|
שום | |||
|
|||
א - לפעמים הגודל קובע . ילודה . . . . . וכל מה שכבר הסברתי לך . ב - ''הבעיה עם ההיפרדות מעזה ומלבנון בזמנו הייתה שלא ''עמדנו'' מספיק ''חזק'' על זכותנו לשקט לאורך גבולותינו'' אם לא עמדנו בעבר , למה שנעמוד בעתיד ? ולמה לא נעמוד כעת ? | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
א. אנו עומדים כעת ב. אם ההנהגה אינה אמיצה והחלטית גם אם יהיו לך 2 גדות לירדן לא תוכל להחזיק בהם. נ.ב. גם אם בכל שניה יוולד יהודי חדש ,עדיין לא הנהגה ראויה לא תוכל להחזיק בהם. | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
כל דבר יכול לקבוע, השאלה באיזה קונטקסט. אם יהודים רבים באירופה היו מממשים את הציונות ומהגרים לארץ בשנות העשרים והשלושים אז כמעט בטוח שלא היינו מתווכחים היום על יו''ש זה כיבוש או לא. לכן יש משמעות להכרעות פוליטיות. אם אתה חושב שמדינה פלסטינית ביו''ש ועזה תוכל להתקיים (לא רק בגלל האוייבות שמושרת נגד ישראל אלא בגלל מחלוקות פנימיות גם בעולם הערבי וגם בחברה הערבית פלסטינית) אז אתה תמים. ואם אתה חושב שהמדינה הפלסטינית תחנוק את הטרור אז אתה עוד יותר תמים. מצד אחד נכון מבחינה לאומית לשמור על רמת ילודה גבוהה אצל היהודים, אבל מנגד חייבים לנטרל את הנושא הזה מהויכוח הפוליטי ע''י הקמת מדינה פלסטינית שהיא מדינת הערבית בארץ ישראל, לצד ישראל שהיא מדינת היהודים בארץ ישראל ושל יהודי העולם הרואים בכך משמעות לאומית ודתית. | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
לצערי לא קיים ''אם'' רק ''יש'' . ארץ ישראל שנקראה ''פלסטינה'' בפי העולם הנוצרי/אירופי כללה את שתי גדות הירדן . חבר הלאומים בועידת סן רמו נתן לאנגלים את ארץ ישראל והם בלחצו של וינסטון צ'רצ'יל פיצלו אותה והסיפור ידוע . ישראל יכולה היום לדרוש שינוי אותה החלטה , כמו שהחלטת החלוקה אינה תקפה עוד . עלינו לזכור שאפילו החלק הנקרא פלסטינה המנדטורית היה במצב מלחמת אזרחים . לזה נוספו הכובשים המצרים וההאשמים . שני אלה ויתרו פומבית על שלטון הכיבוש שלהם . לכן המצב הנכון הוא שבמלחמת האזרחים בין הפלסטינים-היהודים והפלסטינים-הערבים ניצחו הפלסטינים-היהודים . מצב זה אינו כיבוש בדיוק כמו כל ניצחון אחר במלחמת אזרחים אחרת . ספרדית , אנגלית , צרפתית , רוסית , אמריקאית . | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
הרסת מרחבים שלמים בפילוסופיה..... בכל מקרה לצורך ויכוחים ערכיים יש מקום גדול ל'אם'. ארץ ישראל שנקראת ארץ ישראל בעברית ופשתינה בלועזית בנויה על שתי גדול לירדן. לא צריך שום שינוי בהחלטה כי אין אפשרות לתקן זאת וגם לא צריך. צריך פשוט להתחיל לדבר אחרת ולטעון שכמאה שנים אנחנו הולכים על פתרון אחד בגלל קלקולים וליקויים של הבריטים ולכן עלינו כיום לשנות את כללי המשחק ולחלק את פלשתינה לשניים ולא ליותר. מקובלת עלי בהחלט פרשנותך למלחמות האזרחים בין הפלסטינים הערבים לפלסטינים היהודים. | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
אני תמים. | |||
_new_ |
שום | |||
|
|||
זה ברור. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |