פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
Liberté égalité fraternité
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 28/06/2013 שעה 6:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא ''''שוויון, חרות , צדק'' אלא חירות שיויון אחווה .
בני האדם אינם שווים . הם דומים אך שונים . תכונותיהם השונות יובילו במהלך הדורות להיעלמות
חלקם ולתפוצת המתאימים יותר .
''אהבת לרעך כמוך'' הוא ציווי או יעוץ רע . עדיף לעשות זאת מתוך ראיית התועלת שבזה לעצמך .
רצוי לחברה להיות שיוויונית וצודקת במידה רבה אך לא לגמרי . כי צדק מוחלט הוא פשע מוחלט .
_new_ הוספת תגובה



Liberté égalité fraternité
זלמן שרר (יום שישי, 28/06/2013 שעה 13:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על תגובתך.
אני מסכים איתך כי הצווי על אדם לאהוב את רעהו כמוהו איננו בבחינת כלל עולמי ועל-זמני, אולם יש להוקיר את מורשת ישראל על שהיתה הראשונה שהעלתה אותו כמעין ציווי התנהגותי - מוסרי ראשון במעלה!
שלך בברכה,
זלמן שרר
_new_ הוספת תגובה



יש לדייק
(יום שישי, 28/06/2013 שעה 17:09)
בתשובה לזלמן שרר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. המקור:לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'(ויקרא יט)- וכאן כדאי ללמוד את לייבוביץ וכן את הרמב''ם מדוע מסתיים ב אני ה'
2.במקור התנאי - דעלך סני - לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא, זיל גמור''. (ובתרגום לעברית: 'מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך, זו (תמצית) כל התורה והשאר פירוש הוא, לך ללומדו'
3. המקור הנוצרי שנאמר לכורה ע''י יש''ו (ספר מתי, וספר פאולוס) מופיע דרך אגב הביטוי ואהבת לריעך כמוך ללא הקידומת וללא הסיום של ספר דברים,
4. ברור שהמקורות היהודיים לא רואים בהנ''ל נושא של שוויון , לזה יש מצוות ודברים אחרים אלא במשמעותו בתחילת הפסוק וציוויו בסוף הפסוק(אני ה-ראה הרמב''ם וחלוקת המצוות לרציונליות שדרך בני אדם בהם ואחרות, וכן ראה עמדת ליבוביץ בנדון

שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות- ותוספת
(יום שישי, 28/06/2013 שעה 17:15)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. סעיף 3 הכוונה לכאורה ולא לכורה
2.יש הבדל גדול מאוד ממה שאנשים מנסים ללמוד לבין הכתוב
כמו פסיק שתשים בעשרת הדברות לאחר המילה לא.
3. יש לשים לב שהתנא נוקט בגישת השלילה (השנוא עליך), וברור שזה רק חלק מהכוונה בפסוק.

שבת שלום וסוף שבוע נפלא
_new_ הוספת תגובה



בנושא גדי בחלב אימו
(יום שישי, 28/06/2013 שעה 17:47)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הטיעון המצוי במאמר אינו נכון וגם המפרשים מונים זאת כשטות מוחלטת

מעניין רעיונו של הרב קוק על פיו האיסור נועד להזכיר לאדם את הבעייתיות הקיימת בניצול בעלי החיים לצרכיו (הן באכילת בשר והן בשימוש בחלב), המונעת מבעלי החיים לחיות את חייהם הטבעיים
2.(יש לציין לדוגמא כי נושא המילה לפי הרמב''ם אינו רפואי ודווקה מחליש את האדם)
3.נושא איסור חלב בבשר הוא תקנת חכמים ובגמרה מובא שהיו אוכלים מאכלי חלב אחרי מאכל בשרי ( לא ביחד) , כמו כן יש לציין כי בספר בראשית אברהם נותן ''חמאה וחלב ובן בקר ויאכלו לפניהם''..
4. יסלח לי כבוד עוה''ד שורר , אך חכמים לא היו טיפשים , ונושא הבריאות היה ידוע ולכן בנושא בשר ודגים דווקה שם אוסרים מ 2 טעמים א. בריאות, ב. מנהג העולם שהטעמים שלהם מנוגדים ולא ראוי לאכלן ביחד אלא ניתן זה אחר זה תוך שטיפת הפה, או שתיית מרק וכדו

שבת שלום
ושבוע נפלא
_new_ הוספת תגובה



לסעיף 4 בלבד ....................
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 28/06/2013 שעה 18:12)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתלות בבריאות את האיסור של חלב/בשר מגוחך .
בכל העולם אוכלים כך ואין שום בעיה בריאותית .
יש מאכל הנקרא ''צ'יזבורגר'' ואף אחד לא חלה ממנו .
כך גם ''חמון-קון-קזו'' ואחרים .

אפילו הטעם מצוין .
_new_ הוספת תגובה



בתגובה
(יום שישי, 28/06/2013 שעה 18:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. נכון
2. לגבי דגים ובשר עד כמה שידוע לי אין מגישים אותם ביחד אלא כמנות נפרדות ובניהם מרק או משהוא אחר,
3.
נושא אכילת בשר לפי חלק גדול מהפרשנות וכן לפי הקבלה הוא היתר בלבד שנצרך לו האדם ובימים שבהם יגור זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבוץ לא יהי קיים היתר כזה,

שבת שלום
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי