http://www.faz.co.il/thread?rep=110205 | |
יוסלה התם. | |
יאן מאסריק (יום שלישי, 08/01/2008 שעה 16:01) בתשובה ליוסלה | |
יוסלה יוסלה. יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו . או בקיצור מיכאן שרון. בין החדשים-מאי- נובמבר 1945 טרינספרו הצ'כים אנשים תרבותיים למדי. 4 מיליון גרמנים שישבו בעריהם מאות שנים. בהתחלה גירשו בגירוש שנקרא ''גירוש פראי'' ואח''כ בגירוש מסודר. בין החדשים מאי-ודצמבר 1945 גירשו הפולנים כ-11 מיליון גרמנים משלזיה- שהפכה להיות חלק מפולין. לא מרוקאים מיכאל שלי אלא פולנים בני תרבות יוסיניו . אתה מבין יוסלה? הפולנים התרבותיים גרשו מליוני גרמנים משלזיה שהיתה גרמנית מאות בשנים. למה? כי עם רוצח הגרמנים -ולכן גירשו אותם. הבנת מיכאל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110213 | |
המוסר של אחרים הוא המוסר של אחרים | |
יוסלה? (יום רביעי, 09/01/2008 שעה 0:12) בתשובה ליאן מאסריק | |
זה שמכנה עצמו 'יאן מאסריק' חוזר על הטעות שבה דובר מוקדם יותר: המוסר של עמים אחרים אינו נוגע לעניינו, שהוא המוסר היהודי-ישראלי. בכל פעם שעולה לדיון נושא המוסר קופץ עוד דמוי-עירן הזוי ומרצה באריכות את פשעי עמי העולם. אין שום הגיון להמשיך ולספר את תולדות הגבורה היהודית בכל התקופות כאשר ביחס לפלסטינים הכותב מתיר קיומם של פשעים דומים. המשוואה של יחסיותן של מערכות מוסר שונות, עובדת רק ככלי במחקר השוואתי הסטורי, - היא לא מאפשרת שימוש בה כהצדקה לפשיעה נגד עם אחר. אם נלמד לקח אחד מהשמדת היהודים בשואה, הרי זו הידיעה שלפשעים נגד האדם אין הצדקה בשום מקרה ובשום נסיבות. ההשוואה כביכול בין פשעים שנעשו בעבר לבין פשעים האמורים להתבצע בעתיד חסרת כל תוקף ובוודאי שאינה יכולה לשמש כהצדקה לפשע עתידי. הנסיון הנואל להצדיק גירוש פלסטינים מהשטחים בעזרת הסיפור על גירוש הגרמנים משלזיה, כמוהו כהצדקת חיסול המוני של פלסטינים על ידי סיפורים על השמדת יהודים בשואה. הגירוש ההמוני הוא פשע בכל מקום בכל זמן, וקיומו בעבר אינו יכול להצדיק תיכנונו לעתיד לבוא. הכותב נשמע יותר ויותר כמו עירן כשהוא מציג את נימוקו הניצח של אריה עירן לכל דבר: 'הערבים רוצחים' (פה במסווה של ''למה? כי עם רוצח הגרמנים -ולכן גירשו אותם.'' הכותב כנראה קצת בטראומה מיוסלה, והוא נשמע אובססיבי ברצון 'לחשוף' את זהותו ה'תעודת-זהותית' של יוסלה: ''יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו . או בקיצור מיכאן שרון.'' האובססיה של הכותב שנשמע יותר ויותר כמו אריה עירן לזהות את יוסלה גולשת על גדותיה, ויוצרת אוסף מוזר של כינויי חיבה ומתיקות ליוסלה, כמו, למשל, ''יוסיניו .'' אך אם שמתם לב, הרווח-נקודה ב-'שרוניניו .' וב-'יוסיניו .' הוא סימן היכר די מוכר של ההקלדה של אריה עירן. מדוע יש לעירן צורך של לכתוב בשם אחר? אולי בגלל שהוא חוזר שוב, והפעם אולי במודע, על אותו נסיון כושל 'לדון בנושא המוסר' בדרך היחידה שאיננה מאפשרת זאת - הדיבור על המוסר של אחרים. עירן כבר קרא מספר פעמים את תגובותי בעניין, ולא יכול להיות שזה לא נקלט סוף-סוף אצלו. אך הוא כמו תקליט שבור, וחושש לעזוב את 'חוף המבטחים' של הדיון במוסר של אחרים. ריבוי השימוש בשמות חיבה והקטנה המבוססים על 'יוסלה', 'מיכאל' ו'שרון' אולי היה מחניף ליוסלה אילו לא היה לשימוש צליל קצת פרברטי: ''יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו .'' יוסלה מתפתה לומר לעירן בהשלמה: אכן, אני הוא מכאל. אך יוסלה יודע שזה רק יפגע בידידנו מכאל שרון שכשרונותיו בתחום הזה גדולים משל יוסלה ואריה עירן גם יחד. אך כל זה מבלבל. ויוסלה כבר לא כל-כך בטוח שהוא אכן 'יוסלה'. משבר זהות של דמות ספרותית עלול לשבש את העלילה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110214 | |
המוסר של אחרים הוא המוסר של אחרים | |
אריה עירן (יום רביעי, 09/01/2008 שעה 4:18) בתשובה ליוסלה? | |
טעית . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110273 | |
יוסלה התמוה. | |
עמוק בבור (יום חמישי, 10/01/2008 שעה 23:45) בתשובה ליאן מאסריק | |
גם הצרפתים גרשו גרמנים ולהיפך, הרוסים גרשו פולנים, הרומנים גרשו גרמנים והונגרים מטרנסילבניה, היוונים גרשו את התורכים מסלוניקי וכל צפון יוון והתורכים בתגובה גרשו את היוונים מהחוף המערבי של תורכיה. הערבים כמעט ולא גרשו. הם יודעים רק לרצוח: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/482/564.html | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |