|
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
1. דין מזוזות ותפילין אינו כדין רמזורים. הראשון הוא תוצר אמונות טפלות וניתן לחיות יפה (ועדיין קרוב לה') בלעדיו, בעוד שהשני הוא עזר לתחבורה ומונע תאונות ונפגעים. 2. חרם דרבנו גרשם הוטל כתוצאה מלחץ שלטונות הכנסיה על הקהילה היהודית ואין לו שום קשר למסורתנו. אם אתה שבע רצון מכך, תפדאל. דרך אגב, הכנסיה מתירה גם אכילת חזיר. | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
1) הַאִם אַתָּה שׁוֹלֵל כָּל דָּבָר שֶׁאֵינוֹ מוֹפִיעַ בַּמִּקְרָא, כְּלוֹמַר הַאִם גִּישָׁתְךָ הִיא 'קָרָאִית' טַהֲרָנִית, אוֹ שֶׁהַפַּרְשָׁנוּת לַהוֹרָאוֹת שֶׁבַּמִּקְרָא מֻגְזֶמֶת אוֹ שְׁגוּיָה בְּעֵינֶיךָ? 2) לִפְעָמִים עוֹשִׂים אֶת הַדָּבָר הַנָּכוֹן מֵהַסִּבּוֹת הַלֹּא נְכוֹנוֹת. אֲנִי מְאוֹד שְׁבַע רָצוֹן מֵחֵרֶם דְּרַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם. הַשְּׁאֵלָה הִיא הַאִם חֵרֶם דְּרַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם שָׁוֶה בְּעֵינֶיךָ לִשְׁאָר פִּלְפּוּלֵי הַסְּרָק וְהָאֱמוּנוֹת הַתְּפֵלוֹת שֶׁצִּיַּנְתָּ. | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
1. איני שולל או מקבל. התורה מלאה תפקיד מסויים בזמן מסויים, אך אנו חיים במאה ה-21 לספירה, ולא במאה ה-21 לפה''ס. 2. מונוגמיה אינה מעידה בפני עצמה על התעלות רוחנית או חברתית. מצדי, אדם שיכול לפרנס שתי נשים ומוכן לחיות איתן - מי אני שאעמוד בדרכו? | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
1) הַהִתְקַדְּמוּת הָאֱנוֹשִׁית אֵינֶנָּה לִינֵאָרִית דַּוְקָא. לֹא כָּל מַה שֶׁנִּכְתַּב לִפְנֵי 3,000 דַּקּוֹת עָדִיף עַל מַה שֶׁנִּכְתַּב לִפְנֵי 3,000 שָׁנָה. כָּל דָּבָר צָרִיךְ לְהִבָּחֵן לְגוּפוֹ. 2) בִּתְקוּפָתוֹ שֶׁל רַבֵּנוּ גֵּרְשֹׁם הַחֵרֶם שֶׁלּוֹ הָיָה הִתְקַדְּמוּת גְּדוֹלָה מְאוֹד. גַּם בְּיָמֵינוּ, אִי אֶפְשָׁר לְנַתֵּק אֶת הַפּוֹלִיגַמְיָה מֵהַהֶקְשֵׁר: בְּכָל מָקוֹם שֶׁבּוֹ יֵשׁ פּוֹלִיגַמְיָה יֵשׁ גַּם אַפְלָיָה חֲמוּרָה נֶגֶד נָשִׁים, וּבְכָל הַחֲבָרוֹת הַנְּאוֹרוֹת בַּמַּעֲרָב הַדֶּמוֹקְרָטִי שַׁלֶּטֶת הַמּוֹנוֹגַמְיָה. | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
בכל החברות הנאורות במערב הדמוקרטי נפתחים עתה לנישואים חד-מיניים. יש לך עוד דוגמאות נאורות? | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
נִשּׂוּאִין חַד-מִינִיִּים אֵינָם הַנּוֹרְמָה בַּמַּעֲרָב, אֶלָּא צַעַד בְּכִוּוּן שֶׁל פְּתִיחוּת נוֹסֶפֶת. עִם זֹאת, יֶשְׁנָן גַּם מְגַמּוֹת הֲפוּכוֹת: בְּדֶצֶמְבֶּר 2008 נִכְנַס לְתָקְפּוֹ חֹק בְּהוֹלַנְד הַמְּצַמְצֵם אֶת הַפְּתִיחוּת הַהוֹלַנְדִּית הַמְּפֻרְסֶמֶת כְּלַפֵּי שִׁמּוּשׁ בְּסַמִּים: בְּכָל אֹפֶן, מַה שֶׁלֹּא בָּרוּר לִי הוּא מַדּוּעַ אַתָּה מַכְנִיס אֶת הַמּוֹנוֹגַמְיָה לְאוֹתָהּ קָטֵגוֹרְיָה עִם סִיאַנְסִים וּנְדִידָה עַל גַּ'בְּלַאוֹת עִם חֵפֶץ. | |||
_new_ |
הפלסטינים - יהודים שהתאסלמו | |||
|
|||
לחם העצבים הוא מושג שנקבע לפני 3000 שנה | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
נמעת מהתייחסות לתגובתי הקודמת . מזוזות ותפילין כתובים בתורה עם ציטוטים . אפשר לחיות יפה בלעדיהם וגם בלי רמזורים . חרם דרבינו גרשום כולל גם איסור על פתיחת מכתבים שלא נועדו לזר . האם אתה מסכים שזולתך יקרא את המכתבים המיועדים לך ? | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אני יודע שבמקרה שלי איני פותח מכתבים שלא נועדו לי היות וחוק המדינה אוסר על כך. | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
יפה שאינך פותח מכתבי זרים . אך זו הערת אגב לנושא חרם גרשום . עיקר טיעוני הוא כלפי זילזולך בגווילים העתיקים . מצוות הנחת תפילין אינה ''אמונה טפלה'' אלא צווי . כך גם התקנת מזוזות . זה עושה את המשפט שלך ''מעולם לא מסופר בתנ''ך על מישהו שמניח תפילין או שטורח לנדוד על הג'בלאות עם החפץ הזה'' למשפט שגוי , אפילו לגלגני . . . גם משפט זה שגוי ''מזוזות (כנ''ל - שוב פרשנות שמקורה בדמיון המפותח של הפרושים), ציצית לבנה (זה לא כמו להניח תפילין ריקות?)'' לכל אלה הצגתי כיתוב ישיר מהחומש . ללא פרשנות . ציווי נטו ! רק כאן אתה צודק ''השבח לאל שלפני מאה שנה קמו לנו יהודים בריאים בנפשם שהתנערו מהרפורמה הפרושית-רבנית ונלחמו על שיבה לחיים יהודים שפויים בארצם'' אבל אבל אבל מדוע דווקא לארץ ישראל ? הבע דעתך וגם המשפט הזה שגוי '' נידוי האישה ליותר משבוע ימים בתקופת הווסת בגלל חומרה חסרת בסיס'' | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
מצוות הנחת תפילין היא צווי של חז''ל ולא צו אלוהי. הדת השתנתה מאז. | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אתה טועה . המצווה כתובה בתורה . בספר שמות פרק יג ''וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה', בְּפִיךָ'' בספר דברים פרק ו' וכן פרק י''א ''וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ'' שום חזל ושום בטיח . המקור הוא באופן חד-משמעי מחמשת חומשי התורה . כך גם המזוזה והציציות . | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
כיצד אתה מפרש את הפסוק בספר שמות ומוציא ממנו שמדובר בתפילין? בזמן בית שני בהחלט לא פרשו כך את הפסוק. וגם השומרונים והקראים מפרשים אותו בצורה שונה. | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אין שום צורך בפרשנות . כתוב שצריך לקשור את דברי האלוהים על היד זה כתוב בעברית ברורה . יש שאלה מה זה טוטפות שצריך להניח בין העיניים . גם כתוב שצריך לכתוב את דברי אלוהים על מזוזות הדלתות והשערים . זה בעברית צלולה וברורה . | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
נראה לי שבענייני דת אתה מתיישר בתלם והולך פוליטיקלי קורקט, בלי יכולת מחשבה עצמאית. | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
מדוע דווקא ארץ ישראל? כי הציונות החילונית החייתה את הארץ ללא שום עזרה מהדתיים למיניהם. לגבי הווסת, החלף חומרה (שרוקה) בתובנה, וזה יעזור לך בהבנת הנושא. | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אל תתבלבל . לגבי תוכנן ולשונן של המצוות אתה טועה בהבנת מקורן . לגבי הבחירה בקיום המצוות או בהמנעות זה נושא אחר . אתה כנראה לא מקיים את המצוות . שני סעיפים אלה אינם בהכרח קשורים . לגבי הוסת יש מצווה . לתובנה אין קשר לזה . גם בנושא איסור אכילת חזיר יש מצווה ואין לה קשר אל תובנות . זה דומה מאד לציות לרמזורים , דוגמא שאתה כתבת לא מזמן . החוק אוסר חציית צומת כשהרמזור אדום . אסור וזהו ! ליד זה יש תובנה , מדוע . האיסור חל על המבינים וגם על חסרי ההבנה . כך גם מצוות מהתורה ובמיוחד אלה שהם ''לא'' . | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אתה מוזמן למלא את כל תרי''ג מצוות, ולקטלג עצמך כיהודי. אבל אין לך לא את הזכות ולא את הרשות להחליט עבור אחרים מה הם חייבים לעשות כדי להיחשב כיהודים. אם הרפורמים מחליטים שהנכד החצי יפני של דודתו של יענקלה הוא יהודי, מי אתה שתחליט שהוא אינו יהודי? מאיפה החוצפה הזו? | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
אני לא מקיים מצוות . אני רק משתדל לנהל דיון על הנושא . אם נראה לך שכתיבה אישית נגדי היא דרך לדיון הרי שאתה טועה ! ------------------------------ ------------------------------ ----------------------------- אין שום חוצפה . אני מסביר לך בפעם השלישית כי הקביעה שיהודי הוא בן לאשה יהודיה ולא בן לגבר יהודי היא קביעה שייצר עזרא הסופר . יש לך אפשרות לקרוא את ספר עזרא כדי לדעת יותר . אבל כמובן לקרוא לי חוצפן מצריך פחות מאמץ מצדך . ---------------------------- ---------------------------- --------------------------- יהודים רפורמיים או נטורי קרטא או יהודים עירקיים יכולים לקבוע חוק חדש . למשל שיהודי הוא מי שהאבא שלו הוא האפיפיור . או שיהודי הוא מי שיש לו רגל אחת ארוכה מהשניה . או שיהודי הוא מי שאמא שלו נולדה בחודש אפריל . בינתיים יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה . | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
כלומר שאתה איש חסר מוסר רק מפחד מהמשטרה ומבית סוהר | |||
_new_ |
שום אמונות טפלות . | |||
|
|||
הפחד הוא פחד. גם אתה מפחד ממישהו, וזה לא הופך את מוסרך לנעלה יותר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |