|
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
בהתייחסות לסעיף #1 לא כל היהודים אזרחי ישראל נאמנים למדינת ישראל . אך חמור יותר בעיני הוא כי יהודים אזרחי ישראל אינם נאמנים לאזרחי ישראל היהודים האחרים . | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
העקרון של חוק השבות שהמדינה שייכת ל כ ל היהודים! נאמנות זה עניין של פרשנות. בטח יש כאלה שיחשבו שאתה לא נאמן למדינה. | |||
_new_ |
רק עניין של פרשנות? | |||
|
|||
אם זה באמת רק עניין של פרשנות מדוע בכלל יש לדרוש הצהרת נאמנות? | |||
_new_ |
רק עניין של פרשנות? | |||
|
|||
תראה, כל דבר הוא עניין של פרשנות. הצהרת נאמנות היא דבר מקובל בכל,או, ברוב ארצות העולם.אני איני רואה כל רע בכך שאדם שמקבל את עולה של מדינתו החדשה ישבע לה אמונים. מצד אחד המדינה נותנת לו בית, הגנה וזכויות נוספות ומצד שני דורשת ממנו נשיאה ב''חובותיה''. טקס השבועה ,אם עורכים אותו בצורה מכובדת והולמת ''עושה משהו'' לאדם. | |||
_new_ |
רק עניין של פרשנות? | |||
|
|||
כבר הבנתי את העובדה שהצהרת נאמנות היא דבר מקובל. ההתייחסות שלי היתה למה שכתבת: ''נאמנות זה עניין של פרשנות'', בתגובה הקודמת שלך. | |||
_new_ |
רק עניין של פרשנות? | |||
|
|||
הציטוט שאתה מתייחס אליו הוא לגבי דברים שה''מפלגה''כתבה ושם הוא מתייחס למשמעות הנאמנות ולא לתיקון לחוק הזרחות. | |||
_new_ |
רק עניין של פרשנות? | |||
|
|||
הצהרת נאמנות מהווה ''מסננת'' ראשונית . | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
המדינה שייכת לעם היהודי ככלל ולא ליהודים כפרטים. בטח אם הם יושבים על סיר הבשר שבארצות הברית של אמריקה. המדינה אינה רכוש פרטי. יחד עם זאת מאחר שיהודי יהודי הוא, יש לו הזכות הפרטית להחליט אם הוא מצטרף לכלל ובא לחיות במדינת עמו, או אם הוא מעדיף לאכול מסיר הבשר. נאמנות אינה עניין לפרשנות - זה או שאתה מכיר בישראל כמדינת העןם היהודי או שלא, או שאתה מכיר בעובדה שהיא דמוקרטית ותיתן את הכל כדי לשמרה כדמוקרטית או לא. לכן עניין הצהרת האמונים הוא בהחלט דבר תיקני ונכון. האם הוא חיוני? לא בטוח. האם נכון לקבלו עכשיו? סביר שכן. וגם אם לא כצעד טקטי נגד עמדות הפת''ח בקשר ל''זכות השיבה'', אלא מטעם התרומה של התהליך לביצור אופייה ודמותה של ישראל כמדינת העם היהודי וכדמוקרטית. | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
ארץ ישראל, ומדינת ישראל היושבת על חלק מנו, היא רכושו של העם היהודי ככלל. פועל יוצא מזה שלכל יהודי כפרט יש חלק בארץ ישראל. לכן איני דוגל בשבועת אמונים של יהודים. ברור שאני רואה בכל אדם שהוא יהודי כנאמן לארץ ישראל. מהו הפירוש המעשי של נאמנות זו? פה באה הפרשנות והיא אישית לכל יהודי ויהודי. דמוקרטית היא שיטת מימשל שאני, בהחלט, בעדו, אך איני מתכוון לכפות אותה על אף אחד. אם יחליטו רוב היהודים החיים בארץ ישראל להמיר את המשטר הדמוקרטי למשטר אחר, יבושם להם. | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
חלקו של הפרט היהודי הוא לא מטריאלי, אינו מוגדר טריטוריאלית אלא רוחני, אמוני וכללי. הפרט מייצג את הכלל, ולכן יש משמעות להצהרת הנאמנות. לכן אין זה חשוב כלל אם כל היהודים כפרטים מכירים בזכות היהודים למדינה לאומית בארץ ישראל או שיש חריגים, כי במקרה הזה דעת הרוב, הכלל קובעת. יחד עם זאת אני מציע לך לשקול שנית את הצהרתך ש''ברור שאני רואה בכל אדם שהוא יהודי כנאמן לארץ ישראל''. אני מכיר כמה שטוענים שלישראל אין זכות קיום והיא לא מייצגת אותם, את דעתם ואת היותם יהודים. אני מאמין שגם אתה מכיר כמה כאלה, לפחות דרך האינטרנט. כיום ישראל מגדירה את עצמה דמוקרטית וטוב שכך. ולכן הויכוח שלנו כיום הוא על הגדרתה כ''מדינה יהודית ודמוקרטית''. מה יקרה בעתיד? אף אחד לא יודע. אבל אם הכלל ירצה שינוי או יהיה חייב לעבור שינוי, אז יהיה מה שיהיה. | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
אולי זה בנאלי, אך אחזור שנית. יהדות היא גם דת וגם לאום. זה בלתי ניתן להפרדה.הלאום היהודי יכול לבוא לידי ביטוי אך ורק בארץ ישראל.נכון, ישנם ,כל הזמן, בכל הדורות, יהודים שמנסים להפריד בין הדברים (דת ולאום),זה לא צלח. מי ''שהלך עם זה עד הסוף'' הגיע לדת אחרת.לכן ברמה העקרונית, כל יהודי הוא נאמן לארץ ישראל. ברמה הפרטנית תמיד תמצא חריגים ויוצאי דופן.אך בסך הכול מדובר במספר זניח וחסר חשיבות מעשית. | |||
_new_ |
הבעיות עם הצעת החוק של ליברמן | |||
|
|||
אנשים חושבים כחפצם . אני לא עושה פעולות נגד המדינה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |