|
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
למה ? יש משהו בדבריו . אפילו אם זה מעט זה בכל זאת משהו . אתה יכול להתמודד עם זה ? אם כן עשה זאת . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
חוץ משנאה מובנת לחלק מסוים ביהדות שמוגדר ''חילונים'' אין שום דבר בדבריו. אין לי בעיה להתמודד עם זה, אך אין טעם להתמודד עם טיעוני שנאה ( ע''ע תלאביבסאנור). בחיים לא תשכנע את בר השיח. מנגד, אשמח אם תציין מהו לטעמך ה'' משהו בדבריו'' ואשתדל להתייחס. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
יש הרבה יהודים שמותרדים מהעובדה שאנחנו כה מעטים . לא רק אני . מתמודדים עם זה בדרכים שונות . אני -על ידי המחשבה של ממוצע 3 או 4 ילדים לכל אשה יהודיה . אחרים עלידי מחשבות של החזרה ליהדות של צאצאי יהודים דוגמת ילדי אנוסים וכדומה . יש מי שמרחיקים וטוענים , כנראה ללא בסיס , ששבטים כאלה ואחרים הם צאצאי בני ישראל מעשרת השבטים . ברור לי שיש רצון להגדיל את העם . מכאן למשל מקבלים נוצרי בן נוצרי שסבתו הייתה יהודיה שנישאה לנוצרי , כמי שחוק השבות חל עליו . כך גם זוגות שרק אחד מהם ''יהודי'' כך נוצר מצב שגבר נוצרי לחלוטין מתחתן עם אשה שלה סבתא יהודיה וסבא נוצרי ואמא הנשואה לנוצרי אך נחשבת יהודיה לפי העקרון של ספר עזרא . הם כלולים בחוק השבות אך למעשה יהדותם מועטה ביותר . יש גם להיות מודעים לעובדה שהיהדות החרדית או הפחות חרדית אך דתית , שומרת על המצוות מהתורה ועל פרשנויות , רואה ביהודים חילוניים כמוך וכמוני , יהודים לפי לידה אך ריקים מהתכנים היהודיים . אז נשאלת שאלה במישור האידאי - עד כמה אנחנו יהודים ? מה עושה אותנו יהודי ? גנטיקה ? מסורת ? שמירת המצוות ? דבקות חברתית ? במקום הזה נכנס ספינר כמה פעמים . הוא הציג כדוגמא את משפחת מנדלסון אשר בה דור אחר דור התרחקו מהיהדות עד מומרות-נוצרית מלאה . גם להרצל היו מחשבות בכוון הזה . נסה להתמודד עם כל זה . | |||
_new_ |
חוק השבות נועד לעשות צדק היסטורי | |||
|
|||
בהיותו צילום ראי של חוקי נירנברג. דהיינו - כל מי שנרדף, או שהיה נרדף על פי חוקי נירנברג, מבחינת מדינת ישראל הוא זכאי לקבל אזרחות. כמובן שזה למורת רוחם של הדתיים שאינם יודעים כיצד להתמודד עם העובדה שהאלוהים שלהם הרשה לרצוח אותם. מסיבות פוליטיות לא משנים היום את החוק אבל הוא בהחלט ראוי לדעתי לבחינה מחודשת. לגבי העלאת גויים מובהקים (בעיקר כל מני שבטים מוזרים בהודו ובורמה), זה בעיקר עסק של דתיים ומתנחלים שרוצים למלא את ההתנחלויות באינדיאנים שישמשו להם חוטבי עצים ושואבי מים. לגבי הפלשמורה - שס היא המנוע העיקרי בהבאתם ארצה, עדיף להם למלא את המדינה ברועי פרות מטומטמים מאפריקה מאשר באשכנזים משכילים מאירופה. | |||
_new_ |
חוק השבות נועד לעשות צדק היסטורי | |||
|
|||
חֹק הַשְּׁבוּת אֵינוֹ צִלּוּם שֶׁל חֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג, וְלוּ מֵהַטַּעַם הַפָּשׁוּט שְׁחוּקִים אֵלּוּ בָּדְקוּ אַרְבָּעָה דּוֹרוֹת אֲחוֹרַנִּית, וְאִלּוּ חֹק הַשְּׁבוּת תָּקֵף עַד לַסַּבָּא הַיְּהוּדִי. כְּמוֹ כֵן, בִּכְתַב הַמַּנְדָּט, שֶׁקָּדַם לְחֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג ב-13 שָׁנָה, יֶשְׁנוֹ סְעִיף מְפֹרָשׁ הַמַּפְלֶה יְהוּדִים לְטוֹבָה בַּהֲלִיךְ הַהִתְאַזְרְחוּת בְּפָּלֶשְׂתִּינָה, כָּךְ שֶׁמִּבְּחִינָה מַהוּתִית - גַּם אִם לֹא בִּשְׁמוֹ - קוֹדֵם חֹק הַשְּׁבוּת לְחֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג. | |||
_new_ |
חוק השבות נועד לעשות צדק היסטורי | |||
|
|||
אני מציע לך ללכת לישיבה של הרב יוסף צבי בן פורת ותוכל ללמוד הרבה על ההיסטוריה היהודית במאתים השנים האחרונות שהובילו לשואה נסה טלפון 02-6435915 או www.emuna.info תופתע בגדול | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
במוצ''ש. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
בנושא הריבוי הטבעי של העם היהודי, כמוך, אני מצר על אי גדילתו כרצוי, אך איני מקבל את הפתרונות שלך ועל כך כבר דשנו בעבר. ההלכה היהודית קבעה מיהו יהודי. לגבי הפירוש המדויק יש פ0רשנויות רבות.ואיני חושב שהפרשנויות החרדיות הן הנכונות, אך זו כמובן דעתי האישית. חוק השבות קבע קריטוריון ליהודי שמבוסס בין היתר על השינויים התרבותיים שחלו בעולם במאות האחרונות. מיותר לציין כי החרדים עדיין ''לא הגיעו'' למאות האלה.זו הסיבה שהרבה עולים חדשים הם יהודים לפי חוק השבות,אך אינם בדיוק מאמינים אדוקים ולוקים במורשת היהודית, מנגד ישנם רבים שנולדו לאב יהודי ואם לא יהודית, אך חונכו כיהודים, בארץ מוצאם הם הוגדרו כיהודים, אך לפי חוק השבות אינם יהודים. זה פרדוכס קשה שיש צורך להתגבר עליו,לא רק מהצורך ל''הוסיף יהודים'' ליהדות, אלא לעשות צדק עם אותם יהודים. אגב, כך גם נהגו עם הפלשמורה באתיופיה. מה עושה אותנו יהודים? א. הוריך. ב. החינוך שקיבלת בבית אבא ובסביבתך הקרובה. זהו. כל היתר, מצוות וכדומה אינך מעידות כהוא זה על יהדותך. אין דרגות שונות של יהדות כפי שמנסים יענקלה וספינר להטיף. יש יהודי ויש מי שאינו יהודי. במהלך הדורות היו רבים שנטשו ,מהכרה, את היהדות, אך היו גם שהצטרפו, מאותה סיבה.למספר הנוטשים ולמספר המצטרפים (מהכרה) לא הייתה כל השפעה על היהדות ולכן ציון התנצרותה של משפחת מנדלסון או בני הרצל היא לקינטור בלבד. בשלוש המאות האחרונות יש נסיגה גדולה בהשפעת הדת בעולם המערבי.זה נכון לגבי הנצרות וזה נכון לגבי היהדות.אין פירושו של דבר שנוצרים עברו לדת אחרת או שיהודים החלו להתפלל בכנסיות נוצריות. יש פחות הזדהות פומבית דתית. מתי ההזדהות הדתית באה לידי ביטוי? בשעות משבר. ראינו זאת בעם היהודי לאחר השואה, במלחמת העצמאות ולאחר מלחמת ששת הימים. פתאום לרבים ''נתגלתה'' יהדותם. לכן איני מתרגש כל כך שנביאי השקר המקוננים על התבוללות.בסך הכל הם חוששים לעצמם ןלצאצאיהם. | |||
_new_ |
אין קינטור בהזכרת המנדלסונים | |||
|
|||
משפחה מפורסמת זו היא דוגמא גם למשפחות אחרות שאינן מפורסמות . אצל משפחת מנדלסון ניתן לראות את השלבים לפי דורות ומהלך הזמן , כיצד בהדרגה עברו ממשפחה יהודית-שומרת מצוות לנצרות מלאה . אצל הרצל גם כן היה דחף מסויים או מחשבה לכוון מעבר לנצרות . יש לזה ביטוי כתוב ויש את צאצאיו שהתנצרו . כאשר אינדיוידואל יהודי/יהודיה נישא עם נוצרי או אחר , הזוג מעורב . תחושת השייכות של בני משפחה כזו יהיו בדור הראשון עם נטיה לאחד הצדדים . מכאן בהתאם לתנאי הסביבה החברתית , חינוך מבית וזמינות לזיווג נוסף האפשרות לניתוק מהיהדות הוא לפחות 50% , אבל לדעתי אף יותר . קביעת ''מי הוא יהודי'' על פי ההלכה נקבע על ידי עזרא הסופר בימי נחמיה נציב ירושלים . באותו זמן של שיבת ציון חסרו נשים ליהודים רבים ,לכן נישאו אלה ''בבנות הארץ'' . עד אז נקבע כי היילוד הוא יהןודי אם אביו יהודי וכדי לעצור סחף בכוון הזה קבע עזרא הלכה כי יהודי הוא מי שאמו יהודיה . אם זה מסקרן אותך תוכל לקרוא על כך בספר עזרא שנמצא בתנך . | |||
_new_ |
אין קינטור בהזכרת המנדלסונים | |||
|
|||
כמו תמיד. אתה שואל שאלות, מקבל תשובות וחומק מדיון בהם. בעיקר שאתה מטיף לאחרים כיצד לנהוג. אני עניתי לך תשובה רצינית המביעה את דעתי בנושא וזאת לפי בקשתך המפורשת להתייחס לדברי '' יענקלה'' שלטעמי אינם שוים התייחסות. יתכן שבפעם הבאה לא התייחס ברצינות כזו לבקשותך. | |||
_new_ |
אין קינטור בהזכרת המנדלסונים | |||
|
|||
אני כנראה רואה גרוע . אתה ענית אבל . . . קביעת מיהו יהודי - עניתי שזה לפי הפסיקה של עזרא הסופר בזמן שיבת ציון . לא הוריך אלא אמך ולא יותר . למצוות יש ערך ולא ''כל היתר, מצוות וכדומה אינך מעידות כהוא זה על יהדותך'' אתה פשוט טועה . שעת משבר - יש מעט וחיי יום יום יש הרבה . תשובתך לצערי לא מספקת .גם אם לדעתך זו תשובה של ממש . מנדלסון שייך מאד לנושא . משפחתו היא דוגמא של סחף בשלבים מיהדות דרך מתירנות ועד מעבר מלא לנצרות . בתחילה קויימו המצוות היהודיות , לבסוף קוימו המצוות הנוצריות ובניהם הייתה תקופת מעבר . השואה לא ''פתאום לרבים ''נתגלתה'' יהדותם'' לדעתי אילו התאפשר ליהודים להינצל מהשמדה על ידי מעבר לנצרות , רבים היו עושים זאת . הם נשארו יהודים כי הנאצים מנעו מהם יציאה מהיהדות . | |||
_new_ |
ע צופיה - אדמו''ר חדש ליהדות החופשית | |||
|
|||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
לגבי מיהו יהודי אין שום פרשנויות בקרב היהודים כי יש הלכה ברורה מיהו יהודי מה שקורה זה שיש אגודות מסוימות שרוטצות להכניס למגרש הכדורגל קצת סלים ואולי גם בריכת שחיה. זה רעיון לא רע אבל זה כבר לא יהיה משחק כדורגל במקום מונדיאל זה יהיה גע-גע דיאל | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
מהו החינוך שמקבלים בבית האבא והסביבה? יש משהו שגור ומקובל? או שחיים גם עם חינוך של סכינים, שוד ואונס מבית אבא? | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אני התכוונתי לחינוך חילוני לא חינוך חרדי. בבתי ספר של החינוך הממלכתי לא אונסים ילדים בשרותים. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
הכללות , הכללות , הכללות . 1 - זה לא מנהג - לאנוס בבתי השימוש של בתי הספר . לא החילוניים ולא הדתיים ולא החרדיים . 2 - היו מיקרים גם כאן גם כאן . 3 - היכן זכור לי שנרצחה תלמידה בשירותים של בית הספר ? תזכיר לי בבקשה . לא נראה לי שמסרים כאלה מקדמים איזה דיון . לא אצל ספינר ולא אצל אחר . מאידך עובדה היא שבבתי ספר ממלכתיים רבים יש סכינאות או אלימות אחרת . לצערי ! | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אולי אבל בטוח שרוצחים אותן שם | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
מה קשור חינוך חילוני עם יהדות? | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
שאלה מצוינת. אני אפילו לא אטרח לענות לך. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
רוצחים אותן בשירותים | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
הכללות , הכללות , הכללות . 1 - זה לא מנהג - לאנוס בבתי השימוש של בתי הספר . לא החילוניים ולא הדתיים ולא החרדיים . 2 - היו מיקרים גם כאן גם כאן . 3 - היכן זכור לי שנרצחה תלמידה בשירותים של בית הספר ? תזכיר לי בבקשה . לא נראה לי שמסרים כאלה מקדמים איזה דיון . לא אצל ספינר ולא אצל אחר . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
התכוונת בתשובתך לצופיה הליכות | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
התכוונתי לשניכם ושלחתי אותו מסר לשניכם . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
בקצרין אני חושב | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
מה שעושה אותך יהודי זה רק אמך או גיור כהלכה ספינר לא מטיף על דרגות שונות של יהדות עוד לא התחלת להבין היהדות אינה דת כי אם דת ולאום משולבים הסיבה שהדתיים התנגדו לציונות ההרציליאנית (הם מאז ומעולם היו ציונים כידוע ליודעי דבר) היא מפני שזו ציונות שניסתה ומנסה עד היום להטיף ללאומיות חסרת דת משהו בסגנון של קונגו או בראזוויל בענין יהדות גרמניה ומנדלסון אין לך מושג ירוק מה התרחש ולכן אין טעם להגיב פה. לך תלמד. מה שקרה בגרמניה קורה היום אצל הפראבוסלביסטים הפרוגרסיבים באמריקה - וכך נעלמים רבדים גדולים בעם היהודי, ביניהם ישראלים רבים כאמור שוב, היהדות אינה דת ולכן כל נסיון להשוות מה שקורה אצל יהודים למה שקורה אצל נוצרים הוא לפחות טיפשי המשפט האחרון שלך לא מובן אפילו מבחינה לוגית | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אין בי שמץ של שנאה ליהודים חילוניים , השתדלתילהבהיר דעתי ללא כחל וסרק.- מוזר שאתה טוען כך. אתה לא יכול להראות לי ולוא ביטוי שנאה אחד. ואם אתה נפגע ממשהו אין כל כוונה להעליב או לפגוע בך או במי שהו במגזר היהודי החילוני. לעמוד ולצעוק בור ועם הארץ לא כל כך חכמה גדולה. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
''רבים מהחילוניים בישראל וכן אנשים כאן בפורום, לא ממש מעניינת אותם היהדות וסביר להניח שבניהם ונכדיהם כבר לא יוגדרו כיהודים אפילו על פי ההלכה'' ראשית אינך מביא כל סימוכין לאמור לעיל לכן משתמע כי זו דעתך האישית.ולכן נשאלת השאלה מי אתה בכל שתקבע למישהו ,כול יהודי חילוני, אם יהדותו טובה או לא? זו התנשאות מס. 1. ''רבים מאותם חילונים לא רואים את עצמם כחלק מעם ישראל''. מי שמך לקבוע מי שייך לעם ישראל ומי לא? התנשאות מס. 2. הכללת טלי פחימה שהתאסלמה לעניין היא מאין הטלת דופי ,כאילו טלי פחימה היא דמות ייצוגית של החילונים. אם זו לא שנאה הרי אני כנראה קוגלגר. ''החילונים למרות שהם יהודים כהלכה לא רואים ביהדות בבת עינם ומשוש ליבם'' עוד דעה אישית המטילה דופי ברוב המוחלט של היהודים. התנשאות מס. 3. ''בתורת ישראל בחנוך בהתאם לתורת ישראל ,בגיבוש סביב אלוקי ישראל'' מי אתה שתקבע מהי תורת ישראל, מהו חינוך יהודי,ומה זה הגיבוש סביב אלוקי ישראל? מה אתה חיקוי עלוב לשבתאי צבי? או משהו שדומה לנביאי השקר שבתנ''ך? ההתנשאויות שעולות מדבריך מעידות יחדיו על השנאה המובנת באישיותך לכל דבר ואדם שאינו נוהג כמוך. אתה יכול להיות שמח שאינך בודד, יש כמוך עוד ,למזלנו, לא רבים, שהשנאה היא נר לרגלם והיא זו שמדרבנת אותם להדק את דתיותם כאילו שמזה תצא ישועתם. אני מרחם עליך ועך דומך. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
מה אתה מקשקש מר רויטמן ? יש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא, ובקצרה : 1, לא קובע מי שייך לעם ישראל ומי לא 2,טלי פחימה הובאה רק כדוגמא בהקשר אחר לגמרי 3,לא אני שקבעתי מה תורת ישראל ומאיפה הבאת פתאום את שבתאי צבי....???? אתה קצת מבולבל ולא מרוכז תקרא שוב את הפוסט לפני שאתה החירטוט כדוגמת יוסלה. בלי קשר לכתוב. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
אני מציע שתקרא את מה שכתבת. לשם כך ציטטתי את דבריך. יתכן מאוד שאינך מבין את מה שכתבת,זו בעיה שלך. הדעות שאתה מטיף בהחלט מזכירות משיחי שקר דוגמת שבתאי צבי. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
שטויות . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
''תורת ישראל'' היא מילה כוללנית שיש לה 70 פרשנויות בדור. בפועל היא מפורשת על ידי כל אחד לפי טעמו האישי. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
אתה פשוט לא מדייק . תורת ישראל היא רק חמשת חומשי התורה . בראשית שמות , ויקרא , במדבר ודברים . לא יותר . לא פחות . איתם יש גם הספרים האחריםספרי הנביאים וספרי כתובים . פרשנויות זה כבר ענין שהוא אחרי ''תורת ישראל'' . ואם אנו עוסקים בפרשנויות כי אתה כתבת ''בפועל היא מפורשת על ידי כל אחד לפי טעמו האישי'' אז תפרש לי את ''וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ'' (שמות י''ג, ט') זו מצווה כתובה , נניח שיש לך איזו פרשנות . האם אתה מקיים מצווה זו לפי הפרשנות אותה אתה עתיד לכתוב כאן ? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
קריאה תמה בספרי המקרא לא תבהיר לך את ''תורת ישראל''. אולי את הסאגה על הקמת העם היהודי. כאשר כתבתי כי כל אחד מפרש את התורה לפי טעמו האישי כונתי היא לא לביצוע הטכני של המצוות אלא לכך שאתה,ורק אתה, קבעת לעצמך מהן המצוות שאתה מקיים ומהן שאינך מקיים או מקיים חלקית.כך כל אחד ואחד בעם ישראל. החל מנטורי קרתא ועד אחרון האתאיסטים בני אם יהודיה.גם במצוות כתובות יש מנהגים עדתיים וביצועים שונים. לעיתים זעירים ולעיתים בעלי משמעות רבה. איני מתיימר להיות פרשן מקרא או תלמוד או מצוות,זה רחוק ממני, אני מתייחס למצוות כמכלול. המצווה שאתה מתייחס אליה מולאה על ידי לעיתים,בעיקר ככבוד לחמי ז''ל ולמרות שאני במקור אשכנזי,הרי לפי הדרכתו ביצעתי אותה כנוהג עדות המזרח, בהנחה שיש הבדל כלשהו. מספיק שנראה את כמות בתי הכנסת העדתיים בכדי לדעת כמה פרשנויות יש ל''תורת ישראל''. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
שים נא לב , כי אתה כותב על ''פרשנויות'' כולל זו שלך וזה שונה מהכיתוב המקורי בתורה . תורת ישראל היא אך ורק 5 חומשי תורה . השאר פרשנויות . יחד עם זה נכון הוא שזכותך להחליט מה תקיים ומה לא . ויחד עם זה הרי ברור שככל שאנו ממעטים לקיים את המרכז של המרכז של הצנטרום של הדת היהודית אנו מחלישים את הרשת העדינה שמחברת אותנו לעם . בהדרגה היחיד המנתק עצמו מקיום המצוות ואחר כך מהחברה היהודית ואחר כך מזוגיות יהודית וצאצאיו מתאחדים עם זרים , הרי לך אובדן יחיד מהעם . המצב בישראל שונה מזה שבגולה . כאן קיימת המסגרת המדינית . אבל גם בישראל מהילה רבה של העם עם ערבים וגויים אחרים עשויה לגרום לאותן תוצאות - כל זה תלוי בהיקף המהילה . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל המצוות שמקיימים הן ''פרשנויות'' על ספרי המקרא.לא ניתן, מעשית, לקיים מילה במילה את הכתוב שם. על רקע זה היה הקרע עם הקראים בזמנו. כפי שציינתי, יש ירידה חדה בציבור שחי לפי התרבות המערבית בהזדקקות לדת. זה מתבטא בירידה בקיום מצוות ,בביקור בכנסיות ובתי כנסת ובפחות פניות לאנשי דת וכתוצאה מכך פחות נשואים עם רב או כומר ויותר נשואים אזרחיים.זה לכשעצמו אינו הופך יהודי לנוצרי או להיפך. אך זה העולם שאנו חיים בו כיום והוא חזק יותר מכמה רבנים ומטיפים דתיים.באיסלם, לעומת זאת, יש חזרה חזקה מאוד לדת. השאלה האם לכך אנו שואפים? אני מתנגד גדול ל''מהילה''עם ערבים וגויים. אני בעד גירוש כל העובדים הזרים הבלתי חוקיים, כולל ילדיהם, אני בעד הקפדה יתרה במתן אזרחות לערבים שאינם ילידי מדינת ישראל( לגביהם אני תומך במתן זכויות שוות לחלוטין)כתוצאה מנישואין או איחוד משפחות וגירוש כל האזרחים הערביים שאינם זכאים לחיות בתחומי מדינת ישראל. מדינת ישראל צריכה להיות מדינה יהודית בלי קשר למידת קיום המצוות של תושביה. אני בעד ''מיון'' קפדני יותר של העולים מחבר העמים לגבי יהדותם.בענין זה, מי שהוכר כיהודי בחבר העמים או בארץ אחרת יוכר כיהודי גם במדינת ישראל!!!!!!! | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
איך אתה מתכוון להפוך את מדינת ישראל למדינה יהודית ולא מדינה שיש בה רוב של יהודים? מה יהיה לטעמך יהודי במדינה? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
מדינת ישראל היא מדינה יהודית. יש בה רוב מוחלט של יהודים. לכן איני צריך להפוך אותה, אני צריך לשמור שהרוב המוחלט של היהודים לא יתערער. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
לכן זו מדינה שיש בה רוב יהודי - אבל אינה יהודית עדין | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
היא יהודית במידה מסויימת . שבת שבתון היא חוק במדינה . גם שבת סתם עם הקלות לתושבים הגרים . . . אפילו מקיימים ''''כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו וחדלת מעזוב לו - עזוב תעזוב עמו'' (שמות כ''ג ה). גם ''וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--עַל-לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם,'' ועוד כמה אחרים . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
בקשר לחמור אני מסכים כל יריב הופכים באופן אוטומטי לחמור | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
טעות בידך . לדעתי הפסוק מצווה על עזרה לחמורו של האחר ומכאן לעזרה לאחר . במדינת ישראל יש עזרה לכל מי ''שחמורו רובץ תחת משאו'' . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
היא 100% יהודית. נכון, היא אינה מסבירה פנים ליהודים שמגלים שנאה לבני עמם,אך זהו מיעוט מבוטל שמסתגר מעצמו בגיטאות שלו בבני ברק,מאה שערים ויוצא כל שבת לקיים מצוות זריקה אבנים. אוי לרבני הפרוטה האלה! | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
גם המיעוט של 20% מוסלמי שייך לרוב של 100% יהודית? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
דיון תרבותי רציני ומעמיק , בין כל הזרמים תוך רצון כנה ואמיתי להגיע להסכמה רחבה הן ביחס למורשת העבר והן תוך הבנת ההווה ומתוך תקווה לעתיד משותף טוב יותר . הסכמה כזו קיימת בחלקים רחבים של ''העולם המערבי'' בהסתמך על השקפות פילוסופיות ודיונים ממושכים ובעקבות אביב העמים , כיבושי נפוליאון וסיום מלחמת העולם הראשונה . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
יש הסכמה כללית זה שולחן ערוך | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
אתה מבלבל בין מנהגים של קהילות לבין הלכות ניקח לדוגמא מצווה של תרומה לעני מנהג אחד יהיה לתת מטבעות זשהב ומנהג אחר שטרי כסף המצווה אחת | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל רב בפרוטה מפרסם כל יום בין מנחה לערבית הלכות חדשות. אז, ספינר, תפסיק להתבלבל ולבלבל. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל אחד יכול לפרש מה שהוא רוצה אבל כידוע שיש הלכה אחת לעם ישראל אתה יכול להיות יהודי, ואתה יהודי לפי ההלכה, אפילו אם אתה טוען שאין אלוהים ברור שאם תטיף לתפיסה הזאת - כל חבריך היהודים יעלמו מסביבתך היהודית. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
לא טענתי שאין אלוהים. השאלה היא לאיזה אלוהים אתה מתפלל ולאיזה אלוהים ''יענקלה'',כמשל, מתפלל. איני בטוח ששניכם מתפללים לאותו אלוהים. אני למשל, איני מתפלל,אך ראה זה פלא, חברי היהודים רק מתרבים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |