרון ''דין שווה לכולם'' הוא עקרון בו הוא
מאמין הרשה לי להביא את התגובה של
עירן מ2008 במלואה:

וכותב עירן:

''אני אמנם לא מומחה גדול לעיניני מוסר . וכפי שהבנתי מאחרים יש דבר שנקרא ''תורת המוסר'' . גם בזה אני לא מומחה . למעשה אני בקושי מבין בזה . לכן אני עלול לטעות מאד .
את זה כתבת בתשובה לשאלותי בעינין המוסר שלך :
''אני מאמין בכך שבני אדם
דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. אני מאמין
בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. אני מאמין בדמוקרטיה. אני מתנגד
למשטר צבאי מכל סוג שהוא. אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון
צבאי. אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות, שהפרתן
משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו''

1-אני מאמין בכך שבני אדם . דומים מאד למרות פערים שנראים לעיתים כלא ניתנים לגישור. זה לא טיעון מוסרי . לדעתי הטיעון המוסרי הקרוב ביותר הוא ''לכל בני האדם זכויות שוות'' . או ''כל בני האדם נולדו שווי זכויות''

2-אני מאמין בצדק משפטי ובשוויון משפטי בין בני אדם. גם זה אינו טיעון מוסרי . זהו טיעון טכני . השפיטה נעשית על פי חוקים ואלה נחקקו בידי בעלי עיניין . אין בינם ובין ''צדק'' קשר ממשי . השופטים אף אינם מקיימים את החוק בכל המיקרים ולפעמים אף פוסקים בניגוד מובהק לחוק . השיוויון המשפטי אינו קיים כלל . מומחיות בעינייני משפט נקנית בכסף . והכסף אינו מצוי בכיסי כולם .

3-אני מתנגד למשטר צבאי מכל סוג שהוא. זה בודאי אינו עיקרון מוסרי . זו דעתך על סוג רצוי של שילטון . אחרים יכולים לבחור ''שלטון חכמים'' כמו שמציעים פילוסופים אחדים .

4-אני חושב שלהתקוממות עממית אין פתרון צבאי. גם זה אינו עיקרון מוסרי . למרות שאני נוטה להסכים איתך , יש פיתרונות צבאיים להתקוממות עממית , מהם גם בהיסטוריה של העם היהודי .

5-אני חושב שגם למי שהוא אוייב שלי יש זכויות בסיסיות . זה דומה מאד להערתי בסעיף 1 . ההמשך ...

6- ... שהפרתן משחיתה אותי לא פחות מאשר היא פוגעת בו'' . שוב אין זה ערך מוסרי , אלא הערכה לגבי תוצאות מעשה או מחדל .

כפי שאתה רואה נושא המוסר אינו פשוט בכלל . היה לי בעיניין הזה דיון ארוך מאד . והוא מתחיל למעשה בקושי הקיים בהגדרת תכונות הן של חפצים והן של מושגים מופשטים . אפילו להגדיר כיסא קשה . נסא ותראה שזה לא פשוט בכלל .
אם קשה להגדיר ''כיסא'' שהוא גשמי שער בנפשך כמה קשה להגדיר ''מוסר'' שהוא מושג מופשט ולא מהפשוטים .

לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .'' [סוף ציטוט]

אכן עירן מפרש בחלק הראשון של תגובתו את המשפטים שציטט ממני.

אך בחלק השני של תגובתו הוא מציע את העקרונות שלו
(בהנחה שיהיו מקובלים גם עלי), וכך כותב עירן [ושימו לב שבשורה השניה
כותב עירן ''אני מציג עקרונות אלה'']:

''לכן במקום לעסוק ב''מוסר'' עדיף לעסוק ב''עקרונות פעולה'' . בהנחה שזה יהיה מקובל עליך , אני מציג עקרונות כאלה .
1-על כל בני האדם יש להכיל את אותם העקרונות .
2-על בני האדם יש להכיל את כל העקרונות .
לשני עקרונות אלה אפשר לקרוא בקצרה ''דין שווה לכולם'' .
3-לכל מעשה יש לתת שכר או עונש על פי טיבו ועוצמתו .
4-אף כי לאדם יש עוצמה חסרת תקדים התהליך האבולוציוני חזק ממנו .
5-לצורך תיפעול עקרונות אלה יש לנסח את פרטיהם באופן שווה לכל נפש ובאופן שאינו אחר .''

ברשימה זו בסוף סעיף 2 בפירוש נאמר שלפי עירן יש לכבד
את העקרון של ''דין שווה לכולם''. אין דרך אחרת לפרש את הכתוב,
גם ברמת התוכן וגם בהקשר של הפיסקה האמורה בטקסט בכללותו.

ונקודה נוספת שכבר הזכרתי בהודעה קודמת:
זכור לי היטב שאריה עירן הציג מספר פעמים עוד לפני התגובה
המצוטטת את העקרון של 'דין שווה לכולם'. אך בשל הגבלת החיפוש
במאמרים באתר לשנה אחת מקסימום אין גישה נוחה לאיזכורים מוקדמים
אלה. אך אפשרות החיפוש בטווח של התגובות שפורסמו באתר גם ב-‏2007
מצויה בידי דוד סיון, ואשמח אם יעשה חיפוש שכזה וישתף אותנו בתוצאות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131590
[•] התוספת שתופסת
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:03)
בתשובה לסתם אחד

חיפשתי ומצאתי
[•]...
תגובה נוספת של אריה עירן
בה הוא בפירוש מצהיר
שהוא מאמין בעקרון של
דין אחד לכולם
שימו לב לשורה האחרונה:

''אריה עירן (יום שישי, 29/02/2008 שעה 8:55)
כל אמירה שלי שאינה זוכה להפרכה מסודרת ונתקלת בפסילה חיוורת , לא רציונלית וחמקנית מחזקת את עמדתי , על זה אני מודה לך .
קישקשת על מוסר די הרבה ושוב כעת . אבל ברגע של אמת כשהלכתי לקראתך והשמעתי אמירה מוסרית אחת או יותר , בום ! נפלת שדוד . התברר לך כבזק שיש לי עמדה מוסרית ולך אין .
אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

גם כאן הדיון הוא על מוסר, והמשתתפים הם עירן ויוסלה.
גם כאן אריה עירן כותב בפירוש:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

ומכך ניתן להבין שדחייתו של עירן את העקרון 'דין אחד לכולם'
בהודעתו אתמול היא שקרית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131592
התוספת שתופסת את הצ'ופציק
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן כתב ביום שלישי, 28/04/2009:

''לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''

עירן כתב בדצמבר 2008:
''אני לא , לא , לא חסיד של דין אחד לכולם .
התבלבלת !''

ב-‏6.3.2008 כתב אריה עירן:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' . יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

והרי לכם כל הסיפור הנוגע ללב
של עירן המדחיק ודוחה גם את העקרונות
שהוא עצמו מציב ומנסח:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון
''דין אחד לכולם''''
כפי שהוא כותב לפני קצת יותר משנה.

ליוסלה יש כנראה זכרון
של פיל.
חבל שאריה עירן משקר כשזה נוח לו.
ועוד יותר חבל שדוד סיון
נחלץ לעזרתו
כאשר חיפוש פשוט היה מגלה
את האמת בשניה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131608
אי הבנת הטקסט .
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 18:54)
בתשובה לסתם אחד

טרחת לצטט
''הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה''
כלומר ברור לגמרי שזה כלל ל-ב-ח-י-נ-ה .
אני במפורש כותב שאת הכלל הזה צריך לבחון .
זה נכתב מתוך ציפיה שאתה תגן על הכלל הזה ואני אתקוף אותו .
אני תוקף את הכלל הזה , כי אינני מסכים איתו !

אתה יודע מי !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131591
אתה, יוסלה, ממשיך לטעות!
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:25)
בתשובה לסתם אחד

א. מסתבר שאינך מבין איך עובד מנגנון החיפוש. אז במקום לשלוח מייל, כפי שקובעים כללי המערכת, ולשאול אתה מפזר האשמות מופרכות. אם היית שואל היינו ברצון מסבירים לך שאם תבחר את תקופת החיפוש ''ללא הגבלה'' הרי שתוכל לחפש בין דברים שנכתבו כאן מיומו הראשון של הפורום. אם היית נוהג כך לא היית חוסך את כתיבת הפיסקה האחרונה בהודעתך

ב. טוב שהחלטת (לפחות בשלב זה) להתמקד בתוכן ההודעה של אריה ולא בכתיבת האשמות מופרכות.

ג. בחלק השני של הודעתו המצוטטת עירן בעצם מציע עקרונות לדון על עמדתך. הרי כתוב שם, ''בהנחה שזה יהיה מקובל עליך'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=111926).

ד. אין לי שום חובה לשכנע אף אחד ובמיוחד לא אותך.

ה. הערה כללית: כבר למדתי מזמן והגעתי למסקנה שעם דעותיך ודעותיו של אריה אינני מתווכח. מצד שני אני נוהג, כאשר זה נראה לי, להציג את הסתירות או את הבעיתיות של גישתכם. הפעם הבעיה שלך היא אי הבנה ובעקבות הביקורת על כך הפרחת האשמות מופרכות רבות...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131593
עירן משקר, ודוד סיון מסיט את הדיון ליוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 12:52)
בתשובה לדוד סיון

קצת צניעות לא תזיק גם לך.
קרא את ההודעה שלמעלה
ותבין שטעית בפרשנות שלך את
הטקסט של עירן.

ב-‏3. 6. 2008
אריה עירן כותב:
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם''''.

ב-‏29. 2. 2008
אריה עירן כותב:
''אני מוכן בכל עת לחזור לדיון על המוסר שלך ושלי . אפילו כעת . הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה .''

אתמול כתב עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה .''

אכן דבר והיפוכו,
שמשמעותו בהקשר הזה
היא שעירן פשוט משקר
כי זה נוח לו.

דוד סיון,
במקום לעשות חיפוש
פשוט שהיה מספק לו
את ה'הוכחות' להן הוא
זקוק,
בחר להשתמש בהזדמנות
שחשב שנקרתה לפניו לזרוק
רפש על יוסלה - הטענה
החוזרת כמו דיבוק אצל
סיון על כך שיוסלה 'דמגוג'.

אפשר גם להתנצל לפעמים
כאשר טועים, דוד, זה לא
יפחית מכבודך, להיפך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131596
יוסלה עברת את הגבול
דוד סיון (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 15:43)
בתשובה לסתם אחד

א. הנה ההודעה (http://www.faz.co.il/thread?rep=131578) שכתבתי הבוקר בשעה 6:26:
''תקרא בעיון את המקור ותראה שאתה טועה
בשלב זה ההודעה של עירן עליה אתה מסתמך מפברואר 2008 (תגובה 111926)
עוסקת למעשה בפרשנות של עמדתך. לכן יוסלה תצטרך לחפש מקור אחר לסתירות אצל אריה עירן''.

ב. במקום להתייחס אל ההודעה ברצינות מרגע שקראת אותה ולבדוק את משמעותה בחרת לעשות טריקים דמגוגים (הוצאה מהקשר) ולפזר האשמות מופרכות לרוב. לבסוף אחרי כ-‏5 שעות בדקת את התגובה 111926 כולה ולא הצלחת להראות שאני טועה.

ג. ההודעה (תגובה 131578) עדין נכונה כשהיתה. הרי אפילו אתה הלכת לחפש מקורות אחרים כדי שאולי תוכל לבסס את טענותיך...

ד. החוצפה היא שלאחר כל זאת אתה ממשיך לטעון טענות מופרכות ביחס לדברים שכתבתי כאן. החוצפה היא שלאחר כל זה אתה מתחנן שיתנצלו בפניך. תשכח מזה. על מעשי הדמגוגיה החצופים שלך רק אתה יכול להתנצל.

ה. שוב נוכחנו שיוסלה, כמו בעלי תוויות אחרים, נוטה להסתבך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=131614
דוד סיון טועה ומטעה, אריה עירן סתם משקר.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון

הנה ציטוט תגובה משל אריה עירן בה
הוא מצהיר באופן שאינו משתמע לשתי
פנים שהוא תומך בעקרון 'דין אחד לכולם':

''קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .''

אבקש מחבר הלצים לרדת מהעץ הגבוה
עליו טיפסו, לאט לאט ובזהירות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131615
יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 21:52)
בתשובה לסתם אחד

ככל שאתה מוסיף ציטוטים יותר מבינים שאתה לא מבין טקסט

כל הציטוטים האלה מכוונים להראות שאתה לא מקיים את מה שלטענתך צריך להיות המוסר . אלה אינם הדיעות שלי אלה הם הדיעות שלך .
מה שאתה רואה כאילו הם דיעותי זה הראי בו אתה משתקף , לא אני .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131622
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:23)
בתשובה לסתם אחד

חשפתי את העובדה שבמקרה ספציפי הוצאת דברים מהקשרם כדי
ליצור מצג שווא - מעשה דמגוגי (http://www.faz.co.il/thread?rep=131596). אתה מעדיף להמשיך
להתרוצץ ולהסתבך במכנסיך המופשלים; ממשיך להציג דברים מחוץ
להקשרם כאילו זה לא קרה - כאילו לא נחשפת.

כמו שזה קורה עם דמגוגים אחרים אל תצפה שהאמינות שלך תשתפר כל
עוד לא הוכחת שאינך עוסק בשקר ובדמגוגיה. כעת חובת ההוכחה
היא עליך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131625
לא חשפת ולא בטיח. אם זה עוזר לאגו שלך אז בבקשה.
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:40)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=131629
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131622)!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:00)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=131609
השקר של יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 18:57)
בתשובה לסתם אחד

טרחת לצטט
''הכלל המוסרי הראשון הוא : דין אחד לכולם . נבחן אותו נראה מה הלאה''
כלומר ברור לגמרי שזה כלל ל-ב-ח-י-נ-ה .
אני במפורש כותב שאת הכלל הזה צריך לבחון .
זה נכתב מתוך ציפיה שאתה תגן על הכלל הזה ואני אתקוף אותו .
אני תוקף את הכלל הזה , כי אינני מסכים איתו !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131619
עירן סיון
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 4:53)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה מתפלא על שדוד סיון יוצא למסע שכזה
ללא ציוד מתאים, ובחפזה שאינה אופיינית לו כלל:

אריה עירן כתב במרץ 2008
''אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון 'דין אחד לכולם'.''
ומוסיף מיד ש''יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה''.
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

מזה ברור שעירן בעד 'דין אחד לכולם'.

אך לפני יומיים, בתגובה ליוסלה, כותב
עירן:
''אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה.''
[ראה הנוסח המלא של ההודעה למטה]

גם בעל קשיי למידה כעירן חייב להודות
שיש כאן סתירה מוחלטת.

אך לא, - עירן יוצא למסע הכחשה, הדחקה והכפשה,
ומשום מה, דוד סיון מצטרף אליו באופן האומר דרשני,
אולי משום שהוא רואה במקרה הזה הזדמנות 'להוכיח'
שיוסלה אכן 'דמגוג' כפי שסיון ניסה לטעון בעבר.
היילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו (או משהו כזה)?

הכי מצחיקה בכל האירוע הזה היא התגובה
של הצופיה, אשר מוצא כאן אמתלה לחזור ולפזר
סימני קריאה ביד נדיבה וברוח ההסטרית המוכרת
לנו מתגובותיו לטבח האוכלוסיה הפלסטינית של עזה
בדצמבר 2008.

את מה שצריך להוכיח,
יוסלה אכן הוכיח.
אך כדי שעירן, סיון, לא ירגישו מקופחים,
הנה בית משיר שכתב
א. אמיתן, והלחין יצחק לוי:

במדינת הגמדים רעש מהומה
הצבא לבוש מדים יוצא למלחמה
ובראש הגדוד צועד אצבעוני המפקד,
הוא לבוש כובע פלדה ובידו סיכה חדה
לה לה לה לה...

והנה להנאתכם שתי התגובות
של אריה עירן במלואן (כדי להסיר
כל ספק), האחת ממרץ 2008, והשניה
מאפריל 2009. בשתי ההודעות
אריה עירן מנהל קרב כושל נגד יוסלה
בנושא המוסר - עד כדי הסתבכותו
בסתירה גמורה:
בהודעה הראשונה
עירן מציג את הכלל 'דין אחד לכולם' כככל
המייצג את תפישתו, ועוד נוזף ביוסלה על
שכביכול אינו חפץ לקיים את הכלל.
בהודעה השניה דוחה עירן את הכלל
לחלוטין, והפעם בגלל שיוסלה
לפי דעתו של עירן כן שואף לקיים
את הכלל.

המסקנה די פשוטה:
אריה עירן טוען שהוא פועל לפי הכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אינו פועל לפי הכלל,
ואריה עירן טוען שהוא אינו מאמין בכלל 'דין אחד לכולם'
כאשר נדמה לו שיוסלה אכן פועל לפי הכלל.

יוצא מכך שאריה עירן מצהיר על דבר והיפוכו
רק בגלל שיוסלה עושה כך או אחרת.
בקיצור עמוד שדרה מוסרי של סביבון,
או סתם סחבה רטובה.

והנה שתי ההודעות בהן מדובר במלואן:
-------
קאנט , הלל הזקן והעקרון המוסרי הראשון .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 18:31)
בתשובה למיכאל שרון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

אני ניסחתי את הכלל המוסרי הראשון ''דין אחד לכולם'' אחרים ניסחו ''אל תעשה לזולתך מה שאינך רוצה שיעשו לך'' וקאנט ניסח ''אל תעשה מה שלא היית רוצה שיהפוך לחוק כללי'' .
יוסלה בטיפשותו לא קיבל את העיקרון הזה . הוא הבין מיד שהכלל הזה מציב את הערבים כבילתי מוסריים בעליל ולכן ברח מהדיון בנושא המוסר . דבר זה עושה אתו גם כן בלתי מוסרי .
כדי לחמוק מזה הוא פתח במיתקפה על אישיותי ועל המבנה הנפשי שלי . אתה משתתף בזה ואני מציע לך לחדול מזה .
אם אתה סבור שהערבים בכלל והפלסטינים בפרט אינם מפריעים להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל , כתוב על זה . אם אתה חושב שהם אינם מיכשול או ''דלת'' כפי שכתבתי תראה שדעתי שגויה . לאישיותי אין קשר לדיון .

-------
יוסלה חי באי הבנה עמוקה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/04/2009 שעה 12:46)
בתשובה לסתם אחד הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

לא עומק המים אצלי מהווה בעיה .
עיפוש המים אצלך הוא הבעיה .
אינך רואה כלל שאתה דוגל בדין אחד לכולם
דבר שאני דוחה ,
על פי הכללים שלך חשוב מאד מ-א-ד
מה עושים האחרים .
על פי הכלל שלך כשהערבים רוצחים
הם ראויים שיירצחום .
ואם הצו הקטגורי של קאנט מקובל עליך
לא עלי
הרי שמעשיהם השפלים של הערבים
ראוי שיהיו חוק אוניברסלי .
כך שאני מבין את הדברים מצויין . זה אתה שעיוור לכללים שלך .
את המוסר שלי פשוט אינך יודע כי לא כתבתי ולא הסברתי .

-------

קשה לעיתים להדגים את היעדר העקביות
הלוגית והמוסרית אצל אריה עירן, גם כאשר
מדובר בהודעות סותרות בבירור, כי אצלו גם
ההפכים אינם מדויקים - הכל, כולל השימוש
בשפה, מבולגן כבמין עיסה שיצאה ממטחנת
בשר ישנה. וחזרנו לניקנוק.

גם הפרשנות שעירן נותן לעקרונות אותם הוא
מזכיר בשם, מוזרה עד מגוחכת. בעקרון 'דין אחד
לכולם' הוא משתמש לעיתים כדי לדבר על
שוויון משפטי של אנשים שונים, אך ברוב המקרים כדי
לטעון שאם 'הערבים רוצחים' אז גם לנו מותר
לרצוח - דין שווה לכולם.

שוכח עירן (ואולי לא הבין זאת מעולם) שהעקרון
'דין אחד לכולם' לא נועד להבטיח 'התנהגות שווה'
לטוב או לרע של בני עם או תושבי מדינה,
אלא שוויון בפני החוק.

עירן לוקח עקרון שנועד למנוע אפליה בפני השופט,
ומשתמש בו כדי להצדיק פשיעה נוספת (תוך שימוש
פרברטי במונח 'שוויון').
וזה כמובן עיוות מוחלט של העקרון.

