פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליוסלה , 10/03/08 18:57)

http://www.faz.co.il/thread?rep=113895
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יובל ברנדשטטר (יום שלישי, 11/03/2008 שעה 23:22)
בתשובה ליוסלה 

לא רק שעבודת השלום איננה קשה וכפויית טובה, זו העבודה הטובה המכניסה והמכבדת ביותר שקיימת בישראל. לעומתה עבודת הדוקטורמ רופא הילדים היא ממש עבדות. כל האקדמיה שאיננה מדעית (מדעי החברה והדשא) מתקיימת מעבודת השלום. כל הקידום של האקדמיה הזו מותנה בהליכה בתלם של השלום אל האבדון, שלום טרבלינקה, שלום באבי יאר, שלום תרפ''ט, או שלום הדולפינריום, ועוד שלומות משלומות שונים. דוגמאות? ראה פרופסור בראשית, זאב צחור, נווה גורדון, זאב שטרנהל, יולי תמיר, מרטין בובר, וכמובן, ממציא השיטה להוצאת כסף מן הגרמנים לצורך עבודת השלום הדוקטור יוסי ביילין (למה הוא דוקטור? מישהו זוכר?) ויבדלו לחסר דוקטורט עמי איילון ועמיר פרץ. כולם עובדים את השלום והשלום משלם ומקדם ומעריץ ומפאר אותם בעין יפה וביד נדיבה. ראה חשבון המלון בג'נבה.

לגבי ההשתלחות שלי בעמוס עוז. הקדמתי ואמרתי והודיתי והתודיתי: קנאת סופרים. עזה כמוות האהבה, ועל אחת כמה וכמה קנאת הסופרים. הניכר שיפור בעברית?

אני מודה שהאנגלית מצליחה מדי פעם לחלחל לתוך העברית שלי, ויש מה לשפר. כל עורך יכול לעשות זאת, מה שאי אפשר לומר על התוכן. מי שאין לו יכולת לדון באופן הגיוני עם התוכן, משתלח בשגיאות הכתיב ובסגנון הרפואי הנמלץ של מקלדת שלושים השקל שקניתי יד שנייה.

ובאשר לטרנספר, מהיכן הגיעו אותם יוסלה ודוד? האם לא הסיעו עצמם אותם אנשים ו או אבותיהם מארץ כלשהי לכאן? למיטב ידיעתי כל השטח של פלשתינה א''י כולל עבר הירדן המזרחי כלל לא יותר מארבע מאות אלף איש אשה וילד שרובם נוודים עוד בשנת 1870. יוסלה ודוד, אודרופ, חזרה הביתה, גם אם הבית הוא אלפו בסוריה וגטו לודג'! מעבר של אנשים ממקום למקום הוא נפוץ ביותר, הוא תמצית דברי ימי האנושות. כאשר הערבים יבינו שכאן לא מקומם, כי זר להם וצר להם המקום, וכאשר יהודים צדקנים יפסיקו להצדיק את קיומם בכך שהם נותנים לאויב את כל הכלים כדי להשמיד אותנו, יעדיפו הערבים ללכת למקומות אחרים, טובים יותר יפים יותר ירוקים יותר צודקים יותר, הכל יותר, ונוכל אנו לבנות חברה יהודית צודקת שבה כל קשיש יחיה כמו מלך, וכל ילד יקבל חינוך כדבעי, וכל אישה תקבל שנת חופשה כדי לגדל את ילדה, וכל חולה יקבל את כל הטיפול הדרוש כדי להבריא. כל זה לא ניתן כל עוד אנו נדרשים להתגונן מפני המוות הבא על חובשי הספסלים באהלה של תורה בחטף, כל עוד כל ערבי בארץ מקבל בממוצע 3000 דולר לשנה מן המדינה היהודית הצדקנית. היידה לנורבגיה!! במקום לממן אותם פה שיממנו אותם שם. היידה לגרמניה. לאחר שרצחו ששה מיליון יהודים הם יכולים לקבל שני מיליון ערבים. לא זה העיקר. העיקר הוא שיהודים חושבים שהם יכולים לקנות את מקומם פה אצל הערבים דרך הפקרת יהודים אחרים. בפינוי ההתנחלויות ננוחם? כמובן. התנחלות שייח מוניס, התנחלות באר שבע התנחלות מג'דל, התנחלות איסדוד, וכמובן התנחלות מיתר להבים ועומר שאינם אלא כפרים פלשתיניים חרבים!! אבל קודם כל יש לפנות את קבר דאוד בין גוריון שהיה לוחם פלשתיני בכיבוש היהודי, וסמל לפלשתין הגאיונה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=113896
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום רביעי, 12/03/2008 שעה 1:07)
בתשובה ליובל ברנדשטטר

ברנדשטטר כותב:

''כל האקדמיה שאיננה מדעית (מדעי החברה והדשא) מתקיימת מעבודת השלום
...ממציא השיטה להוצאת כסף מן הגרמנים לצורך עבודת השלום הדוקטור יוסי ביילין (למה הוא דוקטור? מישהו זוכר?).''

יכול מאד להיות שמרצים אנשי ארץ ישראל השלמה מרגישים במיעוט באוניברסיטאות בישראל, אך אין בכך כדי להצביע על שחיתות מערכתית.
הטענה שאנשי השמאל באקדמיה 'מתקיימים מעבודת השלום' היא טענה
נואלת, ומצביעה יותר מכל על בורותו או כוונת זדון של הטוען.
האם אין זה מוזר שהדוקטור מטיל דופי בהיות ביילין גם דוקטור? או שזו
דרכו של הדוקטור להשיב ליוסלה שפנה להוד דוקטוריותו בסרקזם?

ברנדשטטר כותב:

''שלום טרבלינקה, שלום באבי יאר, שלום תרפ''ט, או שלום הדולפינריום.''

מה הקשר למאמצים הנעשים מזה שנות דור כמטרה להגיע להסכם קבע
עם הפלסטינים? מה הקשר בין ההשמדה ההמונית של יהודים, או לחילופין
פרעות ביהודים או לחילופין פיגוע טרור רצחני בתל-אביב, לבין הצורך
במציאת פתרון מדיני למזרח התיכון?

ברנדשטטר פועל תחת הרושם כנראה שבעובדה שיהודים נרצחו
בטרבלינקה יש משום 'הוכחה' לכך ש'אין עם מי לדבר'.

לכל מי שעוקב מזה עשרות בשנים אחר מה שקורה במזרח התיכון
ברור שהיה עם מי לדבר, ושיש עם מי לדבר, ושהבעיה מאז 1967 נבעה
בעיקר מההתעקשות של ישראל שלא לוותר על השליטה בשטחים.

הדוקטור לא רוצה בהסכם שלום, כי כל הסכם כזה פירושו בתנאים של היום
וויתור על יהודה ושומרון. כל השאר תירוצים ודיעות קדומות.

ברנדשטטר כותב:

''לגבי ההשתלחות שלי בעמוס עוז. הקדמתי ואמרתי והודיתי והתודיתי: קנאת סופרים.''
ההודאה בקנאת סופרים עדיין איננה מצדיקה את ההשתלחות.
ישנם סופרים בעלי כשרון נדיר, ואלה שכשרונם מוגבל עדיף יעשו אם ילמדו
עצמם צניעות.

ועוד:
''מי שאין לו יכולת לדון באופן הגיוני עם התוכן, משתלח בשגיאות הכתיב ובסגנון הרפואי הנמלץ של מקלדת שלושים השקל שקניתי יד שנייה.''

ברנדשטטר אכן כעדותו 'השתלח' בעמוס עוז ללא כל פרובוקציה.
על רקע זה היה זה רק לגיטימי לתקן טעויות סגנון ודקדוק, לצורך
ההשוואה המתבקשת בין השניים. ואין הדוקטור יכול לכנות זאת 'השתלחות'.
גם להאשים את המקלדת לא יעזור.
יוסלה איננו מאור הדור, וגם סופר איננו מתיימר להיות (או עורך לשוני),
אך אם עלה בידו בסקירה מהירה למצוא טעות כמעט בכל שורה של
המאמר של ברנדשטטר, זה אומר דרשני - עדות ברורה לכך ששליטתו של
הכותב בשפה איננה מלאה, ושטענותיו, גם בנושא הכתיבה פרופר, מופרכות.

''ובאשר לטרנספר, מהיכן הגיעו אותם יוסלה ודוד?''...
''כאשר הערבים יבינו שכאן לא מקומם...יעדיפו הערבים ללכת למקומות אחרים
...ונוכל אנו לבנות חברה יהודית צודקת.''
...''היידה לגרמניה. לאחר שרצחו ששה מיליון יהודים הם יכולים לקבל שני מיליון ערבים.''

מדוע שה''ערבים יבינו שכאן לא מקומם''?
מדוע ש''יעדיפו הערבים ללכת למקומות אחרים''?
עד כאן הדוקטור עוד שומר על חזות של שיקול דעת.

אבל אז משתחרר אצלו הקפיץ כמו בצעצוע מכני, והוא פולט,
''היידה לגרמניה.''

אין מה לעשות. אפשר להוציא את הגועל נפש מהאיש,
אך קשה להוציא את האיש מהגועל נפש. זה מה שהוא אוהב.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.