פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 02/04/08 14:55)

http://www.faz.co.il/thread?rep=114814
תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 15:41)
בתשובה לדוד סיון

גם היום מפעילים תחנות רוח לייצור חשמל.
הרי ,אם קיים עוד פוטנציאל בהתקנת תחנות רוח לייצור חשמל,אז שיתקינו,למה לחכות למכונית החשמלית? אפשר מיד לצמצם את צריכת הדלק להפעלת תחנות הכח ולצמצם את זיהום האויר.
כנראה שזה לא כל-כך פשוט וכלכלי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114815
תשובה
אבנר (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 16:20)
בתשובה לע.צופיה

נכון בעקרון.
אבל אגסי מתעניין כנראה במכוניות.
צריך להתקדם בכמה תחומים במקביל.
אגסי מציע דגם של מכונית שאינו תלוי בלעדית במקורות אנרגיה מזהמים. התלות בחשמל היא בעצם תלות יותר ''גנרית'' - שכבת ביניים, שתחתיה אתה יכול לשים איזה סוג של תחנת כח שבא לך. זה היתרון בדגם שלו.

בנוסף, אפשר לחשוב על נקודות הטענה המצוידות בתחנות חשמל קטנות לצרך זה בלבד, כמו שיש כבר בכל הארץ טלפונים צבוריים עם הטענה סולארית.
אבל אפילו אם תחנות כאלה לא תקמנה, עדיין יש יתרון בנתוק מקור האנרגיה מהמכונית, והוא בהקטנת האזור המזוהם: כיום, כל מכונית על הכביש מזהמת לארך כל הדרך. מכוניות חשמליות תרכזנה את הזהום (הלא הכרחי, כנ''ל) בתחנות ייצור החשמל - זה יפחית למדי את רמת זהום האויר במרכזי הערים, וזו גם תרומה משמעותית לאיכות חיינו (גם אם לא להתחממות הגלובלית).

http://www.faz.co.il/thread?rep=114818
תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:38)
בתשובה לאבנר

אתה בהחלט צודק.
בוא נראה אם יש פריצת דרך טכנולוגית או אנו עדיין בקטע הרעיוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114820
שאלה נוספת
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:56)
בתשובה לע.צופיה

במאמר כתוב: ''לדברי אגסי ואנדרס אלדרופ, יו''ר דונג אנרג'י, תפוקת החשמל של טורבינות הרוח של החברה תספיק להנעת כל צי המכוניות של דנמרק, וכך תוכל תחבורת המכוניות הדנית להיות בלתי מזהמת לחלוטין'' (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html). המשמעות היא שתחנות הרוח הנחוצות להנעת המכוניות הללו (לשרות חצי מיליון נקודות הטענה) כבר קיימות.

אולי משמעות הסיפור הדני היא שמבחינת ישימות טכנולוגית הרעיון נותרה הבעיה של הבטרייה בלבד. האם אני טועה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=114824
שאלה נוספת
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:39)
בתשובה לדוד סיון

כפי שכתבתי בכתבה: יש רעיונות טכנולוגיים,אין היתכנות טכנולוגית.
גם היום מפיקים חשמל מתחנות רוח. אם ניתן היה להפיק יותר,או היה כדאי להפיק יותר, יש להניח שהיו מפיקים בלי קשר לפרויקט המכונית החשמלית.
זה משנה מה מקור הזרם למילוי הסוללה? אם ישירות מתחנת רוח או מתחנת כח הנעזרת בתחנות רוח?

http://www.faz.co.il/thread?rep=114825
זה משנה
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:55)
בתשובה לע.צופיה

אם מדובר בחשמל שמיוצר מתחנת רוח הרי שלא משתמשים בדלק שמקורו בנפט, כפי שעושים בתחנות כוח קונבנציונליות, שמהווה מקור לזיהום ובעיות נוספות. אם באמת האנרגיה מתחנות הרוח ''נקייה'' הרי שהשימוש בחשמל מהמקור הזה להנעת מכוניות אמור לתרום לאיכות הסביבה. אם זה נכון הרי שלפחות ''נפתרה'' בעית המקור למילוי הסוללה.

אני כמובן לא יודע אם היוזמה הזאת בדנמרק ישימה באמת. לכן ההתייחסות שלי היא רק ברמה העקרונית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114826
זה משנה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:21)
בתשובה לדוד סיון

אני מניח שאילו ניתן היה כיום הן מהיבט טכנולוגי והן מהיבט כלכלי להפיק יותר חשמל מתחנות רוח, היו עושים זאת,בלי קשר למכונית החשמלית.
לכן אני רואה בהודעת החברה הדנית גימיק פירסומי בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114827
כעת הצלחתי להבין. תודה!
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:35)
בתשובה לע.צופיה


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.