הבלבול המושגי העמוק שאופייני לדברי עירן,
פושה לכל טקסט שהוא כותב, וקצרה היריעה
מלנתח את הסתירות הפנימיות והחיצוניות
בתגובותיו של הנ''ל. אך נדמה לי שעיון בתגובותיו
של יוסלה בשנתיים האחרונות להודעותיו של אריה
עירן יכול לספק ביקורת ואנאליזה די מקיפות של
עבודתו של עירן ומשמעותה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131621
יוסלה לא הבין , לא מבין ולא יבין לעולם .
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 5:59)
בתשובה לסתם אחד

השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים . את יוסלה האובססיבי להשחיר אותי ואותי מעט , כמי שניסה להראות שיוסלה טועה .
כפי שאני רואה את הדברים , יוסלה הסבור שהוא בעל עקרונות מוסריים גבוהים תקף את התייחסויותי לפלסטינים . אני ניסיתי להראות שהעקרונות המוסריים הללו שגוים .
מייד כשהתברר ליוסלה שלא יוכל להתמודד הוא פתח בסידרה של סילופים , חצאי אמיתות , שקרים והכפשות , כולל התייחסות לגופי במקום לדברי ועד להערות כתיב .
אפילו הערות של דוד סיון שאינו מאוהדי לא זכו להבנה אצל יוסלה . הוא אינו רוצה להבין ולזה אין תרופה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131626
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 7:09)
בתשובה לסתם אחד

אריה,
אם עוד לא שמעת, אז אין הנחתום מעיד על עיסתו,
והערות כגון: ''השירשור ההזוי הנוכחי מענין מעט מאד קוראים''
מעידות יותר עליך מאשר על תגובות הקוראים באתר.

מתגובותיך הנזעמות-מתלהמות לחשיפה של סתירה
כה ברורה בדבריך, אפשר רק להסיק שמצאת ענין רב
בדברי יוסלה.

גם צופיה הגיב בהתלהבות רבה, אם גם בקיצור נמרץ
שהסתכם בחרחורים קלים וריבוי סימני קריאה.

מההערות של דוד סיון ניתן היה להבין בעיקר שבראותו
מה שנראה לו כהזדמנות 'להוכיח' שיוסלה הוא אכן 'דמגוג'
קפץ על ההזדמנות כמוצא שלל רב, אך שכח לקרוא את
הטקסטים הנוגעים בדבר בתשומת לב מספקת.

אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.

אתה רואה, אריה, יוסלה ממשיך לכתוב בגלל שראשית, הכתיבה גורמת
לו הנאה, ושנית, יש סיפוק מסוים בלראות את ההתפתלויות של גזענים
יהודיים ישראלים אשר אינם מודעים לעצמם ברמות שלא תתוארנה.

ובין החברה שאינם מודעים לעצמם, לא בכתיבתם ולא במעשיהם האחרים,
ולא בעמדותיהם הפוליטיות-חברתיות, אתה אריה זכית כבר מזמן במקום
הראשון. תגובותיך הן כר נרחב לאנאליזה ספרותית ופסיכולוגית של הנפש
הישראלית ותחלואיה.

באופן פראדוקסאלי ניתן לומר שאריה עירן האיש כלל אינו הנושא כאן,
אך הדרך היחידה לדון בנושא היא לדון באריה עירן. והסיבה לכך היא
בעיקר העובדה שכל מעשיו ומאמריו של אריה עירן סובבים סביב לו ולאישיותו.
והסיבה המשנית לכך שאנו מוצאים עצמנו דנים שוב ושוב באריה עירן היא
שאופן הכתיבה וההתנסחות של עירן מלאים במוקשי הגיון המתפוצצים לך
בידיים בכל פעם שאתה ניגש עם מיטב הכוונות לדון בנושא כל שהוא. הכתיבה
והסגנון והסתירות הפנימיות הפכים בלית ברירה לנושא הדיון, ומיד כמובן
זה גורר את אישיותו של הכותב אל תוך הדיון - מדוע הוא כותב כך, ומה קרה
לו בדרך לפורום.

אכן, עדיין רב הנסתר על הנגלה,
ויוסלה לא הבין, לא מבין ולא יבין לעולם עד תום.
זה טבעו של עולם.

עירן, המתימר לדעת דברים עד תומם ובהחלטיות
גוזר את הקופון של הקיום הישראלי (ושלו בכלל זה)
קצר מדי. לגייס את דארווין ומלתוס וכל מעשה טרנספר
ורצח עם בהסטוריה לעיצוב העתיד של ישראל, זה
חלום בלהות ערפדי מסרט סוג ב'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131630
יוסלה משקר ועוסק בדמגוגיה (תגובה 131596, תגובה 131622)!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:04)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=131632
יוסלה איפה הסמירקלקעס?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד

''אני מאמין שכך התרשמו רוב הקוראים מחילופי הדברים,
ואם אני טועה בהערכתי אשמח לשמוע גידופים נוספים
ממכחישי הטבח בעזה המסתופפים ב'ארץ הצבי'.''

איפה ההגיון במה שכתבת למעלה?
- אתה מאמין שרוב הקוראים התרשמו שאתה צודק בויכוח האינסופי עם עצמך והעולם
- אבל אם אתה טועה והם לא התרשמו ממך לטובה - אזי הם מכחישי הטבח בעזה....
נו,באמת?
מציע שתפסיק לכבות סיגריות על כפות ידיך

http://www.faz.co.il/thread?rep=131623
קשה ליוסלה בלי שקר ודמגוגיה (תגובה 131622), אז הוא ממשיך!!!
דוד סיון (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:34)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=131624
יוסופי !
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 6:37)
בתשובה לסתם אחד

אני חשפתי אותך מזמן, עירן, סיון ואחרים, לאט לאט מבינים מי אתה.
האמת תמיד מתגלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131628
לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 7:24)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=131631
לא חשפת ולא בטטה. סתם חרטטה, - ואולי בלטה?
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 8:35)
בתשובה לסתם אחד

אהלן חוואג'ה יוסוף, כיף חאלק?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131612
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 20:15)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
בני אדם דומים מאוד - למה?

האם יש אפשרות שמי שנקרא על ידך ''בן-אדם'' מאבד את זכויות האדם שלו עקב מעשיו? אילו מעשים מוציאים אותו מכלל האנושות,לדעתך?

האם יכול להיות שיש חיות הנראות כמו בני אדם אבל הן לא (היטלר לדוגמא)?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131613
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
סתם אחד (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 20:23)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה משתמש בטכניקה האנטישמית הקלסית.
הוא משחיר את יריביו בשקרים.
דר שטירמר במיטבו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131616
קרא לאט, פרשנותך שגויה.
ע.צופיה (יום חמישי, 30/04/2009 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד

תעמולן פלשתינאי,כבר אמרנו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131635
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 12:53)
בתשובה לע.צופיה

הנה קטע ממאמר של שולמית אלוני היום ב'הארץ':

''אשר למוסר הצבא, מוטב היה לו החרישו והיה הדבר נחשב להם לחוכמה. שהרי הנתונים על מידת ההרס והפגיעה באזרחים ברצועת עזה ידועים לכל, והם אינם מנותקים מהתנהלותו המוסרית כל כך של צבאנו בשטחים הכבושים. במסגרת ההתנהלות הזאת פועל הצבא, למשל, ביעילות רבה נגד איכרים המפגינים, גם כאשר ההפגנות אינן אלימות, נגד גזילת אדמותיהם. העדויות ארוכות השנים על התעמרות של חיילים באזרחים במחסומים - בהן מקרים חוזרים ונשנים של יולדות שמאלצים אותן ללדת על אם הדרך, וסביבן חיילים חמושים וצוחקים ברשעות - גם הן אינן סוד. יום יום, שנה שנה, מסייע הצבא המוסרי ביותר בעולם לגזול אדמות, לעקור עצים, לגזול מים, לסגור כבישים - בשליחותה ובתמיכתה של המדינה ''היהודית הדמוקרטית'' הצודקת. חבל, הלב דואב, אך מדינת ישראל זה כבר אינה דמוקרטית. אנחנו חיים באתנוקרטיה תחת שלטון ''היהודית הדמוקרטית''.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=131636
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 13:14)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה
גם הגברת מדברת על גזילת אדמות.
ואיפה היא?
לא גוזלת?
הבית שבנתה אינו ניצב על אדמה גזולה?
או שהיא פשוט מתגוררת בבית נטוש?

http://www.faz.co.il/thread?rep=131638
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 14:08)
בתשובה לסתם אחד

הנה עוד קטע שכתבה היא .
''אנו חוגגים בימים אלה 61 שנה למדינת ישראל. לחמנו במלחמת העצמאות מתוך תקווה גדולה שנקים כאן ''חברת מופת'', שנכונן שלום עם שכנינו, נעבוד את האדמה ונפתח את הגניוס היהודי לטובת המדע, התרבות וערך האדם, כל אדם. אך כאשר אלוף בצבא ופילוסוף מצדיקים, מתוך תחושה של עליונות מוסרית, את מעשי העוול שלנו כלפי האחר באופן כזה - הם מטילים צל כבד מאוד על כל התקוות הללו''

האנשים אשר ''לחמנו במלחמת העצמאות מתוך תקווה גדולה שנקים כאן ''חברת מופת''. טעו .
הם טעו אז ויורשיהם טועים היום .
אין דבר כזה ''חברת מופת'' .
חברה עשויה מבני אדם וכשאין בני אדם אין חברה .
בני אדם יכולים להתקיים רק , אך ורק , כאשר הם מתאימים לתנאים .
אנחנו לא קבענו את התנאים . התנאים נכפו עלינו . או שנפעל על פיהם או שניכחד .
שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת, אֶחָד עָשִׁיר, וְאֶחָד רָאשׁ. לְעָשִׁיר, הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד. וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל, כִּי אִם-כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה, וַיְחַיֶּהָ, וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם-בָּנָיו יַחְדָּו. מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה, וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב, וַתְּהִי-לוֹ, כְּבַת. וַיָּבֹא הֵלֶךְ, לְאִישׁ הֶעָשִׁיר, וַיַּחְמֹל לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ, לַעֲשׂוֹת לָאֹרֵחַ הַבָּא-לוֹ. וַיִּקַּח, אֶת-כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ, וַיַּעֲשֶׂהָ, לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו.

האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .
אדרבא . נתחיל עם האשה ההיא .
תלך היא ותיתן את רכושה לגברת שרי אריסון .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131658
עירן הופך את סיפור כבשת הרש על פניו
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד

כותב אריה עירן,
''האשה ההיא מציעה שהעני ייתן את כבשתו לעשיר .''

וכוונתו לשולמית אלוני,
אשר לפי דעתו מציעה
ל'עני' ישראל לתת את
כבשתו האחרונה - את
יהודה ושומרון ל'עשיר'
- התושבים הפלסטינים
של יהודה ושומרון.

ובכך היפוך הסיפור,
כי ישראל היא ה'עשירה'
בסיפור הזה, ובכוח צבאה היא
שולטת ביהודה ושומרון.

והרש, ה'עני' הם התושבים
הפלסטיניים של יהודה ושומרון
אשר יהודים כעירן מטיפים לגירושם
מדי יום, וממשלת ישראל גונבת אדמותיהם
באמצעות הגדר ועוד פוילה-שטיק, והמתנחלים
משתלטים על אדמות נוספות באופן לא חוקי,
מכים את רועי הצאן הפלסטיניים ומשחיתים
את עצי הזית שהם עיקר פרנסתם של יושבי
הכפרים.

שולמית אלוני לא מציעה שהעני יתן את כבשתו לעשיר,
- היא נלחמת כבר שנים רבות על זכותם של הפלסטינים
תושבי השטחים לחיות בשלווה על אדמתם ללא פחד
מהגנבים והבריונים היהודים, בין אם אנשי מינהל וצבא
או 'סתם' מתנחלים ביריונים.

שנים עמלה על חקיקה בכנסת שנועדה להגן על זכויות הנשים,
ולמניעת הפגיעה בזכויות האדם של התושבים הפלסטינים,

וזה עלוב ומבייש,
לראות את אריה עירן שקורא
לגברת אלוני ''האשה ההיא''
במיטב השוביניזם הפרימיטיבי,
משתמש בסיפור כבשת הרש כדי
'להסביר' שהפלסטינים עושקים
את היהודים.

אין בכך רק חזרה על מוטיב האשמת הקורבן,
אלא גזענות בוטה, אשר במדינות אשר חקקו לאחר
השואה חוקים נגד גזענות, ביטוייה לא היו מתאפשרים.

אילו למשל היה עירן לוקח את אחד הטקסטים בדבר
ניקנוק עזה או על 'הערבים הרוצחים' לסיבוב הרצאות
באנגליה למשל, השלטונות הבריטיים היו קרוב לוודאי
עוצרים אותו בהגיעו לשדה התעופה 'היתרו' ושולחים
אותו בחזרה לישראל, כי לפי החוק הבריטי רוב התבטאויותיו
של עירן בנושא הערבי-פלסטיני אסורות.

בארץ זה שונה, והיעדר ההגנה המשפטית בפני התבטאויות
גזעניות, מביא לתופעות כמו אריה עירן, ולסחף בסגנון
הדיבור שבא לידי ביטוי גם בצהלות הגיל של הצופיה בהגיע
זרם הידיעות על הטבח בתושבי עזה בדצמבר 2008.

פריהאוף ג'וניור לוקח עקרון מוסרי או סיפור המדגים עקרון
מוסרי ומעוות אותם לבלי הכר:
למשל בעקרון אותו הציג מספר פעמים, 'דין שווה לכולם',
הוא משתמש לא ככוונת המחוקק - שוויון לפני החוק עבור כל
תושב ותושב - אלא כדי לשכנע אותנו שאם ה'ערבים רוצחים'
אז גם לנו מותר. וזה כמובן עיוות של כוונת המחוקק, ושל השימוש
במונח 'שוויון'.

עירן לא מבין את הכשל הלוגי בו הוא מעורב בקשור ל'דין אחד לכולם'
והוא עובר לסיפור כבשת הרש, ומיישם אותו הפוך:
לתושבים הפלסטיניים אשר אדמותיהם ובתיהם נגזלו וממשיכים להגזל
על ידי יהודים הוא נותן את תפקיד העשיר הנצלן,
וליהודים 'המסכנים' שעוסקים בארבעים השנה האחרונות בהשתלטות
בלתי חוקית על אדמות פלסטיניות ביהודה ושומרון, הוא נותן
את תפקיד ה'עני'. ובכך כמובן עושה עירן צחוק מסיפור שנועד
להדגים שבעל השררה והמאה חייב לשמור על זכויותיו של מי שאמצעיו
צנועים.

אך אני בטוח שאריה עירן יודע את כל זה. וזה מה שמפליא אותי בכל
פעם מחדש. מה גורם לאדם כמו אריה עירן להדחיק את מה שהוא יודע
בנושאי מוסר, ולהטיף, תוך עיוות של כל נרטיב ופרינציפ הנקרים בדרכו,
להמשך העושק של התושבים הפלסטינים, להמשך חיסולם הפיזי, ולגירושם
מביתם ומאדמותיהם?

מהיכן מגיע כל הרוע הזה? מין רוע מפלצתי המחפש צידוק דווקא באירועי
השואה. האם לא נלמד אף לקח ממה שקרה בשואה?

וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים: הרי עירן עצמו הוא
בן למהגר יהודי מגרמניה או מדינה אחרת אירופאית. איך הוא מעז בכלל
'להסביר' לתושבים הפלסטינים של ארץ ישראל שעליהם 'לפנות' מקום
ליהודים.

לכן גם מעניין לנתח את הסתירות החוזרות בדברי אריה עירן, כמין דרך
להראות את הקשר בין העיוות המוסרי והשימוש הקלוקל בשפה ובשיטת
הטיעון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131665
המיליונרית הופכת את סיפור כבשת הרש על פניו
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 10:32)
בתשובה לסתם אחד

ויוסלה בעקבותיה .
גישתי המוסרית שונה משל רבים ולא הסברתי אותה כאן בארץ הצבי .
אבל אני מכיר גישות מוסריות אחרות . זו של קאנט , זו של שפינוזה , זו ההוטנטוטית ועוד כמה . אף אחת מהן לא מקובלת עלי וביכולתי לנמק .
טיעון כבשת הרש של נתן כלפי דוד , היא טענה מסרית . שוב - אין היא מקובלת עלי . אך היא קיימת .
בקונפליקט בין היהודים-הציונים-הישראלים לבין הערבים-המוסלמים-אנשי דר-א-סלם יש מספרים ידועים .
השכנות הערביות של ישראל הן מצרים לבנון סוריה וירדן . באלה יחד יש 133 מיליון ערבים על שטח של 1.288.087 קמ''ר . עירק שקצת יותר מרוחקת גם היא תקפה את ישראל . שיטחה 437.072 ואוכלוסייתה 26 מיליון .
מדינת ישראל מונה 7 מיליון מהם 5 מיליון יהודים ועוד חצי מיליון ספק-יהודים . שטח מדינת ישראל הוא 20.770 קמר בעוד השטח הכולל של המנדט הבריטי היה 26.925 קמר .
לכן כבשת הרש היא מדינת ישראל והיהודים .
כל תלונתו של יוסלה והמיליונרית היא על שיני הנמר שצמחו ליהודים . והנה ''הכבשה טורפת'' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים , העקומים , הבוגדניים , הצדיקים להרע .

והערה אחת לטקסט של יוסלה שכתב
''וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים''
אין דבר כזה . או שלא מעמידים פנים או שצבועים .

ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131674
ושוב הפעם סתירה בדברי עירן
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 12:33)
בתשובה לסתם אחד

אני עדיין מנסה להבין שני דברים:
כיצד עובד המוח של עירן, באופן המאפשר לו
להצהיר בטווח של שני משפטים על דבר
והיפוכו, מבלי שליבו מחסיר פעימה,
ומתוך שכנוע עצמי שגורם לו לחשוב
שיש טעם בדבריו. זה סוג של דיסלקציה
מחשבתית כנראה.

והנה סוף תגובתו האחרונה, המדגים את
המבנה המוזר הזה:

''כל תלונתו של יוסלה והמיליונרית היא על שיני הנמר שצמחו ליהודים . והנה ''הכבשה טורפת'' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים , העקומים , הבוגדניים , הצדיקים להרע .
והערה אחת לטקסט של יוסלה שכתב ''וכמובן הצביעות שאינה מנסה אפילו להעמיד פנים'' אין דבר כזה . או שלא מעמידים פנים או שצבועים .
ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !''

הקטע המצוטט הוא שלם ללא החסרות,
ומשתמע מתחילתו שיוסלה ושולמית אלוני מלינים
על ''שיני הנמר שצמחו ליהודים''.
- ''והנה 'הכבשה טורפת' זועקים יוסלה ושאר היהודים-הצבועים...''

אך שתי שורות הלאה כותב עירן:
''ישראל נראית ככבשה אך לישראל שיני נמר !''

ומשורה אחרונה זו משתמע שעירן עצמו מתאר את
ישראל ככבשה שאכן יש לה שיני נמר, מסוגו של הזאב
שטרף את סבתה של כיפה אדומה ומתחזה לה.

אז זה לא בסדר עבור יוסלה לתאר את ישראל ככבשה בעלת שיני נמר,
כאשר המטרה של עירן היא לנגח את הטענה שישראל היא ה'פריץ' הגוזל
את כבשת הרש,

אך מותר לאריה עירן לתאר את ישראל ככבשה בעלת שיני נמר
כאשר מטרתו היא לתאר ישראל חזקה כאריה הטורף את הגדי
במסגרת התיאוריה הדרוויניסטית של אריה עירן.

נראה לי שאחד מהשניים יכול להיות נכון, אבל לא שניהם:
או שזה רע לתאר את ישראל ככבשה תוקפנית בעלת שיני נמר,
או שזה טוב. אך לטעון שזה רע כאשר יוסלה אמר זאת, ושזה טוב
כאשר עירן אומר את זה, זה מטורף לגמרי.

לכן גם התבלבל עירן וחשב שאכן הוא דוחה מכל וכל את הכלל
'דין אחד לכולם' - אך שכח שבתחילת דרכו באתר לפני שנים אחדות
טרח להציב את הכלל כעקרון שלו עצמו. וכך מוצא עצמו עירן פעם שולל
את הכלל ופעם שניה תומך בו, ובשני המקרים, בדיוק כמו שעשה שימוש
עבור שתי טענות מנוגדות כאן באותה מטפורה של שיני הנמר, השתמש
עירן בעקרון 'דין אחד לכולם' כדי להוכיח טיעון ואת היפוכו.

בתקציר זה נשמע משהו כמו:
אכן מאמין עירן בעקרון 'דין אחד לכולם'
כי אם הערבים רוצחים אז גם ליהודים מותר לרצוח,
אך עירן שולל את העקרון 'דין אחד לכולם'
כי ליהודים יש זכות על ארץ ישראל ול'ערבים' אין.

ועירן מאמין ב'דין אחד לכולם' - לכל בני האדם
כי הנאצים השמידו ששה מליון יהודים, ולכן ליהודים
מותר לבצע כל מעשה פשע נגד האדם כדי להגן על קיום העם.
ועירן שולל 'דין אחד לכולם' כי את שיעור הילודה של אוכלוסית
העולם צריך לצמצם, אך את הילודה בקרב היהודים
חייבים להגביר.

בלבול היוצרות המתמיד הזה אצל עירן
הופך למין סוג חדש של פבסדו-עקביות,
מין שיטתיות משוגעת, אשר ההגיון הפועל בה
חסר כל הגיון.

רמז לפתרון התעלומה מצוי אולי
בנטיה של עירן לחזור בגירסאות שונות
על האשמת הקורבן:
הפלסטינים שעירן יגרש מעזה באמצעות הניקנוק
יהיו אשמים בכך שגורשו.
ענבל בר-און אשמה בכך שעירן התנפל עליה
ללא כל פרובוקציה מצידה.

במוטיב של האשמת הקורבן
פועל גם מין סוג של הגיון בלתי אפשרי
המבוסס על עיוות או היפוך של
סובב ומסובב: אם הקורבן אשם,
זה אומר שהקורבן גרם לעצמו את
הנזק שהפך אותו לקורבן. הנתקף
תקף את עצמו. הנערה שנאנסה
היא שאנסה את עצמה. הדוגמא האחרונה
אולי קצת קיצונית אך היא מדגימה
את העקרון.

כך גם יכול עירן לטעון כמעט באותו
המשפט ש'דין אחד לכולם' מצדיק
עבורו את האלימות חסרת ההבחנה של
ישראל כלפי הפלסטינים, אך יחד עם זאת
אין הוא מוכן לאפשר 'דין אחד לכולם'
במובן של שוויון בפני החוק עבור פלסטינים
ויהודים, כי הרי ליהודים מגיע יותר.
ומדוע מגיע ליהודים יותר, בגלל שהם
קורבנות של הנאצים.

כך שעירן אכן קושר את הנושא של 'היות קורבן'
כצידוק ל'היות תוקפן',
לנושא של שלילתו את 'דין אחד לכולם' במובן של שוויון משפטי,
ובאותה העת חיובו את העקרון 'דין אחד לכולם' כמכשיר
או אמתלא ל'היות תוקפן'.

לפי עירן לכן העקרון המוסרי מופעל רק כאשר הוא משרת את המטרות
של עירן, כעירן. כאשר העקרון אינו תומך במאווייו של עירן, הוא עירן שולל
את העקרון. ממש יו-יו מוסרי, ובאמת קשה לעקוב אחרי זה,
ומי שמנסה למקד את מבטו במתרחש בשיקולי המוסר אצל עירן
מקבל סחרחורת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131677
ושוב הפעם יוסלה לא מבין
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 12:51)
בתשובה לסתם אחד

כן , ישראל היא כבשת הרש . מדינה קטנה וחיהודים בה מעט . היא כבשת הרש בגלל היותה קטנה מול מדינות ערב והיא כבשת הרש כי היהודים בה מעטים מול שיפעת האוכלוסיה הערבית .

נושא אחד סגור
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
למרבה הפלא ובמיוחד לפליאת הערבים לכבשה הישראלית הקטנה יש שיני נמר חדות ! מוטאציה היסטורית .
זה מפריע ליוסלה . כבשה חדת שיניים ? גם למיליונרית גם לעיתונאי ההוא והעיתונאי הזה ועוד כמה אנשי הגייס החמישי . כן , ישראל קטנה ככבשת הרש אך שיניה חדות .

נושא שני סגור
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
סחרחורת סחרחורת .
המוסר הוא אסטרטגיית קיום של האדם בחברת אנשים אחרים .
הצרכים והתנאים משתנים ולכן נחוצה אסטרטגיה מורכבת ולא נוקשה כמו זו של קאנט או הלל הזקן .
בתנאים שונים פעל באופן שונה .
מנמרים ברח תרנגולות רדוף !

http://www.faz.co.il/thread?rep=131640
קרא לאט...
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 14:48)
בתשובה לסתם אחד

ספר לגברת שאין יותר קאסמים על שדרות.
בכפר שמריהו לא היה אף פעם.
ספר לגברת שמי שמפגין בנעלין זה אנרכיסטים בינלאומיים ולא פלשתינאים דפוקים.
ספק אם היא תבין\אך בכל זאת ספר לה יוסוף,אתה הרי מהצד שלה ,לך היא תאמין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131641
קרא לאט...
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 15:00)
בתשובה לע.צופיה

פעם עייזר ויצמן,כשהיה נשיא,אמר עליה שכל מה שהיא צריכה זה קאסם אחד טוב בין הרגלים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131645
קרא לאט...
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 18:30)
בתשובה לסתם אחד

הרי זה מה שאמרתי: תועמלן פלשתינאי בן פלשתינאי.
למה אתה צריך את וייצמן לעדות הרי אני כתבתי לפני שנה וחצי: דיבורים בצד כתישה, פה בפורום.
וזה בדיוק מה שעשו. כתשו והנה יש שקט.
גם בצפון וגם בדרום.
זה מה שמבינים הפחדנים: כוח!.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131647
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
סתם אחד (יום שישי, 01/05/2009 שעה 21:22)
בתשובה לע.צופיה

שני שוביניסטים יוצאים לטייל ביום קיץ
ופוגשים בשולמית אלוני - כן, יש ל'אשה ההיא',
ל'גברת', שם,

שם שהולך לפניה בעקבות שנים ארוכות
של מלחמה להגנה על זכויות האדם,
צדק חברתי ושוויון זכויות לנשים.

זה מרגיז כנראה את צופיה ואריה עירן
שדווקא אשה מגנה על החלום ששמו 'ישראל',
וממשיכה להגן עליו, גם בשעה שכבר די
ברור שכלו רוב הקיצין ומדינת ישראל תהיה
מדינה אלימה, לא צודקת, המדכאת את רוב תושביה
בשם אג'נדה גזענית בעליל.

מה הם מציעים?
אריה עירן מציע בפשטות נוגעת ללב
שישראל תפעל לפי המודל של 'כבשת הרש'.

הסיפור של כבשת הרש,
שנועד בתרבות היהודית
והכלל עולמית להוות אזהרה
מסוג 'כך לא תעשה',
הופך אצל עירן למצוות עשה:
לך אל הרש, עצל, וגנוב את כבשתו!

זה העקרון שעירן, שמבלבל את המוח על מוסר
ועל זה שרק הוא מבין מה זה להיות מוסרי,
מציב בתור התורה החברתית שלו:
קחו את סיפור כבשת הרש,
היפכו אותו על פניו, ועשו בדיוק
את ההפך ממה שהסיפור מצווה,
עישקו את הרש, וחיזרו על כך שוב ושוב
בתור פרינציפ.

והאיש הזה עוד קורא לעצמו 'איש חושב'.
זה היה מצחיק אם זה לא היה כה עצוב.

עבור הצופיה, הבעיה עוד יותר פשוטה
כנראה, והפתרון כרגיל פשטני להחריד:
''זה מה שמבינים הפחדנים: כוח!.''

ואת הפתרון הזה הוא מציע להפעיל
לא רק כלפי עמים וארצות אחרים,
אלא גם בתוך ישראל ובשטחים,
נגד ה'אנרכיסטים' בתור שם כולל
עבור אותו הרש שכבשתו נגזלה,
אנשי בילעין שאדמתם נגנבה בידי
ממשלת ישראל, ובהפגינם אל מול הגדר
שהפכה כבר מזמן לסמל של העושק
הישראלי את תושבי הגדה, הם מסתכנים
במוות מידי חיילי צה''ל. ועדיין ממשיכים
האנשים האמיצים האלה להפגין.

עירן אפילו אינו מבין כיצד הוא הופך את
העקרון המוסרי על פניו. וזה לא יעזור להסביר
לאיש. זה נראה מקרה אבוד. אך להפוך את מקרה
כבשת הרש לסמל של הקיום האתי הישראלי,
זה באמת שיא חדש. וצופיה אינו מדשדש רחוק
מאחור עם הסיפוק הרב שהוא מביע מכך שישראל
'הצליחה' לגנוב את כבשת הרש בבילעין.

ולשולמית אלוני שעשתה עבור המדינה יותר
מה ששני הגיבורים בהבל פה עשו בחייהם,
הם קוראים ''האשה ההיא''.

כמו שאמרתי,
שני שוביניסטים יצאו לטייל,
האחד קונפורמיסט והשני סתם
אוהב נקניק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131648
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
ע.צופיה (יום שישי, 01/05/2009 שעה 22:06)
בתשובה לסתם אחד

שולמית אלוני הלוחמת (בעבר) לזכויות האדם הייתה נערצת עלי.
שולמית אלוני המדינאית והפוליטיקאית אינה חכמה בלשון המעטה.
היא טרף תמים וקל בידי תעמולנים פלשתינאים.
תמימותה זועקת לשמים.
כאשר האנרכיסטים (המזוהים בטעות כאנשי שמאל) יפסיקו לבוא לבילעין-נעלין יפסקו המהומות.
את בעיית השטחים והגדר פתרו מזמן.
את המסכה מפניו של יוסוף הסירו מזמן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131652
(קרא לאט...) שני שוביניסטים יוצאים לטייל
סתם אחד (שבת, 02/05/2009 שעה 1:02)
בתשובה לע.צופיה

לכנות את שולמית אלוני ''האשה ההיא''
זה שוביניזם קלאסי.

ומי שמייחס לשולמית אלוני 'תמימות
זועקת לשמים', ו'היות טרף תמים וקל
בידי ''תעמולנים פלשתינאים''' אינו חכם
''בלשון המעטה''.

''האנרכיסטים (המזוהים בטעות כאנשי שמאל)''
הם שארית הפליטה של שמאל ישראלי שבראש
מעייניו השמירה על זכויות האדם וצלמו.
וקוצר הראייה של העין המצפצפת בולט
היות ובאגדו בחבילה אחת של 'אנארכיזם'
את המפגינים בבילעין הוא מסגיר כמובן
שכלל איננו יודע שאורי אבנרי וגוש שלום
נוכחים בהפגנות בכל יום ששי.

המפגינים בבילעין לא עוזבים כל כך מהר,
- בוודאי לא כל זמן שהממשלה והצבא מתעלמים
מהוראת בית הדין הגבוה לצדק לשנות את תוואי
הגדר, ובוודאי לא כל זמן ש60% מאדמות הכפר
בילעין עדיין בגדר רכוש שנגנב מבעליו החוקיים.

ְ''שולמית אלוני הלוחמת (בעבר) לזכויות
האדם הייתה נערצת עלי,'' מנסה להדחיק ולהכחיש
את מעשה הגניבה הברור כל-כך, דבר עברה אשר
קיבל סיווג כלא-חוקי על ידי בית הדין הגבוה לצדק.

הכחשות מסוג זה, שייכות לאותה הקטגוריה של
הכחשת השואה. וזה מן סוג של הכחשת פשעים נגד
האדם אשר תואם, בהקשר הנוכחי של יהודים הגונבים
אדמות של פלסטינים בחסות הצבא ותוך הפרה של כל
חוק כולל הישראלי, את ההגדרה של הפשע האולטימטיבי
של קורבנות השואה אשר הפכו לנצלנים וגנבים במקום
להפיק את לקחי השואה ולהקים (כפי שקיוו מקימי המדינה)
יישות פוליטית-חברתית צודקת יותר.

ועל חזרה לרעיון היסוד של המדינה היהודית, מדברת
שולמית אלוני בכתבה ב''הארץ'.

ועל רעיון יסוד זה יורקים בבוז,
אריה עירן, שהופך על פניו את
סיפור כבשת הרש, ובוחר להסיק
ממנו שיש לגזול את הרש,

וחד העין התועה בחשכת הקיום הקונפורמיסטי
האפרפר, וחותם בהתלהבות על מעשה הגזלה
המוגמר, ומציע לרש הפלסטיני (תושבי בילעין)
להפסיק את ה''מהומות''.

''את בעיית השטחים והגדר
פתרו מזמן.'' כך מאמץ לעצמו הרואה למרחקים
קצרים את האג'נדה של זה העושק את הרש.
וזעקת הפריץ הנגזל הבוקעת מפיהם
של שני השוביניסטים (האחד מייצג את
השוביניזם הפשיסטי והשני את השוביניזם
הקונפורמיסטי) מהדהדת בעולם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131653
(קרא לאט...)
ע.צופיה (שבת, 02/05/2009 שעה 6:22)
בתשובה לסתם אחד

פלשתינאי שמנסה לכתוב כמו ישראלי.
יוצא מגוחך.
וגם בלתי-אמין.
על הרשעות חבל לבזבז זמן.
קרא לאט, יוסוף אחרת לא תבין.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.