פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 26/04/09 22:12)

http://www.faz.co.il/thread?rep=131422
מוסר כפול?
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 5:28)
בתשובה לסתם אחד

אתה אינך עונה להרבה נושאים אחרים , אין שום סיבה שאענה לך . אני גם לא זוכר את אבנרי עונה משהו . או ספירו וסוכנים אחרים .
כשארצה אכתוב מה שנראה לי .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131428
מוסר כפול?
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 7:58)
בתשובה לסתם אחד

עד עכשיו הגבת לכל שאלה
בנושאי מוסר וערכים (ערכי אדם,
זכויות אדם וכו') על ידי הסטת
האחריות ללקיחת החלטה בנושא
המוסרי לעם אחר למקום אחר
ובדרך כלל לשנואי נפשך מכל הסוגים
(הם עושים כך וכך, אז גם לי מותר).

יש בתגובה זו משום כשל של הגיון
וגם כשל מוסרי.

האם כאשר הינך צריך להחליט
מה הוא הדבר הנכון לעשותו
אתה פונה ליוסלה, לאורי אבנרי,
לספירו או ל''סוכנים אחרים''?

זה לא הגיוני,
זה לא מוסרי,
ובעצם
זה קצת ילדותי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131433
יוסלה , הרי התחמקויותיך ידועות לי ולאחרים .
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 8:47)
בתשובה לסתם אחד

זה אתה שבמשך שנתיים מתחמק מדיון על מוסר .
זה אתה שמפעיל את ''כלל שווה לכולם'' באופן סלקטיבי .
זה אתה שמשתמש במגוון כשלים לוגיים ובדמגוגיה
אד הומינם , הרינג אדום , איש קש , פניה לסמכות , אד פופולום , מן המסכנות , כשל המגירה ועוד ועוד .

שמי מלידה , פריהאוף , כל כך חביב עליך עד שאת שימך שלך אינך כותב . כן כן וירטואלי , שמענו . . .
המוסר שלי , ברור , מסודר , מעוגן מבחינה לוגית וקשה מאד להפרכה , אם כי נחוץ להבין אותו , דבר שאתה אינך מסוגל לעשות .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131434
אריה עירן שוב מרחיק עדותו
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 9:57)
בתשובה לסתם אחד

אריה עירן טוען שיוסלה ''מתחמק מדיון על מוסר'',
אך אין לכך כל סימוכין. מהרגע שהמילה 'מוסר'
הועלתה בשיחות עם עירן הוא עבר לשימוש בקלישאה
הכושלת, ''הערבים רוצחים'', אשר ממצה כנראה עבורו
את העמדה ה'מוסרית' כביכול של 'אם מישהו אחר עובר
עבירה אז גם לי מותר', ונותנת ביטוי ופורקן לדיעה הקדומה
של עירן ביחס לפלסטינים (קוראים לזה גם 'גזענות').
כבר הסביר אריק פורסטר שהסטת האחריות המוסרית
לאחרים היא בגדר כשל מוסרי ולוגי.

את הכלל 'דין שווה לכולם' העלה לראשונה אריה עירן,
ומאז עשה כל מאמץ כדי להראות בתגובותיו שנאה דורש
אך לא מקיים. הדוגמא האהובה עלי היא דרישתו של עירן
לצמצום הילודה הכלל עולמית, בה בשעה שהוא מטיף
להגברת הילודה אצל היהודים. וכמובן הנרטיב היותר
ברוטלי שלו בדבר גירוש הפלסטינים על מנת לעשות מקום
ליהודים שיוולדו במסגרת תכניתו להגברת הילודה. זה ממש
'דין שווה לכולם'.

[..]

http://www.faz.co.il/thread?rep=131438
[•] אריה עירן מוסרי ביותר .
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 11:37)
בתשובה לסתם אחד

[•]...
אתה התחלת בסימטריה שבין היהודים לערבים ואז ראוי לטעון שהערבים רוצחים וראוי שנרצח בהם .
אתה החסיד של קאנט . ואז כללי הפעולה של הערבים ראוי שננהג לפיהם .
והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט .
הדוגמאות החלשלושות שהבאת הן רק תגובות על קצה המזלג למוסר המטופש והמכוער שאתה דבוק אליו בבורותך .

באופן שונה ממך ומקאנט המוסר שלי אחר לגמרי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=131439
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 13:33)
בתשובה לסתם אחד

''והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט .''

משפט אחד של אריה עירן
מקפל בתוכו את הטרגדיה
של האיש ורעיונותיו המבולבלים:

יוסלה כתב שעירן פועל לפי הכלל
שאם מישהו אחר עובר עבירה אז גם
לו (לאריה עירן) מותר לבצע את העברה.

זה לא הכלל של יוסלה, אלא תיאור של
התנהלותו של עירן.

ובמשפט שלמעלה עירן מוכיח שגם הבנתו
בפילוסופיה מועטה, היות והמשפט ''אם מישהו
עובר עברה אז גם לי מותר'' אינו הצו הקטגורי
של קאנט. כלל וכלל לא. קאנט הציע שבכל
מעשה נתנהל באופן שהמעשה יכול היה לשמש
כציווי אוניברסלי. זה לא אומר שאם מישהו עובר
עברה אז גם לי מותר.

הפרשנות של עירן לדברי יוסלה, ולציווי הקטגורי
של קאנט קצת מביכים, היות ואין קשר עובדתי
או הגיוני בין מה שנכתב על ידי יוסלה לבין
הפרשנות של עירן, או בין מה שקאנט כתב
והפרשנות של עירן.

וכרגיל התגובה של אריה עירן מלאה
גידופים במקום להיות עניינית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131440
יוסלה,די,די,די,לך לישון קצת ותן גם לנו
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 13:49)
בתשובה לסתם אחד

לנוח השטויות שלך.
ותפסיק לכבות סיגריות על גב ידך כי זה יכול לגרום לאינפקציה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=131445
אין הצדקה לענות לך ענינית .
סתם אחד (יום שני, 27/04/2009 שעה 16:10)
בתשובה לסתם אחד

זה נוגד את המוסר שלי .
כשאני כותב שאתה בור זו אמירת אמת ולא גידוף .
והמוסר של קאנט מתאים בדייקנות לכלל ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' ,
רק שאתה בבורותך אינך רואה את זה .
אבל לזה אנחנו כבר רגילים .

אריה עירן .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.