|
מדינה יהודית ודמוקרטית | |||
|
|||
השאלה היא רק ''פרשנות'' של המילה ''יהודית''. ישראל מפרשת את המילה ''יהודית'' מבחינה לאומית ולא דתית. מדינה היא מבנה חברתי חסר דת, אבל משרת אנשים בעלי מכנה משותף רחב ואינטרסים דומים. חלק מן החרדים (ולכן לא נכון להשתמש במונח ''הציבור היהודי-דתי'', כי רובו דווקא עושה את ההבחנה בין מדינה שהיא מכשיר לאומי ובין פרשנותה הדתית של ''יהודית'') רואה את ה''יהודית'' כמילה נרדפת ליהודית דתית ודוחה את עצם קיומה הפוליטי של ישראל. | |||
_new_ |
לא נכון להוציא דברים מהקשרם | |||
|
|||
העובדה שכתבתי ''חלקם נמצאים בתוך הציבור היהודי-הדתי וחלקם בצד היהודי-חילוני'' מיתרת את הערתך. פרשנות היא מושג גמיש מאד ולכן גם ''ישראל מפרשת'' הוא מושג גמיש מאד. | |||
_new_ |
לא נכון להוציא דברים מהקשרם | |||
|
|||
בגלל הגמישות שאתה נותן לערך הזה היית צריך לסייג אותו יותר. מה עוד שאין בצד 'היהודי-חילוני' חלק שמפרש את המונח כמו ב'חלק היהודי-דתי'. הפרשנות של 'היהודי-חילוני' המתנגד לקיומה של ישראל נובע ממערכת ערכים אחרת בהחלט. המונח ''ישראל מפרשת'' הוא דווקא מונח צר וברור. הרי מדינת ישראל פירשה את המונח ''מדינה יהודית'' במגילת העצמאות שהיא מסמך היסטורי-מדיני, שאתה פתאום מרבה לצטט, כמדינת העם היהודי. רק שכחת שהמגילה מתחילה ב''בארץ-ישראל קם העם היהודי.... ''. ישראל מפרשת את ''היהודית'' כ''עם ישראל שהוגלה מארצו בכוח הזרוע... '', על ''זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו'', ''חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל'', ''הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל'' ו-''המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל''. מה יותר חזק מזה? | |||
_new_ |
כהרגלך, ''לצרחן'', אתה מוציא דברים מהקשרם - מסקנותיך מופרכות מאד!! | |||
|
|||
_new_ |
כהרגלך, ''לצרחן'', אתה מוציא דברים מהקשרם - מסקנותיך מופרכות מאד!! | |||
|
|||
כהרגלך, אין לך תשובה לעניין. | |||
_new_ |
כהרגלו, ''המסביר'', מוציא דברים מהקשרם ולכן מסקנותיו מופרכות!! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |