פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=125451
ספירו, בלי לטרוח לקרוא מה שאתה כותב
סתם אחד (יום רביעי, 10/12/2008 שעה 15:35)

''המציאות האפילה של הפרות זכויות האדם בשטחים הכבושים שנמשכת כבר למעלה מ-‏40 שנים מטילה את צלה הכבד על תחומי החיים בתוך ישראל.''

האם החזקת אדם בבית סוהר, אינה הפרה של זכויות האדם ?
המצור על עזה וההגבול בגדה, אינן שונות מהחזקת אדם בבית סוהר.

הם פשוט אינם רוצים לחיות בצורה אחרת, אלא להלחם בנו...

אפשר להתווכח עם לוגיקה שמאלנית ?

(אגב, תודה לכה ולאבנרי, על שאתם ממאיסים את השמאלנים על הציבור בישראל)

חזי

http://www.faz.co.il/thread?rep=125452
ספירו, בלי לטרוח לקרוא מה שאתה כותב
סתם אחד (יום רביעי, 10/12/2008 שעה 16:00)
בתשובה לסתם אחד

עוד דבר,

לא קראתי הדים ראויים לסקרים שצופים התחזקות מרשימה של האגף הימני...

היום היה בעיתון הארץ (לפחות באתר האינטרנט שקראתי)
סקר טרי מהיום שצופה 36 מנדטים לליכוד...

חזי

http://www.faz.co.il/thread?rep=125587
בלי לטרוח לקרוא
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 4:06)
בתשובה לסתם אחד

חזי משום מה מתגאה בעובדה שהוא מבקר את דברי ספירו מבלי שקרא את המאמר.
יש שתי אפשרויות: או שחזי אכן גאון וטלפת, או, מה שיותר סביר, שהוא לא מבין על מה שהוא מדבר.

העין השלישית הופך את הדיון ליותר מעניין, משום שבתגובתו לדברי ספירו הוא מדגים את תשובת הפק''ל האופיינית דווקא לימין הקיצוני בישראל:
דיווח מפורט ככל האפשר של כל מה שלא בסדר עם שכנינו הערבים, כתגובה למאמר של ספירו הדן בכל מה שלא בסדר איתנו - היהודים בישראל.

המסורת של שיח החרשים הזה, בין איש שמאל הדן בכשלון המוסרי של מדיניות ישראל בשטחים, לבין איש שמאל לשעבר-מקום טוב באמצע-למעשה איש ימין,
המסיט את השיחה מהכשל המוסרי היהודי לחולשות ולפגמים של אוייבי ישראל, - המסורת הזאת היא מסורת מכובדת וארוכה, ולא נותר לי לברך את העין על שהצטרף לעירן ולאחרים באתר המגיבים בדרך קבע על כל שאלה הנוגעת במוסר היהודי-ישראלי, ברשימת מכולת של פשעי העולם הערבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125588
לא שווה לויכוח
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 6:52)
בתשובה לסתם אחד

המקום שספירו גר ידוע,התיאור שהוא מתאר את מקום מגוריו וסביבתו עשוי להישמע למישהו כאמיתי, בהנחה שהוא חי אלפי ק''מ משם.
אך לאנשים שגרים באותה פלנטה הוא נשמע הזוי , מין זול וורן כזה שכל פעם מתאר משהו שאולי קיים באיזשהו מקום אך בטח לא במקום מגוריו.
מנגד , יתכן שהוא לא סוג של זול וורן, יתכן שהוא סתם שונא את שכניו ומתאר את סביבתו כגהינום.
ביהדות ידוע מושג שמכונה ''הדווקאי''. סוג של יהודי שבכל ויכוח תמיד נוקט עמדה נגדית. לעיתים יש טעם בעמדתו, אך כאשר זה הפך אצלו למנהג של קבע,הדרך היחיד היא להתעלם ממנו.
זהו ספירו.
כמו לכל שוטה, יש תמיד חסיד.
תנחשו מי חסידו של ספירו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125591
[•] לא שווה לויכוח
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 7:32)
בתשובה לע.צופיה

מעניין שהעין [•]... היושב על הגדר מדבר על שוטים וחסידים
כאשר הוא עצמו, מרוב פסיחה על הסעיפים חצי מסכים וחצי מתנגד כמעט
לכל מה שנכתב. זו שיטה טובה למקום טוב באמצע, אך לא לאורך זמן.

והתגובה אינה עניינית, כי אני טענתי באופן די ברור שניתן לשייך את העין, על רקע
תגובתו הקודמת, למחנה הלא סימפטי של אנשי הימין המגיבים על כל דיון בנושא
המוסר של מעשי היהודים בארץ ישראל, בפירוט מלא של הפגמים והחסרונות
של העמים הערביים במזרח התיכון.

האם העין מגיב לטענה זו המבוססת על דבריו באופן מדויק? לא ולא. הוא עסוק
בזריית חול: ''המקום שספירו גר ידוע'', ''יתכן שהוא לא זול וורן, יתכן שהוא סתם
שונא את שכניו ומתאר את סביבתו כגיהינום,'' וכמובן, ספירו הוא ''דווקאי''.

האם התקנא העין ביוסלה שמצליח מדי פעם להפיח עניין בכתיבה בסגנון ספרותי
גם בנושאים היבשים? הטריק הוא שצריך שיהיה גם תוכן לדברים ולא רק פיוט.
ועוזר כשעונים מדי פעם לעניין.

ו-''לא שווה לויכוח'', ובהמשך אוסף של השמצות, זה דבר והיפוכו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125595
[•] לא שווה לויכוח
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 8:35)
בתשובה לסתם אחד

כאשר אני מדבר על חסידים ושוטים אני מתכוון אליך ואל ספירו.זה בכדי שיהיה ברור מעל כל ספק.וכדי שלא תטען שאני פוסח על סעיפים.
נכון,לא הגדרתי מי השוטה ומי החסיד.אני משאיר משהו לדמיונך.
אין לי כל בעיה בזה שאתה משייך אותי לאנשי הימין. לשמאל שלך בפירוש איני רוצה להשתייך.
אתה אינך מפסיק מלמנות את פגמי העם היהודי החי בישראל ,אז מדוע שברי הפלוגתא שלך לא ימנו את פגמי הערבים?
מי שלא עונה לענין זה אתה. מתחמק מכל שאלה ישירה ולא בכדי. תשובה ישירה פשוט תמוטט את המציאות המעורערת שבה אתה חי וכותב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125597
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:22)
בתשובה לע.צופיה

התגובה הזאת עוד פחות משכנעת,
אבל לפחות נסית להתמודד עם הטענה שהעליתי.

אך תגובתך לטענתי לוקה בחסר:
''אתה אינך מפסיק מלמנות את פגמי העם היהודי החי בישראל ,אז מדוע שברי הפלוגתא שלך לא ימנו את פגמי הערבים?''

אני התייחסתי למה שכתבת בתגובה למאמר של ספירו - פירוט חטאי הערבים
במזרח התיכון.
והקטע שבו מדובר נכתב על ידך בתגובה למאמר של ספירו שבו הוא דן בחטאי
היהודים בישראל.
כך שהקשר הסיבתי שאתה מציין בין מה ש א נ י כותב על ''העם היהודי החי בישראל''
לבין ''פגמי הערבים'' כלל אינו לעניין. אני טענתי בהתבסס על תגובתך לספירו
שאתה עושה מה שאנשי ימין חרופים עושים בדרך קבע: מגיב לביקורת על חטאי
היהודים בפירוט חטאי הערבים, וציינתי שזו דרך בדוקה להמנע מדיון במצב
המוסרי אצלנו בישראל.
אתה עונה שזה בסדר למנות את פגמי הערבים אם אני איני מפסיק למנות
''את פגמי העם היהודי החי בישראל''. מה הקשר. לא על זה דיברנו.
ההשוואה היתה בין מה שספירו כתב לבין מה שאתה כתבת בתגובתך לדבריו.
ההשוואה לא היתה בין מה שאני כותב לבין תגובתך לדברי ספירו, כי אין קשר,
לבד אולי מאשר במוחך הקודח, בין מה שאני כותב לבין תגובה ש ל ך לדברי ספירו.

מעניין שאחרי פיספוס כזה אתה עדיין מתעקש לכתוב,
''מי שלא עונה לענין זה אתה. מתחמק מכל שאלה ישירה ולא בכדי.''

ולא נותר לי אלא לסיים בהמלצה שבה הינך מסיים את תגובתך:
''תשובה ישירה פשוט תמוטט את המציאות המעורערת שבה אתה חי וכותב.''

http://www.faz.co.il/thread?rep=125653
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 21:08)
בתשובה לסתם אחד

האם אני צריך להבין מדבריך שגם הערבים חוטאים לפעמים?
זה הרבה יותר מהצעד על הירח.
אין הרבה הבדל בינך ובין ספירו, לשניכם העובדות מערערות את החיים.שניכם חיים בבועה אטומה שלא ניתן דרכה לראות את המציאות.
הצגתי לך בימים האחרונים 2 שאלות ישירות, כמובן שהתעלמת מהן. הרי כבר הסכמנו שהעובדות מערערות את עולמך הבועתי, אז למה לקרוע קרע בבועה?
אגב, הקומזיץ של עירן היה מוצלח מאוד.בעיקר הקרטופלך.
לא חסרת לנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125659
מ.ש.ל.
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 21:18)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=125671
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד

אמא שלי נהגה להתבדח לפעמים באומרה ''הכל התחיל מהתגובה'' . כמובן שאין דבר כזה . כבר ניוטון אמר את זה .

הדבר המרכזי שאתה מחטיא הוא סדר הדברים .
כמו ביקוע של פצצה אטומית הדברים התחילו בקטן . והתגובות נעשו בסולם עולה , לכן קוראים להם הסלמה .

לפני נניח 200 שנה חיו כאן מעט אנשים . יש ויכוח על הכמות , אבל נניח 300.000 ומתוכם 50.000 יהודים . כלומר 250.000 היו ערבים מוסלמים + נוצרים ערבים + נוצרים לא ערבים . לא הייתה מדינה אלא מחוז עותומאני .

על רקע זה התחילה הגירה של יהודים לכאן . חיבת ציון ואחר כך ציונות . היהודים הביאו כסף , קנו אדמות , השתדלו לעסוק בחקלאות וכדומה . פעולת הבאת הכסף יסביר לנו הכלכלן , הביאה להזדמנויות פרנסה אצל המקומיים הותיקים . במצב זה התחילה תנועת הגירה של ערבים מכל הסביבה . שמם מעיד עליהם . בגדדי , סמארה , טורקו , טורקי , סואידן , מאסרי חיג'אזי ועוד .
מהגרים אלה היו באופן קבוע עניים יותר מהיהודים . זה מתח ראשוני . היהודים קנו קרקעות מהאפנדים וחלק מהערבים החקלאים סולקו . זה מתח נוסף . הלאומיות הערבית התחילה להתעורר ולזה נוסף המימד הדתי . כל אלה הביאו את הערבים לתקוף ולרצוח יהודים .
לא שהיו מעשי רצח של יהודים אשר הביאו תגובה ערבית ! את זה צריך לזכור לכל אורך הסיכסוך המדמם !
לכן 1921 . 1929 .1936-1939 . 1945 עד 1949 . הפדאיון . 1956 . 1967 . 1973 . פאתחלאנד . 1982 . הכל קשור יחד .

התקפות רצחניות של ערבים על יהודים-אזרחים מן המארב , בדרכים , או בהתאבדות-פיצוצית הם טרור . טרור כבד !
היהודים הגיבו ולא יזמו את הסיכסוכים האלה . להציג פעולת תגובה יזומה כאילו היא התחלת קרב (אחד מרבים) היא שיקרית . היכולת היהודית הרבה יותר הביאה ניצחונות יהודיים וגם ניפגעים ערבים רבים . כעת מתלונן הצד המוכה שהוכה חזק מדי .
ועל זה כבר כתבתי VAE VUCTIS .
או בעברית עכשיות - תביאו בולבוסים יש טוזיק .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125704
לא שווה, כן שווה, - אך ההשוואה שגויה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 12:13)
בתשובה לסתם אחד

אם אין לך מה לומר, אתה יכול להמנע מתגובה.
החזרה המתמדת ל'פרו ורבו' ולרצחנות של הערבים
אינה מוסיפה כלום לדיון.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.