http://www.faz.co.il/thread?rep=110351 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
שמעון מנדס (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 20:10) | |
ידידנו עמיש ציין שגם בעבר שכר המורים היה נמוך; ולמדנו בכתות גדולות בשתי משמרות. ובהוא שאל מה השתנה ? המורים שלנו ראו בהוראה ייעוד ולא סתם משרה נוחה.אינני יודע באם המורים שלנו היו צריכים לעבור מבדקים כלשהם בטרם הוכשרו להוראה - אבל העובדה היא שכל אחד מהם ראה בהוראה את הייעוד של חייו אומרת דרשני. לעומת ארבעים השנים האחרונות, שכל מי שנכשלה בתיכון, השלימה אותו בסמינר למורות. הנשים הגיעו אל ההוראה בגלל הנוחות האישית ותו לא. בראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת, היתה לי שכנה עולה חדשה מבריה''מ, שהיתה מורה למתמטיקה. כאשר הכירו לה את מערכי העורים למתמטיקה שלנו, היא וחבריה נדהמו ואמרו שאנו מלמדים מתמטיקה בשטה מפגרת. אצלנו איש לא היה מוכן להאזין למורים למתמטיקה שבאו מרוסיה. והמשיכו ללמד בשטת המפגרת. מה עשו העולים מרוסיה? הם הקימו בית-ספר מיוחד ברמה תיכונית שמלמד את מקצועות המתמטיקה והפזיקיה לפי השטה הרוסית. והנהירה לשם גדולה מאד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110355 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
אריה עירן (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 20:33) בתשובה לשמעון מנדס | |
יש לנו משרד אוצר שפועל בשיטת העגלון הסקוטי . כל יום פחות חציר לסוס . לבסוף כשהסוס למד לחיות בלי מזון הסוס מת . איזה באסה ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110356 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
לוי (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 20:47) בתשובה לשמעון מנדס | |
קראתי את דו''ח דוברת המתיימר לעסוק בחינוך . הוא אינו עוסק בחינוך אלא במין תוכנית יעול לייצור בעלי מלאכה . אחרי שקראתי את הדוח נסיתי לברר מי הוא דוברת ומנין רכש את המיומנות שלו בחינוך והתברר לי שמדובר באדם שמעולם לא עמד מול כיתה . התענינתי קצת יותר והתרשמתי באדם אשר התמחה בהוצאת כספים בטענות שווא מן המדינה ומשם הגיע עושרו . הנפקת תכנתים לתעשית ההי טק אינה חינוך . הנפקה זו דומה להנפקת ברגים לתעשיית הרכב . חינוך הוא עיצוב השקפת עולם של התלמיד והאזרח בזה לא דן הדוח . אני בדעה ששיטות ניהול המעתקות מהתעשיה אינן מתאימות לחינוך . נשאלה השאלה מה נשתנה ? להערכתי מה שהשתנה היא התעלמות מחינוך והחלפתו בבית חרושת לציונים . במשך השנים נשחק שכרו של המורה , וכורסם מעמדו. אני מתרשם שעל כל מורה המוצב בחזית דהינו בכיתה קיים במערכת איזה פקיד אחד או יותר המנהל אותו . פקידים אלו מנהלים את המורה ובמקום לעזור לו למלא את תפקידו משתררים עליו ונוגסים בשכרו . מורה ככל שיהיה אידיאליסט אינו יכול להרשות לעצמו לדרדר את צרכיהם הכלכליים של משפחתו אל תחתית הבור . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110357 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
אריה עירן (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 21:35) בתשובה ללוי | |
ידידי אין מורים . יש מורות . נשים אשר הנוחיות התעסוקתית מנחה אותן . אשה-מורה נמצאת בחופשה יחד עם הילדים שלה . מלמדת בשעות שהילדים שלה בבית הספר . באה הביתה יחד עם הילדים . השכר שלה נמוך כי הנוחיות גדולה . כשהשכר נמוך גבר-מורה מסרב לעבוד בתנאים האלה . מי אשם ? אני . למה ? כי אני לא שורף את משרד האוצר ותולה את נערי האוצר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110358 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
לוי (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 21:53) בתשובה לאריה עירן | |
מסכים איתך . בנוסף לכך דו''ח דוברת אינו עוסק בחינוך אלא ביצירת מעמד של עבדים נרצעים הנשלטים ע''י חבורת שרלטנים הקוראים לעצמם כלכלנים . אותם שרלטנים משלשלים מטבעות לשון כמו יעול , חיסכון , תגמול לפי תוצרת וכו' . היום הם מתעסקים בחינוך , מחר ברפואה , מחרתים בתחבורה , בשבוע הבא במשטרה , בעוד שבועיים במשתנה , בחודש הבא בצהל , אחר כך באקדמיה וכו' וכו'. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110360 | |
שמעת על שליטת השמאל בחינוך? | |
אבי גולדרייך (יום ראשון, 13/01/2008 שעה 22:22) בתשובה ללוי | |
דור שלם של ילדים למד לקרוא בשיטת האוריינות. השיטה נפסלה בארצות הברית לאחר שימוש קצר, ואף הוכרזה כשיטה קלוקלת הגורעת מיכולת הקריאה של התלמיד. את המתודיקה לשיטה הביאה לכאן דוקטור צביה ולדן שקבלה תמלוגי ענק ממשרד החינוך . צביה ולדן עשתה מה''אוריינות '' כמה מליונים אבל הותירה כאן דור של בורים , שלא יודעים לקרוא. ציקי וולדן היא ביתו של שמעון פרס. במשך דור למדו כאן מתמתיקה בשיטה מטומטמת שנקראת בדידים. ושוב, דור שלם לא יודע מתמתיקה. את השיטה הזו , המציא המכון לטכנולוגיה חנוכית (מט''ח) המנוהל על ידי חבורת אנ''ש מדעי הרוח כולם שמאלנים מוצהרים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110411 | |
שלוש הערות על נושא כאוב מאד | |
יוסי למה (יום שלישי, 15/01/2008 שעה 12:26) בתשובה לשמעון מנדס | |
לדעתי אין איכות הלימודים תלויה רק במקצועיות וותק המורים/ות המקצועיים/יות, אלא בהקצעות התקציביות של משרד החינוך לחינוך עצמו (כמעט כל התקציב הולך למשכורות המורים ותשתיות) ובהגדרת תכני, שיטת ואמצעי הלימוד. ישנן מורות מקצועיות ותיקות אבל חלשות ומורות צעירות אנרגטיות ואיכותיות. אין צורך לטעון טענה גורפת כנגד המורות (שהרי כמעט ואין טענות כנגד המורים). מעשה שהיה במדינת מישיגן. משכורות המורים/מורות בבתי הספר הממשלתיים-ציבוריים הלכו וקוצצו בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. הדבר גרם לעזיבת מורות את בתי הספר הציבוריים והליכתן לבתי ספר פרטיים בפריפריה, שם הן תוגמלו כפול או יותר. בלית ברירה המדינה תיקנה תקנה שמורות-עוזרות (צעירות שלא גמרו את מסלול ההכשה בבית ספר למורות) עם ותק של 6 חודשים יכולות להיכנס למשרות ההוראה שנינטשו ולקבל זכויות מלאות של מורה. בתוך השנה הראשונה החלה להסתמן עלייה במספר המסיימים את הלימודים בקולג'ים הציבוריים בהצלחה ועמידה בחינות הסיום-בגרות, מבחן TOEFL (מבחן הבודק רמת ידע באנגלית) ומבחן SAT (פסיכומטרי לכניסה למסלול לתואר ראשון). חינוך זה גם עניין של אופי ודבקות במשימה עם 40 תלמידים בכיתה ובלי מזגן. המדינה צריכה להשקיע יותר בהרחבת זמן הלימוד, תכני ושיטות הלימוד (למשל הבדידים הכניסו כאוס לחנוך המתמטיקה במשך 25 שנה), השקעה במורים ובמורות. מורה שנכשל ללמד ולחנך את תלמידיו צריך לעזוב את המערכת. מאחר שאין אצלנו באמת בתי ספר פרטיים צריך לעודד כוחות הוראה חדשים-ישנים לחזור לעבודה ע''י העלאת מסכורת הבסיס של המורה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |