פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליוסלה , 24/06/08 20:13)

http://www.faz.co.il/thread?rep=118307
[*] אכן חוצפה ושקרים ללא גבולות (אצל יוסל'ה).
חכם ציון (שבת, 28/06/2008 שעה 7:59)
בתשובה ליוסלה 

אמנת ג'נבה אינה חלה על הכיבוש הישראלי בשטחים משום
שהאמנה מתייחסת רק למצב בו שתי מדינות נלחמות זו בזו
והאחת כובשת כברת ארץ מהשניה. לכן מהותם של השטחים הכבושים היא סוגיה שלא נפתרה מהצד המשפטי, כי אותם שטחים (יהודה ושומרון) נכבשו על ידי ירדן ב-‏1948-9 וסופחו אליה חד צדדית בניגוד להחלטת או''ם ובהתנגדות חברות האו''ם (להוציא את בריטניה ופקיסטאן).

הויכוח כיום על עתיד השטחים אינו ויכוח משפטי אלא ויכוח אידיאולוגי-פוליטי.

אין לשלול שבמלחמה עתידית נבריח את ערביי השטחים לכל עבר. בודאי שאם תהיה מלחמה עקובה מדם על כל גבעה ושכונה, יברחו ערבים רבים כמו שברחו ב-‏1948. לעניין זה
אין ערך לאמנות ג'נבה משום שהם נייר מוזיאוני שאינו בשימוש. עשרות מדינות גרשו עשרות עמים ומיליוני בני אדם מזה 60 שנה וזה לא כל כך מטריד את האו''ם או את המערב. רק גירוש מחבל ומשפחתו והריסת ביתו תמיד שהדהד גל התקפות אנטשימיות ארסיות נגד ישראל ותביעות בבית המשפט הבינ''ל בהאג. כי העולם עדיין רגיל שהיהודים הם הנחותים שבעמים ואין להם רשות לנהוג כאחד העמים. בודאי שאסור להם להגן על עצמם, כי אפילו אין להם זכויות לבנות מדינה בארץ ישראל.
לכן, החוק הבינ''ל הוא קישקוש. אנחנו צריכים לנהוג לפי החוק הישראל ולפי המוסר היהודי.

עלינו להבטיח את קיומה של המדינה בכל גבול שיהיה לנו נוח וטוב בו (ו'גבולות 67' הם גבולות אושוויץ'). מצד שני עלינו לעזור לערביי ארץ ישראל לעצב מדינה משלהם בעבר הירדן המזרחי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118311
מנטליות של גטו
יוסלה  (שבת, 28/06/2008 שעה 8:26)
בתשובה לחכם ציון

'גבולות 67' הם גבולות אושוויץ'

זה בדיוק מוכיח עם מי יש לנו עסק.
אנשים שבכוח מלבישים עלינו את הקלישאות
הכי נוראות של השואה, ועוד במסווה של
דיון מדיני. מתי כבר ניפטר מהפחדנים היהודים שגיבורים
רק על נשים וילדים פלסטינים. כמה זמן יכולה מדינה
שלמה להיות בת-ערובה לנפל המתנחלים הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118313
מנטליות של גטו
חכם ציון (שבת, 28/06/2008 שעה 10:14)
בתשובה ליוסלה 

''מנטליות של גטו'' זה מונח לויכוח.
אם מישהו חושב שרודפים אחריו להורגו,
יתכן בהחלט שאיננו פראנואיד כלל,
אלא רוצח כלשהו באמת רודף אחריו.

בחיי היום יום של המדינה כמעט ולא עבר
יום ללא תקרית של התקפת מחבלים, ביטויי שנאה,
עצרות העלאה על המוקד, איומים על ישראל.

לא צריך להיות לא נורמלי, כדי לדעת
עם ''מי יש לנו עסק''. בעצם רק הנורמלים
יודעים עם מי יש לנו עסק. ומי שאינו יודע
הוא הלא-נורמלי.

ודרך אגב, אם היה היוסיל'ה שת את ליבו, היה
רואה שהכנסתי את הביטוי בגרשיים כדי לרמוז
שדווקא אביר השמאל בזמנו - אבא אבן - אמר
את האמירה הזאת. אז ייצא נא יוסילה מקונכייתו
ויערוך רוויזיה ביכולתו לנתח טקסט בהגיון.

דווקא השמאלנים הם עדת פחדנים
שמסרבים לראות את האמת שמעבר לגדר,
ובתוך הגדר של ליבם. השמאלנים מפחדים
לדעת מה ידידיהם הפלסטינים חושבים ורוצים.
השמאלנים מפחדים מערבים שיסתובבו ברחובם
ומגדרים את ישראל הקטנה למצדה גדולה.

העדר סיכוי לשלום מוליך אותם להתכנסות פנימה
לתוך עצמם, לברוח מהמציאות, להסתגר הגדרות בתוך
ד' אמתם, ב''גבולות אושוויץ'' הקשים להגנה
לקראת התקפה שתבוא לאחר שנברח.

מי שבורח כמו יוסלה מהאמת, האמת תרדוף אחריו.
השאלה כיצד יוסלה בוחר להתמודד עם האמת?
יוסלה בוחר לברוח, להיות עם הגב לאמת ולהסתירה ע''י חומה.
יוסלה מתקשה להתמודד עם המציאות, ולכן תוצאה זו בלתי נמנעת.

למזלנו, מרבית עם ישראל וימנמניו אינם נוהגים כיוסילה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=118328
אשה מוכה - סינדרום
ספינר (שבת, 28/06/2008 שעה 21:01)
בתשובה ליוסלה 

הרעיון הזה כבר נלעס בתקשורת לפני שנים - אבל הוא אמיתי להדהים.
היא אשה מוכה.אבל היא מצדיקה את בעלה הערבי המכה אותה.יש לו סיבות לכך,אולי לא מוצדקות במאה % - אבל טובות.הוא ערבי, וזו המנטאליות שלו להכות אותה.אולי היא בעצם עשתה משהו לא טוב? אולי בעצם מגיע לה והיא אשמה בזה שהוא מכה אותה.
אז איך היא יכולה לחיות עם האשמה שהוא מכה אותה כי היא בעצם אשמה בזה? כלומר,היא התוקפנית.
כשהשכנים שלה שואלים אותה - למה את לא עוזבת אותו? התשובה שלה היא פשוטה,ואם היא תעזוב אותו - הוא יפסיק להכות אותה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=118336
אשה מוכה - סינדרום
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 4:43)
בתשובה לספינר

''היא אשה מוכה.אבל היא מצדיקה את בעלה ה[יהודי] המכה אותה.יש לו סיבות לכך, אולי לא מוצדקות במאה % - אבל טובות. הוא ה[יהודי], וזו המנטאליות שלו להכות אותה. אולי היא בעצם עשתה משהו לא טוב? אולי בעצם מגיע לה והיא אשמה בזה שהוא מכה אותה.
אז איך היא יכולה לחיות עם האשמה שהוא מכה אותה כי היא בעצם אשמה בזה? כלומר, היא התוקפנית.
כשהשכנים שלה שואלים אותה - למה את לא עוזבת אותו? התשובה שלה היא פשוטה, ואם היא תעזוב אותו - הוא יפסיק להכות אותה?''

http://www.faz.co.il/thread?rep=118339
אשה מוכה - סינדרום
ספינר (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 8:11)
בתשובה לדוד סיון

אני יכול להסביר את המשל שלי - ונראה לי שקשה לך מאוד עד ביותר להבין אותו.
אבל מה הנמשל שבחקיינות שלך? אתה יכול להסביר את מה שאתה מתכוון אליו?
דרך אגב - גם אם אתה משתמש בבעל יהודי - המשל הוא אותו משל.וגם את זה אינך מבין.
כי אשה מוכה היא אשה מוכה בכל מקום.
תראה פעם סימן שאתה מבין משהו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118342
יוסלה  (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 8:34)
בתשובה לספינר

ספינר מסתבך עם סיפורי הנשים המוכות שלו.

כשזה נוח לו, הוא טוען - במקרה של רועת הצאן הפלסטינית
מסוסיא (שהוכתה בידי מתנחלים יהודים) - שהיא ביימה את האירוע,
או לחילופין, שהיא אשמה בכך שהוכתה.

מספר ימים יותר מאוחר, ספינר מספר סיפור על אשה מוכה,
שממשיכה לתמוך בבעלה למרות שהוא מכה אותה בקביעות.

כשזה נוח לו, הוא בוחר בנקודת המבט של האשה,
וכשזה משרת מטרה פוליטית (הצדקת התקיפה של רועת הצאן)
האשה אשמה.

יוסלה לא מקנא בנשים במשפחתו של זה מסתובב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118344
יוסלאה
ספינר (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 8:53)
בתשובה ליוסלה 

יוסלה הוא אשה מוכה המכחישה שהיא מוכה.היא תצדיק את הרוצחים הפלסתינים כל עוד נשמה באפה.ככל שהם יכו יותר - יוסלאה יטען שהוא/היא לא מוסרי,ממש מלוכלך, ולכן זה קורה לו.
לחשוב שהמכות התחילו פה לפני מאה שנים ולא מיד אחרי 67 -
אשה מוכה לא חושבת
זה הסינדרום

http://www.faz.co.il/thread?rep=118348
יוסלה  (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 9:17)
בתשובה לספינר

לא משכנע,
תנסה אולי עם קצת יותר הערות
שוביניסטיות.

כשיש אשה מוכה - רועת הצאן הפלסטינית - אתה בורח
לקצווי ארץ בנסיונות הכחשה והאשמת הקורבן.

אך במין טעות פרוידיינית, כשיש לך צורך להמחיש
ליוסלה מאיזה סינדרום הוא סובל,
אתה מביא סיפור על אשה מוכה.
מנפלאות הנפש המודחקת של שוביניסט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118364
לא כל מכה הוא מתנחל ולא כל מוכה היא רועת צאן ערביה
חכם ציון (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 12:27)
בתשובה ליוסלה 

אני שמעתי שגם פרופסורי שמאל ידועים
היו נוהלגים להכות את נשותיהם עד זוב,
למשל כמו פרופסור דן מירון שהיה נוהג
להכות את אישתו אילנה ולהטיח באלימות
את ראשה בקיר.

ההבדל הוא, שהמקרה השני כולם ידעו ויודעים
שמעשה השמאלן היה במעל, ואילו בעלילת
היוסלה מסוסיא אין לנו כל ודאות
שמדובר במתנחלים בכלל.

בהחלט סביר ביותר ששחקני שלום עכשיו
ביימו סצינה קשה. לכן גם הם לא צילמו
ממש את תהליך ההכאה, כדי שלא נקיא
מגועל נפש כשהיינו רואים בבירור
שכל הסצינה היתה מבויימת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118390
יוסלה  (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 19:25)
בתשובה לחכם ציון

מפעל הכתיבה של 'חכם ציון' מתחרה בפוריותו
במוסד ביאליק,
אך שכח הכותב שכמות אינה איכות.
כתיבתו אמנם קצבית, אך חסרה את המאפיין
של כל ספרות טובה: גרעין של חוויה אמיתית.

הקטע שלמעלה מדגים באופן תמציתי את נקודת
התורפה של הכתיבה החכמולוגית:

המקרה של תקיפת רועת הצאן מסוסיא הוא
לכל הדיעות הוכחה ברורה למה שמתחולל
בשטחים מדי יום. זה כמובן לא הסיפור המתועד
הראשון של הכאת כפריים פלסטינים בידי מתנחלים,
אך זה המקרה ה'ציורי' ביותר עד כה, בשל ה'מוטיב'
של רועת הצאן.

הטקטיקה שנוקט הכותב כדי לתאר את המקרה היא
פשוטה אל לא יעילה: האשמת הקורבן
והאשמת 'שלום עכשיו' בביום האירוע.
לא רק שהקורבן אשמה בכך שהוכתה,
אלא שהאירוע הוא חלק ממערכת תרמית של השמאל
הישראלי.

עכשיו, הדבק בו משתמש הכותב כדי לתת לכתב ההכחשה
-הדחקה-השמצה שלו מראית עין של אמת עובדתית
הוא איזכור מקרה ידוע של פרופסור שנהג להכות
את אישתו.

אילו יוסלה היה חכמולוג גם הוא , ובקנה אחד עם הפרנויה
של נפל המתנחלים, היה טוען, לפי אותה שיטה, שהפרופסור בכלל
היה פרובוקטור של השב''כ שפעל להבאשת ריח השמאל.

הרי זו רמת האמינות של הנסיון החוזר אצל כל מכחישי הכיבוש
להאשים את הקורבן. שברו לאשה, רועת צאן, אלה על הראש,
והיכו את בעלה שבא לעזרתה, וידוע שהבריונים באו מההתנחלות
הקרובה, אך הגרפומנים של הימין ממהרים להאשים את האשה.

אכן, 'לא כל מכה הוא מתנחל'. אך כדי לברר מי הם המכים איכרים
פלסטינים בשטחים לא צריך ללכת רחוק. גם המקרה של התקיפה בסוסיא
דווח על ידי אנשי הצבא והממשל האזרחי, שלהם דווקא יש אינטרס
מובהק לחפות על העבריינות של המתנחלים האלימים.

יכול להיות שיש אנשים באמת טובים שחיים בהתנחלויות. אך זה הרי
לא העניין. אם יש למתנחל הממוצע תודעה פוליטית מינימלית, הוא
הרי יודע שישיבתו ביהודה ושומרון בתנאים המדיניים הנוכחיים
מקורה בחטא. וזה לא כל-כך מפתיע לגלות שהמתנחלים עצמם
חשים שלא בנוח או אפילו אשמים, בכך שהם המקל שתקוע בגלגלי
המשא ומתן.

החכמולוג שלמעלה הוא דוגמא למתנחל שהוא לא אחד ש'יוצא לשטח'
'להלחם' נגד ה'ערבים' ביהודה ושומרון. הוא אולי זקן מדי מכדי לקחת
חלק פעיל בפעולות קומנדו רעולי הפנים. באלה נוטלים חלק הצעירים
שעדיין לא זקוקים לוויאגרה כדי להרים אלה. זה הכל נשמע כה סקסי.
ואכן זה כך עבור הצעירים בשטח שחשים שהם מגינים על אדמת
אבותיהם בפני האספסוף הפלסטיני.

אך הם לא אלה שמחפשים את המשור אצל מהרשק ברכב. הם הרי רק
החיילים. את מלאכת התעמולה הזולה עושים יהודים עם קצת יותר
שאר רוח. החכמולוג הוא אחד מהם. וסגנונו נשמע מוכר משהו. מזכיר
את החכמולוג האחר שיורה לכל הכיוונים, זה שפישפש בכליו של מהרשק
ורץ לספר לחברה.

אלה אנשים שיושבים על המקלדת כמכונת תעמולה של איש אחד.
הם מהסוג שלוקחים על עצמם לעשות את העבודה השחורה מאחורי
הקלעים. הם לא יכו רועת צאן פלסטינית לאור יום, אך הם יעודדו אחרים
לעשות זאת. וכאשר המקרה יוודע, תפקידם בהייררכיה של 'מפעל
גניבת האדמות בשטחים', הוא לטהר את השרץ, להכחיש, להדחיק,
וכמו תמיד, להאשים את הקורבן.

לא פלא לכן שהנ''ל משתמשים בדוגמאות של הכאת נשים כדי להפריך
את המקרה הברוטלי כל כך של התקיפה בסוסיא.

וכאן הרי מגיע למיצוי הכשלון של מפעל ההתיישבות בשטחים:
אין קרקע מוסרית למפעל שכזה. זה הרי בור ללא תחתית. זה נסיון
לבנות בניין על יסודות של אי-מוסר מובהק: גניבת אדמות, עושק
וגזל באלימות, תקיפת בעלי האדמה המקוריים גם לאחר שנגנבה מהם,
השחתת המטעים והיבול של הפלסטינים באדמות שעדיין נותרו ברשותם
ושאר האמצעים שכולנו מכירים, המשמשים את ממשלות ישראל השונות
ואת המתנחלים מזה כארבעים שנה במפעל לדחיקת רגלי התושבים
הפלסטינים מאדמתם.

מה מוזר לצפות ביהודים רעולי פנים עם אלות מכים רועי צאן פלסטינים
לאור יום, על אדמתם. זה, ברמה הסימלית, היהודי שאיבד צלם אנוש
מכה את הפלסטיני שמייצג, דרך אורח חייו ועבודת האדמה, את מה שהיה
האידיאל של תנועת ההתיישבות היהודית בתחילתה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118399
* סיפורי שמאל ממוחזרים
חכם ציון (יום שני, 30/06/2008 שעה 1:15)
בתשובה ליוסלה 

יוסלה שוכח שגם בכמות קטנה של כתיבה
יכולה לפרוח האיכות, כמו כתיבתו העשירה
והשירית של חכם ציון. בכל מקרה חכם ציון
מוצא מקום להודות ליוסילה על ההשוואה
המרתקת לביאליק. שנאמר, לא חשוב מה
רצה היוסילה לומר, העיקר שאמר (ורסיה
לביטוי שלא חשוב איזו ביקורת כותבים עליך
העיקר שכתבו).

יחד עם זאת יוסילה מתגלה כאן כבעל
מנגנון הגנה עצמי שנלחם באמת.
וראוי שיידעו כולם שהאמת של יוסלה
היא האמת שלו בלבד ועד שלא הוכיחה
אינה אמת כלל.

מרוב שהוא הולך סביב בסיפורי הליצים שלו
על מתנחלי סוסיא ורועה זקנה מהכפר
(כ-‏30 ק''מ מסוסיא) הוא מפספס את העיקר.
הוא לא מוכיח כלל את התיאוריה על ''מוטיב הרועה'',
הוא לא מוכיח כלל שמקרים כאלה
מתרחשים בשטחים כל יום, הוא לא מוכיח
שלמרות התיעוד כמעט ולא ראו כלום
במקום שבו היה נדרש לראות משהו
כדי לקבוע אם המקרה אמיתי או לא.
מבחינת הסתרת האמת על ידי אלה
שצילמו את ה''אירוע''.
ואם היה המקרה אכן ''ברוטלי כל כך'' אז
אין ספק שזה מחזק את ההנחה
שיד הערבים היתה בעניין.

לא פלא לכן שיוסילה מאשים את החכם
שהוא ''משתמש'' בדוגמאות של הכאת נשים
כדי להפריך את מקרה סוסיא. יוסלה רק שוכח
שהוא העלה את העניין לראשונה
והחכם ציון הציב את מראת האמת מולו.
וליוסלה לא נותר אלא להכות על המראה!
ולהאשים את מציבה.

יחד עם זאת כבר אמר חכם ציון שגם
אם ארבעת מתנחלים צעירים עשו זאת
אין הדבר מעיד או צריך להעיד על הכלל.
כפי שאין היוסילה ירצה שבעבור אונס
ילדים בקיבוץ נאשים את כל הקיבוצניקים
כאנסי ילדים. טיעון בסיסי.

וכשמביאים לשמאלני הנרגש-נרגז הזה
סתם מקרה מיקרי של פרופסור שמאלני
שהיה נוהג להכות את אישתו וכל השמאלנים
חבריו מסביבו שתקו, מתנער יוסלה ומדביק
למסכן את השב''כ. חושב היוסלה שהשב''כ של
היום ושל לפני 30 שנה הוא אותו השב''כ
של השמאל של ראשית המדינה שעסק
בשטויות פוליטיות כאלה. תשאלו את אלילכם
אורי אבנרי, הוא מלא עלילות שב''כ כרימון.
בכל מקרה הטיעון הדל הזה מראה שיוסלה
שלנו הוא שמאלן זקן שעדיין מזקיר את העניין,
זכרון למעשי בראשיתו. אבל מה בין הטענה
שאולי נניח היה דן מירון סוכן ש''ב בשנות ה-‏50
לעובדה שהוא שמאלן ובעל ניבזי ומכה?

יוסלה קובע ש''אם יש למתנחל הממוצע תודעה פוליטית
מינימלית, הוא הרי יודע שישיבתו ביהודה ושומרון
בתנאים המדיניים הנוכחיים מקורה בחטא.'' – כאילו
זו האמת ממרכז גוש ההיסטוריה לשלום. כלומר, טורח
לו היוסילה לקבוע אקסיומה פרטית משלו שאין הוא צריך
להוכיחה לכאורה כלל, ועליה הוא בונה מגדלי דימיונות
בבל לטענותיו הארציים.
אין פלא שחכם ציון מצליח ללא מאמץ רב להשמיט שוב ושוב
את יסודות טענותיו ולערער לו את מגדלי בבל הפרטיים שלו.
יוסלה עושה רושם שהוא מתאמץ לקבוע קביעות הפוכות
מהמציאות ההתנחלותית, שם חזקה אמונתם של המתנחלים
שמעשי התנחלותם היא מימוש הצדק הבסיסי של היותם יהודים.
מתוך אוכלוסיה של כ-‏300 ישראלים בשטחים (לא כולל את
עוטף ירושלים), הרי שכ-‏290 אלף מתנחלים הם בעלי הכרה
אידיאולוגית ורצון לממש את הציונות, וכ-‏10 אלף מהם הם
סתם מתיישבים שמצאו להם דיל דיור זול ונוח באריאל.

שוב ושוב מראה היוסלה שעיקר כוונתו היא התרסה סתם,
ולא להוכיח, לנמק או להצדיק אותה.
ושוב היוסלה שכנע את עצמו שחכם ציון הוא 'מתנחל זקן'
שממריץ צעירים לזיין את הערביות הזקנות כי הוא חי
על ויאגרה. ולמה אני שמח להזכיר את זה ליוסלה?

שלא נתפלא אם יוסלה שיושב בד' אמותיו ומול המחשב
אינו עושה יותר מאשר לקחת ויאגרה ולכתוב עוד פוסט
אצל הפא''צ.
ומכיוון שדימיונו נתקל בקירות ביתו, הוא משתמש בכלים
שלו כדי לתאר את אוייביו בפורום.
כמו שאמר כבר החכם:-יוסלה יורה, ואח''כ מצייר את המטרה.
והוא עדיין חושב שכתיבתו יקרה מפא''ץ !!!!!
מ.ש.ל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118402
יוסלה  (יום שני, 30/06/2008 שעה 2:16)
בתשובה לחכם ציון

עדיין הכחשה, היתממות, התחסדות,
והמאפיין הקבוע של האשמת הקורבן.

אילו מכחישי הכיבוש לא היו חוזרים בכל פעם
על הטקטיקה המביישת של האשמת הקרבן -
במקרה הזה, רועת הצאן הפלסטינית מסוסיא -
טיעוניהם עוד היו שומרים אל מראית עין של
שפיות והגינות.

כל השאר זה מילוי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=119840
לצערו של החכם
חכם ציון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 15:14)
בתשובה ליוסלה 

יוסל'ה עדיין מתקשקש עם חיבוט עצמו
ואינו משיב לעניין שהחכם מציב בפני טיעונו.
שהרי כל טענותיו נטולות בסיס ויסוד -
החכם לא מכחיש את הכיבוש וכבר הוא כתב
על זה כמה מסות נהדרות ומחכימות.
גם רועת הצאת מסוסיא אינה מסוסיא בכלל
אלא כ-‏30 ק''מ מסוסיא.
כלומר, זה רמת אי דיוקו של היוסיל'ה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118349
הסינדרום של ספינר?
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 9:25)
בתשובה לספינר

נכון מאד אתה מבין ולא יכול להסביר.
אני לא מבין אבל יכול להסביר: המשל
שלך לא רלוונטי לא רק בגלל ההגדרה
מיהו הבעל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118351
הסינדרום של ספינר?
ספינר (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 9:31)
בתשובה לדוד סיון

הבנתי
המשל הוא לא רלבנטי מפני שאתה אומר זאת.
כן,יש גם תשובות כאלה בגן הילדים...

http://www.faz.co.il/thread?rep=118358
הסינדרום של ספינר?
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 9:51)
בתשובה לספינר

עצוב שאתה מגזים (בההתקפה אישיותית) לביקורת עניינית.

עדין המשל שלך לא רלוונטי...!

http://www.faz.co.il/thread?rep=118367
הסינדרום של ספינר?
ספינר (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 12:35)
בתשובה לדוד סיון

מה עניני בלומר שהמשל לא רלבנטי.אם הוא לא רלבנטי בעיניך - אולי תסביר?
רק בגן ילדים מכריזים הכרזות ולא עומדים מאחריהן עם הסברים. מה כאן אישי? זה תאור מצב מתמשך של שיג ושיח.אנשים מכריזים ולא מתרצים.
לא כך למדנו בתלמוד.האם זו גישה חילונית לשיג ושיח? יש אמירות כמו פרסומות בטלביזיה - וזהו!
זה מספק אותך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=118369
הוסבר לך כבר תגובה 118349
דוד סיון (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 12:56)
בתשובה לספינר

1. הביטוי על גן ילדים הוא התקפה אישותית (http://www.faz.co.il/thread?rep=118351).
2. ההסבר ניתן לפני כמה שעות (תגובה 118349).

להגיב על ההסבר בהתקפה אישיותית ואחר כך לתרץ
זאת כאילו לא היה הסבר לא מתאים למי שלמד תלמוד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=118372
הוסבר לך כבר תגובה 118349
ספינר (יום ראשון, 29/06/2008 שעה 15:07)
בתשובה לדוד סיון

הביטוי גן ילדים אינו התקפה אישית כי אם תיאור מצב שבו יש תגובות אגואיסטיות ושום הסבר מאחוריהן.למה? ככה.
למה- ככה לא מתאים לאנשים שמבקשים לנהל דו-שיח.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.