פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 21/11/08 7:36)

http://www.faz.co.il/thread?rep=124559
פילוסופיה של הכותב למעלה אינה המציאות האבולוציונית .
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד

האינטרס העליון של כל יצור חי הוא קידום צרכיו . לרוב זה נעשה בחוסר התחשבות בזולת , בין אם זה צמח זהה המתחרה על אור השמש או המים ובין אם זה אריה הטורף זברה .
לפעמים פעולה משולבת של חברה מסייעת יחיד . כמו במיקרה של להקת זאבים הרודפת גנו . או להקת אריות הטורפת פיל (לעיתים נדירות) או נחיל נמלים הפועל במשולב למען כלל הנחיל .
אחד מהיתרונות הרבים שיש לאדם הוא יכולתו לפעול במארג חברתי . אבל תמיד ההשקעה של היחיד בחברה הוא פחות מהתועלת שמפיק היחיד התורם לה . אותם מיקרים שאין זה כך מרוקן את היחיד הזה מנכסיו וסופו מוות ללא המשך .
יש אנשי רוח רבים וחשובים , יש בניהם חילוקי דיעות מכאן עד הודעה חדשה , בכל דבר וענין . הוכחנות והפטפטנות היא ציר חייהם .
אבל המציאות נוהגת באופן דטרמיניסטי בלי להתחשב בהם .

וסוקרטס האמין שצריך לחיות חיים טובים . בדיוק כמו אריסטו שכתב שמטרת האדם להיות ''טוב'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=124561
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 9:32)
בתשובה לסתם אחד

אם הינך באמת מעונין לפתח תיאוריה משלך, אולי תקדיש פחות זמן להפצת התיאוריה החצי מבושלת שכתבת על שניים וחצי עמודים, ותקדיש מספר שנים או לפחות חודשים ללימוד שאינו קשור בדבר. התנאי הראשון כדי להגיע לרמת הבנה בסיסית בפילוסופיה הוא הוויתור על האגו, כי זה עומד בדרך. בצורה אחרת אפשר לנסח את זה: עד שלא תוותר על עצמיותך לא תוכל להכיר את עצמך. ההסבר לכך הוא פשוט: הנפש היא יצור מוזר שכל נסיון להגדירו מביא לשינויו. לכן אי אפשר להניח את קביעות התכונות של אדם לאורך זמן, ביחוד אם בזמן הזה הוא עוסק בלימוד וחקירת הנפש (לימודי הפילוסופיה). אותו הכלל חל גם על לימוד מושג הצדק: בכל חקירה של מושג הצדק חייב החוקר להניח שבמהלך החקירה המשמעות של המונחים של החקירה ושל מושג הצדק עצמו ישתנו כמעט לבלי הכר. והתוצאה: מושג הצדק של תחילת החקירה שנועדה להגדיר את מושג הצדק שונה לבלי הכר מהגדרת מושג הצדק שהחקירה מייצרת בסופה. והחוקר שהחל בחקירה יוצא בסופה אדם שונה לחלוטין מזה שהחל בה.

היות והנחת היסוד שלך בחקירות האחדות שהיצגת לנו עד עכשיו היתה באופן די ברור אי ההשתנות של אישיותך (אישיות החוקר) ואי השתנות, במהלך החקירה, של המושגים אותם היצבת כנושא לחקירה, - לכן כל החקירה לחינם עד כה.
הנכונות ללמוד משהו מלווה בפתיחות לשינוי. להיות איש רוח זה לא לדפוק לאנשים רעיונות עם פטיש בראש. אם יש לך קצת כשרון וענין בתחום, לך ללמוד
או למד לבד. אך אם הינך בוחר בדרך הקשה של האוטוטדידקט, זכור שקנה המידה כפי שהגדיר אותו אריסטו לההבנה של הנושא הנלמד הוא שאנו מסוגלים ללמד את הנושא למישהו אחר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=124563
אבל יש בעיה .
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 9:54)
בתשובה לסתם אחד

אני לא איש רוח .
אני חומרני .
ואחרי שנה וחצי של ''חיכוך'' עם פילוסופים הדבר היחיד שלמדתי זה מה המכניזם של השיחלוף בכרומוזומים .
זה מצחיק אבל אמת .
שאלתי על מהות הצדק נשארה ללא תשובה .
לשאלתי על מהות ''האמת'' התשובה הייתה שזה אישי .
שאלתי מה הוא המוסר נשארה פתוחה וההסבר שלי לא קועקע .
הצווי הקטגורי של קאנט הוא לא מספק במיקרה הטוב ופסל בתור ''פוזיטיביזם'' במיקרה הרע .
טענתו של אריסטו שלכל ''קיים'' יש שאיפה . הוא הבל שהוכח כשגוי .
טענתו של סוקרטס על חשיבות ''החיים הטובים'' אינה עומדת במבחן הביולוגי .
טענת רוסו על ''הפרא האציל'' נבעה מחוסר מידע . טענתו לחינוך ילדים לוותה בנטישת ילדיו שלו .
ברטראנד ראסל המחנך המוסרי טען שלימוד גיאומטריה אינו מחייב אותו ''להיות סרגל'' .
מרקס התגלה כמי שיודע היסטוריה וחסר הבנה בנפש האדם וצרכיו .

אז מה נישאר אחרי שזרקתי אבנים בכולם ?
חומרנות .
אסטרונומיה , גיאולוגיה . פיזיקה , כימיה , ביולוגיה , אבולוציה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=124575
אבל יש בעיה .
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 11:45)
בתשובה לסתם אחד

הבעיה היא שכל מה שעשית בתחום זה ''שנה וחצי של 'חיכוך' עם פילוסופים''.
זו בעיה שלך. חוסר יכולת להתרכז ולהעמיק. מה שגם ברור מכתיבתך. אך אתה מתעקש להפוך את זה לבעיה של הקוראים, ומתעקש על כך.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.