http://www.faz.co.il/thread?rep=110411 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
יוסי למה (יום שלישי, 15/01/2008 שעה 12:26) בתשובה לשמעון מנדס | |
לדעתי אין איכות הלימודים תלויה רק במקצועיות וותק המורים/ות המקצועיים/יות, אלא בהקצעות התקציביות של משרד החינוך לחינוך עצמו (כמעט כל התקציב הולך למשכורות המורים ותשתיות) ובהגדרת תכני, שיטת ואמצעי הלימוד. ישנן מורות מקצועיות ותיקות אבל חלשות ומורות צעירות אנרגטיות ואיכותיות. אין צורך לטעון טענה גורפת כנגד המורות (שהרי כמעט ואין טענות כנגד המורים). מעשה שהיה במדינת מישיגן. משכורות המורים/מורות בבתי הספר הממשלתיים-ציבוריים הלכו וקוצצו בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. הדבר גרם לעזיבת מורות את בתי הספר הציבוריים והליכתן לבתי ספר פרטיים בפריפריה, שם הן תוגמלו כפול או יותר. בלית ברירה המדינה תיקנה תקנה שמורות-עוזרות (צעירות שלא גמרו את מסלול ההכשה בבית ספר למורות) עם ותק של 6 חודשים יכולות להיכנס למשרות ההוראה שנינטשו ולקבל זכויות מלאות של מורה. בתוך השנה הראשונה החלה להסתמן עלייה במספר המסיימים את הלימודים בקולג'ים הציבוריים בהצלחה ועמידה בחינות הסיום-בגרות, מבחן TOEFL (מבחן הבודק רמת ידע באנגלית) ומבחן SAT (פסיכומטרי לכניסה למסלול לתואר ראשון). חינוך זה גם עניין של אופי ודבקות במשימה עם 40 תלמידים בכיתה ובלי מזגן. המדינה צריכה להשקיע יותר בהרחבת זמן הלימוד, תכני ושיטות הלימוד (למשל הבדידים הכניסו כאוס לחנוך המתמטיקה במשך 25 שנה), השקעה במורים ובמורות. מורה שנכשל ללמד ולחנך את תלמידיו צריך לעזוב את המערכת. מאחר שאין אצלנו באמת בתי ספר פרטיים צריך לעודד כוחות הוראה חדשים-ישנים לחזור לעבודה ע''י העלאת מסכורת הבסיס של המורה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |