|
קריאה מדוקדקת של מה שכתבתי | |||
|
|||
לא מראה שאני קובע פסק דין לטופז או אף קובע שהוא אשם , אני רק מעלה לגביו שאלות . אבקש להבא לטרוח לקרוא את מה שאני כותב בצורה מדוקדקת ,כפי שאני עושה לאחרים. | |||
_new_ |
השאלות שאתה ר-ק מעלה אינן.... | |||
|
|||
...כל כך תמימות כפי שאתה רוצה לציירן. ע'י העלאת השאלות אתה יוצר אצל הקוראים את ההרגשה ש'אין עשן בלי אש' בדיוק כפי שאתה עושה לגבי אנשים אחרים כשאתה משייך אותם בצורה דמגוגית זולה ובלי שום בסיס לקבוצה או מגזר ש-א-ת-ה החלטת שהם שייכים אליו. אלה מעשים לא הוגנים ומצביעים על חוסר יושר של הכותב. | |||
_new_ |
אודי, לא הגזמת קצת? | |||
|
|||
או אולי נעלם ממני חלק מהטכסט? לא הבחנתי בתליינות של אלי; בקושי רמז לשיפוט, אבל את זה עושים וצריכים לעשות כולנו תמיד. אם טעיתי - תקן אותי. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
לנסים - חיים ומוות ביד הלשון. | |||
|
|||
יש דברים הכלולים בטכסט במילים ישירות ויש דברים הרמוזים בין השורות או בשאלות כביכול ''תמימות''. אנני ממעריציו של טופז ומצידי שירקב בכלא אם החוק ימצא שהוא ראוי לכך אולם אין שום טעם ושום סיבה,חוץ מרכילות זולה ולשון הרע, לשאול שאלות בפורום רחב היכולות לגרום לבני אדם לחשוב שאולי יש אמת בדברים. אם אדם לא היה נוכח אישית באירוע מסוים ובידו נמצאים כל פרטי המקרה כהלכתם אסור לו לדבר על כך,אפילו לא ברמז או ע'י הצגת שאלות (חפץ חיים - ''הלכות ומושגים בשמירת הלשון''). | |||
_new_ |
מה, גם הלשון? חשבתי שרק הידיים... | |||
|
|||
_new_ |
הגם אתה מיכאל ??? | |||
|
|||
_new_ |
קודם חיים ואח''כ משהו אחר | |||
|
|||
הקדמה קצרה: דומני שאני מספיק ותיק כאן כך שאינני צריך להציג את עצמי ואת עקרונות פעילותי בפורום. לא לכל הערה אני מתייחס באורח ישיר ופעמים רבות תגובתי בנושאים עקרוניים שנדונו בפורום מובאת בטור השבועי; אבל יש נושאים עליהם אני מגיב מיד וגם זה בהתאם לכללים שלפיהם אני נוהג ואותם פרסמתי כאן בעבר. ומכאן להערה: אלי הביא לכאן משהו שכבר פורסם במקום אחר, מה לשון הרע יש כאן? אפשר להתווכח אם הנושא ראוי לדיון או אף להתייחסות (לדעתי לא) אבל לשון הרע? דברים בטלים ואולי לא מועילים יש כאן למכביר ורשימה זו של אלי אינה חריגה בכך (לדעתי כמובן) אבל לא זה העניין. הרי מה שבעיני חסר חשיבות יכול להיות מאד חשוב לדעת הזולת וגם להפך. בין הכללים שקבעתי לעצמי בתחילת פעילותי בפורום היה גם הכלל להימנע עד הקצה האחרון מכל פגיעה בזולת; פה ושם הייתה חריגה מודעת (ואם הייתה כזאת לא מודעת, אני מתנצל) אבל הקפדתי לשמור כלל זה בהקפדה יתרה. האשמת הזולת, כל האשמה, יש בה פגיעה מרומזת או ישירה ומכך צריכים להימנע. נ.ב. אולי לא יפה לספר, אבל כמה מחברי הפורום קיבלו ממני פניה אישית בדוא''ל כדי לא להסתכן בהלבנת פנים. כך אני מבין את הוראות התורה וגם את הלכות לשון הרע והלכות אחרות שבין אדם לחברו; אם למישהו יש הערת תיקון לדברי, אשמח לקבל. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
תודה לכבוד הרב ישעיהו על הארותיו | |||
|
|||
יש צדק בטענותיו וייתכן שהייתי פזיז כאן . ובכל זאת חשבתי שמאחר שהמדובר באיש ציבור מן הראוי להביא גם אספקט זה לדיון. אבל להבא הארותיו החשובות של כבוד הרב בהחלט יעמדו לפני עיני. | |||
_new_ |
בהערה הזאת יצאתי מנקודת ההנחה | |||
|
|||
שמר ישעיהו הוא רב. במחשבה שניה יתכן והתבלבלתי בינו ובין מר יזרעאלי ,אם כך איתו הסליחה לא הייתה כוונה לפגוע ומה שאמרתי בעינו עומד אך יש לקרוא במקום ''כבוד הרב'' ''מר'' | |||
_new_ |
אלי, קוראים לי 'נסים' וזאת עובדה. | |||
|
|||
תארים כאלה ואחרים אינם משנים דבר. מאחורי כל תואר מסתתר אדם; השאלה רק איזה אדם ואת זה לא התואר קובע. המסר הוא החשוב ולא מי אומר אותו; יתכן שהאומר יקבל חשיבות בזכות המסר וזה בסדר, אבל אצלנו עולם הפוך; כל דבר, חשוב מי אמר ומהו תוארו הרשמי. ''חכמת המסכן בזויה''. מעטים אלה הבודקים ומתייחסים לדברים לגופם במנותק ממי שאמרם; באופן אישי, עד עתה לא חשפתי דבר אודות עצמי כי המסר הוא החשוב, כנ''ל. ובהתייחס לדבריך ברשימה שבראש הפתיל: דומה כי המסר הסמוי (ואולי לא ממש סמוי) הוא חוסר הצדק בחברה בה אנו חיים; הסיפור שהבאת, ש(אני מודה) לא הייתי קורא אותו אלמלא הערתו של אודי אשר סיקרנה אותי, ממחיש בבירור עד כמה העולם שלנו הוא שקרי במהותו ועד כמה כל חזות של תקינות משפטית/חברתית ועוד ועוד, הכל אחיזת עינים. החלש, גם אם העוול שנעשה לו זועק לשמים, אינו יכול להתמודד כשווה מול החזק; ואין זה משנה אם החזק זה הממסד או איש מקובל בחברה. את זה צריכים לשנות אם חפצי חיים אנו. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אכן ניסים הדבר שהיטריד אותי ביותר | |||
|
|||
בכל הסיפור , ואפילו יותר מההטרדה המינית עצמה , היה המחשבה שהאישה שתבעה לדין את טופז מרבית הסיכויים הם שהיא תפוטר על חוצפתה ממקום עבודתה ( ששם יעדיפו לא להרגיז את הכוכב הדגול ) שלא לדבר על כך שהיא מוצאת את עצמה עכשיו בתביעת נזיקין שהאיש הגיש כנגדה. תביעה שעד כמה שאני מבין את שכר עורכי הדין המעורבים והפיצויים וכו' עלולה לרושש אותה. מר טופז מן הסתם יופיע בתוכנית שלו יזיל דמעות מול הקהל ויסביר שהוא זה שנפגע מכל הענייןוהקהל יבכה איתו על מר גורלו . | |||
_new_ |
לנסים - הערת תקון. | |||
|
|||
דווקא החזרה על דברים שנאמרו ע'י אדם אחר מבלי שהיית נוכח בעצמך במאורע המדובר ומבלי שיש בידך הוכחות לאמיתות הדברים הם בגדר רכילות ולשון הרע. גם לומר דברים שהם נכונים במאה אחוז אבל שלא לתועלת ישירה של השומע אותם נכללים בהגדרה זו. השמעת דברים על אדם מסויים באזני אדם אחר חייבת להעשות אך ורק באם השומע עלול להפגע בצורה כל שהיא באם לא תספר לו את המידע שברשותך ואנני חושב שזה המצב במקרה שלנו. אני מפנה אותך שוב לספרו של החפץ חיים. יום טוב. | |||
_new_ |
מסקנה : אסור אפילו להעלות שאלות | |||
|
|||
אני מבין את כעסו של אודי בעניין ( אגב צירוף מוזר אודי עומד לפתע לצידו של הכופר החילוני להכעיס דודו טופז , מה יגיד על זה אמנון יצחק ?) . אין מה לעשות בעניין העלאת השאלות תימשך גם בעתיד לגבי דברים שנראים לי חשובים. | |||
_new_ |
וכמו כן אודי האם אתה לא עושה אותו הדבר לגבי | |||
|
|||
מיגזר החילוניים כולו? אלה שאתה מכנה אותם ערב רב ? אבל מה שמותר לך הרי אסור לאחרים . יום טוב . | |||
_new_ |
לאלי - אין דינם של צבור רחב ואנונימי... | |||
|
|||
...כדינו של אדם ספציפי עם איזכור שמו, אני מקווה שאתה מבין את ההבדל.ובעניין הרב אמנון יצחק, אם כוונתך ל''העליב'' אותי בכל פעם שאתה מאזכר את שמו בהתיחסותך אלי הרי שלכבוד הוא לי. ניתנת לך בזה רשותי המלאה והגמורה להמשיך ככל שיאבה ליבך. יום טוב. | |||
_new_ |
אודי, אתה הוא זה שעושה הכללות לא לעניין | |||
|
|||
אתה גם משייך אנשים לקבוצות לא לפי העניין. אתה עושה זאת כמעט בכל הודעה שאתה כותב. אז לפי דעתך על הקבוצה אתה קובע עמדה לגבי איש או אדם. הכי לא הוגן שאתה מאשים אנשים במעשים שדוקא אתה עושה. | |||
_new_ |
אין טעם | |||
|
|||
הוא יודע טוב מאוד את מה שאתה אומר והוא ימשיך בזה. לתקוף גזענית קבוצות ועמים שלמים ( יהודים , ערבים ,אתיופים , נוצרים , את כל המין האנושי).ומצד שני לבכות ולילל כשאחרים עושים לו את זה. השיטה של החלשים . | |||
_new_ |
דודו, הידיים והמאבטחת: ב''בובו'', בדדיים או בת_ת? | |||
|
|||
פרטים, תן פרטים, ידיד. למען ניקבע, ניפסוק ונראה בלי לקפוץ, מה קורה - כשלטופז עומד הפוץ. | |||
_new_ |
הערה לא שיפוטית לגבי טופז | |||
|
|||
ואין לכך שום קשר לגבי המקרה הנדון . יצא לי לדפדף פעם בספר שירים שטופז כתב . רוב השירים היו שבלוניים ומשעממים . אבל היה שיר אחד שאני זוכר שהיה יוצא דופן שכן עשה רושם שהוא מבוסס על אירוע אמיתי. שם הוא מספר כיצד פגש בחורה במסיבה והיציע לה ''לצאת החוצה ''. אבל הירגיש משועמם מכל העניין וללא חשק להתאמץ . כאשר שאל את הבחורה אם ''אצלי או אצלך '' והבחורה ענתה ''אצלך '' החליט שכל העניין דורש מאמץ רב מדי. מצד אחד מי לא היה רוצה להיות במקומו של טופז ,מצד שני נראה שדווקא עצם הצלחתו גורמת לו להתייחס לרוב האנשים בצורה מזלזלת . אולי יש כאן איזה שהוא לקח שכדאי ללמוד. | |||
_new_ |
איזה *מין* אתגר, זמין למהורהר, שהעלה הגיגיו בספרו | |||
|
|||
הגזעני משהו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |