| מהסיבה הפשוטה שאתה משתמש בקלישאות שאין להן משמעות. אתה כל הזמן חוזר על טענתך בדבר ''פיתרון טריטוריאלי'', אבל עדיין לא ראיתי בשום מקום הגדרה למה בדיוק אתה מתכוון במושג הזה. בהעדר הגדרה ברורה וחד משמעית (הגדרה שאתה למעשה חייב לעצמך), המושג ''פיתרון טריטוריאלי'' מכסה מיגוון רחב ביותר של אפשרויות שיש לי ספק רב אם אתה תסכים לקבל אותן. גם הרעיון של הפרסי, לפנות את כל היהודים מארץ ישראל ולשלוח אותם בחזרה ל''ארצות מוצאם'', הוא ''פתרון טריטוריאלי''. אני בטוח שזה לא מה שאתה מתכוון כאשר אתה משתמש במטבע הלשוני הזה. אני מרשה לעצמי לנחש שמה אתה מתכוון אליו הוא בעצם ''פשרה טריטוריאלית'' (אנא תקן אותי אם אני טועה), אבל זה כבר דבר שונה לחלוטין. לא כל מה שנראה לך מובן מאליו הוא כזה גם בעיני הצד השני, ולכן חשוב לדייק בניסוח ולא להשתמש בניסוחים שכל אחד יכול לפרש אותם כפי שזה נראה לו. לא אכנס כאן לדיון המתמשך שהתפתח בינך לבין יובל לגבי אם יש אם מי ועל מה לדבר. כדאי רק שתזכור דבר אחד --- ''שניים אוחזים בטלית''. אני לא דתי, ולמיטב ידיעתי גם אתה לא כזה, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם מדברים חכמים שיש בדת ובמסורת היהודית. גם כשחותרים לפשרה, יש הרבה מה ללמוד מהמסכת התלמודית הזאת. |