פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לד''ר יהודה צורף, 31/08/07 13:24)

http://www.faz.co.il/thread?rep=103292
בין מחשבת ישראל(???) לבין המציאות
נסים ישעיהו (יום שישי, 31/08/2007 שעה 14:28)
בתשובה לד''ר יהודה צורף

בס''ד.

קצת התבלבלת אדוני הדוקטור. דומה כי אתה מזהה את הציונות עם העם היהודי, אבל הציונות אינה העם היהודי ואף אינה יהדות.

גם הרבנות של היום אינה בדיוק משוש נפשה של היהדות, שכן זו מעולם לא הסכימה לרבנים מטעם.

וחוץ מזה, אשרי מי שיש לו זמן וסבלנות להגיב תגובות של טעם לגיבובים המועלים כאן ובמקומות אחרים. לי אין זמן לזה בדרך כלל, אז אסיים באיחולי כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=103346
הציונות היא העם היהודי בריבוע
א. פרקש (שבת, 01/09/2007 שעה 11:05)
בתשובה לנסים ישעיהו

הציונות היא תנועת השחרור הלאומית של העם היהודי. רוב היהודים בתבל הם ציונים, ואלה שמעדיפים לשבת על סיר הבשר של האנטי ציונות הם המיעוט יוצא הדופן. לציונות יש עדיין תפקיד חשוב בשירותו של העם היהודי. בין היתר להילחם נגד אלה שמנתקים בין היהדות לציונות.

לכל היותר אתה יכול לטעון שהציונות התרחקה מהאמונה היהודית אותה היא משרתת. הציונות ניסתה לדלג על כל תקופת המשנה ולהתחבר ישירות לתנ''ך ובכך היא עשתה לכאורה טעות בניסיונה לשלילת הגולה בדרך הזו. אבל אף אחד לא יטען שהמשנה, התלמוד, הגמרא גם הם חלק מהעם היהודי (שמזוהה יותר עם החרדים כמובן, שמהם ניסתה הציונות להתרחק) וחלק מארץ ישראל. אסור לשכוח שהמשנה לוקטה מצד אחד בגלות בבל ומשורשיה הארץ ישראליים ובמקביל בארץ ישראל, בתוך ישוב יהודי די גדול שלאחר החורבן. התנאים והאמוראים ישבו בארץ ועסקו בתורה ובדינים, לצד עבודת הכפיים.

לא פלא שבבתי הספר כשמלמדים היסטוריה יהודית כמעט ולא מתייחסים לישוב היהודי בארץ ישראל לאורך כל הדורות. ישנו פרק קצר על תקופת הנשיאים (מהחורבן עד המאה ה-‏6) ומשם 'בור שחור' עד העלייה הראשונה, עם איזכור בלית ברירה של ה''ישוב הישן''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=103350
אתה טועה
עמיש (שבת, 01/09/2007 שעה 11:38)
בתשובה לא. פרקש

היישוב הישן (תולדות היישוב היהודי בארץ ישראל במאה ה19) הוא פרק חשוב בתכנית הלימודים בהיסטוריה כבר למעלה מ30 שנה ואין בחינת בגרות בלי שאלה על נושא זה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=103366
אתה טועה
א. פרקש (שבת, 01/09/2007 שעה 17:37)
בתשובה לעמיש

הישוב הישן הוא מעט שמן הבא לשמן את המנוע, הציונות, לפני שטוחנים אותו כל השנה. תיאורטית אפשר לעשות מערכת שעות לאורך כל שנת הלימודים שמספרת את המשכיותו של הישוב היהודי מהמאה הראשונה לספירה עד אמצע המאה ה-‏19.
פרק פותח אחד שמספר על הישוב בירושלים, חברון, צפת, טבריה עם מנגנון שנוררות הכסף ו'יציאה מן החומות' אינו לימוד של ממש, אלא יציאת ידי חובה בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=103400
כמעט שום דבר לא נלמד
עמיש (שבת, 01/09/2007 שעה 23:31)
בתשובה לא. פרקש

''לימוד של ממש'', פרק פה פרק שם, ההתיחסות לנושא זה אינה טובה או רעה משום נושא אחר.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.