| זו בדיוק הפסיכולוגיה המוטה שמניעה חברות להפעיל פרסומות. מסתבר שזה סם ממכר קודם כל לחברות שמוציאות את הכסף ואחר כך לצרכנים שמשלמים על המשחק המיותר. כמו שאמרתי שאת מרבית הדברים שאני קונה באופן קבוע אני קונה מתוך הכרת המוצר. כמו שאני קונה את הלחם, הקפה, התה, החלב וכו' כך אני קונה גם נעליים ובגדים (כמובן בקבועי זמן שונים). אם ייצא פירסום על קפה חדש, אני לא ארוך למרכולת ולא אעמוד בתור לקנות אותו.
אם אני רוצה לקנות רכב, רהיטים וכו' שהם קניות נדירות יותר ויקרות יותר,אינני מאמין שהפסקת פרסומות הקוקה קולה תפחית במכירותיהם. מי שקונה קולה ימשיך לקנות ומי שלא קונה לא יקנה, גם עם הפרסומות. מה שתורם יותר למכירות אלה המבצעים כמו של ''קנה אחד והשני בחצי מחיר'' או ''קנה שלישייה במחיר 10 ש''ח (לשלישייה או לפריט בודד?) שרצים בימים אלה בחברות השיווק. זה עובד הרבה יותר טוב, כי אנשים מתפתים לקנות מוצרים שהם בכלל לא צריכים. גם מהם צריכים לברוח כמידת האפשר.
אני בורח מפרסומות שרק גונבות את הדעת, ובוחן בעצמי את איכות המוצרים לפי יכולת הקניה שלי, האיכות של המוצר וההתאמה של המוצר. |