פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 18/12/08 17:52)

http://www.faz.co.il/thread?rep=125911
מה אתה בדיוק לא יודע?
ע.צופיה (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 18:57)
בתשובה לסתם אחד

כלומר, יש מכונית חשמלית שנוסעת על מצבר?
זה סקופ בסדר גודל יקומי.
למה אף אחד לא שמע ולא ראה את המכונית הזו?
אתה יכול להראות לנו תמונה? פרטים נוספים?
אני פשוט לא מאמין למקרא עייני.
יתר הפרטים שציינת אינם משמעותיים כלל עד שלא נראה במו-עינינו את מכונית הפלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125915
מה אתה בדיוק לא יודע?
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 19:29)
בתשובה לע.צופיה

להערכתי מדובר בבלון.
אגסי יקבל שטחים חינם בכל רחבי ישראל כביכול עבור תחנות תדלוק. כעבור כמה שנים השטחים ינוצלו למטרות אחרות מכניסות יותר.
היתרון של מכונית חשמלית הוא בפקקים בתוך העיר. כאשר המכונית עומדת היא אינה צורכת אנרגיה בניגוד למכונית דלק בה גם בעמידה בפקק בתוך העיר היא שורפת דלק ומזהמת את אויר העיר. האמת היא שכבר היום קיימות מכוניות חשמליות לפעולה באיזורים סגורים בהם האיוורור מוגבל הנסיעות קצרות, איטיות והעצירות רבות.
בנסיעות בין עירוניות למנוע דלק יתרונות עצומים ביחס למכונית חשמלית. בעזרת מנוע דלק נתן להאיץ במהירות ולעקוף מכוניות עומדות או איטיות. בנסיעות בין עירוניות בדרך כלל אין עצירות ממושכות כך שהניצולת היא גבוהה.
למכונית חשמלית יתרון כי ע''י תכנון מתאים נתן לוותר על תיבת הילוכים. לעומת זאת היעילות של מצבר היא בסביבות 90 אחוז. היעילות של מנוע חשמלי היא גם בסביבות 90 אחוז כלומר היעילות של הקומבינה היא כ80 אחוז. היעילות של מנוע בערה פנימית היא בסביבות 30 אחוז ומטה. היעילות של תחנות כח כולל רשת החלוקה היא בסביבות 30 אחוז פלוס. כך שבסופו של חשבון הרווחנו מעט מאוד . זהום האויר העבר מהעיר אל הכפר. אם החשמל יהיה גרעיני הרווחנו את זהום האויר.
אנרגית שמש, רוח, גשם וכו' עדיין יקרים מדי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.