| משהו בסיסי רקוב בשרשרת השיווק.
''ראיתי שמפו שנמכר ברשת שיווק במבצע ב-25 שקל'', סיפר שמחון. ''הלכתי ליצרן ושאלתי אותו בכמה הוא מוכר לרשת וכמה הוא מרוויח. הוא אמר לי שהוא מוכר לרשת ב-10 שקלים ומרוויח 1-2 שקלים. גם קילו תפוחים, שנמכר ברשת ב-13 שקל, נמכר לה ב-2 שקלים. זה מראה שפערי התיווך בין הספק לצרכן אינם הגיוניים''. http://www.themarker.com/consumer/prices/1.671324 .
אם ננקה את עלות ההובלה, שכבר נכללת בדרך כלל במחיר המוצר מהיצרן למשווק (אם כי אנחנו רואים כיצד רשתות השיווק סוחטות יצרנים), נראה שהן מרוויחות מאות אחוזים מהרווח היחסי המקובל. לדוגמה השמפו שלאחר הוזלה נרכש ב-12 ש''ח ורשת השיווק מרוויחה עליו 13 ש''ח בתנאים 'הקשים' ביותר מבחינתה.כלומר, במקום להרוויח על המוצר 2 ש''ח או 5 ש''ח, וגם אז להרוויח, הם מגדילים את הרווח במאות אחוזים. |