פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לע.צופיה, 13/12/08 8:35)

http://www.faz.co.il/thread?rep=125597
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:22)
בתשובה לע.צופיה

התגובה הזאת עוד פחות משכנעת,
אבל לפחות נסית להתמודד עם הטענה שהעליתי.

אך תגובתך לטענתי לוקה בחסר:
''אתה אינך מפסיק מלמנות את פגמי העם היהודי החי בישראל ,אז מדוע שברי הפלוגתא שלך לא ימנו את פגמי הערבים?''

אני התייחסתי למה שכתבת בתגובה למאמר של ספירו - פירוט חטאי הערבים
במזרח התיכון.
והקטע שבו מדובר נכתב על ידך בתגובה למאמר של ספירו שבו הוא דן בחטאי
היהודים בישראל.
כך שהקשר הסיבתי שאתה מציין בין מה ש א נ י כותב על ''העם היהודי החי בישראל''
לבין ''פגמי הערבים'' כלל אינו לעניין. אני טענתי בהתבסס על תגובתך לספירו
שאתה עושה מה שאנשי ימין חרופים עושים בדרך קבע: מגיב לביקורת על חטאי
היהודים בפירוט חטאי הערבים, וציינתי שזו דרך בדוקה להמנע מדיון במצב
המוסרי אצלנו בישראל.
אתה עונה שזה בסדר למנות את פגמי הערבים אם אני איני מפסיק למנות
''את פגמי העם היהודי החי בישראל''. מה הקשר. לא על זה דיברנו.
ההשוואה היתה בין מה שספירו כתב לבין מה שאתה כתבת בתגובתך לדבריו.
ההשוואה לא היתה בין מה שאני כותב לבין תגובתך לדברי ספירו, כי אין קשר,
לבד אולי מאשר במוחך הקודח, בין מה שאני כותב לבין תגובה ש ל ך לדברי ספירו.

מעניין שאחרי פיספוס כזה אתה עדיין מתעקש לכתוב,
''מי שלא עונה לענין זה אתה. מתחמק מכל שאלה ישירה ולא בכדי.''

ולא נותר לי אלא לסיים בהמלצה שבה הינך מסיים את תגובתך:
''תשובה ישירה פשוט תמוטט את המציאות המעורערת שבה אתה חי וכותב.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=125653
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 21:08)
בתשובה לסתם אחד

האם אני צריך להבין מדבריך שגם הערבים חוטאים לפעמים?
זה הרבה יותר מהצעד על הירח.
אין הרבה הבדל בינך ובין ספירו, לשניכם העובדות מערערות את החיים.שניכם חיים בבועה אטומה שלא ניתן דרכה לראות את המציאות.
הצגתי לך בימים האחרונים 2 שאלות ישירות, כמובן שהתעלמת מהן. הרי כבר הסכמנו שהעובדות מערערות את עולמך הבועתי, אז למה לקרוע קרע בבועה?
אגב, הקומזיץ של עירן היה מוצלח מאוד.בעיקר הקרטופלך.
לא חסרת לנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125659
מ.ש.ל.
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 21:18)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=125671
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד

אמא שלי נהגה להתבדח לפעמים באומרה ''הכל התחיל מהתגובה'' . כמובן שאין דבר כזה . כבר ניוטון אמר את זה .

הדבר המרכזי שאתה מחטיא הוא סדר הדברים .
כמו ביקוע של פצצה אטומית הדברים התחילו בקטן . והתגובות נעשו בסולם עולה , לכן קוראים להם הסלמה .

לפני נניח 200 שנה חיו כאן מעט אנשים . יש ויכוח על הכמות , אבל נניח 300.000 ומתוכם 50.000 יהודים . כלומר 250.000 היו ערבים מוסלמים + נוצרים ערבים + נוצרים לא ערבים . לא הייתה מדינה אלא מחוז עותומאני .

על רקע זה התחילה הגירה של יהודים לכאן . חיבת ציון ואחר כך ציונות . היהודים הביאו כסף , קנו אדמות , השתדלו לעסוק בחקלאות וכדומה . פעולת הבאת הכסף יסביר לנו הכלכלן , הביאה להזדמנויות פרנסה אצל המקומיים הותיקים . במצב זה התחילה תנועת הגירה של ערבים מכל הסביבה . שמם מעיד עליהם . בגדדי , סמארה , טורקו , טורקי , סואידן , מאסרי חיג'אזי ועוד .
מהגרים אלה היו באופן קבוע עניים יותר מהיהודים . זה מתח ראשוני . היהודים קנו קרקעות מהאפנדים וחלק מהערבים החקלאים סולקו . זה מתח נוסף . הלאומיות הערבית התחילה להתעורר ולזה נוסף המימד הדתי . כל אלה הביאו את הערבים לתקוף ולרצוח יהודים .
לא שהיו מעשי רצח של יהודים אשר הביאו תגובה ערבית ! את זה צריך לזכור לכל אורך הסיכסוך המדמם !
לכן 1921 . 1929 .1936-1939 . 1945 עד 1949 . הפדאיון . 1956 . 1967 . 1973 . פאתחלאנד . 1982 . הכל קשור יחד .

התקפות רצחניות של ערבים על יהודים-אזרחים מן המארב , בדרכים , או בהתאבדות-פיצוצית הם טרור . טרור כבד !
היהודים הגיבו ולא יזמו את הסיכסוכים האלה . להציג פעולת תגובה יזומה כאילו היא התחלת קרב (אחד מרבים) היא שיקרית . היכולת היהודית הרבה יותר הביאה ניצחונות יהודיים וגם ניפגעים ערבים רבים . כעת מתלונן הצד המוכה שהוכה חזק מדי .
ועל זה כבר כתבתי VAE VUCTIS .
או בעברית עכשיות - תביאו בולבוסים יש טוזיק .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125704
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 12:13)
בתשובה לסתם אחד

אם אין לך מה לומר, אתה יכול להמנע מתגובה.
החזרה המתמדת ל'פרו ורבו' ולרצחנות של הערבים
אינה מוסיפה כלום לדיון.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.