פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כמה הערות, החשובה ביותר בסוף
אבנרש (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 10:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- התאורים שלך למבנה המשטר בתקופת בית ראשון ושני מאד מאד לא מדויקים, בלשון המעטה. גם מבחינת המציאות ההסטורית, ואני מקוה שאתה יודע את זה, וגם מבחינת פשט ההנחיות התורניות התאורטית בכל אחת משתי התקופות הללו. גם התאור שלך את תולדות הגלות מאד סכמטי ומטעה, ואני מניח שאתה מודע גם לזה. זה נסלח לאור העובדה שמדובר רק בהקדמה.
- אתה מתעלם מהאבחנה בין הלכה ''טקסית'' לבין הלכה ''מדינית'' לכל ארך המאמר. ודאי שישנם גם רבנים המתעלמים מכך, ועל אלה אני בוכיה. בכלל, אתה מדבר על ה''רבנים'' בשפה המזכירה קצת יחס של הקולוניאליסט הלבן לקוסמים ולרופאי אליל, גם כאשר הרבנים עוסקים רק בייעוץ והנחיה מוסרית-משפטית. ויותר על נושא זה בהמשך.
- אתה מפגין חסר התמצאות בנושא התפתחות ההלכה והדרכים המעשיות בהן זו מתרחשת. לא הייתי מזלזל כל כך בזהירותם של מנהיגים רוחניים בבואם להציע שנוי רשמי לפי אפנה חולפת המוכרת להם מקהילתם. המדרשים שאתה מביא נחמדים מאד, ומקובלים כ''וורטלך'' כבר אלפי שנים, אבל לא הייתי מציג אותם כטיעון משפטי השווה התיחסות. מצד שני אתה אינך מעריך נכון את חשיבותם של המנהג והמסרת המעשית בעולם ההלכה (לדוגמא, מה משמעותו של ''סתם חרם'' בנושא שממילא נהג ברוב המקרים כבר אלפי שנים קדם לכן).
- לגבי האיסור לעלות להר הבית, לא הבנתי מי מפריע לך לעלות. אני עולה מדי פעם. החזרת המפתחות לווקף אינה מיסודה של הרבנות אלא של שר הבטחון הפרגמטיסט והמייבין שהיה לנו אז, זה שמסר גם את סיני למצרים. אני מסכים שהחלטות הרבנות בנושא מגבות את צעדי הממשלה ומסייעות להם, אבל לדעתי זה הרבה פחות ממה שאבירי שלטון החוק מעניקים לממשלה במקרים הללו. אבל למען האמת - אין לי חפץ בעוד הר עם איזה מסגד. חשוב לי יותר הבית שיש להקים עליו, ומשמעותו הערכית דוקא.
- למעשה, היחס להשכלה, כמו גם היחס לחסידות, ומאוחר יותר לציונות, היה מורכב הרבה יותר, נע על סקאלה רציפה ולא בינארי, ונשאר כזה עד היום. גם ''הציונות'' בתוך ''עצמה'' היה מפולגת מאד, גם בשאלות אידאולוגיות חמורות. שלא לדבר על ההשכלה. אז היו כמה רבנים שיצאו נגד הציונות באפן מחלט. היו גם הרבה רפורמים כאלה, וגם הרבה סתם יהודים טובים כאלה, כל אחד מסבותיו הוא. גם היום, בין ה''רבנים'', יש שמאמצים את גישתך ואינם רואים שום קשר בין עבודתם לבין קיום או אי קיום מדינה יהודית, יש ''משיחיים'' המתיחסים אליה בחרדת קדש ומקבלים כל הנפצה שלה, יש ''משיחיים'' הרואים בה מעשה שטן שכלו טמא, ויש ''משיחיים'' הרואים בה דבר חשוב ונשגב אבל לא מושלם ושיש לו הרבה במה להשתפר. המישמש שעשית בין כולם קצת צורם למי שמכיר את החמר מקרוב.

וכעת לדבדבן:
אתה ממחזר טענה נדושה, ש''היהדות הנכונה'' היא אמונה המוגבלת לתחום האישי הפרטי שבין אדם למקום, בעודך מתיחס כמובנת מאליה למערכת ערכים חברתית אחרת (המבוססת על מקורות המוסר של המערב, שחלקם אמנם נטוע ביהדות במדה זו או אחרת), שהרבנים עוד לא השכילו לאמץ, כביכול.
בעצם, הקודים המוסריים שאתה מעלה הם ''דת'' לכל דבר ועניין, והעדרו של איזשהו אל רצוני מוצהר אינו משנה זאת. אז האלוהים שלך הוא בית הדין בהאג, או הגוף היותר רוחני העומד מאחוריו בצורת מומחים למשפט בינלאומי באקדמיה המערבית, עם זרוע האכיפה הסלקטיבית של החזקים מבין שומעי לקחם באומות המאוחדות.
ה''רבנים'' מציעים לך (חוץ מתפלין וארבע כוסות) מוסר אלטרנטיבי, שאינו פחות טוב או פחות מבוסס. אתה יכול לבחור בו או בהמצאות אחרות, אבל הישר מחייב שתכיר בכך שאין שום עדיפות מוסרית לאפנה של היום על פני האפנה של פעם. אולי יש עדיפות הפוכה, לאור בחינתה ושכלולה של המערכת הישנה לארך זמן רב יותר. בנושאים האלה קשה לי לקבל טענות על מחקר מדעי חדש.
אני מניח שברור גם לך, שקיומה של מערכת ערכים שונה משלי, בהחלט מהווה שיקול בקבלת החלטות, אבל זהו שקול טכני ולא מהותי. בנוסף, יתכן שאינך יודע, אבל כל ה''רבנים'', שאתה מציג כמקור הסמכות האלטרנטיבית הזו, חלוקים בינם לבין עצמם בהרבה שאלות מהות, והמחלוקות הללו ידועות וזמינות לכל מעוניין, וקצתן הצגתי לעיל.
אפשר יהיה להתחיל להשוות ברצינות את תפיסות היסוד של שתי מערכות המשפט הללו, רק לאחר שתסכים גם אתה לבחון אותן בתנאי שוויון. בינתיים נראה שאתה מזלזל באפן גורף באחת מהן, על רקעה ותוצאותיה, ואינך משקיע אפילו שעה כדי ללמוד אותה לעמק (ולא. לימוד דרך התנצחויות בין עמיש לביני בפורום ארץ הצבי - אינו נחשב בעיני להעמקה).

בסופו של דבר, גם אתה מחדיר לשדה הפוליטי מצוות עשה ולא תעשה - כל מערכת חוקים היא כזו, וזה הטעם היחיד לגבול בין מדינות.
הטענה היחידה העניינית שיכולה להיות לך, מובעת רק בפסקה האחרונה של המאמר, הקובלת על הסתירות בין שני מקורות סמכות. שמעון, חוששני שאתה צריך להתבגר - אדם נתון תמיד בקונפליקט וצריך להחליט בכל רגע מה הוא מעדיף, לא בגלל הנחיה מהמפקד או מהרב שלו, אלא בגלל הבנתו את הבסיס הערכי שמאחורי שתי ההנחיות. גם לחייל בצבא אין זכות להזדכות על המצפון האישי שלו כשהוא נכנס לבקו''ם.
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות, החשובה ביותר בסוף
שמעון מנדס (יום שני, 29/12/2008 שעה 9:21)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, אני בן 75 ולכן העצה שלך ל''התבגר'' כבר לא תופסת. שנית, אני לא באתי להתפלפל על היחס שבין הרבנות וההלכה בנוסח ''שנים אוחזין בטלית''. מטרת המאמר היא להצביע על הקשר הגורדי מתקופת הכהנים של הימים ההם לתקופת הרבנים של ימינו.

לנוכח הבקיאות הרבה שאתה מעתיר עלינו בתגובתך, אתה ודאי יודע שכאשר יוחנן הורקנוס רצה לשאת בשני הכתרים, ''כתר מלכות'' ו''כתר כהונה'' - הכהנים התנגדו בכל כוחם, מחשש אבוד השפעתם על הממלכה.

איש לא מפריע לאנשים פרטיים לעלות על הר הבית. אבל הזעקה שהקימו הרבנים של 1967 ובכללם הרב גורן, שאסור לעלות על הר הבית עד לבואו של המשיח, קל וחומר להחזיק ב ר ב ו נ ו ת על הר הבית היא פסולה ואסורה. לכן משה דיין הורה מייד להחזיר את המפתחות לשיח של הר הבית. זה המעשה החמור ביותר, או אם תרצה ההתערבות הגסה ביותר של הרבנים בעשייה מדינית.

ירושלים היתה שלנו למשך שלוש שעות, משעה 14:00 כאשר השיח מסר את המפתחות למוטה גור, עד לשעה 17:00 כאשר החזירו לו את המפתחות.
_new_ הוספת תגובה



בין עובדות לפרשנות
אבנרש (יום שני, 29/12/2008 שעה 12:11)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף פעם לא מאוחר מדי להתבגר. אולי דוקא לך זה קל יותר מאשר לי, הצעיר: אתה כבר התנסית בזה פעמים רבות יותר :-)
לא התכוונתי לזלזל ואני מצטער אם פגעתי.

לא כל מחלוקת היא בהכרח רק פוליטית נמוכה - מי יחזיק בכח.
ל''רבנים'' של אותה תקופה, אם לקחו חלק פעיל במחלוקת הזו (האם יש מקורות קדומים שמציינים זאת? אני מכיר רק מקורות מאוחרים הרבה יותר, שאינם אלא פרשנות שלאחר מעשה. אשמח להתעדכן), לא היה מה להרויח משום צד שלה: הם לא היו כהנים, והיה ברור שהם לא יהיו מלכים. דובר בה על הפרדת רשויות פשוטה בין שני תפקידים, הפרדה שנזכרת במפורש גם במקרא (ספור צרעת עוזיהו). במקרה הזה, למרבה הפלא, אני אפילו מעדיף את עמדת הצדוקים שצטטת על פני עמדת החשמונאים, שכן לא דובר כאן רק על פגיעה בכח שבידם, אלא בעיקר על רכוז כח רב מדי בידי המלך.
בפרספקטיבה רחבה יותר, באמת אינני רואה שיוחנן הורקנוס, קל וחמר בניו, התברכו בהבנה מדינית רבה יותר משל הסנהדרין של תקופתם.

''איש לא מפריע לאנשים פרטיים לעלות על הר הבית''. טוב, זה סוג של ציטוט שלי. כמובן, התכוונתי לכך שאף ''רב'' לא מפריע להם. ההפרעה באה מצד המשטרה בדרך כלל והממשלה לפעמים, וההגבלות הגדולות ביותר חלות על יהודים, כידוע.

תוכל להפנות אותי למראה מקום שבו הרבנים של 67 זועקים שאסור להחזיק _ברבונות_ על הר הבית?
זה נשמע לי תמוה ביותר, אפילו למי שחושש לעלות להר.

אינני מבין מה החשיבות שאתה מיחס להר הבית. מוצג מוזיאוני? מקום קדוש? אבן יסוד לזהות הלאומית שלנו? מה בדיוק?
כי נקודה טופוגרפית חשובה הוא לא, ומעולם לא היה. חשיבותו האסטרטגית נובעת מן הקדושה שמיחס לו לפחות צד אחד בסכסוך, והחלת רבונות לא תשנה זאת.
או שאתה מעדיף, כמוני, להקים עליו את בית המקדש סוף סוף? אם כן, הייתי מצפה שתסכים גם קצת למצוות מורא מקדש, ותנהג זהירות מסוימת כשאתה עולה לשם.
אבל כן, אני בעד עליה להר הבית, וכך רבנים רבים שאני מכיר. הממסד הרבני קשור בטבורו לשלטון, וזה מתבטא בפסיקותיו, אבל הכוון הפוך ממה שתארת. כמה רבנים שאינם ממוסדים ובכל זאת אוסרים על העליה - אוסרים ביתר שאת על עליית נכרים להר, כך שודאי לא היו פוסקים שיש לותר על הרבונות או אפילו ''רק'' להחזיר להם את המפתחות.
_new_ הוספת תגובה



בין עובדות לפרשנות
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 18:03)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
הרבנות בישראל השפעתה על המתחולל במדינה היא שולית .
הרציחות, השוד, גילוי עריות, זנות, התעללות בחלש מקורם במערכות שילטוניות ולא ברבנים. בית המשפט העליון נישל וממשיך לנשל אותה מכל מעמד חוקי.
הפגמים הם במקומות אחרים לגמרי.
_new_ הוספת תגובה



בין עובדות לפרשנות
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 9:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע. אבל חוששני שמנדס מפעיל כלפי הרבנות את הטענה האנטישמית המקובלת בעולם כלפי היהודים - שלמרות שהם נראים כה שפלים ונבזים, בעצם זו כסות לשליטה המחלטת שיש להם מאחורי הקלעים...
כמובן, לאחר 60 שנות אפס השפעה, רוב הרבנים המעורים בממסד כבר הפנימו את הגישה הזו, ומראש אינם מנסים להציע מדיניות החורגת מעבר לנהול בתי הדין לענייני משפחה. הרבנים הראשיים נבחרים בכלל על בסיס צייתנותם.
_new_ הוספת תגובה



בין עובדות לפרשנות
דוד סיון (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 10:28)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט מגזים ולכן מפספס בגדול. זה שאתה מוסיף ''חושש''
לא משנה בהרבה את הספקולציה הפסולה והמופרכת.
_new_ הוספת תגובה



חבל מאוד שכתבת את זה
(יום רביעי, 31/12/2008 שעה 11:10)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני מכיר היטב את הארועים סביב הר הבית ואני אחד הגורמים לכך שהיום יש די הרבה עולים מהציבור הדתי להר בזכות מאמרי ובזכות עליתי להר.

וחבל מאוד שאת הירידה מהר הבית אתה מיחס לרבנות בכלל ולרב גורן בפרט.

הרב גורן ניסה להפוך את הר הבית למקום תפילה ליהודים -מי שעמד בדרכו הוא משה דיין.
חשוב מאוד להזכיר שמשה דיין מסר גם את מפתחות מערת המכפלה לידי השייך געברי והורה לסלק ממנה כל סממן יהודי.
הרב גורן המרה את פיו ופרץ ביריות את המנעולים שהונחו בפקודת משה דיין על המערה והפך אותה לבית כנסת למרות הוראות מפורשות של שר הבטחון דאז ואחר כך החלטות ממשלה מפורשות.
חבל מאוד שלא התיחסת להתנהלות זו של משה דיין במקומות הקדושים כולם - כולל קבר יוסף וקבר רחל שאת כולם הוא ניסה למסור לערבים.
לאחר שנים רבות הביע הרב גורן את צערו על כך שלא נהג בהר הבית כשם שנהג במערת המכפלה - כלומר, הצטער על כך שלא פרץ בכוח הנשק את שערי הר הבית והקים שם בית כנסת על אפו ועל חמתו של משה דיין והממשלה כולה.
מה שגרם לרב גורן להמנע מלנהוג כך היו הרבנים שאסרו עלית יהודים להר - דבר שגרם לרב גורן היסוס פנימי לפעול בכוח הנשק נגד משה דיין והממשלה כולה.
וחבל - כי לדעתי היה עליו לנהוג כמו בערת המכפלה.
כדאי מאוד שיובהר שאין ומעולם לא היה שום רב שאסר להחזיק ברבונות על הר הבית - היו ויש רבנים שחשבו שאסורה ריבונות יהודית בכלל ולא על אלו מדובר במאמר הזה.
הרבנים האוסרים על יהודים לעלות - אוסרים זאת ביתר שאת על גויים בכלל ועל ערבים בפרט.
מה שאני מסיק מכאן שאם מומחה כמו מנדס טועה או מטעה לגבי ההסטוריה הקרובה הידועה והמתועדת אין שום ערך לניתוח לגבי ההסטוריה הרחוקה יותר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



חבל מאוד שכתבת את זה
שמעון מנדס (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 13:08)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני זוכר היטב את הזעקה של הרבנים הראשיים. ואם אתה מעורה היטב בפרשה, ואתה אומר שהרב גורן היה בעד שיהודים יעלו להתפלל בהר הבית, אז אני חוזר בי מהכללתו של הרב גורן בקואליציה שהחזירה את ירושלים למוסלמים.
_new_ הוספת תגובה



חבל מאוד שכתבת את זה
(יום רביעי, 31/12/2008 שעה 13:25)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הרבנים הראשיים דאז דברו וחתמו נגד עלית יהודים להר הבית - זה נכון.
הטענה שבגללם נמסר ההר ליד הווקף אינה נכונה - כיון שהם אסרו גם על עלית נכרים - אלא שכמובן משה דיין לא התחשב בהם.
באשר לרב גורן הוא נילחם על עלית יהודים להר אבל לא יכול היה להלחם בשתי חזיתות - גם נגד משה דיין וגם נגד הרבנים הראשיים.
אגב, למיטב ידיעתי המנין של הרב גורן ביום כיפור מתקיים עד היום בבנין המכחמה מול קודש הקדשים.
הוא ניסה להתפלל בתוך ההר והיתה החלטת ממשלה מפורשת שמשה דיין הוא שיזם אותה ודחף אותה לאסור עליו להמשיך בכך.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



חבל מאוד שכתבת את זה
שמעון מנדס (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 17:12)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע שמשה דיין לא נמנה עם האמיצים בשדה הפוליטיקה. אינני יודע באם אתה ידעת שהרחבה שליד הכותל לפני 1967, היתה סמטה קטנה ברוחב של 3-4 מטרים. לאחר שכבשנו את העיר העתיקה, הגיע עוזי נרקיס, שהיה אז אלוף פקוד המרכז, וראה את הסמטה הצרה. הוא הכה על מצחו ושאל את עצמו: איך אני מכניס את כל עם ישראל לסמטה הקטנה הזאת?

ואז הוא נטל יוזמה, הורה לפנות את כל המשפחות הערביות שגרו שם. הוא הורה להרוס את כל המבנים, וכך נוצרה רחבת הכותל של היום. לאחר מעשה הגיע משה דיין יחד עם עוזי נרקיס. וכאשר דיין ראה את הרחבה הגדולה, הוא השתומם. ואז עוזי נרקיס שאל אותו: אם הייתי מבקש ממך אישור להרוס את הבתים כדי ליצור את הרחבה - היית מאשר?

משה דיין השיב לו: טוב שלא בקשת.
_new_ הוספת תגובה



חבל מאוד שכתבת את זה
(יום רביעי, 31/12/2008 שעה 20:50)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני יודע - וגם יודע שהחלון הקרוב ביותר לכותל משמאל הצופה על הכותל היה חלון חדרו של המופתי. היום הוא חלק מישיבת האדרא של הרב גורן - אדרא בארמית - גורן.
אין לי ספק שהיום הבג''ץ היה מורה לבנות מחדש את בתי הערבים על חשבון מדינת ישראל לשלם להם פיצויי עתק נוסף לכך היה כולא את נרקיס לשנים רבות בכלא ונותן לו קנס אדיר ונוסף לכך נרקיס היה נחשף לתביעות פיצויים אישיות מצד כל הערבים שבתיהם נהרסו.
הבג''ץ מסוכן למדינת ישראל ולעם היהודי יותר מאלף פצצות מימן איראניות.
הדבר היחיד שיחריב את הבית השלישי הוא הבג''ץ ''הישראלי''.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לא הבג''צ מסוכן אלא שו(פ)טיו
סתם אחד (שבת, 03/01/2009 שעה 14:19)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שהימין יוכל להכניס רגל עמוקה יותר לתוך מנגנון מינוי השופטים ולערוך תיקון היסטורי מתחייב באיוש הבג''צ בצורה שמשקפת יותר את החברה הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
סתם אחד (שבת, 03/01/2009 שעה 17:54)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הבג''ץ מסוכן למדינת ישראל ולעם היהודי יותר מאלף פצצות מימן איראניות.''

זה מעניין לראות רב בישראל מגדף את
בית המשפט העליון בשבתו כבית הדין
הגבוה לצדק.

עוד יותר מעניין לראות את אותו הרב אליצור,
כבעל עניין בפני בית הדין הגבוה
לצדק.

ולכל הדיעות, בעל עניין בפני בית המשפט
אינו יכול לבקר את בית המשפט,
לא כל שכן לייחל לחיסולו.

בית המשפט הגבוה לצדק עצר את בנייתה
של שכונה חדשה בישוב עפרה
בשל היות האדמה עליה נבנתה השכונה
אדמה בבעלות פלסטינית פרטית.

הרב אליצור סגל, בהיותו תושב עפרה, אינו יכול
לכן לבקר את בית המשפט
העליון בנוגע לתפקודו של האחרון.
עדיף היה אילו עסק הרב אליצור
במעמדו שלו כתושב עפרה, ישוב שחלק
מאדמותיו נגנב בחסות הצבא
מבעלי האדמות הפלסטינים באיזור.

הרי לא ירצה הרב שנאמר על תושבי
עפרה, והוא בכללם: 'על ראש
הגנב בוער הכובע'.
_new_ הוספת תגובה



האוביקטיביות של יוסלה
אבנרש (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 9:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תנוח דעתך.
סגל התבטא באותו אפן נגד בג''ץ עוד הרבה לפני העתירה נגד עפרה.
כמובן, סגל ''בעל דבר'' גם בכל עניין אחר, כי התנגדותו לבג''ץ באה על רקע התנהלותו של בג''ץ במקרים רבים כנגד המדינה וכנגד היהדות, שהם נושאים הקרובים ללבו של סגל לא פחות מהיישוב עפרה.
זאת בנגוד ליוסלה, הקיים רק ברשת, ועל כן אובייקטיבי וחסר פניות לחלוטין.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 9:54)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה אינו מתימר להיות אובייקטיבי.

וזה קצת מגוחך ששמת עצמך שופט בעניין הזה:
אליצור סגל מגדף את בית הדין הגבוה לצדק
בשל פסיקות השמות מחסום לגניבת האדמות הפלסטיניות
ביהודה ושומרון, ופשעים אחרים של המדינה והמתנחלים.

אליצור סגל הוא מתנחל טיפוסי:
איש אמוני שומר מצוות, רב בישראל,
שבנה ביתו על אדמה שנגנבה מבעליה החוקיים,
והוא עוד מעז להטיף לגירוש הפלסטינים מיהודה ושומרון.

איש של מוסר כפול.

והתערבותך בעניין, אבנרש, אינה מוסיפה לך כבוד.
אני יכול רק לנחש שגם אתה מתגורר על אדמות פלסטיניות
אי שם בגדה, ועוסק כמו כל המתנחלים באפולוגטיקה
מתחסדת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה השב על קיאו
אבנרש (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 10:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן להראות לי את הקושאן של בני עמך על אדמתי.
אתה גר אי שם ברשת, ועוסק כמו כל הפלסטינאים ברצח נשים על כבוד המשפחה ורצח יהודים על כבוד אלוהיך.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 10:17)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שאינך מסוגל לתאר לעצמך יהודים ישרים,
שאינם מבצעים פשעים בבני עם אחר.

אך הרי הדוגמא שלך היא הרב אליצור סגל,
בעל המוסר הכפול. לא פלא.

אני מציע לך ולשאר המתנחלים להמשיך ולעודד את
צה''ל במלחמתו בנשים ובילדים של עזה.

זה עוזר להבהיר את השפלות המוסרית של מי שעד עכשיו
רק גנבו אדמות, והטיפו לטרנספר. עכשיו, עם צהלות השמחה,
לנוכח הג'נוסייד המתרחש בעזה, כבר ברור עם מי יש לנו
עסק.

רצח עם זה ההמשך הטבעי של ארבעים שנות כיבוש, גניבת
אדמות, עושק, ו'חיסולים ממוקדים'. צריך הרי 'לעלות מדרגה'
מתישהו, אבנר המוריש פלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



מאחר ואינך טורח להתיחס לדברי מושמציך
אבנרש (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 11:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אציין שנית רק זאת:
1. אינני שמח על קיום מבצע ללא מדיניות.
2. הכבוש אינו בן 40 אלא לפחות בן 60.
_new_ הוספת תגובה



סגל אינו איש מוסר כפול כי הוא
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 10:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא אימץ את התיזה השקרית שהאדמה שייכת לערבים.
רק שונא ישראל כמו יוסלה יכול לחשוב שיהודי החוזר לארצו - זה מסר של כשל מוסרי
אבל אנחנו יודעים מאז ומתמיד מהו המוסר האישי של יוסלה ולאן זה מוביל אותו כאשר היעד הוא להשליט את הערבים על היהודים בארץ ישראל
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 20:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק לרב יש מוסר כפול.

הכותב טוען ש-
''רק שונא ישראל כמו יוסלה יכול לחשוב שיהודי החוזר לארצו - זה מסר של כשל מוסרי ,''

אך את זה יוסלה לא אמר.
יוסלה טוען שאם אכן ''דין אחד לכולם'',
אז אם מגרשים תושבים מארץ ישראל,
אפשר להתחיל עם היהודים שהיגרו לפלסטינה
בין 1920 ל1940[..].

אותו אריה עירן מטיף לטרנספר של ארבעת מליוני התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל.

והוא מנסה לחזק את הטיעון לכשרות הטרנספר בכך שהוא
טוען שה'ערבים' באו לארץ ישראל רק בעקבות פיתוח הארץ
בידי היהודים, ולצרכי פרנסה, ולכן אחיזתם בארץ
מאפשרת גירושם.

[..]
_new_ הוספת תגובה



יהודים לא היגרו לפלשתינה א''י
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 20:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
יהודים חזרו למולדתם. ארץ ישראל וירושלים מוזכרות עשרות אלפי פעמים בתנך במשניות בתלמודים במדרשים ובתפילות.
היהודים גורשו מארצם ומולדתם ולא איפשרו להם לחזור למולדתם. הפלשתינאים אשר הופיעו פה לאחרונה הם כובשים , גזלנים וגנבים . הם אינם הבעלים.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 21:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• כלל המערכת קובעים שתלונות על מדיניות המערכת מתקבלות רק במייל.]

זה מצחיק שבני המהגרים היהודים שבאו לישראל
בשנות העשרים והשלושים מגרמניה, מטיפים
לגירוש התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל,
בתירוץ שהם באו לארץ רק לצרכי פרנסה.

הפוסל במומו פוסל.

ואם, כדברי אריה עירן, 'דין אחד לכולם',
אז בני המהגרים משני העמים יכולים להיות
מועמדים לגירוש.

אריה עירן הוא בן למהגר. הוא דור ראשון שנולד
בארץ. היות ולא קשה למצוא בשטחים משפחות
פלסטיניות שחיות על אדמתן כבר דורות אחדים,
יהיה קצת מביך עבור עירן להוכיח שלו יש זכות
גדולה יותר על הארץ.

העובדה שעירן, שמטיף לגירוש של פלסטינים מהשטחים,
הוא דור ראשון שנולד בארץ למהגרים, היא רלוונטית
לטיעון כאן - היא הטיעון, [•]...

צביעות כבר אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



מר עירן אינו בן של מהגר
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 21:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
מר עירן הוא בן הבעלים של ארץ ישראל.
מר עירן חזר לארצו שלו.
הכובשים הזרים אשר גזלו את הארץ מתנכלים לו ולבני עמו והוא מציע לסכל את התנכלותם.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם
סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 7:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד בדיוק ''מר עירן הוא הבעלים של ארץ ישראל''
יותר מאשר האיכר הפלסטיני מבילעין שחי על אדמה
שהיתה שייכת עוד לסבו?

הרי יש גבול לשטויות.

כתוב בתנ''ך?
אז כתוב.

כתוב גם שאסור לגנוב,
והנה יהודים מתרוצצים על הגבעות
בשומרון וגונבים אדמות מכל הבא ליד.

כתוב ''לא תרצח'',
והנה צבא ההגנה לישראל מפוצץ בניינים שלמים
בעזה על יושביהם, טפם ונשותיהם.

ההסתמכות על המקורות היהודיים בימים אלה
עשויה רק להביך את המסתמך.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם-אטימות נוסח יוסלה וחברו
ע.צופיה (יום שני, 05/01/2009 שעה 7:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צהל מפוצץ בתים שלמים בעזה, על יושביהן אם אין ברירה כפועל יוצא של הרצחנות הפלשתינאית-חמאסית במשך 7-8 שנים שכל הזמן הזה כיוונה אך ורק כלפי ילדים ואזרחים פשוטים ונמנעה מלכוון כלפי חיילים.
טוב שהורגים בעזה, הן כנקמה, הן לחיסול רוצחים ובני משפחתם והן להרתעה בעתיד.
על נסראללה שעדיין בבונקר כבר דיברנו?
יוסלה וחבר אטומיו לא יבינו זאת בגלל הצביעות שבהשקפת עולמם.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם-אטימות נוסח יוסלה וחברו
סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 8:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צביעות בטיעוניו של יוסלה
הוא וחבר אטומיו מכיל נויטרונים שהם גאנים של אובדנות.
פילוסופית החיים של בעלי הגאנים האלה היא שהיהודים צריכים לחטוף את המכות ולא להרים ראש
אין דבר כזה יהודים מנצחים - יש רק יהודים מושפלים
ויש רק יד-ושם
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם-אטימות נוסח יוסלה וחברו
סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 8:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יד ושם
האם ידוע לכם שמדובר פה בסריסים ?????
_new_ הוספת תגובה



גם לאופורטיוניסט יש מה לומר
סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 9:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''טוב שהורגים בעזה, הן כנקמה, הן לחיסול רוצחים ובני משפחתם והן להרתעה בעתיד.''

כל התורה על רגל אחת,
ובגילוי לב מפתיע, עבור מישהו המומחה
בהסתרת עמדותיו.

קודם כל ''טוב שהורגים בעזה,''

''הן כנקמה'',
-על מה בדיוק נוקמת ישראל בעזה?
האם ישראל נוקמת על המצור שהיא הטילה על עזה?
האם ישראל נוקמת על ירי הקסאמים?
על מה בדיוק יש לישראל לנקום, - כנראה על כבודה האבוד:
ישראל כועסת על הפלסטינים בעזה על שחשפו את תרמית כוונות
השלום של ישראל והמשך החיסולים והקמת ההתנחלויות בגדה.

ישראל נוקמת על חשיפת ערוותה המצחינה בפני העולם בידי קומץ
פלסטינים נחושים. והעין העייפה שמחה ברצח.

''הן לחיסול רוצחים ובני משפחתם'',
האם העין איבדה מאורה לחלוטין? מה ל''בני משפחתם''
ולרוצחים שישראל יצאה לחסל?
ממתי מחסלת ישראל את בני משפחתם של 'רוצחים'.

אך שכחתי כמובן שזה מה שיחידות החיסול של צה''ל שמשון, ודובדבן
וכפיר עושות כל הזמן - הוצאות להורד ללא משפט של 'מבוקשים' ובני
משפחותיהם.

רק שעכשיו הפכו הוראות הפתיחה באש הלא רשמיות של דובדבן -חיסול
בכל מחיר - למדיניות של צה''ל בכלל: הפצצת בתי מגורים על טפם ונשותיהם
וזקניהם.

מה שהיה פעם סוד ידוע בצה''ל הפך למדיניות הרשמית של ממשלת ישראל.
בית הדין בהאג כבר אמרנו?

ובכן, לסיכום נותר רק לאשר עבור העין
שאכן הגיע, יחדיו עם היהודים הנאורים האחרים בישראל
לשפל המדרגה:
''טוב שהורגים בעזה'',
''הן כנקמה'',
''הן לחיסול רוצחים ובני משפחתם''...''

צריך לקרוא את דברי העין פעמיים
כדי להאמין למראה העיניים שכך רואות.

אכן זה לא לקח לעין הרבה זמן לעבור מתמיכה פסיבית
בטרנספריסטים המנומסים באתר,
להצטרפות לקריאות הגיל
למראה הטבח באוכלוסיה בעזה.
יחי השמאל המנוון שהפך לקונפורמיזם פוליטי
למהדרין - נותן רוח גבית לכל מעשה פשע
של ישראל, ולקריאות הגזעניות הרצחניות של
כל אידיוט באתר.
_new_ הוספת תגובה



למען אטימות המוחין של יוסלה ושות'
ע.צופיה (יום שני, 05/01/2009 שעה 9:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחזור עוד פעם על דברי: טוב שהורגים בעזה,הן כנקמה,הן לחיסול הרוצחים ובני משפחתם והן להרתעה בעתיד.
כן-נקמה. נקמה ממי שניסה ומנסה להרוג ילדים,קשישים וסתם אזרחים תושבי מדינת ישראל,ללא הרף וללא הרפייה במשך שנים רבות.
כן,עת נקמה היא העת הזו ואני מקוה שהיא גם תמתק למי שרווה תמרורים בשמונת השנים האחרונות.
הן למרצחים והן לבני משפחתם שמהווים עבורם מחבוא ומחסה מתוך הנחה שנרחמם עליהם.
לא מרחמים על מרצחים. רב מרצחים אחד ,לפני ימים אחדים, כיסה את עצמו בנשותיו וילדיו,כי חשב שינצל, אין רחמים על מפלצות-אנוש כאלה.
ולהרתעה בעתיד.-תשאלו את חסן שפנפנינו בבונקר שהוא מתחבא.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 18:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העין צופיה עושה לעצמו שרות דב,

אך הרי זה טבעו של כל קונפורמיסט:
לא רק שהוא מתאים עצמו להלך הרוחות,

- ברגע זה ההתלהבות הפרימיטיבית של
עם שלם מרצח של ילדים ונשים בבתיהם
בעזה -

אלא שהוא מגזים אף בהליכתו בתלם.
פוליטיקאים ישראלים, וגם אלה שיזמו את
הטבח המתחולל בעזה, עדיין נזהרים
ובוררים מילותיהם בקפדנות שלא ליצור את
הרושם שחס וחלילה הטבח בעזה נועד להיות
נקמה פשוטה - נקמת דם בצורתה הלא-מודעת
אך האפקטיבית.

כך גם היתה מלחמת לבנון השניה: לאולמרט נמאס
מכל המתח הזה והוא פשוט החליט לחסל את הבעיה -
את החיזבאללה, ועימם את חצי לבנון המדינה.

גם עכשיו לכולם נמאס מעזה, והפתרון הוא חיסול עזה
וגירוש תושביה.

אך העם הפחדן בישראל לא יצא ויאמר שזו מטרתו.
העין הצופיה בהתלהבותו - התלהבות טיפוסית של הנגרר
אחר האירועים וקובע את עמדתו המוסרית בהתאם לתוצאה -
מסגיר את המניעים האמיתיים:
נקמה, תאוות הדם,
והעייפות מעיסוק בבעיה.

וכל אלה מובילים מדינה לעברי פי-פחת מוסרית
כאשר המדינה מוצאת עצמה עוסקת כבדרך שיגרה
בחיסול האוכלוסיה האזרחית של עם אחר.

והתפקיד של הקונפורמיסט בכל זה הוא העלוב ביותר.
גם ההתלהבות שבמעשה הפשע הנורא אינה אותנטית,
אלא שאולה ממי שמוביל אותו באף.
_new_ הוספת תגובה



אטום נשאר אטום גם אם שמו יוסלה
ע.צופיה (יום שני, 05/01/2009 שעה 19:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני איני פוליטיקאי ואיני צבוע ממשפחת יוסלה-ספירו ושות' ,אני אומר ביושר ובגלוי את מה שאני חושב ואיני מתבייש בכך.
למרצחים מהחמאס ולתומכיהם ונותני החסות מגיע עונש כבד ביותר. וזה, אני מקווה ומאמין שעושה ממשלתי.
העם בישראל אינו פחדן, יש בתוכו מספר עלובים,כמו הכותה י. שאוהדים את המרצחים ותומכיהם ולכן בעת כזו יוקאו ויוקעו על ידי העם.
ראינו את שרידי הקומוניזם מפגינים בתל-אביב,ביניהם הצבוע הגדול ד.חנין שהתיימר להציג את עצמו כאחד מהישוב ולזכות בראשות העיר תל-אביב. טוב שמספר הפתאים לא הספיק לכך.
מעניין שתמיד יש פתאים.
מה שקורה בעזה הוא באשמת העזתים שהכתירו להם רוצחים כמלכים.
כן לנקמה, כן להרג המרצחים והמסייעים בידם וכן להרתעה הדדית.
ראינו היום את השפן א-זהר מוציא את אפו ממרתפי מחבואו.למד משהו מהשפן חסן נ.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 19:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צבוע,
כי למראית עין של העין הינך שומר על פוזה של ליברל,

למעשה אתה תומך בחיסול נשים וילדים תושבי עזה
רק בשל היותם בני משפחה של אנשי חמאס.

אין הבדל כלל בין עמדתך המצמררת
לבין גישתם של הגרמנים שהיו מוציאים
להורג את תושבי הישוב הסמוך למקום
בו הותקפו חיילים גרמניים על ידי
הפרטיזנים.

העם בישראל הוא פחדני ומבוהל, ונאחז,
כמוך, בשרידים של תהילת עבר שאין לה
כבר כל סימוכין.

גם הפוזה ה'מוסרית' שלך ושל אחרים, רק מבליטה
עוד יותר את פשיטת הרגל המוחלטת של ישראל.
כבר אין צורך ללכת לימין הלאומני הסהרורי-משיחי
כדי לחזות במופעים אור-קוליים של יהדות
גזענית ברברית:

עין צופיה מספק את הסחורה
(זה חרוז).
_new_ הוספת תגובה



יוסלה: המספר האחרון הוא 550
ע.צופיה (יום שני, 05/01/2009 שעה 20:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני שומר על שום פוזה. אני מי שאני.
אני בהחלט תומך בהרג רוצחים ואם הם מסתתרים בין בני משפחתם או סתם אזרחים, הם אלה שלמעשה דנים למוות את הסובבים אותם. הפחדנות הטבועה בדמם לא תציל אותם.
אתה יכול להשוות אותי למי שאתה רוצה, זה אינו משנה את גישתי.
בכלל ההשוואה לגרמנים יותר מדי חביבה עליך, זה מעורר מחשבות מסוימות לגבי השתייכותך הלאומית.
העם בישראל רחוק מלהיות פחדני ומבוהל, להיפך, נתנו יותר מדי חופש לרוצחים מועדים וחבל,מזמן היו צריכים לנקוט פעולה .
רק המוטיב ההומני עצר את הפעןלה עד כה. וזה מה שחסר לחבריך בעזה ובשכם.
אין פשיטת רגל של ישראל יש אגרוף קמוץ שננעץ בפני חביבך וטוב שכך.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 22:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך אינה לעניין. רק עוד אפולוגטיקה לאחר המעשה:

כתבת שאתה תומך בחיסול אנשי חמאס ובני משפחותיהם.
קרא בפעם הבאה את מה שאתה כותב ואולי ניצוץ של בינה
ימנע ממך את שיגור התגובה כלשונה.

אין לך מה לומר, חוץ מהצטדקויות חוזרות ונשנות בכל פעם
שאתה מצטרף מרצון או מתוך הרגל לקריאות הצהלה של הקרנפים
השועטים ברחובות.

הקריאה לחיסול אזרחים כדרך של 'נקמה' או ניהול מדיניות
ישראלית היא קריאה לפשעים נגד האנושות. אין דרך
לעקוף את זה, - גם לא ההתפתלויות של 'עין' שאינה מבחינה
בין טוב לרע.

התמיכה ללא סייג במדיניות ממשלת ישראל של הפצצות של
אוכלוסיה אזרחית צפופה, היא בגדר תמיכה בפשעים נגד האנושות.
וגם מכך אין מנוס.
_new_ הוספת תגובה



תגובתי בהחלט לענין
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 0:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני אחזור עליה:
הן נקמה על ירי קאסמים במשך שנים.
הן הריגת מרצחים ובני משפחתם .
הן להרתעה בעתיד.
איני מצטדק, אני מאשים.
אני מאשים אותך ומרעיך,בין היתר, הכותב גם בפורום זה, באטימות מוחין, בריחה מהמציאות ואותך ביותר מדי השוואות לגרמנים.
אם אתה יהודי( למרות שמך ) כדאי שתבדוק זאת עם עצמך.
פשע נגד האנושות הוא ירי טילים במכוון נגד אזרחים ובשליחת אנשים עם חגורות נפץ במיוחד נגד נוער וקשישים.
אם אינך מבין שאל את מרעיך בחמאס.
_new_ הוספת תגובה



''...ובני משפחתם''
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 0:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להשתחרר מהרושם
שרסיס משפט זה מותיר
אצל השומע.

סוג של חלחלה, שמורינו
בעממי ניסו להחדיר בנו
באמצעות תיאורים חוזרים
ונשנים של ההוצאות להורג
ההמוניות שהגרמנים ביצעו
בתגובה על התקפות
פרטיזנים נגד הצבא הגרמני.

ההשוואה להתנהגות הצבא הגרמני
במלחמת העולם השניה היא מחוייבת
המציאות, כאשר מכונת המלחמה
המשוכללת של ישראל כותשת מזה
כשבוע את בתי המגורים של עזה, את
בתי הספר לשוטרים, ועוד כהנה מוסדות
ציבור ומעונות אזרחיים.

תגובתך אינה לעניין, היות והיא מתעלמת
בכוונה מהצמרמורת שהביטוי ''ובני משפחתם''
מעורר.

העין הפוזלת כל הזמן למה שמקובל במקום להבחין
במה שנכון, אינה מצליחה לצאת מהמבוך המוסרי אליו
נקלעה בשל המלחמה הזאת:

הממשלה, בתמיכה ציבורית גדולה, יצאה למלחמה נגד
האוכלוסיה הפלסטינית של עזה. והקונפורמיסט המושבע
חייב מעצם הגדרתו להצטרף לחגיגה על הדם.
אם לא יצטרף הרי לא יהיה קונפורמיסט, ואז גם התפקיד
השולי והלא מכובד הזה ישמט מידיו.

מה יעשה הקונפורמיסט? כאשר כולם אינם מוסריים הרי
לא נותר לו אלא להיות לא מוסרי עימם. צרת רבים, במקרה
הזה, אינה חצי וגם לא רבע נחמה. בית הדין של ההסטוריה
אינו רחום ואינו חנון.

בית הדין של מעלה, רחום עוד פחות.
_new_ הוספת תגובה



''...ובני משפחתם''
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 1:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מאשר לגרמנים אין לך כל מדד להשוואה.
במלוא הצינעה: אתה באמת זקוק לטיפול נפשי.
הממשלה במלוא התמיכה הציבורית, כי אתה וחבריך באמת לא נחשבים, יצאה לחסל את שלוחת הרצח ברצועת עזה.
זה כולל רוצחים וזה כולל גם את המחסה שמאחוריו הם מסתתרים- בני משפחתם.
מי שמגלה זילות בתיי אדם, בל יצפה שמישהו יעריך את חייו יותר מאשר קליפת השום.
חזור ושנן זאת לידידך הפלשתינאים.
חזור ושנן להם עד שיפנימו שיש ערך לחיי אדם ואז יתחשבו גם בחייהם.
עוד פעם, עד שתפנים:
הן לנקמה
הן להרג רוצחים ונותני חסותם,כולל בני משפחה
הן להרתעה בעתיד.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 4:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך תגובה עניינית,
מדוע שלא תמנע?

הרי להכריז עוד פעם שאתה תומך
ברצח של ילדים ונשים, לא הופך
את זה ליותר מוסרי.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק העניו!!!!
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 7:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח שסוף סוף תפסת את הנקודה.
מפה תמשיך הלאה.
_new_ הוספת תגובה



''Hospital Fills Up, Mainly With Civilians''
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 7:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הכותרת של כתבה בעמוד הראשון של הניו-יורק טיימס
אתמול.

לפי הדיווח המגיע ישירות מבית החולים שיפא שבעיר עזה,
לפני כשבוע, עם תחילת פעולת צה''ל הובאו לבית החולים מאות
לוחמים של החמאס.

אך ביום ראשון האחרון, עם תחילת הפעולה הקרקעית של צה''ל,
לא הגיע אפילו איש חמאס אחד לבית החולים.

הנפגעים בבית החולים שיפא ביום ראשון האחרון (שלשום)
היו 18 הרוגים וכשנים עשר פצועים, כולם נשים, ילדים
וגברים ששהו עם הילדים.

הרופא המנתח במקום דיווח שביום ראשון לבד ביצע
5 קטיעות.

''אינני יודע באיזה סוג של נשק ישראל משתמשת'',
אמר אח בשם זיאד שעבד 24 שעות ברציפות ללא הפסקה,
''יש כל כך הרבה קטיעות.''

בימים האחרונים רוב אלה המגיעים לשיפא הם אזרחים.
לא היה זכר ביום ראשון לעשרות לוחמי החמאס בהם ישראל
הודיעה שפגעה. והסיבות לכך יכולות להיות שונות.

אך בשיפא רוב הגברים שנפצעו או נהרגו נפגעו בעת ששהו עם
משפחותיהם בבתיהם או בדרכים. שני בני דודים קטנים וילד בן
5 ממשפחה אחרת נהרגו משרפנל כאשר שיחקו על הגג
השטוח של בתי מגוריהם.

אשה שהגיעה לבית החולים עם בתה בת ה-‏15, אשר נפגעה מרסיס,
סיפרה שחיילים השתלטו על ביתם בבית להייה, ועצרו את הגברים
שהם חקלאים. הבת נפגעה כאשר חיילים ישראלים ירו על הקומות
העליונות של הבית.

וכך התיאורים נמשכים.

מבייש להיות ישראלי בנסיבות אלה,
אך העין הצופיה מכסה את עינו אחת
וטוען שכל זה בסדר.

מעניין איזה נסיון קרבי יש לגאון.
לפי איך שהוא נשמע, לא ראה
אף פעם מקרוב גוויות זרוקות בשטח
ומעיהן שפוכים על האדמה,
או ילד שרגלו הפכה לעיסה מדממת.

הגיע הזמן שיראו למצביאי הכורסה
את דלת היציאה. או שפשוט יתנו להם
בעיטה במקום שכואב. האם אין גבול
לחוצפה?
_new_ הוספת תגובה



האםיש גבול לטמטום של יוסלה?
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 8:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התשובה היא: לא!.
במה מתחילה תגובתו: כותרת ראשית בניו יורק טיימס.
האם לניו יורק טיימס יש כתב בעזה?
האם הכתב הערטילאי ראיין רופאים בבית החולים שיפא בעזה?
התשובה כמובן: לא!
הרי ידוע שאין עיתונאים זרים בעזה, הרי הם עטרו בשביל להיכנס ואולי נכנסו אתמול.
אבל בניו יורק טיימס יש כותרת.
מי סיפק את העובדות התקשורתיות לניו יורק טיימס?
כתבים מקומים.
ומה אתה מצפה מכתבים פלשתינאים מקומים?( הידועים בעולם באובייקטיביות הרבה שלהם-ממש תפארת התקשורת העולמית-ראה אל ג'זירה).
כמובן דיווחים המבליטים ילדים ונשים.
אנו לא רואים זאת בארץ,אך הטלויזיה של החמאס( ושל הפתח בזמן האינתיפדה השניה)מראה רק חלקי גופות והרוגים, זה ממריץ את דמם של הרוצחים בפועל והרוצחים בעתיד.
לכן:
הן לנקמה
הן להרג רוצחים כיום ורוצחים עתידיים
הן להרתעה בעתיד.
היש גבול לטמטום של יוסלה?
כגודל היאוש החמאס כן גדובר הטמטום היוסלאי.
_new_ הוספת תגובה



יש כאן בינתיים רק מטומטם אחד
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 9:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא העין הצופיה,
שלא נותר לה אלה להטיל דופי בכתבה
מפורטת ישירות מבית החולים שיפא בליווי
תצלומים. הכתבה מופיעה בעמוד הראשון
של הניו-יורק טיימס, עיתון הידוע במהימנותו
הרבה.

העין כמובן, כיאה למצביאי הכורסה הישראלים
העייפים, מטיל ספק במהימנות הכתבה, הכתב,
הצלם, הרופאים, הפצועים וההרוגים.

יפה שיודעת ה'צופיה' שאין כתבים זרים בעזה
היות ו''הם עטרו בשביל להכנס'' ('עתרו' ולא עטרו).

וממשיך צופיה ללקק לליכודניקים ולכהניסטים
בקראו ''הן לנקמה''.

גם לטמטום של יוסלה הרי אין גבול,
אחרת כבר מזמן היה מפסיק לשוחח
עם חדלי האישים כדוגמת העין אשר
עושים כל שלאל ידם כדי לשכנע אותנו
שאכן נפל הפור וישראל החלה ליישם את
את מדיניות רצח העם שעד עכשיו רק
הלאומניםההזויים בהתנחלויות
חלמו עליה.

כל ישראל חברים,
והעין חבר של כולם,
גם של אלה שלא סובלים
לקקים.
_new_ הוספת תגובה



יש כאן בינתיים רק מטומטם אחד
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שניזון מדווחי כתבים פלשתינאים ( ואטומנו יוסלה מוביל אותם) יהנה מהבתולות שמחכות לו. ראה נצחונותיו האדירים של סאדאם חוסיין, חסן שבבונקר ואחמדיניגאד שכבר השמיד אותנו עשר פעמים.
אז הניו יורק טיימס חיפש רייטינג.
מצא אותו אצל יוסלה.
נהדר.
ולחברה ברצועה: המשיכו בכל הכוח.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 9:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו


At Gaza's main hospital today
most victims have been civilians
including a family of seven
killed in an instant

''There are still four or five
bodies under the rubble,''
said a relative
''and we can't get them out''

ABC News
01/05/2009
http://abcnews.go.com/Video/playerIndex

הטימטום,
הפראנויה,
הקריאה לנקמה,
הגזענות הלטנטית,
והקונפורמיזם
הפוליטי
המחליא,

הם כולם שלך,
ידידי הסומא.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 13:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המציאות ,היא בשבילך כמו סנוורים, אינך יכול לפקוח את עיניך ולהתבונן.
מקרה אבוד, אין מה לעשות איתך, מצטער.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 18:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הקטע עם לומר את המילה האחרונה זה שהינך אומר דברי טעם. אך להפוך את העיוורון של עינך האחת לסנוורים אצל יוסלה זה לא משכנע.

במקומך הייתי מקדיש קצת פחות זמן להערות על מה שלא בסדר איתי, ובודק את האיפור על העין שלך.

טענת שיש להרוג גם בני משפחותיהם של לוחמי החמאס
(ושיש בכך משום מעשה נקמה ישראלי - נקמה על מה?).

אחר-כך נסית להמעיט במשמעות הדברים על ידי הערמת שמות תואר לא
מחמיאים על יוסלה - למה להרוג את השליח?

ויוסלה הביא לך עדויות מהשטח על הטבח של אזרחים בעזה ביומיים האחרונים.

תגובתך היתה גידופים ונסיון לטעון שהמידע אינו מהימן,
שהמדווחים משוחדים,
ושהמקלדת עקומה.

יוסלה הביא מקור נוסף לידיעות על הטבח באזרחים,
והקיקלופ רק המשיך להכחיש שזה אכן קורה.

ובסוף, מה נותר לך לטעון?
''המציאות ,היא בשבילך כמו סנוורים, אינך יכול לפקוח את עיניך ולהתבונן.
מקרה אבוד, אין מה לעשות איתך, מצטער.''

זה כבר באמת לא משכנע.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 20:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבאת שום עדויות מהשטח.
הבאת כותרות ותמונות מעיתונים רציניים שאין להם כל ייצוג בשטח אלא קונים תמונות ועדויות מעיתונאים חמאסניקים בשטח. זו אינה עדות ,זו תעמולה חמאסית.
זה שאמריקאים ואירופאים צבועים קונים ומפרסמים אינה שום עדות מהימנה.
אתה ברוב אטימותך ושנאתך למציאות הסובבת אותך נאחז בזה כמו חבל הצלה.
תפקח את העיניים החמאס רוצה להמשיך ולרצוח. האזרחים הסובבים אותו הם בשבילו בשר תותחים.
כן לנקמה.
כן להרג רוצחים ובני משפחה המסייעים או מגינים עליהם
כן להרתעה עתידית.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 22:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מביך רק עבורך,
שכדי להצדיק את קריאתך
לרצח ילדים ונשים בעזה
(''ובני משפחתם...'')

אתה נאלץ להטיל ספק במהימנות
הדיווח המקיף והמפורט (והזהיר)
של כתב הניו-יורק טיימס מבית החולים
שיפא בעזה.

הגעת, כמו מתווכחים עקרים אחרים
לרמת התירוצים האינפנטיליים כדוגמת
'המקלדת עקומה',
או 'אבדו לי המשקפיים',
- או במקרה שלך,
'אבד לי המשקף'.
_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 22:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



including a family of seven...
ע.צופיה (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 22:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מביך עבורך ששופרי הרוצחים הם בעיניך דיווח מהימן.
אוטם היית ואטום נשארת.
_new_ הוספת תגובה



  including a family of seven...  (סתם אחד)
  including a family of seven...  (ע.צופיה)
  including a family of seven...  (סתם אחד)
  עוד מלל סתמי של האטום  (ע.צופיה)
  עין בעין  (סתם אחד)
  עין בעין  (ע.צופיה)
  ינו''ש  (סתם אחד)
  הסטייה הנפשית של יוסלה האומלל  (ע.צופיה)
  קיקלופ יקר  (סתם אחד)
  עוד תשקורת.  (ע.צופיה)
  זה כתוב בראש הידיעה  (דוד סיון)
  הנה עוד עמדה שמאלית  (דוד סיון)
  ותודה לדוד סיון  (סתם אחד)
  ותודה לדוד סיון  (ע.צופיה)
  ותודה לדוד סיון  (סתם אחד)
  יוסוף: המספר האחרון הוא מעל 800.  (ע.צופיה)
  יוסוף: המספר האחרון הוא מעל 800.  (סתם אחד)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי