|
כל מה שאמרת מקובל עלי חוץ ממשפטך האחרון | |||
|
|||
אין אנו תופסים את האור מבחינת מהותו (הוא אור מקיף)ולכן כל עינין שיש לאל בידנו לקרוא לו בשם הרי ניתפס בחושנו - זה מקובל עלי. וכמובן רק בתוכנו ולא מיחוצה לנו. על כך נאמר הזהר ב''מובן מאליו'' שמאחוריו מסתתר מכשול. כי אם אין לי השגה בעולם בכלל [כמות שהוא] אלא רק בנתפש, איך אני יודע שהחלוקה הזאת ''בתוכנו'' מול ''מחוצה לנו'' אמיתית היא? שהרי בתפישות אחרות אין פנימי וחיצוני, שכמו שיש תיאור המלחמה בין טוב לרע ''מחוצה לנן'' כן יש את אותה מלחמה ''בתוכנו''. ולמה שלא נלך לפי דרך שהתורה הצביעה עליה: ונתתי לפניך את הטוב ואת הרע.. לפניך, לפני מודעותך, לא רק ''בתוכך'', לא רק ''מחוצה לך''.... ובחרנו [כל רגע מחדש וכל רגע אחרת] בחיים...... לפעמים ''בפנים'' ולפעמים ''בחוץ''. שכן בסופו של חשבון ''כל העולם נברא עבורי'' ומי שאומר ''מחוצה לי לא שייך לי, לא מעניין אותי''.... נקרא [לפי עניות דעתי] רשע.... | |||
_new_ |
ונתתי לפניך את הטוב ואת הרע.. | |||
|
|||
כתוב ''לפניך'' פירושו (בשפת הענפים)--> פרצוף עשר ספירות! אור = טוב רע = חושך אין פה ''לפני מודעותך''. אלא ענינים של אור ישר ואור חוזר ומסך. הבחירה היא להשתמש בכלי קבלה לצורך השפעה והישתות הצורה עם הבורא שהוא ''החיים'' ולא אחרת!!! והבן | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |