פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לisaac01@netvision.net.il, 18/11/13 10:47)
בנוסף
(יום שני, 18/11/2013 שעה 10:52)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הרב שפירא, ולא הרב עובדיה
ולא הרב לאו ולא שטיינמץ ולא אף אחד יכול לחלוק על הרמב''ם, הבית יוסף,הרמ''א, וגדולים אחרים
_new_ הוספת תגובה



הלא חלק גדול בירושלמי
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:09)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דן בקניין שיש ארץ ישראל לגויים לדוגמא בשנת שמיטה גוי אינו חייב בשמיטה האם הפירות של גוי (מצווה התלויה בארץ) חייבים או שמא הם טבל

בו נזרוק את הירושלמי הם לא ידעו כלום הלא אין קניין בארץ לגוי, מעניין שאף אחד לא כתב לקחת לו את הפירות ואת הקרקע
שוב אני חוזר ואומר
אתה בור ועם הארץ

סליחה שכחתי שאתה לו יודע מה זה ירושלמי(למעט ביתר) בטח תמצא בויקיפדיה
_new_ הוספת תגובה



מסכת גרים-(אתה כנראה לא יודע)
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:22)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין משיבין אותו [את הגר התושב] בסְפר ולא בנוה רע, אלא בנוה יפה באמצע ארץ ישראל, במקום שאומנותו יוצאה, שנאמר: ''עִמך יֵשב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו,
סליחה הרב אליהו וכל הרבנים לא מכירים מסכת זו

היא כנראה וירטואלית

הם קבעו הלכה נגד המפורש בתורה ונגד המפורש בתלמוד

תלך ללמוד לפני שתכתוב שטויות

לשיטתך מותר לרצוח שים פסיק לפני הלא
אולי נבטל את הלא?
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה יודע לקרא
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:29)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הפשיטה

אבן הלכות גזלה ואבדה פרק א האזל כה
הלכה ב
ואסור לגזול כל שהוא דין תורה אפי׳ עכו״ם מה שמגיע ממנוי ולכן מייתי רב אשי מ״ז הא לתניא דאס אתה
עובד ע״ז אסור לגזלו או לעשקו ואם גז?''ו או יכול לזכהו בדיני נכרים זכהו דכיון שהמלך מכו׳יס דיינינן
עשהו יחזיר. ליה כדיניהם,
אבל מסתפקנא טובא בסברתו דאיך אפשר לבוא מדין כדיניהם
הכ״מ הקשה במה שכתב הרמב״ס אסור לעשקו דהא לאי ׳ ולבטל דין המלך ששולח מוכסין לגבות המכס׳ כיון דסובר
תעשוק את רעך כתיבי ועוד דהא בהגוזל ומאכיל אמר דבדיני ישראל הי׳ מחוייב ליחן ובדיני המלך בודאי מחוייב ליתן
רבא דהפקעת הלואחו היכי דליכא חה״ש מוהרי וכחב דמה דכ׳ ואיפוא נמצא דינים אחרים׳ ואפי׳ אס נימא דיש דין אצל אומות
הרמב״ס אסור לגזלו או לעשקו היינו מדרבנן׳ ולפי דבריו צריך העולם בדיני אנשים פרטיים שאס חושש שיטלו ממנו יותר יכול
לומר דמ״ד גזל עכו״ם אסור היינו מדרבנן דהא מ״ד מוהר להבריח גס אח הודאי׳ אבל גס דין זה הוא דין המלך דאטו יש
היינו מותר לגמרי וכבר הקשה ע״ז החכ״צ דהא בב״מ פ׳ המקבל להס דינים שכל אומוח העולם ממוייביס לדון כן׳ וכיון שזהו
ובבכורות דף י״א מוכח להליא דמ״ד גזל עכו״ס אסור הוא דין המלך ובמכס הא איכא דין המלך לשלם מכס למוכםין ולא
מה״ת וכן היש״ש כתב ללא כהכ״מ, וכתב החכ׳יצ דדעת הרמב״ם לחוש שמא יטלו המוכסין יוהד מקצבחס׳ ומנ׳׳ל לבטל דין המלך
דגזלו ועושקו אסור מקרא לואכלת רבזמן שאין מסורים ברין אחר של המלך׳ אף לבזמנינו נוהגין כן לאפשר לבטל חוק
בידיך אסור, אחד היכי שסוחר חוק מוקדם זהו במלוכות שיש להס נמוסים
אכן בריש הלכות גנבה כתב הרמב״ם כל הגונב
_new_ הוספת תגובה



הקיצוני שבקיצונים של רבני ישע
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:39)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב דב ליאור

אסר לקטוף פרי מעץ של ערבי משום גזל שזה מדאורייתא

אין אפשרות שרב כל שהוא יתיר גזל

בור ועם הארץ
_new_ הוספת תגובה



הקיצוני שבקיצונים של רבני ישע
(יום שני, 18/11/2013 שעה 21:33)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכתב עם עצמך?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי