| ''שנית ניסוי מחשבה למשל לנסוע במהירות האור ולצפות קדימה, אינן ''שחזור של מצב בעולם'', היות וניסויי מחשבה קיימים על מנת להתנסות במשהו שאינו ''מצב בעולם''.
אך לא. ניסוי מחשבתי מייצג מצב אפשר כלשהו, לאו דווקא כזה שלא יכול להתרחש בפועל. כמדומני שלא הבנת במה המדובר. עניין הנוסע במהירות קרובה למהירות האור הוא בשביל לסבר את האוזן. לחילופין, ניתן לערוך אותו ניסוי מחשבתי עם איזוטופ כלשהו במהירות קרוב למהירות האור, ולראות את תוספת גילו (על פי מידת התפרקותו או זמן מחצית החיים שלו) בהשוואה עם אותו איזוטופ על פני כדור הארץ (לאחר חזרתו למשל).
טעית בכך שרק השערה שהופרכה היא בעלת ערך אינפורמטיבי. אתה נוטה להסחף במילים פואטיות אותם אתה מחזיק כרבי השראה, אך האימפרסיוניזם הזה בא על חשבון התמקדות, דיוק והבנה נכונה. יש לך הכשרה במדעי הטבע, במתימטיקה, או בתחום מדעי כלשהו בו עורכים ניסויים? ערכת מימיך ניסוי מדעי עם מתודולוגיה סטטיסטית ומדעית? למדת פעם לוגיקה? או שהכשרתך היא ספרות מדעית פופולרית בעיקר? גם אם לקחת קורס בפילוסופיה של המדע באיזו מכללה איזורית או באוניברסיטה הפתוחה, עדיין נישאלת השאלה אם למדת לוגיקה פורמלית? האם הבנת את הניסוחים המתימטיים של פופר ב- logic of Scientific discovery למשל? במקרה את כל חיי הבוגרים הקדשתי למדע, וכן הכשרתי הנוספת בפילוסופיה כוללת לימודי לוגיקה מתימטית מתקדמת, למשל מערכות מודליות. לא תמיד ראוי לזלזל בזה שמבהיר לך דבר או שתיים בלשון בהירה ופשוטה ככל האפשר, בגלל הפשטות וחוסר המילים הנימלצות והשימוש בז'רגון. |