http://www.faz.co.il/thread?rep=126116 | |
צופי, ישנה אי בהירות בהגדרות /פרשנות שלך | |
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 8:15) בתשובה לע.צופיה | |
בכמה מקומות בדברים שאתה כותב. אתן כמה מהם: 1. ''אסאד האב ראה בהסכם שלום עם ישראל, הוכחה לכשלון מלחמות 1967 ו-1973 ואדם גאה כמוהו לא יכל לקבל זאת.'' ... הכשלון היה כבר בסיום המלחמות ולאחר שהתפזרו ענני העשן. אתה מתכוון אולי לומר שהוא ראה זאת כהכרה והודאה בתבוסתו, וגאוותנותו מנעה ממנו לעשות שלום. אבל זה רק חלק מהנימוקים שלנו להתנהגות אסד האב. סוריה היתה והינה דבוקה חזק לציר הרשע שאיננו מעיד לרמוז אפילו שהוא מכיר בישראל. הדרישה הישראלית לנהל בסוף הדרך את הטקס של ההידברות הישירה בין ישראל לסוריה מרתיעה אותו. פעם התבטא אסד ואמר שהוא אינו מאמין להבנות עם ישראל דרך צד שלישי וחששו היה שבשיחות ישירות עם ישראל, ישראל תעלה דרישות חדשות ואז השיחות יתפוצצו וייצא שהוא ישב לשווא עם 'השטן הקטן'. 2. ''הסכם שלום עם ישראל הוא,מבחינת הערבים, הכרה מאוחרת במפלת 1948 וכשלון כל מאמציהם מאז ועד היום למחוק זאת. ''... גם כאן המילה ''הכרה'' אינה מתאימה. הערבים מדברים על כשלון המלחמה והכירו במפלתם הגדולה כבר מתחילת שנות ה-50. הם כמובן מוצאים לעצמם תירוצים שונים לנמק זאת ולברוח מאחריות לאומית, ציבורית ואישית. גם המונח 'נכבה' ניטווה אז ע''י סופר לבנוני אבל לא נטמע בשיח הערבי / פלסטיני. רק לאחר ''יום האדמה'' הראשון ב-1975 החלו הפלסטינים, בתחילה אלה שבישראל ואח''כ אלה שבשטחים, לחגוג את 'הנכבה' כתבוסה של 48' מתוך גאוותנות מעושה של רחמים עצמיים וניסיון לייצר מנוף כוח בתודעת ההמונים נגד קיומה של ישראל. 3. ''זכור שאנחנו לא הסכמנו 2000 שנה להכיר בחורבן בית שני והציונות הייתה ההוכחה לכך.''..... מה זה הביטוי ''לא הסכמנו''? שאלו אותנו אם אנחנו רוצים חורבן או לא? האם העם היהודי ''לא מסכים'' עד היום עם השואה? היהודים הכירו גם הכירו במציאות של חורבן. הישוב היהודי בארץ התארגן בצורה אחרת שהתאימה עצמה לשינויים שבאו עם הכיבוש הזר (למשל, עד היום חתן מנפץ כוס ביום חתונתו...שירי משוררים יהודים גדולים כמו יהודה הלוי למשל ..... בכל בית חדש יש קטע קיר מוסתר ולא מושלם... ועוד ועוד). הגלות התאימה את מנהגי האמונה למצב החדש. ללא התגובה המיידית והמתאימה למציאות החורבן, היהדות לא היתה יכולה להמשיך ולהתקיים. הציונות אינה הוכחה לכך שלא הסכמנו להכיר בחורבן בית שני אלא להיפך, אי הסכמת היהודים לקבל את המציאות שנוצרה מחורבן הבית. הציונות הכירה בחורבן הבית ורצתה לבנותו מחדש, במובן המדיני. חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=126120 | |
צופי, ישנה אי בהירות בהגדרות /פרשנות שלך | |
ע.צופיה (יום שני, 22/12/2008 שעה 8:51) בתשובה לסתם אחד | |
חכם יקר שלי, לא ברור לי אם אתה מתפלמס עם עצמך או איתי. 1.הרי אתה כותב בדיוק מה שאני כותב, לאחר מכן אתה מעלה את ענין ''ציר הרשע''. זה נכון ,אך זה בשנים האחרונות בלבד. סוריה תמיד ניסתה ,לאחר 1973-4, להשיג חזרה את הגולן באמצעות הפעלת לחץ על ישראל דרך צד ג' (פתח בלבנון,עמל,חיזבאללה) ועתה באמצעותה בריתה עם אירן.כולם יודעים זאת וכולם יודעים איך ניתן לפתור זאת ולכן כך זה יפתר בעתיד הקרוב,כנראה. 2.אז מה חידשת לעומת דבריי? 3.''לא הסכמנו'' כוונתי, שאפנו כל הזמן ל''תקן'' את החורבן והציונות היא הביטוי המוצלח ביותר לכך. ההשואה שלך בין השואה לבין חורבן בית שני ממש לא במקומה. ובסייפא מה אתה אומר? בדיוק מה שאני אומר. אז במה החכמת, חכמי היקר? | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |