פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לע.צופיה, 02/10/12 21:43)
למכובדי שלום
(יום שלישי, 02/10/2012 שעה 22:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. לא התייחסתי לזה שאינך מאמין באתאיזם אלא לקטע הנ''ל שהוא כשל לוגי ''לכן גם האתיאיסט מאמין, הוא מאמין שאין אלוהים. מאחר ואינך יכול להוכיח בצורה גרפית או פיזית או אחרת שכן יש אלוהים הרי האי-אמונה בקיומו גם היא אמונה'' משפט זה הינו בעל כשל לוגי

2.כדי שנדבר על דבר מוגדר ההגדרה חייבת להיות מוסכמת ובכלל חייבת להיות הגדרה כדי שניתן לומר עליה משהו קונקרטי.
3.המילה מהות היהדות אינה הגדרה כדי שהיהדות תהיה קבוצה היא צריכה להיות מוגדרת , ובמקביל היא מגדרת את הקבוצה המדוברת.
4. אם הכלל הוא מי שנולד לאם יהודיה אזי הוא מהווה הגדרה (למי שמקבל את ההגדרה)והקבוצה תהיה מתוחמת אם ההגדרה תהיה הרגשה או רצון או חובש כובע הקבוצה תהיה אחרת וכניראה לא תהיה קבוצה מוגדרת נפרדת.
5. כאשר כתבת על אמונה השתמשת במילה אמונה שלא בפירוש המילולי שלה , המילה אמונה השורש שלה אינו אמן אלא אמת (אין שורש אמן בעיברית) ובדיקדוק הנ''ל קרוי נון מתחלפת (בין נון ל ת) והפירוש לפי השורש הנ''ל הוא חיפוש האמת ולא הרגשה, (להיפרד מהכח המדמה) כלומר אם אדם מאמין במשהו זה משהו שהוא חקר ויכול ואפילו יש לו ספיקות לגביו.
6. אני מבדיל בין המושג מקבל את ההלכה לבין מקיים את המצוות ההלכתיות , כלומר אתה מקבל את חוקי הנהיגה ולעיתים עובר עליהם במודע אולם אינך שובר את הכללים , במיקרה זה אין לי בעיה עם יהודי מחלל שבת . אולם יש לי בעיה עם יהודי שלא מקבל את נושא השבת .

7. בסעיף הנ''ל הכוונה היא לתורות נאציות שנסמכו על המתודה הביולוגית לדוגמא הפילוסוף ניטשה האדם החדש שישלוט על אירופה- מתוך כה אמר זרטוסטרא, מעבר לטוב ולרע , גנאולוגיה של המוסר,) שאנשים מסויימים אימצו.
8. לגבי היהדות הסבר מפורט תמצא אצל חז''ל, סולובייציק, לייבוביץ
בנושא תנורו של עכנאי שים לב אפילו בת קול (האל) יוצאת ואומרת הלכה כרבי אליעזר לא מיתקבל כי לא בשמים היא ז''א לאל אין רשות להתערב בארץ , גם המדרש שהבאתי כוונתו היא שהאחריות היא על האדם ואין זה תפקידו של האל לתקן את טעויות האדם
(דרך אגב שים לב הקבלה היא רציונליזציה קיצונית של הנ''ל בקבלה אין מוזכר כלל האל ואין לו מקום בעולמנו
היהדות מהבחינה הזאת מטילה על האדם אחריות ותפקיד האל אם ישנו הוא רק המשפט
לכן אין אפשרות שהאל יכפר בין אדם לחבירו
לכן נושא קין והבל אומר האל ''קול דמי אחיך קורה אלי מן האדמה, גם כאשר קין מבקש את סליחת האל אין ''באפשרות'' האל לסלוח

לכן לכאורה היהדות היא ''לא רליגיוסית'' במובן הנוצרי .

אני מנסה לתמצת אולי איני מובן

חג שמח
_new_ הוספת תגובה



למכובדי שלום
ע.צופיה (יום רביעי, 03/10/2012 שעה 1:51)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקרונית אני מקבל את דבריך. יתכן שההגדרה על אתיאיסט דורשת שינוי מילולי כלשהו, אך בעיקרון גם חוסר אמונה הוא סוג של אמונה.
ברור שצריך להיות מכנה משותף כלשהוא כדי להגדיר קבוצת אנשים. הויכוח על ''המכנה המשותף'' מתחדש מדי תקופה לפי שינויים פנימיים וחיצוניים העוברים על ''הקבוצה''.
חג שמח
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי