פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה, 20/06/11 4:53)
שלמה גזית רואה מנסיון
שמעון מנדס (יום שני, 20/06/2011 שעה 9:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן, עכשו שהמפלגה התחילה לדבר במעט הגיון, אענה לך אחת לאחת.

שלמה גזית הוא לא אחד מאלה שמנית. להכנס לתפקיד ראש אמ''ן אחרי מלחמת יום כפור; לקחת את נושא המודיעין בצה''ל, לאחר הכשלון הגדול, ולבצע בו את השינויים המתבקשים, גם במבנה וגם בנוהלים - זו משימה אדירה. גם הוא וגם אחיו מרדכי, ענקי רוח שהניחו לבנה בבנין הארץ - איש איש בתחומו.

ועתה לענייננו. כדי להפגין חשיבה עצמאית אינך חייב להפוך שולחנות, ואינך חייב לצאת בהדלפות לעתונות. אתה אומר את דעתך בחדרי חדרים, ועל ידי כך אתה מנסה להשפיע על הקברניט לתקן את האזימוט של הספינה. זאת ועוד, גם אם נקבל את דבריך, ''שהוא הלך בתלם'' בימים ההם, כיצד זה מתייחס לדעותיו בימים אלה? האיש שם תיזה על השולחן, שמתבססת על נסיון עשיר בתחום שאנו עוסקים - אפשר להסכים אתה, ואפשר לשלול אותה. ואם ברצונך להוסיףמשלך, תנתח את הסוגיה מנקודת מבט שלך - ועם ישראל חי.

אשר לספר איוב, שוב אתה מפספס. יש שתי תפישות ביחס לספר. זאת של הרבנים החרדים, שאומרים כי איוב וכל הקורות אותו היה ונברא. והתפישה האחרת, זו של הפילוסופים, האומרת: ''איוב לא היה ולא נברא, אלא משל היה''.

מחבר הספר רוצה להביא את הקורא, שכאשר צרה מתרגשת ובאה עליו'' שיאמר לעצמו: ''אפילו במצבי הנוכחי, בהשוואה לאיוב אני עדין מלך''.
_new_ הוספת תגובה



שלמה גזית רואה מנסיון
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 20/06/2011 שעה 11:42)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיון ? בוא ונראה .

1 – אין בפורום היבשושי הזה אפשרות לצייר סמיילי , כי זה מה שהייתי רוצה בראש תשובתי , שכן ממשפט הפתיחה שלך ניתן לדמות שעכשיו כתבתי בהגיון ובמשתמע ==> קודם לא . ח ח ח
2 – אני עיקבי בטענתי והיא הבסיס לדברי . העם היהודי איבד בשואה שליש מבניו כשישה מיליון נפשות . יצאנו מהשואה 11-12 מילין נפש וכעת אחרי 66 שנים אנחנו רק 13.2 מיליון .
3 – באופן שונה מהתלם אני רואה את הבעיה שלנו במשקפיים דמוגרפיות . לא התלם של ''בתורה הובטחה ארץ ישראל לעם ישראל'' גם לא התלם ''זו ארץ אבותינו ההיסטורית'' . השיקולים שלי בכל הנושא הם הצורך הדחוף מאד להגדיל את העם היהודי .
4 – באופן הוגן וברור אני אומר וכותב שהיהודים עם זרם הציונות המתיישבת התחילו לבוא לארץ ישראל והערבים כאן התנגדו . התוצאה הייתה מלחמה אחת ראשית עם נאכבא וכמה אחרות כולל אינתיפאדות וטרור .
5 – לשלום יש יתרון אחד בולט ==> אין סבל של הרוגים , פצועים , אובדן רכוש ויצירת פליטים . חסרונו של השלום מנקודת המבט של גידול אוכלוסין הוא שהשלום הוא מצב אדיש בנושא זה .
6 – למלחמה יש חיסרון בולט ==> זה מלווה במוות , פצועים , פליטים ואבדן רכוש . אבל למלחמות יש ייתרון ענק ==> במלחמות כובשים שטחים , מגרשים תושבים וזוכים בהטבה כלכלית . זה בתנאי שמנצחים .
7 – התיזה של גזית ושאר תיזות השלום כולן הן הליכה בתלם . לא חשוב איזה תלם , חשוב שזה תלם של שאיפה לשלום .
8 – וודאי תשאל אז היכן ההיגיון ?
ההגיון הוא ששטחים גדולים שמתאימים למחיה הם גורם מדרבן לגידול אוכלוסיה* . אנחנו החזרנו את סיני , נסוגונו מעזה וכעת הדיון נוא על יהודה ושומרון ואחר כך גם רמת הגולן . זה לא הגיוני !

*אני יודע שדוד סיון הציג טיעונים נגד התיזה של שטח גדול המביא לגידול אוכלוסין .

===========================================================================================================

וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן, הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב: כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ, אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע. א,ט וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה, וַיֹּאמַר: הַחִנָּם, יָרֵא אִיּוֹב אֱלֹהִים. א,י הֲלֹא את (אַתָּה) שַׂכְתָּ בַעֲדוֹ וּבְעַד בֵּיתוֹ, וּבְעַד כָּל אֲשֶׁר לוֹ--מִסָּבִיב: מַעֲשֵׂה יָדָיו בֵּרַכְתָּ, וּמִקְנֵהוּ פָּרַץ בָּאָרֶץ. א,יא וְאוּלָם שְׁלַח נָא יָדְךָ, וְגַע בְּכָל אֲשֶׁר לוֹ--אִם לֹא עַל פָּנֶיךָ, יְבָרְכֶךָּ. א,יב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן, הִנֵּה כָל אֲשֶׁר לוֹ בְּיָדֶךָ--רַק אֵלָיו, אַל תִּשְׁלַח יָדֶךָ; וַיֵּצֵא, הַשָּׂטָן, מֵעִם, פְּנֵי יְהוָה.

כלומר עקב ויכוח בין אלוהים לשטן הרשה אלוהים לשטן להרע לאיוב .

ב,ט וַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ, עֹדְךָ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתֶךָ; בָּרֵךְ אֱלֹהִים, וָמֻת. ב,י וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, כְּדַבֵּר אַחַת הַנְּבָלוֹת תְּדַבֵּרִי--גַּם אֶת הַטּוֹב נְקַבֵּל מֵאֵת הָאֱלֹהִים, וְאֶת הָרָע לֹא נְקַבֵּל; בְּכָל זֹאת לֹא חָטָא אִיּוֹב, בִּשְׂפָתָיו.

והנה אישתו מסיתה את איוב לסור מאלוהים .

באים שלושת ריעיו והדיון ארוך ובסיומו

מב,ז וַיְהִי, אַחַר דִּבֶּר יְהוָה אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה--אֶל אִיּוֹב; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אֱלִיפַז הַתֵּימָנִי, חָרָה אַפִּי בְךָ וּבִשְׁנֵי רֵעֶיךָ--כִּי לֹא דִבַּרְתֶּם אֵלַי נְכוֹנָה, כְּעַבְדִּי אִיּוֹב.

נאמן איוב לאמונתו באלוהים . והנה הפרס .

וַיהוָה, בֵּרַךְ אֶת אַחֲרִית אִיּוֹב--מֵרֵאשִׁתוֹ;

מה רצה מחבר מגילת איוב להגיד אינני יודע . עיני רואות שהסיפור הוא על מי שהשטן פגע בו ברשות אלוהים מבלי שאיוב יידע למה ואת אמונתו באלוהים לא עזב .
זה מה שקרה לנו בשואה . השטן פגע בנו בלי שנדע למה ויש בינינו כאלה שלא עזבו את האמונה באלוהים למרות האסון .
_new_ הוספת תגובה



לגבי איוב
(יום חמישי, 23/06/2011 שעה 10:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסקנה שלך אינה תואמת את הטקסט. הפרק הראשון והאחרון הם תוספות מאוחרות שבאו לתרץ ולהוסיף מסגרת לספר שרבים לא הבינו כבר בזמן קידוש הקאנון. חוץ מאשר לקלל את האלוהים איוב עושה כל מעשה כפירה אפשרי. ההוספה המאוחרת של הקליפה של איוב באה כדי לאפשר הכנסת הטקסט הכופר לתוך הקאנון. חבל שמכל הספר החשוב הזה זוכרים הבריות רק את הטפל והמסולף.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי