פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 17:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו הרבה הצעות אחרות, גם האיוולת הנוכחית לוקה באי-הגדרה של הבעיה אותה היא באה, לכאורה, לפתור.

כל ההצעות הטריטוריאליות שבבסיסן שינוי תוואי הגבול הנוכחי של ישראל מתבססות על ההנחה שיש בעיה טריטוריאלית. בעיה טריטוריאלית יכולה להיות חבל ארץ כלשהו ששתי ישויות טוענות לבעלות עליו. אין בעיה מסוג זה במזרח התיכון. הבעיה המסויימת כאן היא תרבותית. האם למדינת ישראל יש בכלל זכות קיום כמדינת העם היהודי? אין כיום שום גוף ממשי בעל תביעות טריטוריאליות כלשהן המוכן לקבל את קיומה של מדינת ישראל.

ה„בעיה” של קשר יבשתי בין מצרים לבין מדינות ערב ממזרח לנו אינה בעיה כלל. יואילו המצרים ויכבדו את הסכמיהם איתנו, יפשירו את היחסים ויפסיקו להילחם בנו מעל כל במה ציבורית קיימת. או אז יוכלו לשנע סחורות ובני אדם כמקובל דרך מדינתנו, עם המשמעויות הכלכליות הנלוות, יהיו אלה אגרות, מְכָסים או כל דבר אחר. אין צורך בחילופי שטחים או בכריית מנהרות כדי לעשות את הדבר הפשוט הזה.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 18:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל יש בעיה טריטוריאלית.
אם יש לך ספק תשאל את קצין רפואה ראשי לשעבר הפרופ. (וגם ח''כ) אריה אלדד ואת ראש ממשלת הישות הפלסטינאית (שהוא אחד המתונים ביותר שם).
זה נכון שיש גורמים פלסתינאים השוללים את קיומה של מדינת ישראל,או מדינה לעם היהודי במזה''ת.מנגד יש יהודים רבים מאוד בישראל ,ולא רק בישראל ,השוללים כל צורה של יישות מדינית עצמאית לערבי ארץ ישראל.
מהי המחלה? אימפריאליזיס.
ד''ר, תן תרופה!!
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
אריה עירן (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 18:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טראנספר אל מעבר לירדן מזרחה . שם יקימו מדינה פלסטינית כרצונם .
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
לחמניה חמה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 19:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לשפוף מילים כאילו הן באות לך חופשי חופשי בלי בקרה.

אתה עושה השוואה בין הפלסטינים ליהודים כשנוח לך, ואח''כ טוען שאין מה להשוות בין הפלסטינים והיהודים כי בלה בלה בלה.

ובין זה לזה אתה עושה השוואה שטוחה ושיטחית בין עמדות הפלסטינים לגבי ישראל ועמדות היהודים לגבי הפלסטינים. מעין מיש-מש חסר פשר ותכלית מבחינת העניין, ובלבד שיתאים לך לפזמון החוזר שלך.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 20:15)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכדי לא להעליב אנונימי כמוך,לא אתייחס למידת הבנתך ותבונתך.
כאמור לעיל: שבעתי קישקושים.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ביטוח מנהלים (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 14:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אתה פולט את קישקושיך על הימנמנים מתוך כעס?

לא יפה.

תפתח את הראש. תלמד. תהיה חכם ויצירתי. תראה מה קורה סביבך. אל תפנה את העורף לאמת. אל תתמגן בשבלונות ובסיסמאות משנות החמישים האדומות. תהיה צבר. תהיה אסרטיבי. תלך על זה.
_new_ הוספת תגובה



מממממממעניין......
לחמניה חמה (יום ראשון, 27/01/2008 שעה 7:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פתאום אנונימי כשאתה נתקע ואין לך תשובה לעניין...... מממממממעניין !
הוי עין אנונינימית צופיה שכמוך !
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 20:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני האדונים שהזכרת לא נמצאים איתי בקשר יומיומי, אבל נראה שאתה מכיר את דעותיהם. לכן אשמח אם תפרט כאן מהי בדיוק הבעיה הטריטוריאלית; על איזה שטח יש ויכוח ואיזה שטח נמצא מחוץ לוויכוח.

האימפריה שאתה מדבר עליה לא הוזכרה כאן בשום שלב, אבל אתה מוזמן לפתח גם את הרעיון הזה.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 21:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד יגיד לך כולה שלי. והשני יגיד לך חצייה שלי,אך אסתפק גם ברבע.
ושניהם מדברים על טריטוריה.
שאלת (באירוניה) מה המחלה?
ובכן לדעתי המחלה היא הרצון לנכס לעצמך שטח שהוא לא שלך.
פעם קראו לזה אימפראליזם או קולוניאליזם.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
אריה עירן (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 21:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נדהם איך בפורום הזה כל הקליפות של השמאל נאספות יחד עם קליפות השום וקליפות החמניות על קרקע המציאות בדרכן לפח האשפה .

קודם עף לאבדון המוסר המזויף של יוסלה .
כעת עף לאבדון השלום בסיועו של ע.צופיה .

כעת על המדוכה השאלה הטריטוריאלית . סבבה .
מכסה פח האשפה פתוח . והטעון לנסיגה משטח כבוש עומדת לעוף לשם .

אגב - באמנת ז'נבה הרביעית יהודה שומרון ועזה אינם שטח כבוש אלא ...תקראו לבד .
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 22:04)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטח לא מתפלא על השטויות וההזיות של אנשי הימין, אתה הרי חלק מהן.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
אריה עירן (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 4:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עולם ההזיות הוא רחב וגדול . עולם המציאות הוא בגודל קבוע . ישראל היא בגודל 20.000 קמ''ר על כדור בקוטר 13.000 ק''מ . אוכלוסיית ישראל היהודית היא 5.4 מיליון בעולם שבו 6.6 מיליארד בני אדם .
במצב הזה אפשר להתכווץ ולהעלם כמו ההזיה של השמאל שאתה חלק ממנו .
אפשר גם לגדול ולהתרחב כמו ההזיה שלי .
_new_ הוספת תגובה



עץ צופיה הוא גם קוסם מארץ עוץ
יענקלה. (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 5:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגדיר את דעות הימין כשטויות והזיות ובא לציון גואל.
מישהו יודע את כתובתו של הניק ? אולי נקנה ונשלח לו מראה קטנה?
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
שמעון מנדס (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 10:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בואו ואגאל אתכם מן הוויכוח חסר התכלית על מהותו של הסכם ''השלום'' עם מצרים. תחילה אני אביא כאן דברים שאני כתבתי כתגובה לרשת ''אל-ג'זירה'' בנושא זה.

למצרים יש את כל סוגי השלום, משלום קר וסדוק, ועד שלום קפוא ומשותק. רק לא את השלום האמיתי = اما مصر لديها كل انواع السلام, من بارد ومخلول وحتى جامد ومشلول, الا السلام الحقيقي. מי שקורא ערבית יהנה מן המשפט הזה כי הוא כתוב בחריזה וגם מתאר מצב לאשורו.

עכשו אני אביא דברים בשם אומרם, מה שאצלנו התנאים כינו ''הנחתום מעיד על עיסתו''.

''מסכן מנחם, אני קבלתי את סיני, והוא קבל פיסת נייר'' או כפי שהדברים נאמרו במקור (مسكين مناحيم, انا استلمت سينا وهو استلم حطة ورقة).

את המשפט אמר אנואר סאדאת בקהיר, למחרת שובו מוושינגטון, לאחר חתימת ההסכם עם מנחם בגין.

לדעתי, כל פרשנות במקרה הזה מיותרת.
_new_ הוספת תגובה



לשמעון
דוד סיון (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 13:06)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההיסטוריה הרי בנויה מהרבה מעשים והרבה אמירות. כך גם העיסה היא בדרך כלל מורכבת יותר מאשר אפשר לתאר במשפט אחד. חוץ מכל זה מאז האמירה של סאדאת (''מסכן מנחם, אני קבלתי את סיני, והוא קבל פיסת נייר'') נאמרו לא מעט מילים והיו גם לא מעט אירועים באותו ההקשר.

איך אתה מחליט שהמשפט הבודד הזה מתאר לא רק את הרגע שסאדאת ירד מהמטוס, אלא גם את כל מה שקרה מאז?
_new_ הוספת תגובה



לשמעון
ביטוח מנהלים (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 14:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי כל המעשים והאמירות באותו הקשר מאז ועד היום רק חיזקו ומחזקים את תפיסת פיסת הנייר ולא הפריכו אותה.
_new_ הוספת תגובה



זו לא היתה שאלה לחוכמולוגים
דוד סיון (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 14:49)
בתשובה לביטוח מנהלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לדוד.
אבי גולדרייך (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 15:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים אירוע הסטרי מכונן טמון במשפט, או מילה , אף באות אחת.

לדבי ה''שלום בין ישראל ומצריים מובטחני ששמעון יכול להביא לך מפרט שלם של הפרות חוזה השלום בין ישראל ומצריים
למעשה בשלום הזה חוץ מממש לירות - הם הפרו כמעט כל מה שאפשר.
_new_ הוספת תגובה



לכן כתבתי בכותרת: לשמעון
דוד סיון (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 15:44)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במיוחד במקרה הנדון מעניינת אותי התשובה של שמעון.

אבי, אני מקווה שאתה תסלח...
_new_ הוספת תגובה



לכן כתבתי בכותרת: לשמעון
אבי גולדרייך (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 16:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סלחתי כדבריך- ובכל מקרה נחכה יחד לשמעון.
_new_ הוספת תגובה



בתשובה לדוד סיוון
שמעון מנדס (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 20:50)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד ידידי, אני הייתי שם בעשייה. אני יודע מה היו הצפיות שלנו מן השלום הזה. וכולנו יודעים היטב מה קרה מאז. האמן לי, אם האמריקנים לא היו מעורבים במתן השוחד הכלכלי למצרים שלושה מיליארד דולר, זה לא היה מחזיק מעמד.

אני מחזיר אותך למאמר שלי ''חמורו של סאדאת''. חשיבותו של המאמר בזה שהוא מראה לך את אופן החשיבה המצרית, מול הבצוע. במשך שנים מצרים, מזרימה נשק ותחמושת לרצועת עזה, כדי להזיק לנו - ללא טביעת אצבעות שלהם כמובן.
התוצאה של אתמול הפתיעה אותם.אבל אל דאגה, הם יאלצו אותנו לקבל את האחריות על רצועת עזה.

אתה זוכר בוודאי שלמחרת החתימה על הסכם אוסלו, עראפאת הצהיר בדרום אפריקה שהוא חולם על שחרור ירושלים. כאשר שאלו את פרס לתגובה, הוא השיב: וכי אני יכול להיות אחראי על החלומות של עראפאת? האם אני יכול לומר לו להפסיק לחלום ? והמציאות הוכיחה מאוחר יותר מה גרם החלום של עראפאת.

אז אנחנו לא צריכים לטמון את ראשנו בחול. צריך לראות את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



לכן שאלתי אותך
דוד סיון (יום שישי, 25/01/2008 שעה 5:03)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעון ידידי,
השאלה שלי התבססה על ההנחה שאתה היית שם בעשייה. אבל התשובה שלך כולל המאמר ''החמור של סאדאת'' (דיון 4487) רק רומזים על מה אתה מבסס את דעתך. הפעם, דווקא בגלל שאינך טומן את הראש בחול, חשבתי שתוכל לפרוש בפנינו בצורה יותר עמוקה את הבסיס היותר שלם.

השוחד הכלכלי הוא, כדבריך, אחת הסבות שההסכם נשמר - לפחות בעובדות הגלויות. האין עוד סיבות רבות אחרות?

-----

ביום ד' שמעתי ברדיו מישהו מתבטא שהפרשנות ה''מקובלת'' כאן בפורום לגבי הכוונות מאחורי הסכם קורייש היא לא ממש נכונה. אם היתה לי אפשרות גם אותו הייתי שואל, כמו ששאלתי אותך, אם הוא יכול להעמיק את הניתוח שלו.
_new_ הוספת תגובה



לשמעון
אליצור סגל (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 21:06)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מבחינתי עדיף להתעלם מכל העקיצות שאינן תורמות דבר
אשמח שמעון אם תוכל להסביר לי מהו התרגיל שעשה ד'ישראל לבסמארק?
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לשמעון מנדס, א. עירן וכל להקת המעודדות
ע.צופיה (יום שישי, 25/01/2008 שעה 1:03)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הכותרת היא ''הסכם שלום'' והצדדים רואים בו ''הסכם שלום'' וכל אומות העולם ל ל א י ו צ א מ ה כ ל ל רואות בו ''הסכם שלום'' אז זה הסכם שלום.
ואריה עירן ולהקתו יכולים לרקוד סביבות סמבה וסלסה וצה צה צה מצאת החמהה ועד צאת הנשמה וזה עדיין יהיה הסכם שלום. והם ידמו לכלבים הנובחים בשולי השיירה.
כל מה שאתה כותב, וזה בהחלט מעניין, הוא פיקנטריה וערכה כפיקנטריה.
האימרה של סאדאת אומרת הכל: זה הסכם של אינטרסים. כל צד קיבל את מה שהוא שאף לקבל.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע. זועמת (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 19:43)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך אסמכתא לדבריו של סאדאת? חיפשתי וחיפשתי, ולא הצלחתי למצא שום סימוכין לטענתך.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע.צופיה (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 20:13)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה בדיוק אתה רוצה אסמכתא?
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע. זועמת (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 1:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקביעה הזו:

''עכשו אני אביא דברים בשם אומרם, מה שאצלנו התנאים כינו ''הנחתום מעיד על עיסתו''.

''מסכן מנחם, אני קבלתי את סיני, והוא קבל פיסת נייר'' או כפי שהדברים נאמרו במקור (مسكين مناحيم, انا استلمت سينا وهو استلم حطة ورقة).

את המשפט אמר אנואר סאדאת בקהיר, למחרת שובו מוושינגטון, לאחר חתימת ההסכם עם מנחם בגין.''
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע.צופיה (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 7:50)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחי היקר, ע.
צר לי ,אך אני לא אמרתי את הציטוטים הללו, כמדומני שמר שמעון מנדס הוא הכתובת לתהיותך.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע. זועמת (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 19:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרי כתבתי את תגובתי לשמעון מנדס וממנו בקשתי את הסימוכין.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 4:19)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים האלה מצוטטים בשני אתרים שמצאתי: http://israeltruth.blogspot.com/2004_12_12_archive.h... http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/01889... ועל פי הכתוב זהו ציטוט מראיון עם אנואר סאדאת ב„ניו-יורק טיימס” ב-‏19.10.1980. זו, כמובן, אינה הוכחה, היות שמדובר באתרים פרטיים שיתכן שהעתיקו חומר זה מזה. במטמון גוגל מצאתי גם אתר ערבי שבו מצוטטים הדברים האלה, אך העמוד המקורי כבר נמחק, הציטוט מופיע בחיפוש בלבד ואין שימור של הטקסט המקורי. גם בחיפוש באתר ארכיב אינטרנט לא מצאתי את העמוד המקורי, שכתובתו היתה http://www.startimes2.com/f.aspx?t=257303 .

למרות שהדברים כנראה נאמרו, אני דווקא לא סבור שניתן בהכרח להסיק מהציטוט הזה את מה שמר מנדס רוצה שנסיק. יש לראות את הדברים בהקשר בו נאמרו. הארכיב של הניו-יורק טיימס הוא בתשלום, אך החיפוש בו הוא חינמי. לא מצאתי בו ראיון עם סאדאת באוקטובר 1980.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
אריה עירן (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 5:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד לחיפוש החרוץ .
אני לא זקוק לציטוט . אני רואה את סיני בידים מצריות , עד המילימטר האחרון . אני רואה את מצב ''השלום'' בין ישראל ומצרים . לי ברור שבגין היה טיפש . העובדות כאן .
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע. זועמת (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 19:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין איך יוצרים ברווז עיתונאי.

חיפשתי וחיפשתי, אך חוץ ממספר אתרי מתנחלים לא מצאתי שום סימוכין לכך שסאדאת אמר אי פעם את מה שמנדס מייחס לו.

מה שכן מצאתי, הוא שמנחם בגין אמר משהו דומה (עליו מבוסס כנראה הברווז) בתשובה לשאילתא בכנסת ב-‏19 ביולי, 1978.

_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 22:03)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שלא מצאת לא אומר שהוא לא אמר זאת. האם במידה שיוכיחו לך שהציטוט נכון תשתנה השקפת עולמך?
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
ע. זועמת (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 22:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה שאתה לא מצאת כנראה אומר שהוא כן אמר זאת...

השקפת עולמי אינה בנויה על ברווזים עיתונאים. קיבלנו מהסכם השלום עם מצרים את מה שציפינו לו, לא פחות ולא יותר.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
אריה עירן (יום חמישי, 31/01/2008 שעה 4:36)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אתה קיבלת את מה שציפית לו . אני לא ציפיתי להסכם שלום אלא לשלום !
זה הבדל גדול . ההבדל הזה יוביל אותנו למלחמה הבאה .
_new_ הוספת תגובה



הצביעות
יוסלה  (יום חמישי, 31/01/2008 שעה 23:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר זה נוגע להסכם עם מצרים,
כל ביקורת של המצרים על ישראל
מהווה עבור אריה עירן הפרה של ההסכם.

אך כאשר זה נוגע להסכם הקבע עם הפלסטינים,
אריה עירן מצפה שהם יסכימו לטרנספר הגדול
שהוא מתכנן עבורם.

לזה קוראים צביעות.
_new_ הוספת תגובה



הצביעות של יוסלה .
אריה עירן (יום שישי, 01/02/2008 שעה 8:59)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראו מי מדבר !
שבוע לא שמעתי ממך . חשבתי שאתה בגן עדן .
אילו היה שלום לפי הגדרה שלי , בין ישראל ומצרים + בין ישראל וירדן הייתי בבעיה אמיתית . אבל זה לא כך .
ובאשר לטראנספר , כבר כתבתי וזה נופל על אוזן חרשת שלך שמחוברת לאדם זייפן חסר מוסר .
אני בעד עידוד הגירה של פלסטינים תוך פיצוי נאות . עד אז נילחם ונוליד הרבה יהודים .
_new_ הוספת תגובה



הצביעות של יוסלה .
לחמניה חמה (יום שישי, 01/02/2008 שעה 9:53)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נטש לרגע את משמרתו כנוטר גן העדן.

יוסלה מזייף גוזמאות למען אחיו הערבים שוחרי השלום ופלסטין.
_new_ הוספת תגובה



הצביעות של יוסלה?
יוסלה  (יום שישי, 01/02/2008 שעה 15:00)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הראה מדוע הוא חושב
שאריה עירן צבוע
(הפעלת קריטריונים מנוגדים
ביחס לפלסטינים וישראל).

עירן, שאיננו מביא שום טיעון ענייני
טוען שיוסלה הוא הצבוע.

לומר שוב בפעם החמש-מאות
שהוא בעד טרנספר,
ושיוסלה 'זייפן חסר מוסר'
לא אומר שום דבר.

לכן נראה שלא רק שעירן אכן צבוע
אלא ששבהיעדר טיעון ענייני
(או תשובה עניינית ליוסלה)
החומר היחידי שעומד לרשותו
הם שמות התואר המקטינים השונים.

כרגיל עירן מוצא פגמים רק אצל אחרים.
_new_ הוספת תגובה



הצביעות של יוסלה? OH YES
אריה עירן (יום שישי, 01/02/2008 שעה 18:10)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוזמנת להגן על המוסר בכלל ועל שלך בפרט .
בחרת לתקוף אותי בלי להעמיד לביקורת את המוסר שלך .
לצערי אינני יכול להקטין אותך מספיק .

לא ראיתי שאתה מוצא פגמים אצלך .
אין סיבה שאמצא כאלה אצלי .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה קצת נדהם
יוסלה  (שבת, 02/02/2008 שעה 0:35)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי בדיוק 'הזמין' אריה עירן את יוסלה
''להגן על המוסר בכלל'' ושלו בפרט?

אכן טען עירן, פה ושם, בתגובה לטענות מנומקות
היטב של יוסלה, שאין בו פגם מוסרי, אך עירן מעולם
לא פיתח דיון או אפילו שיחה קצרה בנושא הערכים
שלו עצמו. עד עתה הדף עירן כל פנייה לדיון בערכיו שלו,
בהתקפה אינפנטילית כדוגמת התגובה האחרונה:

''אתה הוזמנת להגן על המוסר בכלל ועל שלך בפרט .
בחרת לתקוף אותי בלי להעמיד לביקורת את המוסר שלך .
לצערי אינני יכול להקטין אותך מספיק .''

חובת ההוכחה על עירן, היות והוא זה שטוען שלעשות טרנספר
למליוני התושבים הפלסטינים בשטחים לעבר הירדן עומד
בקנה אחד עם מוסר יהודי-ישראלי. וברוח זו היו הפניות הקודמות
לעירן.

מה תועלת תצמח למשתתפים אם יוסלה 'ימצא פגמים אצל עצמו'?

ובכל מקרה יוסלה הראשון להודות שפגום הוא מוסרית בכל עניין
ועניין. אך הרי לא בפגמים אנו דנים, אלא במערכת הערכים
שמנחה כל אחד מאתנו בכל מעשיו. ובכל פעם שיוסלה פונה
לעירן בבקשה שיפרט מהם ערכיו (ביחוד על רקע ההטפה לטרנספר)
עירן מגיב בסגנון שלמעלה.

עד היום התגובה המפורטת ביותר של אריה עירן לאפשרות לדיון
בנושא ערכים ומוסר היה (ויוסלה זוכר את זה בעל-פה כי זה כל
כך מגוחך): ''הערבים רוצחים''. זה מביך בעיקר בגלל שהדיון אמור
להיות דיון בערכים שלנו ולא של העמים הסובבים אותנו.

תראו לי שזה בסדר לגרש מליונים אחדים של תושבים מבתיהם
בעזה ביהודה ובשומרון כדי לפנות מקום להגברת הילודה ה'עירנ'ית
ויוסלה ישתתק לעד.
_new_ הוספת תגובה



לע. צופיה, אריה עירן וכל האחרים
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 31/01/2008 שעה 14:40)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע שתקרא שוב את שאלתי ותנסה לענות עליה.
_new_ הוספת תגובה



סאדאת אמר את זה לניו יורק טיימס ב-‏1980
לחמניה חמה (יום שישי, 01/02/2008 שעה 8:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

October 19, 1980

“Poor Menachem [Begin], he has his problems ... After all, I got back ... the Sinai and the Alma oil fields, and what has Menachem got? A piece of paper.”

בחיפוש בעיתון אפשר להגיע רק עד 1983. מי שרוצה עדות לכך שייחפש באיזושהי סיפריה אוניברסיטאית בארץ או שיזמין את המאמר באינטרנט מהעיתון תמורת סכום פעוט.

אני לא צריך שיזכירו לי שהוא אמר את זה. הרי זה ברור שהוא אמר.
_new_ הוספת תגובה



סאדאת אמר או לא אמר
ע. זועמת (יום שישי, 01/02/2008 שעה 18:19)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרוב לודאי שהוא לא אמר זאת. סאדאת היה דיפלומט, והוא היה ג'נטלמן, ואנשים כמוהו שוקלים כל מילה ומילה לפני שהיא עוזבת את פיהם.

דיבורים מסוג זה באים לעתים קרובות משחצנים מקצועיים מסוגם של אהוד ברק ואיווט.
_new_ הוספת תגובה



סאדאת אמר או לא אמר
לחמניה חמה (שבת, 02/02/2008 שעה 16:30)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תשכח שהוא היה גם ערבי.....
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 15:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שאני לא מבין אותך או שאתה מתחמק.

השאלה שלי לא היתה אירונית, אם כי השתמשה במטאפורה. אדבר ברורות: מהי הבעיה שההצעה שנדונה במאמר באה לפתור?

ולעניין הטריטוריאלי:
>„אחד יגיד לך כולה שלי. והשני יגיד לך חצייה שלי,אך אסתפק גם ברבע.”

מיהו האחד, מיהו השני ועל איזו חלוקה מדובר?
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
לחמניה חמה (יום חמישי, 24/01/2008 שעה 23:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני כלל לא בטוח שע.צופי הבין את הבעיה שלו.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום שישי, 25/01/2008 שעה 1:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את כוונתך. האם אתה מתכוון לענין חילופי השטחים שמר מנדס כותב עליו ? ומה הוא בא לפתור? אם כן, מין התבונה שתשאל את מר מנדס.
בכל אופן אני אישית נגד כל חילופי שטחים, או מתן שטחים בתמורה לשטחים אחרים ביו''ש.
לענין הטריטוריאלי: אם תשאל את מר אלדד מהאיחוד הלאומי(כמשל)הוא ירצה מדינת ישראל מהים ועד הירדן(לפחות).אם תשאל את מר פיאד( ראש ממשלת היישות הפ. ,כמשל) הוא כנראה ירצה את מה שהיה פעם תכנית החלוקה אך יסתפק רק ביו''ש ועזה (כחצי מחצי)
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
יובל רבינוביץ (יום שישי, 25/01/2008 שעה 4:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר מנדס הביא כאן את הצעתו של האלוף במילואים גיורא איילנד. יהיה לא הוגן שאדרוש דווקא מהאדם המביא את ההצעה, ואף טורח לציין שהוא מתנגד לה, לספק את הנימוקים בעד ההצעה.

לעניין דעותיהם של הנוגעים בדבר, אינני סבור שמר סלאם פיאד הצהיר אי פעם את מה שאתה מייחס לו. בהודעת המפתח של הפתיל הנוכחי כתבתי „אין כיום שום גוף ממשי בעל תביעות טריטוריאליות כלשהן המוכן לקבל את קיומה של מדינת ישראל (כמדינת העם היהודי)” ואני עדיין סבור כך.
_new_ הוספת תגובה



נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?
ע.צופיה (יום שישי, 25/01/2008 שעה 6:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית,אציין,כי למרות שאני שומע רבות את הראיונות עם מר איילנד,רעיון כזה טרם שמעתי.
שנית,גם אני ציינתי כי אני מתנגד לו.
מה שמאוד מפריע לי במאמרו של ש. מנדס(וטרחתי כל הזמן לציין זאת),היא קביעתו כי אצל שכנינו ''מילה אינה מילה והתחייבות אינה התחייבות'' והמציאות סותרת זאת.
כמדומני שכאשר הנציגים הישראליים והנציגים הפלסתינאיים עומדים לדון במסגרת ''בעיות הליבה'' גם על גבולות,הם מתכוונים לגבולות המדינה הפלסתינאית העומדת לקום ולא גבולות מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (סתם אחד)
  ''מילה אינה מילה והתחייבות אינה התחייבות'' והמציאות סותרת זאת.  (סתם אחד)
  ''מילה אינה מילה והתחייבות אינה התחייבות'' והמציאות סותרת זאת.  (סתם אחד)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (יובל רבינוביץ)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (ע.צופיה)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (יובל רבינוביץ)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (ע.צופיה)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (יובל רבינוביץ)
  ע. צופיה בוחר לראות רק חלק מן הפסיפס  (שמעון מנדס)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (ע.צופיה)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (יובל רבינוביץ)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (ע.צופיה)
  מזלזל באינטילגנציה של תושבי העולם כולל השמאלנים.  (צדק)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (לחמניה חמה)
  נניח שהבנו מהי התרופה, אבל מהי המחלה?  (ע.צופיה)
  ע. צופיה, אתה טועה בגדול  (שמעון מנדס)
  החוק הירדני?  (דוד סיון)
  החוק הירדני?  (שלולית של חורף)
  ע. צופיה, אתה טועה בגדול  (ע.צופיה)
  אשליית הקשר הגורדי . קשר גורדי ניתן לפתוח . גם תקדימים מדיניים   (אריה עירן)
  אתה רואה! אתה מסרב לומר את דעתך ונשען על ידידך אליצור  (לחמניה חמה)
  אתה רואה! אתה מסרב לומר את דעתך ונשען על ידידך אליצור  (ע.צופיה)
  אתה מאשש את חלק מטענותי כאן  (לחמניה חמה)
  אתה מאשש את חלק מטענותי כאן  (ע.צופיה)
  אתה מאשש את חלק מטענותי כאן  (לחמניה חמה)
  האא  (ע.צופיה)
  האא  (לחמניה חמה)
  שאלה לע. צופיה  (שמעון מנדס)
  לא הבנתי   (אליצור סגל)
  לא הבנתי   (לחמניה חמה)
  אתה מבזבז אנרגיה על פתרונות הבל.  (צדק)
  אני רק מתאמן בלהכות את בובת הקש  (לחמניה חמה)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי