| כחודש לפני האירוע, לבחור לשבור את משאבת היגוי כוח או גליל היגוי כוח, או את לוח ההגה (מדף ההיגוי), או לפגוע במשאבות הדלק והאויר (שיש להם יציאה החוצה מהדופן התחתון של הספינה), או לפגוע במדחף, ולא להשתלט על הספינה ולהביא את האנשים לאשדוד. כל הפעולות שדיברתי עליהן מוכרות וברות ביצוע גם כשהספינה בתנועה. לחלקן צריך לייצר כלים פשוטים בתוך שעות ספורות כדי להרחיק את החיילים מסכנה אישית (למשל דחיפה והישאבות לתוך המים הגועשים שיוצר המדחף). אפשר היה לפגוע באחד מאלה או בכל אלה בצורה פיזית פשוטה או בהצמדת מטען נפץ קטן באופן שלא ייצור חור בדופן הספינה.
אם החיילים היו עוצרים את הספינה בלילה באזור קפריסין היא היתה נשארת תקועה שם עד הגעת ספינת חילוץ אליה. בכך אפשר היה לעצור את המשט בלי מפגש בין האנשים עליה לחיילים.
אחרי המבצע אמר לי האיש שהוא העלה בקבוצות דיון את האופציות האלה ומשום מה למעלה בצבא עצרו את זה והחליטו ללכת על השתלטות ישירה על הספינה. אינני יודע מי ולמה העדיפו את האופציה שבוצעה, וחבל. |