פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליוסף אליעז, 16/06/13 3:39)
האשמות שוא
דוד סיון (יום ראשון, 16/06/2013 שעה 4:22)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוכל להבהיר על סמך מה השתרבב שמי למשפט האחרון בהודעתך?
_new_ הוספת תגובה



האשמות שוא
בצלאל פאר (יום ראשון, 16/06/2013 שעה 9:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חוזר ומבהיר לך, מר סיון, שהחרדים כמו הערבים אינם משתמטים. גם אם תחזור ותקרא להם כך שוב ושוב זה לא ישנה את העובדות.

אפילו החקיקה החדשה באם היא תעבור לא תהפוך את החרדי שלא מתגייס למשתמט מאחר שהחוק נותן מלכתחילה פור של 4 שנים לא לגייס כלל חרדים (לעומת גיוס כ-‏3000 חרדים ב-‏2012 לפי ''חוק טל''), ומכאן חרדי שלא יתגייס לרוב יהיה חרדי שהצבא לא רצה לגייסו.

המטרה צריכה להיות גיוסם של כל החרדים לפי הקריטריונים של גיוס הלא-חרדים. השאלה איך אתה מגיע ליישום המדיניות הזאת? האם אתה מעדיף להיות צודק, להימנע מלהידבר עם החרדים ולכפות עליהם בכוח? או להיות חכם, להידבר עם החרדים ולמצוא דרך מוסכמת להגדיל את גיוסם בהדרגה ובתיאום איתם?

לצערי, הדרך שאתה תומך בה, כמו מרבית האזרחים החילונים רק תפגע בתהליכים שכבר נוצרו והוכיחו הצלחה ויקצינו את הקיצונים אצל החרדים לנתק מגע עם צה''ל. ואם אתה חושב שזה ייאפשר לממשלה לפגוע בהם כלכלית אז אתה טועה, כי בדרך שהממשלה והכנסת הולכות הם שורפים גם את כל העילות המשפטיות להעניש את החרדים בכסף.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה עוסק בהאשמות שוא!
דוד סיון (יום ראשון, 16/06/2013 שעה 10:07)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עיקרון ראשון הוא שאם יש גיוס חובה זה נוגע לכולם חוץ מאלה שלא יכולים, או אלה שהם באמת עילויים במשהו (בתורה, במדעים, באמנות, בספורט וכו').

ב. עובדתית יש שתי קבוצות אוכלוסיה שבהן רוב ברי הגיוס לא מתגייסים. במילים אחרות רוב בני הקבוצות האלה משתמטים מחובה שחלה על השאר. החקיקה או הנוהג שתומכים בכך הם רק האמצעי, הכלי, הלא לגיטימי בעיני.

ג. עובדתית זו מציאות לא תקינה, במיוחד כאשר ישנם אנשים שמבלים בכלא על אותו סוג של השתמטות.

ד. העיקרון השני הוא שכל המשתמטים מגיוס חובה צריכים להיות חשופים לאותה שיטת ענישה.

ה. אתה לא יודע דבר על הדרך שבה אני תומך ולכן ההצהרה שלך בנדון מופרכת בעליל - האשמת שוא.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה עוסק בהאשמות שוא!
בצלאל פאר (שבת, 29/06/2013 שעה 14:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עיקרון ראשון כפי שהגדרת, וכפי שאני כתבתי, הוא העקרון שצריך להתחיל להתקיים במדינה, והוא לא היה קיים עד היום.

ב. ''שתי קבוצות אוכלוסיה שבהן רוב ברי הגיוס לא מתגייסים'' הם במסגרת מדיניות ממשלות ישראל החל מסיום מלחמת 1948 של אי גיוסם במסגרת חוק שירות החובה הכללי. כל מי שהתגייס מקרב קבוצות אלה עשה זאת מהתנדבות מלאה של עצמו בלבד ולא בגלל שהצבא דרש ממנו (את החרדים לפחות מזמינים לצו ראשון; את הערבים לא). לכן לא מדובר כלל במשתמטים. משתמט הוא מי שחייב שירות בעיני צה''ל שחומק משירות מטעמים זרים. כלומר, הוא מכוון רק לקבוצת חייבי הגיוס שהן האוכלוסיות הלא-חרדיות ולא-ערביות. במילים אחרות רוב בני הקבוצות האלה, החרדיות והערביות, אינם משתמטים כי לא חלה עליהם חובת גיוס לפי מדיניות המדינה.
זה שהחקיקה או הנוהג שתומכים בכך הם רק אמצעי לא לגיטימי בעיניך זה ממש נחמד, אבל הם (החקיקה / נוהג) הם חוקיים בהחלט. גם בעיני הנוהג הזה אינו לגיטימי, או נכון יותר הוא אינו מוסרי, ולכן אני רוצה לתקן אותו אבל לא בכוח אלא בשכל.

ג. אתה צודק, למרות שלא מדובר באותו סוג של השתמטות, למרות שאתה מגדיר זאת לפי ראות עיניך.

ד. העיקרון השני צודק, ובלבד והמדינה תדרוש גיוס חובה לכל, ותכפה זאת על החרדים ועל הערבים כאחד. שוב, אתה בוחר להיות צודק וללכת בכל הכוח כשהסיכוי שתגיע להישגים שלך קטנים באופן מוחלט, אל מול מציאות לפיה המערכת הצבאית כבר הגיע לפתרון ישים להגדיל את הגיוס החרדי בהסכמה ובהידברות. אתה בוחר להיות צודק, לכפות בכוח החוק ולהפסיד הכל. לכן למרות שאתה מתכוון נכון, אתה מחטיא את המטרה.

ה. אני יודע עליך ועל דרכיך מספיק כדי לקבוע שכל מה שכתבתי נכון ומדוייק. אתה לא יודע דבר על הדרך שבה אני תומך תגובה 170113 , תגובה 170127 , תגובה 170667 ולכן ההצהרה שלך בנדון מופרכת בעליל - האשמת שוא.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה עוסק בהאשמות שוא!
דוד סיון (שבת, 29/06/2013 שעה 17:27)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. עיקרון ראשון הוא שאם יש גיוס חובה זה נוגע לכולם חוץ מאלה שלא יכולים, או אלה שהם באמת עילויים במשהו (בתורה, במדעים, באמנות, בספורט וכו').
-- מה שכתבת לא רלוונטי לעניין הנדון.
ב. מדיניות הפוכה לכתוב בחוק איננה תירוץ או סיבה למנוע אכיפתו
ג. השתמטות היא השתמטות ובכלל לא חשוב הביווג.
ד. טענתך, ''... אתה בוחר להיות צודק וללכת בכל הכוח...'', מופרכת.
ה. אינך יודע דבר על דרכי ולכן כל שכתבת כעת מופרך.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה עוסק בהאשמות שוא!
בצלאל פאר (שבת, 29/06/2013 שעה 18:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. העקרון הזה לא מומש מלכתחילה לעולם מול החרדים. המדינה פתרה אותם משירות לאומי. לכן צריך להוביל את הציבור החרדי (המגוון) בחכמה לגיוסו לשירות לאומי / ציבורי מתוך הידברות והסכמה, ולא מתוך כפיה בשם הצדק. עדיך להיות חכם וצודק מאזר צודק ולא חכם.

ב. אי מילוי החוק במשך 65 שנים הופך אותו ללא-חוק, או למנהג מקובל של אי גיוס חרדים.

ג. השתמטות היא השתמטות ובכלל לא חשוב הביווג.

ד. לא מופרך. עובדה, אתה רוצה לכפות את החוק על החרדים. זה לא כוח? זה חכם?

ה. עובדה דיברתי, וזה לא מופרך.
_new_ הוספת תגובה



ההמצאות שלך הזויות - עובדה!!
דוד סיון (יום ראשון, 30/06/2013 שעה 5:08)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. העיקרון החשוב הוא שכולם שווים בפני החוק וצריך להכיל זאת גם בענייני גיוס, לכולם או לאף אחד.
ב. אם הוא לא חוק אזלתקנו או לשחרר את כולם מכפייתו.
ד. עובדה: אתה ממציא כל מיני האשמות ללא כל ראיות.
ה. עובדה היא עובדה גם אם
_new_ הוספת תגובה



האשמות שוא
יוסף אליעז (יום ראשון, 16/06/2013 שעה 11:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אישי לד''ר סיון
שמך ''השתרבב'' מאחר וכאשר לחצתי על ''תצוגה מקדימה'' ראיתי שלמעלה הוסף אוטומטית ''בתשובה לדוד סיון'' שלא עלה בידי למחוק, כי התיחסותי היתה כללית.
בדלית ברירה הוספתי שורת ההבהרה בסוף.
כל טוב. בברכה יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי