פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 28/03/09 7:48)
הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (שבת, 28/03/2009 שעה 9:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אינני מבין מהיכן נובע התסכול שלך כאן.

טענת שאין לי זכות לבקר את ההערות הגזעניות של צופיה ביחס לפלסטינים,
היות ושיטת הוויכוח שלי מבוססת על השחרת פני היריב, 'רצח אופי' קראת לזה.

אך כאן בדיוק טמון הכלב. הסגנון שלי אמנם חריף ובוטה,
אך אני בסך הכל קורא לדברים ולאנשים בשמם: כאשר משתתף
כצופיה כותב שזה טוב שהורגים את אנשי החמאס ובני משפחותיהם,
אלה המסייעים להם וכו' וכו', ומנמק זאת בכך שהפלסטינים רוצחים,
אז ברור שדבריו מבוססים על רגשות גזעניים ולא על נימוקים מדיניים
או אפילו צבאיים.

צופיה עצמו אינו מודע לכך, אך הביטויים והטענות שהוא מפנה כלפי
הפלסטינים משמעותם שלילת זכויות האדם שלהם. כי רק 'לא-אדם' אפשר
לחסל בביתו עם בני משפחתו ללא היסוס. ולצערנו המומנט הזה של
ההתייחסות לתושבים כחסרי זכויות אדם הוא הקריטריון העיקרי להגדרת
יחס גזעני. רוב הישראלים חושבים שלהיות גזעני פירושו לנהוג באלימות
כלפי האחר, ומכאן גם נובע הבלבול הקיים בישראל לגבי הגדרת המונח
'גזענות'. להיות גזען פירושו לשלול מהאחר את זכויות האדם שלו, בשל
השתייכותו לעם או לקבוצה אתנית או דתית או כשייך לקבוצה בעלת העדפה מינית אחרת, - והיות ושלילת זכויות האדם של הפלסטינים הפכה לממוסדת
בשל הכיבוש המתמשך, התרגלו לכך הישראלים ואיבדו את היכולת להבחין
בהפרות של זכויות האדם של התושבים הפלסטינים. זה כמובן תרם גם
לבלבול בעניין הגדרת הגזענות בישראל. כי איך אפשר להבחין באופן התנהגות מפלה השולל זכויות של האחר כאופן התנהגות שלילי כאשר במשך ארבעים
ואחת שנה הממשלה ממסדת אופן התנהגות זה בכל מעשיה כלפי הפלסטינים,
החל בגניבת הקרקעות הפלסטיניות בחסות הצבא, וכלה בהפגזת
ריכוזי האוכלוסיה בעזה, הרג מאות ילדים ונשים, והרס אלפי בתים שלא
מסיבות בטחוניות כלל. לפי ההגדרה שהבאתי, המלחמה האחרונה בעזה,
היתה מעצם המסגרת התכנונית שלה מלחמה נגד האוכלוסיה הפלסטינית
- מלחמה שמניעיה גזעניים, היות והתכנון של המלחמה לקח בחשבון
שלתושבים הפלסטינים בעזה אין זכויות אדם מינימליות. זה עצוב, כי זה
הופך את כל הישראלים שתמכו במלחמה במתכונתה לגזענים. אצל צופיה זה
רק מוחצן יותר, בשל זעמו על יוסלה, ובשל תמימותו היחסית (מי עוד היה
מודה בפומבי שהמניע העיקרי להרס עזה והרג תושביה הוא נקמה?

מטענתך שדברי אינם עומדים בקריטריונים שאני מפעיל כלפי אחרים משתמע
שיש סימטריה בכל מצב בין שני מתדיינים בפורום מבחינת הרשות הנתונה להם
להאשים האחד את השני באי מוסריות. זה נשמע נחמד, אך זה לא עובד ככה בכל
מצב.

כאשר אני מוצא אלמנטים מובהקים של חשיבה גזענית בדבריו של צופיה
חובה עלי לקרוא לגילויים אלה בשמם ולחשוף אותם בפני המשתתפים האחרים
באתר. זו חובה מוסרית. אחד מלקחי השואה, אם תרצה.

אך צופיה אינו אוהב שהניתוח של דבריו מוביל למסקנה שיחסו לפלסטינים
מבוסס על דיעה קדומה, ושדרישתו להרוג בתושבים הפלסטינים מהווה הפרה
של זכויות האדם שלהם, ולכן היא עמדה גזענית, והיות ואינו אוהב שמצביעים
על עמדותיו כלא מוסריות בעליל, הוא טוען בהמשך שמעליבים אותו לשווא,
ששופכים את דמו - 'רצח אופי' כפי שמכנה זאת דוד - ושיש לשפוט את הכותב,
יוסלה עבדכם לפי אותם הקריטריונים.

ובכן, יהיה לצופיה ולידידו בהגנה להראות שעמדותיו של יוסלה מבוססות על
דיעה קדומה כלפי צופיה, וגם קשה יהיה להראות שעמדותיו של יוסלה
מובילות לשלילת זכויות האדם של צופיה.

והיות ואלה הם הקריטריונים שהופעלו על ידי יוסלה ביחס לדבריו של צופיה
נראה לי שההגנה תתקשה להוכיח שאין יוסלה מפעיל את אותם הקריטריונים
בדברים שהוא כותב בתגובה לדברי צופיה.

למעשה אם ניקח את הקריטריון המופיע בדבריו של דוד סיון, ונפעיל אותו
בביקורת של דברי צופיה, נוכל לגלות שההרגל של צופיה להאשים את יוסלה
בבגידה, באי-מוסריות, ועוד שלל חטאים, הוא הוכחה דווקא לכך שצופיה
אינו עומד בקריטריון שדוד סיון מציג: כי הרי צופיה מרשה לעצמו לשלול בהבל
פה את זכויות האדם של התושבים הפלסטינים בעזה, אך בה בעת הוא טוען
- באמצעות עורך הדין שלו - שנעשה לו עוול היות ולא נשמרה זכותו לקבל
ביקורת רק ממי שעמד בקריטריונים המחמירים ביותר של שיפוט.

וכך יוצא שקשה למי שעמדותיו מבוססות על שלילת הזכויות של האחר
לשלול ביקורת המופנית אליו, גם במקרים חמורים בהם הזכויות שלו נפגעות,
- אם הוא מנמק את התנגדותו בעקרון ההדדיות כפי שעושה דוד סיון - הפוסל
במומו פוסל. זה בדיוק מה שעושה צופיה כאן כל הזמן: הוא עסוק בשלילת
זכויות האדם של תושבי עזה בהתלהבות מדאיגה, ואחר כך רץ לבכות כאשר
נדמה לו שפגעו בזכויות האדם שלו. ובמקרה הנוכחי, כפי שהראה יוסלה זה עתה,
לא נפגעו זכויות האדם של צופיה, אלא חלה התקדמות בנסיון להגדיר את
עמדתו הפוליטית-חברתית בצורה יותר מדויקת. במקרה גם התברר לנו שאין
הצופיה עומד בקריטריונים של ביקורת אותם הוא מפעיל לגבי אחרים, וגם דוד
אינו עומד בהם לצערי.
_new_ הוספת תגובה



עוד גוש ד... ורי....של מלל סתמי
ע.צופיה (שבת, 28/03/2009 שעה 9:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דויד,בבקשה תבהיר ליוסוף האומלל שאינך עורך דין שלי.
_new_ הוספת תגובה



יש לך שתי בעיות קשות
דוד סיון (שבת, 28/03/2009 שעה 10:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה נעול על עמדות - דוגמטי וזה מסתיר לך את המהות. התוצאה היא
שאתה משליך-כותב תוויות שמוכנות אצלך בראש או ב''מחברת''.

2. אתה מגלה המון אי הבנה לגבי מהות הדברים שאתה קורא (למשל הטענה
שאני מתוסכל, למשל כאילו טענתי שאין לך זכות לבקר...). כתוצאה אתה
מייצר תיזות דמיוניות ומנסה להפריכן.

**** אתה בעצם משוחח עם עצמך...!
****
_new_ הוספת תגובה



יש לך שתי בעיות קשות
סתם אחד (שבת, 28/03/2009 שעה 10:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אני חושב שאתה נתפס לשוליים של תגובתי. במקום להתייחס
לנושא ולתגובתי המפורטת לטענתך שאיני מפעיל את אותם הקריטריונים
בביקורת שלי על דבריו של צופיה ולגבי דברי שלי עצמם, - במקום זה
אתה טוען שאני נעול על עמדות. תסלח לי, דוד , אך על מה אתה מדבר?

אתה גם טוען עכשיו שאני מגלה המון אי-הבנה לגבי מהות הדברים שאני קורא.
יכול להיות. ונכון שלא היה לי בסיס מוצק לרמוז שהינך מתוסכל. זו אכן היתה
יריה רטורית באפילה. האם פגעתי במשהו מוצק?

ולידיעת המתרחצים: כל כתיבה, ביחוד של דמות ווירטואלית כיוסלה, היא
במהותה ייצור תזות דמיוניות והנסיון להפריכן. רק ספרות טובה מייצרת אמת.
האמת עוד לא ייצרה כלום. ואני אכן משוחח עם עצמי רוב הזמן, כי מספר
המשתתפים באתר שדיעותיהם הפוליטיות-חברתיות מבוססות על הרצון לשלול
את זכויות האדם של כארבעה מליון התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל הולך
וגדל עם בכל יום. אם אין אני לי מי לי.
_new_ הוספת תגובה



יש לך שתי בעיות קשות ( תגובה 130362) !
דוד סיון (שבת, 28/03/2009 שעה 11:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך (תגובה 130348) לא התייחסה לטענתי באופן ענייני. הרי
הערתי התייחסה לרמת המוסר ולערכיות של דבריך. ואילו הודעתך
עסקה בעיקר בעמדותיו ובמוסריות דבריו של ע. צופיה.
_new_ הוספת תגובה



!?
סתם אחד (שבת, 28/03/2009 שעה 12:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענת שאינני מיישם בהתנהגותי את הדרישות הערכיות שאני דורש מצופיה.

הראיתי ב'אותות ובמופתים' מדוע הדרישה הזאת אינה תופסת במקרה של
ביקורתי על דברי צופיה. ומדוע גם אם היתה בעלת תוקף במקרה של ביקורתי
זו, הרי עקרון ההדדיות עליו היא מבוססת מופר מלכתחילה על ידי צופיה
עצמו. יותר מכך לא נדרש היה כהוכחה גם ממחבר ספר 'תהלים'. אך משום מה
הקריטריונים אותם אתה מפעיל בביקורת דברי נמצאים בליגה מיוחדת משלהם,
אחרת קשה להסביר את השכיחות של ביטויים גזעניים והשמצות כוללניות
בשימושם של משתתפים אחרים אשר מתייחסות לציבור שלם של אנשי שמאל.

מסקנה אפשרית היא שהאפקטיביות של תגובותי לביטויים הגזעניים של
משתתפים אחדים באתר עד כה אכן גבוהה, ושבשל אי-יכולתם להתמודד עם
האמת שנחשפה במהלך השיחות עמי, פנו אליך כדי שתקרא אותי לסדר. ומה קל
יותר מאשר להאשים את זה החושף את המוסר הכפול של משתתפים אחדים עד
כה באי-מוסריות. אפשר להוכיח טענות מסוג זה, בדיוק כפי שיוסלה הראה
שעמדתו למשל של צופיה ביחס לפלסטינים מבוססת על דיעה קדומה. אך עד
עתה הפנית אלי רק 'קביעות' ו'הצהרות' ללא סימוכין.

מסקנה אפשרית שניה היא שנמאס לכולם לשמוע את הקלישאות הרצוצות
שלי בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ושיש מקום שאפרוש באי-כבוד ובראש
שפוף מהשתתפות בפורום. אני בטוח שזה ישמח רבים. אך קשה לי להפרד
מהמקלדת, ביחוד שבדיוק לפני יומיים החליפו לי את ה-top-case של המחשב
ועכשיו עוד יותר כיף לכתוב שורות על גבי שורות של מחשב דיאלקטי אשר אחרת
לא היה נוצר כלל. אני יכול רק להודות לך דוד, ולאחרים, על שאתם קוראים
בשקידה ופעמים רבות בחריקת שן את הטקסטים שלי. אני יודע לפחות שכל זמן
שהניתוחים שלי מפשפשים אצלכם ב'פנוכו' ימשיך להיות לי קהל. כולנו אוהבים
שמדברים עלינו, גם אם זה לא נעים לפעמים.

וחוץ מזה,
מתחילה להיות לי בעיה עם שתי בעיות קשות, אך מזור אין.
_new_ הוספת תגובה



אז תמשיך לשוחח עם עצמך בקלישאות
דוד סיון (שבת, 28/03/2009 שעה 14:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (שבת, 28/03/2009 שעה 21:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה,
תראה על מה אתה מבזבז אנרגיה בעולם הזה -
''אז ברור שדבריו מבוססים על רגשות גזעניים ולא על נימוקים מדיניים או אפילו צבאיים.''
מה כ''כ מטריד אותך למה מחסלים את הרוצחים הנתעבים? זה באמת חשוב אם הנימוקיים הם רגשות גזעניים או מדיניים?
איפה אתה חי?
העיקר שמחסלים את הבאים להרוג אותנו בכל רגע ובכל שעה ובכל מהותם.אתה צריך להיות מאושר מהעובדה שמחסלים אותם
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי